تجلیل از روزمادردرکشورشاهی هالند

بتاریخ 12می سالجاری درشهرارنهم کشورشاهی هالند محفل باشکوهی ازسوی شوراي…

بجنبید ایکه خود ها، حامییان حقوق بشرخوانید!

امین الله مفکر امینی       2014-13-05! ندانم چطور گویم ویا به تصویر کشمدردوناله…

اینجا بغلان است، آدمیت را سیل برده است!

سیامک بهاری “ما نه غذا داریم، نه آب آشامیدنی، نه سرپناه،…

خشم سیلاب

رسول پویان خانه و باغ و زمین و روستا ویران گشت خـشـم…

 قاضی ی شهر شرف

محمد عالم افتخار مال تاجـر غرق دریا گشـته بود تاجر آنجا محوِ…

خیزش های مردمی نشانه های شکست طلسم وحشت طالبانی

نویسنده: مهرالدین مشید تبعیض، حرمت شکنی و استبداد کار نامه ی…

مادر

ای مادر من فرخ و آباد بمانی پر خنده به لب…

چند شعر کوتاه از زانا کوردستانی

انتظارم، بوی سیگارهای زر گرفته... و روزهای تلخِ نیمه سوخته میان بغض خاموشت…

جنگ قدرت ها

رسول پویان جنگ قـدرت ها دل زخمین وخونین آورد جـای صلح و…

افراطیت پادزهر خیانت رهبران اسلام سیاسی و یا شکست مبارزات…

نویسنده: مهرالدین مشید علل و عوامل یا چگونگی و چیستی باز…

زبان آریایی یا آریویی چی شد؟

نوشته: دکتر حمیدالله مفید ——————————— زبان بازتاب خرد آدمی است و انسان…

تعامل 

نور محمد غفوری از چندی به اینطرف در مکالمات و نوشتار…

جمال غمبار

آقای "جمال غمبار"، (به کُردی: جەمال غەمبار) شاعر و نویسنده‌ی…

چین کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد

منبع تصویر، GETTY IMAGES ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳ مه ۲۰۲۴ آژانس فضایی…

        تقدیم به ستره محکمه امارت اسلامی افغانستان

معروضه محمد عالم افتخار ولد محمد قاسم دارنده تذکره تابعیت 1401100148058   حضور…

حاکمیت طالبان؛ افزایش بحران و تکانه های بی ثباتی ملی…

نویسنده: مهرالدین مشید استبداد و تبعیض طالبان و به صدا درآمدن…

چند شعر از حمید تیموری‌فرد

بزم کبوتران   در تالار توت و ارغوان  سایه‌ی گل درشت انجیر  تارمی خلوت…

ساز آفرینش

رسول پویان رحیم و رحـمان را تابکی قـهار می گویند برای بـندگان…

چرا ادبیات دوران کهن و میانه کم‌تر حزین بود؟

در پرداخت‌های ساختاری ادبیات جهان از شعر و غزل و…

انسان گرایی پاسخی ناتمام در برابر ناپاسخگویی اندیشه های فلسفی…

نویسنده: مهرالدین مشید  انسان گرایی به مثابه ی داعیه ی برگشت…

«
»

ایالات متحده در سوریه به شکل مضحکی عمل می کند

جیمی کارتر را باید به میدان بازگرداند !

 

نوشتۀ دکتر پل کرک رابرتس

Dr. Paul Craig Roberts

Mondialisation.ca, 28 octobre 2015

مرکز مطالعات جهانی سازی

Images intégrées 1

ترجمه توسط حمید محوی

وقتی مچ دولت آمریکا در سوریه باز شد، به شکل مضحکی عمل کرد. ابتدا با تحریف حرکات روسیه علیه دولت اسلامی در سوریه، واشنگتن در واقع تأیید کرد که تروریست هائی که برای سرنگونی دولت برگزیدۀ سوریه وارد سوریه شده اند «مأموران خود ما» هستند.

در یک مصاحبه با فاکس نیوز [Fox « News »] یکی از مقامات عالی رتبۀ دولت آمریکا اعلام کرد : « پوتین آگاهانه نیروهای ما را هدف گرفته است. بچه های ما برای نجات جانشان می جنگند».

پروفسور میشل شوسودوسکی در تحلیلش توضیح می دهد که «بچه های ما» یعنی مشاوران نظامی غربی، مأموران اطلاعاتی و مزدورانی که از طریق شرکت های امنیتی خصوصی به خدمت گرفته شده اند.

یکی از کارمندان وزارت دفاع به فاکس نیوز گفت که روس ها « در خواستشان برای جنگ علیه دولت اسلامی کاملاً ریاکار و پنهان کار هستند ». به باور رژیم اوباما، کل سدها حملۀ موشکی و هوائی علیه دولت اسلامی به روی تروریست های میانه رو متمرکز شده که توسط ایالات متحده تشکل یافته — پنج نفر — و به همین گونه علیه سدها مشاور غربی صورت می گیرد.

روشن است که مقام عالی رتبۀ وزارت دفاع فراموش کرده است که ژنرال لیود آستین  Lloyd Austin

که در مقام فرماندۀ فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا می باشد، اخیراً به کمیتۀ نیروهای نظامی در سنای ایالات متحده اعلام کرده بود بیش از 4 یا 5 نفر بیشتر از تروریست های میانه رو که توسط ایالات متحده تشکل یافته بودند در منطقه باقی نمانده است. اوباما نیز ولخرجی 500 میلیون دلاری که از صندوق مالیات دهندگان آمریکائی برای تشکیل « تروریست های میانه رو » پرداخت شده بود تا دولت سوریه را سرنگون کنند، متوقف گردید. آنهائی که این بودجه را دریافت می کردند، پول را گرفتند و ناپدید شدند.

باورکردنی نیست که حتی افراد بی صلاحیتی که برای فاکس نیوز کار می کنند، واقعاً به این نتیجه رسیده باشند که گوئی روس ها سدها حملۀ هوائی به انضمام حمله با موشک کروز را علیه 4 یا 5 تروریست میانه رو و مشاوران نظامی شان به اجرا گذاشته اند. ولی حماقت و ناآگاهی فاکس نیوز بی حد و مرز است. ( ناامید کننده ترین موضوعی که من در زندگی ام دیده ام، آگاهی به امر است که میلیون ها بی شعور در آمریکا جلوی فاکس نیوز می نشینند و به شکل روزمره به شستشوی مغزی خودشان آری می گویند.)

این است داستانی که مقامات عالی رتبۀ آمریکائی در اذهان ساده اندیش تزریق می کنند و یا فاکس نیوز را برای چنین عملیاتی خریداری می کنند.

حقیقتی که هرگز از فاکس نیوز نخواهیم شنید این است که واشنگتن با نقض قانون از دولت اسلامی برای سرنگون سازی دولت قانونی و برگزیده ای استفاده می کند که مایل نیست به یکی از عروسک های خیمه شب بازی ایالات متحده تبدیل شود.

بطور مشخص، واشنگتن با نقض کامل حقوقی در جایگاه جنایتکار جنگی قرار می گیرد و با این خواست که دولت قانونی و برگزیده را سرنگون سازد و متعاقباً یک دوست دست نشانده را که مطابق خواست هایش عمل کند جایگزین سازد.

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین اعلام کرد که روسیه از این پس جنایات جنگی واشنگتن در آن بخش از مناطق جهان که  به مخاطره افتادن منافع ملی روسیه می انجامد را تحمل نخواهد کرد. روسیه به درخواست دولت قانونی سوریه برای مبارزه علیه دولت اسلامی به حملۀ هوائی دست زده و در حالی از بین بردن آنها می باشد. این موضوع موجب تأسف جنایتکاران جنگی واشنگتن شده است. مقام بلند پایۀ وزارت دفاع آمریکا در فاکس نیوز چنین اظهار داشت که نقش روسیه در سوریه کمک به ایالات متحده برای سرنگون سازی اسد می باشد. فکر می کنم که کارمند بلند پایۀ واشنگتن آنچه را که پوتین اعلام کرده نشنیده است.

پرسشی را که باید به شکل نا امید کننده ای مطرح کنیم، یعنی پرسشی که هیچ گاه نباید از رسانه های چاپی و یا تلویزیون در ایالات متحده یا NPR رادیوی ملی انتظار داشته باشیم. این پرسش چنین است که : براستی دولت آمریکا با این دروغ پردازی های دائمی در مورد روسیه در پی چیست و چه هدفی را دنبال می کند ؟ آیا جنگ طلبان واشنگتن می خواهند به جنگ جهانی سوم دامن بزنند؟

روشن است که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، البته هیلاری کلینتون و تمام جعلق های جمهوری خواه قاطعانه برای به پا کردن جنگ جهانی سوم تصمیم گرفته اند. رأی آمریکائی ها برای جنگ جهانی سوم را در انتخابات آینده حتماً تماشا کنید.

دولت ایالات متحده دیگر هیچ اعتباری در خارج از مرزهایش ندارد و همان گونه که آمار نشان می دهد در داخل نیز از اعتبار خیلی کمی برخوردار است. آمار نشان داده است که 62 درسد رأی دهندگان آمریکائی خواهان ایجاد حزب سوم هستند و امیدوارند که این حزب سوم بتواند واقعاً نمایندۀ مردم باشد و نه نیم دوجین گروه از منافع که به یمن دیوان عالی جمهوری خواهان، کل دولت آمریکا را خریداری کرده اند…

به همین علت بسیاری از رأی دهندگان برنی ساندرس Bernie Sanders و دونالد ترامپ Donald Trump را ستایش می کنند، حتی اگر هیچکدامشان واقعاً ندانند که چه باید کرد، و این دو تنها نامزدهائی هستند که علیه نظام سیاسی برخاسته اند که چرخ هایش تنها برای منافع عده ای ناچیز می گردد. اگر از دیکتاتورها می گوئیم و اگر از محرومیت حقوق شهروندی حرف می زنیم، باید بدانیم که رأی دهندگان آمریکائی محروم ترین افرادی در تاریخ بشریت هستند. می گویند که ایالات متحده یک نظام دموکراتیک است ولی در رفتار دولت هیچ نشانی از دموکراسی نمی بینیم. بررسی های جدی و معتبر نشان داده است که رأی دهندگان آمریکائی به هیچ عنوان روی رفتار و کردار و تصمیم گیری های دولت آمریکا تأثیری ندارد. دولت آمریکا به همان اندازه که هر دیکتاتور دیگری، اگر دیکتاتورترین نباشد، از مردم جدا به سر می برد. و واقعاً به شکل نامید کننده ای به آزاد سازی خودمان نیازمند هستیم !

همان گونه که اخیراً رئیس جمهور قدیمی جیمی کارتر اظهار داشت که در آمریکا دیگر دموکراسی وجود ندارد، بلکه الیگارشی حاکم می باشد.

کارتر در بسیاری از موارد نظریاتش صحیح بوده ولی هرگز از سوی نظام بزهکار آمریکائی بازنشاسی نشده، در این مورد نیز کارتر یک بار دیگر حقیقت را می گوید.

من می گویم، جیمی کارتر را بازگردانید. مردی اخلاقی و هوشمند. او هزار بار از تمام نامزدهای ریاست جمهوری حاضر در مسابقۀ انتخاباتی بهتر است. در 90 سالگی مقابله با سرطان تلاشی بیهوده بنظر می رسد، ولی کارتر بهترین انتخاب است.

Paul Craig Roberts

مراجع :

http://www.foxnews.com/politics/2015/10/14/official-russia-deliberately-targeting-us-backed-forces-in-syria/

http://www.cbsnews.com/news/us-program-isis-fighters-syria-general-lloyd-austin-congress/

http://www.globalresearch.ca/washington-accuses-putin-of-targeting-our-guys-including-cia-operatives-and-western-military-advisers-inside-syria-instead-of-isis-terroris ts/5482475

لینک متن اصلی در مرکز مطالعات جهانی سازی :

http://www.mondialisation.ca/les-usa-sont-en-train-de-se-ridiculiser-en-syrie-ramenez-jimmy-carter/5485210