انسان گرایی پاسخی ناتمام در برابر ناپاسخگویی اندیشه های فلسفی…

نویسنده: مهرالدین مشید  انسان گرایی به مثابه ی داعیه ی برگشت…

گنجینۀ الهام

رسول پویان 2/5/2023 روزباخورشیدوشب سیل شباهنگم خوش است زیــر نـور خلـوت مهـتـاب آهنگـم…

در ارتباط به جفنگ گویی ها ی " نیاز نیاز"

حبیب میهنیار دوستان گرامی شما بهتر میدانید که یکی از ویژه…

ادبیات مبتذل،- سرگرم کننده و کم ارزش؟

Trivialliteratur:   آرام بختیاری نیاز انسان از خود بیگانه به ادبیات سرگرم کننده.  ادبیات…

پیام شادباش به مناسبت روز جهانی کارگر

ا. م. شیری روز اتحاد و همبستگی انترناسیونالیستی کارگران و زحمکشان…

دستار پوشان اسلام ستیز و پاچه بلند های حرمت شکن

نویسنده: مهرالدین مشید گروه ی طالبان از نظر حسن عباس نویسنده…

برگردان شعرهایی از سبزه برزنجی

خانم "سبزه برزنجی" (به کُردی: سۆزە بەرزنجی) شاعر کُرد زبان،…

به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

«
»

به‌رسمیت شناختن جمهوری‌های مردمی‌ دونباس برای ما یک امر اصولی است!

سخنرانی زوگانف صدر کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه در دومای دولتی مترجم: ک. رادین برگرفته از : ساویتسکایا راسیا، شماره ۱۹ (۱۵۱۳۴)

رئیس‌جمهور دیروز تصمیم بسیار مهمی‌ گرفت. اما برای متحد کردن جامعه، باید از شر شوروی‌ستیزی، کمونیسم‌ستیزی و ​​روسوفوبیا خلاص شد. من به برخی از ایستگاه‌های رادیویی روسیه گوش می‌دهم ــ آنها از نظر محتوا از ایستگاه‌های ناتویی هم بدتر هستند. باید به آزار و پیگرد رفقای ما که هم در مسکو و هم در منطقه مسکو و هم در موسسات مردمی‌ مانند ساوخوز لنین ادامه دارد، پایان داد. زیرا در شرایط چالش‌هایی که پیش روی ما قرار دارند، کشور نیازمند وحدت و انسجام است. و حزب ما، تیم ما هر کاری را برای رسیدن به آنها انجام خواهد داد.
 

دومای دولتی فدراسیون روسیه در ۲۲ فوریه معاهدات دوستی، همکاری و کمک متقابل با جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک را تصویب کرد. «گ. آ. زوگانف» رهبر حزب کمونیست موضع فراکسیون حزب کمونیست را در سخنرانی خود تشریح کرد.

همکاران گرامی! حزب ما، فراکسیون‌ها و نیروهای میهنی چپ بسیار فعالانه از ایده به‌رسمیت شناختن جمهوری‌های خلق حمایت کردند. این جمهوری‌ها خلقی هستند، برای همین است که در آنجا مردم واقعاً علیه دولت نازی ـ باندرا شورش کردند که به زور اوکراین را اشغال و کیف را تصرف کرد و همچنان به توهین و تمسخر شهروندان خود ادامه می‌دهد. ما هم در کنگره و هم در پلنوم‌ها و هم در جلسات خود با شهروندان این خط مشی را دنبال کردیم. و دیروز با علاقه فراوان به اظهارات همه اعضای شورای امنیت گوش دادم. من از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم که پخش زنده را فراهم کرد تا موضع همه مشخص شود. و با توجه به حوزه مسئولیت خود، همه اعضای شورای امنیت، بدون استثنا، از تصمیم به‌رسمیت شناختن جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک حمایت کردند. علاوه بر این، رئیس‌جمهور در پایان این دیدار گفت که این موضوع مدت‌هاست به تعویق افتاده است. و اگر پنج سال پیش این تصمیم را گرفته بودیم، هم از نظر امنیتی و هم از نظر حمایت از هموطنان، وضعیت به‌مراتب مساعدتر بود. اما من می‌خواهم برخی نتیجه‌گیری‌های اصلی را بیان کنم که دومای دولتی و شورای فدراسیون موظف هستند که در این شرایط انجام دهند.

نخست. ما همیشه اوکراین تاریخی را از دولت نازی ـ باندرا جدا کرده و جدا می‌کنیم. و وقتی در تلویزیون بی‌وقفه اوکراین را متقاعد می‌کنند، من چنین رویکردی را کاملاً نادرست می‌دانم. زیرا مردم اوکراین خود بیش از همه از این اشغال آسیب می‌بینند. اوکراین ۵۱ میلیون نفر جمعیت داشت. با توجه به پتانسیل خود این کشور در میان ده کشور توسعه یافته جهان قرار گرفت. ۵۰ میلیون تن نان در آنجا تولید می‌شد. این جمهوری ۵۰ میلیون تن نفت از ذخایر کل سراسر اتحاد شوروی دریافت می‌کرد. و در چارچوب اتحاد جماهیر شوروی بزرگ فوق‌العاده مؤثر بود. تا آنجا که به رژیم نازی ـ باندرا مربوط می‌شود، اینها ساخته و پرداخته سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، پرورش‌یافته‌گان مربیان ناتو هستند. و ما باید همه کاری را انجام دهیم تا به مردم اوکراین کمک شود تا این یوغ را که کاملاً همه نهادهای دموکراتیک را فلج کرده است و اجازه نمی‌دهد این جمهوری برادر توسعه یابد، کنار بگذارند.

دوم. ناتو گلوی ما را گرفته است. و اگر این را تماماً درک نکنیم، فقط بدتر خواهد شد. آنچه رهبران و دشت‌نشاندگان آنها می‌گویند کاملاً غیرقابل تحمل است. از طرفی برای «استولتنبرگ» گستاخی و دیوانگی کامل است که می‌گوید اگر روسیه جمهوری‌های خلق را به‌رسمیت بشناسد، ناتو حتی به مرزهای ما نزدیک‌تر خواهد شد. اما از این نزدیک‌تر جایی نیست! و اگر نیروهای ناتو نیروهای موشکی و فضایی خود را در نزدیکی خارکف قرار دهند، در این صورت موشک‌ها چهار ــ پنج دقیقه تا مراکز کنترل کرملین پرواز خواهند کرد. دیروز رئیس‌جمهور به‌جا و به‌مورد برای نخستین بار در این مورد بسیار تند صحبت کرد و اذعان کرد که چنین وضعی کاملاً غیرقابل قبول است. از این‌رو ما چنین دیدگاهی را نخواهیم پذیرفت و از همه امکانات خود استفاده خواهیم کرد تا چنین تأسیساتی در خاک همسایه ظاهر نشود. ما موظف هستیم این مسئله را با صدای بلند و در ملاء‌عام آشکارا بگوییم. تصادفی نیست که حتی ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه نیز گفت که ناتو عقل خود را از دست داده است. ناتو توسط گلوبالیست‌های آمریکایی رهبری می‌شود. و در این مورد، آمریکایی‌ها خیلی زیاد به فکر موقعیت متحدان خود در اروپا نیستند.

سوم. آمریکا به خفه کردن ما ادامه خواهد داد. و ما باید ماهیت استراتژی آنها را به بهترین صورت درک کنیم. در نتیجه جنگ جهانی اول، آنها به یک قدرت بزرگ تبدیل شدند. و در طول جنگ جهانی دوم، برای هر یک از کشته‌شدگان ما، آنها ۲۰۰ دلار «درآمد» داشتند، ۵۰ درصد از ذخایر طلا و ارز خارجی کره زمین را متمرکز و شرایط خود را به کل اقتصاد جهان دیکته کردند. آنها نمی‌خواهند این مواضع را از دست بدهند، بنابراین دست به هر کاری خواهند زد تا کانون دیگری از جنگ را در خاک ما شعله‌ور سازند. فقط انسان‌های پلید و رذل می‌توانند ۱۳۰‌هزار نیرو را در میدانی در دونباس، در یک خط ۶۰ ‌ـ ۵۰ کیلومتری، بدون پوشش هوایی جمع کنند. یعنی آنها نظامیان اوکراینی را به قتلگاه رانده‌اند! ما باید به اوکراینی‌ها، همه دوستان، برادران و بستگان خود توضیح دهیم که این جنایت علیه مردمان ما است و از توسعه درگیری نظامی ‌جلوگیری کنیم. تا آنجا که به استراتژی کلی آمریکایی‌ها مربوط می‌شود، آنها مدت‌هاست که چین و حزب کمونیست چین را دشمن شماره یک اعلام کرده‌اند. اما برای محافظت خود، روسیه را با هر ابزار ممکن خفه خواهند کرد. زیرا تنها ما می‌توانیم با موشک‌های خود به آنها ضربه متقابل را وارد کنیم. و آنها به خوبی متوجه این امر هستند. و تا آنجا هم که به اروپا مربوط است، ایالات متحده آمریکا به پمپاژ و استخراج منابع از آن ادامه خواهد داد تا یک رقیب دیگر را از صحنه اقتصادی حذف کند. و بی‌وقفه این کار را انجام خواهد داد. ببینید چه بر سر همان اقتصاد قدرتمند آلمان آمده است. و اگر آمریکایی‌ها نیز آلمان را مجبور به خرید گاز مایع گران‌قیمت آنها کنند، صنعت آلمان در بازار جهانی قابل رقابت نخواهد بود.

چهارم. ما همه چیز را برای حل مسالمت‌آمیز اوضاع در «دونباس» انجام دادیم. از رفقا به خصوص تیم «کاشین» تشکر می‌کنم که ۹۳ کاروان بشردوستانه را به آنجا اعزام کردند. پیش از همه، اینها کتاب‌های درسی، دارو، مواد غذایی هستند. ما تاکنون ۱۲‌هزار تن ارسال کرده‌ایم و اکنون در حال آماده‌سازی کاروان دیگری هستیم. از همه کسانی که به همراه «کوبزون» جنبش «کودکان روسیه برای کودکان دونباس» را ایجاد کردند تشکر می‌کنم. ما در حال حاضر ۱۰‌هزار کودک را برای استراحت در منطقه مسکو برده‌ایم و اکنون ۱۵۰ کودک در «اسنگیری» در حال استراحت هستند. اینها بچه‌های عالی و شگفت‌انگیزی هستند! آنها هم زبان روسی و هم زبان اوکراینی را به خوبی می‌دانند. این کودکان اینترناسیونالیست‌های واقعی هستند و ما به آنها افتخار می‌کنیم. من از «تایسایف» تشکر می‌کنم که همراه با تیم ما مرتباً به «دونباس» سفر می‌کرد. و همه کاری انجام داد تا دست دوستی را به‌سوی شهروندان جمهوری‌های خلق دراز کند. جنبش زنان ما به رهبری «اوستانینا» درست تنها برای سال نو ۱۵۰‌هزار هدیه به آنجا فرستاد. و «کولومیتسف» تنها از منطقه «روستوف» نیز تقریبا ۵۰‌هزار هدیه فرستاده است. آنها در همه جا ستادهای مناسبی ایجاد کرده‌اند و به پناهندگان کمک واقعی می‌کنند. برای ما این مسئله یک اصل است و آن را اجرا خواهیم کرد. من می‌خواهم دوباره به رئیس‌جمهور خطاب کنم. نیروهای چپ میهن‌دوست از ما در کریمه و سواستوپل و دونباس و اوستیای جنوبی و آبخازیا حمایت کردند. ۱۳۲ هیأت نمایندگی برای جشن صدمین سالگرد انقلاب اکتبر نزد ما آمدند. بنابراین، ضمن صحبت باید به‌خاطر داشته باشیم: امروز متحدان اصلی ما در مبارزه با نازیسم و ​​فاشیسم، قبل از هر چیز، کمونیست‌ها هستند. در تمام کشورهای جهان، آنها اولین کسانی بودند که علیه طاعون قهوه‌ای قیام کردند. و امروز، در آستانه جشن ۲۳ فوریه، روز ارتش اتحاد جماهیر شوروی و مدافع میهن، باید به‌یاد داشته باشیم که برلین توسط نیروهایی مورد هجوم قرار گرفت که در آن دو‌سوم سربازان کمونیست و اعضای کومسومول بودند. همه فرماندهان جبهه کمونیست بودند. باید خائنان، دورویان و ریاکاران را از کسانی که همواره صادقانه به دولت بزرگ ما خدمت کرده‌اند جدا کرد. بنابراین، من به شما توصیه می‌کنم که مقاله ژنرال «سوبولف» را در روزنامه امروز پراودا بخوانید.

پنجم. همه ما موظف به دفاع از جهان روسیه هستیم. بدون جهان روسیه، جمهوری‌های ملی نیز نمی‌توانند وجود داشته باشند. جهان روسیه هزار سال است که جمع شده است. و آنرا نه تنها روس‌ها، بلکه اوکراینی‌ها و بلاروس‌ها نیز جمع کردند. ما یک باور مشترک، یک پیروزی مشترک، یک زبان، یک فرهنگ داریم. و وقتی فردی از صحبت به زبان مادری خود منع می‌شود، این جرم اصلی است! بیهوده نیست که «دونباس» علیه این خودسری آشکار بپا خاست. وقتی ما به‌همراه «خاریتونوف» در سال ۲۰۰۸ برای مبارزه با نیروهای ناتو به «فئودوسیا» آمدیم، ۱۰‌هزار نفر را جمع کردیم. ما برای اولین بار ضمن نشان دادن اراده و کاراکتر خود، اعضای ناتو را از آنجا بیرون کردیم. بنابراین، برای ما به‌رسمیت شناختن و حمایت از جمهوری‌های خلق از اهمیت فوق‌العاده اساسی برخوردار است. ما باید هر کاری را انجام دهیم تا جلوی فاشیستی شدن رژیم اوکراین را بگیریم. ما این امکان را داریم که جنبش جهانی ضدِ فاشیستی را بسیج کنیم. در کنفرانس امنیتی مونیخ، نمایندگان اروپایی به‌مدت پنج دقیقه «زلنسکی» را تشویق کردند. برای چه؟ این یک بازیگر متوسط ​​است که پشت صحنه هفتم است و در پرده سوم با تبرزین دو تیغه بیرون می‌آید. و بعد از اینکه رژیم اوکراین ده‌ها‌هزار نفر را در «دونباس» کشت، آنها با هلهله و کف‌زدن‌های شورانگیز از او استقبال می‌کنند. این گواه انحطاط کامل اخلاقی است و اینجا بویی از حقوق بشر نمی‌آید! ما با شما یک تجربه شگفت‌انگیز داریم. من با همه اعضای شورای امنیت صحبت کردم. آنها مقاله من «دنیای روسیه در دو محور» را خوانده‌اند. اما دیروز هنگام صحبت با «مدودف» به او یادآوری کردم که وقتی آتش‌سوزی در اوستیای جنوبی رخ داد، ۱۰۰ مستشار آمریکایی در آنجا بودند. و فرماندهی عملیات را سه ژنرال ارتش آمریکا بر عهده داشتند. به سربازان گرجستانی قرصی داده بودند که احساس ترس و درد را تسکین می‌دهد. ارتش ناتو برای مدت طولانی از آن استفاده می‌کند. در آن زمان به رئیس‌جمهور گفتم که دو ساعت فرصت داریم تا تصمیم بگیریم. اگر اکنون دو تانک به داخل تونل «روکی» به طول چهار کیلومتر رانده شده و آتش زده شود، ما نمی‌توانیم به اوستیای جنوبی کمک کنیم. و هر فرد در قفقاز خویشاوندانی در آبخازیا و اوستیای جنوبی دارد که اسلحه به‌دست خواهند گرفت. و سپس کل منطقه در آتش خواهد سوخت. لازم است به مدودف ادای حق کنیم: او در آن زمان بلافاصله تصمیم گرفت و آن کاملاً درست بود. و مجازات‌گران گرجی تحت رهبری آمریکایی‌ها چه کردند؟ آنها همه نیروهای حافظ صلح ما را کشتند و از ۵۰ مدرسه ۴۹ مدرسه را گلوله‌باران کردند. اگر می‌بایستی یک روز هم می‌ماندیم همین اتفاق در کریمه می‌افتاد. وقتی من با «ملنیکوف»، «کنستانتینوف» را پذیرفتیم، او به ما گفت که در ماه مه همه‌پرسی برگزار خواهد شد. در حوزه نظامی ــ سیاسی، تصمیمات زمانی باید اتخاذ شوند که بیشترین تأثیر را داشته باشند. و رئیس‌جمهور دیروز تصمیم بسیار مهمی‌ گرفت. اما برای متحد کردن جامعه، باید از شر شوروی‌ستیزی، کمونیسم‌ستیزی و ​​روسوفوبیا خلاص شد. من به برخی از ایستگاه‌های رادیویی روسیه گوش می‌دهم ــ آنها از نظر محتوا از ایستگاه‌های ناتویی هم بدتر هستند. باید به آزار و پیگرد رفقای ما که هم در مسکو و هم در منطقه مسکو و هم در موسسات مردمی‌ مانند ساوخوز لنین ادامه دارد، پایان داد. زیرا در شرایط چالش‌هایی که پیش روی ما قرار دارند، کشور نیازمند وحدت و انسجام است. و حزب ما، تیم ما هر کاری را برای رسیدن به آنها انجام خواهد داد.