به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

مردم خواهان ختم بازیهای دوگانه میباشند

فرهاد

در گوش ما فسانه روز جزا مخوان در دوزخ وطن بخدا محشر است

از بمب انتحار به شهر روستا گویی که لاله زار و گلستان احمر است

بار دگر هوای خرسان زده به سر خواهان بردگی و کنیزی و نوکر است

رسول پویان

در هفته اول ماه دلو سال جاری سران قصر سفید از طریق وسایل اطلاعات جمعی طالبان را یاغی خوانده میافزایند که طالبان یاغی بوده نه ترورست از همین لحاظ دشمنان مردم امریکا شناخته نمیشوند. سران گروه داعش یا دولت نام نهاد اسلامی برای ولایت خراسان که افغانستان جز آن خوانده شده از طریق سایت خویش والی تعیین نمود. ملا عبدالروف یک تن سردسته های جنگجویان و قاچاقبران مواد مخدر در ولایت هلمند را بحیث معاون والی ولایت خراسان معرفی کرده اند.

مردم و آگاهان امور در رابطه به موضوعات فوق برداشت های خویش را چنین بیان نموده سران قصر سفید متحدین جهانی و منطقه ای آن از جمله اداره آی. اس. آی، کشورهای سعودی، قطر، امارات عربی، کویت، ایران، بریتانیا و غیره بخاطر اغفال مردم کشور ما و کشورهای منطقه و جهان دست به ادامه بازیهای خونین جدید زده تا بتوانند جنایت کاران قرن بیست و یک را آرایش و پالش جدید طالبان یاغی، شورشیان داعش، دولت و اسلامی جا زنند. پس اگر چنین نیست چه توجیه از جنگ اعلان  ناشده، تحمیلی چهارده سال گذشته خویش که سبب مبدل شدن افغانستان به پایگاه مافیای مواد مخدر، جمله چهار کشور فاسد جهان میدان نبرد آزمایش انواع ایدولوژیهای سلاح های پیشرفته هوائی زمینی کشور مصرفی تولیدات و تهیه کننده مواد خام کشورهای منطقه و جهان کوره های آتش و گرداب های خون گردید برای مردم کشورهای منطقه و جهان دارند از برخوردها فوق معلوم میشود که کسانی که مکاتب را آتش زده انجینران استادان کارگران دهقانان، زنان، خبرنگاران، دوکتوران، علما و روحانیون سر زده میلیونها تن شاگردان را از مزایای تعلیم و تربیه محروم ساخته زنان را محاکمه صحرائی اعدام خودسرانه انجام داده و میدهند. به نظر بازیگران متذکره ترورست نبوده ترورست افراد و گروه های خوانده میشوند که بخواست سران امریکا و متحدین منطقه و جهانی شان سر تعظیم فرو نمی آورند.

نشر و پخش اخبار گمراه کننده غرض بلند بردن اعتبار و پرستش گروه های داعش به واسطه یک عده وسایل اطلاعات جمعی از جمله پاکستان سبب افزایش نگرانی و ترس در کشور ما کشورهای منطقه نیز گردیده مردم به این باوراند که انجام این بازیهای خونین غرض تغییر چهره ظاهری گروه های هراس افکن ترورست و سایر جنایت کاران به واسطه ادارات استخباراتی کشورهای فوق آغاز بازیهای خونین جدید بخاطر دستیابی به ثروتهای مادی و معنوی کشورهای آسیای میانه و منزوی ساختن کشورهای چین فدراتیف روسیه چیز دیگری بوده نمیتواند که با تاسف در این بازی خونین میلیونها مردم ما مثل چند دهه گذشته قربانی بازیهای خونین گوشت دهن توب و مواد سوخت مبدل کدام سودی را بدست نخواهند آورد.

گروه های متذکره با استفاده از وضع زیرنام اعلان به هم پیوستن و حمایت از داعش راه اندازی ها نمایشی و فرمایشی زمینه افزایش خونریزی ها و جنایات بیشتر را در سراسر کشور مساعد ساخته اند انجام حملات انتحاری در مراسم جنازه سه تن شهدا در ولایت لغمان که سبب کشته و زخمی شدن ده ها تن در هفته اول ماه دلو گردید. یورش بردن جوانان مرکز تریبون زندان کندهار بالای زندان زنانه و تجاوز جنسی بالای سه زن زندانی کشته شدن سه آموزش دهنده امریکایی به واسطه یک سرباز افغانی در میدان نظامی کابل کشته شدن دو تن در جریان مظاهره به تاریخ 11/11/1393 در شهر کابل، کشته شدن پنج تن از اعضای یک خانواده به شمول زن و کودکان به واسطه تفنگ داران در ولسوالی بگرام ولایت پروان کشته و زخمی شدن بیش از یک صد تن در ایالت سند پاکستان به روز جمع در مسجد اهل تشیع صورت گرفت مشت نمونه خروار میباشد.

مردم از ناحیه افزایش ناامنی و راه گیری های مسلحانه در شاه راه پروان بامیان که در دره غوربند جریان دارد سخت نگران میباشند. میافزایند با گرم شدن هوا زمینه فعالیت های جنایت کارانه هراس افکنان که زیرنام طالب عمل مینمایند چندین بار افزایش خواهد یافت. در یک نظرسنجی به واسطه اتاق تجارت و صنایع افغانستان صورت گرفت هشتاد فیصد اشتراک کنندگان علت ورشکست شدن بازرگانان و مالکان دستگاه های تولیدی را نبود امنیت خوانده اند. علما، روحانیون، سران اقوام و ملیت های با هم برادر و ده ها میلیون مردم از ناحیه انجام جنایات گروه های فوق الذکر به ستوه آمده صدای اعتراض شان را از طریق وسایل اطلاعات جمعی مساجد تکایا بلند کرده میافزایند که گروه های متذکره برای بدنام سازی و ریشه کن کردن دین مقدس اسلام طبق سناریو کشورهای توسعه طلب ایجاد و توظیف شده اند. اعضای ولسی جرگه و ده ها میلیون مردم از ناحیه افزایش کشت و قاچاق مواد مخدر اظهار نگرانی نموده میافزایند که ترورستان و سران طالبان هراس افکنان و ادارات استخباراتی که در عقب آنها قرار دارند با تغذیه فروش و قاچاق مواد مخدر توان افزایش جنگهای خونین را داشته از همین لحاظ است که عملا برضد تأمین صلح و ثابت واقعی و جلوگیری از کشت و قاچاق مواد مخدر، جنگهای خونین را ادامه داده و میدهند.

یک تن از اعضای ولسی جرگه به تاریخ 10/11/1393 از طریق کابل نیوز گفت طیاره های خارجی به ولایات که مواد مخدر کشت میشود آمده و مواد مخدر را بارگیری و به خارج کشور انتقال میدهند. عده ای دیگر میگویند که قومندان های محلی اجازه کشت مواد مخدر را به دهقانان محل داده اند. مردم از انجام بازیهای ریاکارانه اعضای پارلمان که زیر دادن رای به کاندید وزرا سخت نگران میباشند میافزایند در شرایط که فقر در کشور بیداد میکند تجاوزات بالای کودکان و زنان صورت گرفته سیل خون در کشور جاری میباشد مردم از ناحیه گسترش بیکاری، بیماری و عدم دسترسی به تداوی مجانی رنج میبرند. افغانستان میدان بازیهای کشورگشایان و مافیای مخدر گردیده موجودیت گروه های فاسد، غاضب جنگ افروز، قانون ستیز، مردم ستیز، زن ستیز، فرهنگ ستیز، عاملین تجاوزات جنسی و دامن زدن خصومت های قومی، لسانی، سمتی، مذهبی، تنظیمی، حزبی، مانند دانه سرطان لحظه به لحظه مردم ما را تهدید به مرگ تدریجی مینماید. اکثریت اعضای پارلمان بخاطر خشنودی ادارات استخباراتی خارجی هشت تن وزرا را طبق سلیقه سمت و قوم تأیید نمودند در حقیقت این کار آب ریختن به آسیاب دشمنان بوده و میباشد.

اکثریت شوراهای ولایتی به اعتراض در مقابل فیصله پارلمان که صلاحیت نظارت آنها را به مسئولین ارگانهای محل سلب کرده دروازه های دفاتر خویش را بسته نموده اند. اعضای ولسی جرگه قانون انتخابات را تصویب نمود در آن تذکر به عمل آمده که کاندیدان آینده ولسی جرگه باید لسانس باشند یا یک مرتبه دوره کاری ولسی جرگه را سپری کرده باشند. مردم تصویب قانون متذکره را خلاف قانون اساسی کشور خوانده اند.

خلاصه اینکه مردم و آگاهان امور عوامل عمده و اساسی دشواریهای فوق و سایر جنایات جبران ناپذیر را برخورد دوگانه سران قصر سفید و متحدین منطقه ای و جهانی آن دانسته و خواهان ختم بازیهای متذکره از جمله داعش پروری، یاغی و شورشی سازی میافزایند حالا وقت آن رسیده که سران متذکره بجای انجام بازیهای دوگانه بخواست های ده ها میلیون مردم از جمله  تجهیز قوای مسلح قهرمان، مسدود نمودن ده ها هزار لانه تروریزم در سراسر قلمرو پاکستان جلوگیری از مداخله ادارات استخباراتی منطقه و جهان در امور داخلی کشور ما جایگزین ساختن اقدامات و اتخاذ علمی، فرهنگی، تولیدی، تجارتی، مالی بجای بازیهای استخباراتی، نظامی که عملا بین کشورها در رابطه به کشور ما جریان دارد بوده و میباشند. در غیر از آن با ادامه بازیهای موجود کشور و مردم ما به شمول کشورهای آسیای میانه به سوی بحران های جبران ناپذیر سوق خواهد شد که در آن بازی برنده وجود نخواهد داشت.