عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

«
»

نوروزتان پیروز،هرروزتان نوروز

شادباش نوروزی حزب کارایران(توفان)   به مناسبت فرا رسیدن سال نو

نوروز کهنسال یادگار نیاکان... - Dansk Iransk Selskab 1977 | Facebook


مردم شریف ایران!

عید نوروزکه نوید دهنده تحول و دگرگونی طبیعت است و خبراز شور و نشاط و زیبائی بهار می دهد را به همه هموطنان صمیمانه تبریک میگوییم ،نوروزی که همیشه با خود امید  تحول در جامعه انسانی و پشت سر گذاشتن زمستان سرد و تاریک و رنج آور نظم طبقاتی و دستیابی به صلح و دوستی و همبستگی و همیاری و خوشبختی و سعادت جامعه انسانی را به همراه می آورد، امیدی که سرچشمه تلاش و مبارزه همه آزادیخواهان بر علیه جهل و نادانی و ارتجاع و امپریالیسم  است، بر یکایک عزیزان مبارک باد.

درعید نوروز، عیدی که طبیعت جامه نو برتن می کند و شما نیز باید خود را با آن هماهنگ سازید،  متاسفانه درشرایط بس اسفناک ودردناکی بسر می برید. امسال نیزمانند سالهای پیش،با توجه به گرانی دهشتناک و غول تورم تحمیل شده به جامعه، افزایش ۲۷ درصدی برای کارگران و ۲۰ درصدی برای کارمندان در سال ۱۴۰۲، نه تنها یک دهن‌کجی به خواسته‌های جامعه بلکه اعلان یک جنگ و دشمنی آشکار به میلیونها نفر اززحمتکشان ایران و خانواده‌های آنان است. امسال نیز سفره تان از برکت وجود رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی خالی تر ازگذشته است و نوروزتان همانند هر روزتان شده است.

 سالی که گذشت سال ادامه سیاستهای اقتصادی نئولیبرالی ورشکسته، افزایش سرسام آورگرانی کالاهای ضروری وتشدید بحران اقتصادی وژرفش شکاف طبقاتی بود.امسال نیزنوروزدرایران درشرایطی فرا میرسد علیرغم وعده ووعیدهای توخالی دولت ابراهیم رئیسی سفره‌ نوروزِ امسال مردم میهن ما نیزاز وجود رژیم چپاولگر سرمایه‌داری جمهوری اسلامی، که تارو پودش را فساد ودزدی و اختلاس ورانت‌خواری وفامیل بازی، قانون ستیزی، بیاحترامی بهحقوق مردم فراگرفته است،خالی‌ترازگذشته است ونوروزشان همانند هرروزشان شده است. امروزنیزهمانند دهههای گذشته ازسفره زحمتکشان برمیدارند وبه سفره طبقه مرفه جامعه میافزایند. کوه ثروت های بادآورده وافسانهای این مافیا ازقله کوه دماوند قابل رویت است. این رژیم هیچگاه بهمردم ایران درهیچ زمینهای پاسخگو نبوده است ،زیرا مردم ایران را خودی نمیداند.

درسالی که گذشت خشم فروخته جوانان و به ویژه زنان ایران که ازشهریورماه بار دیگر سر باز کرد و سراپای جامعه ایران را به نحو انفجاری فرا گرفت رژیم را بشدت دربحران فروبرد. صدها نفر در درگیری های خیابانی جانباختند وهزاران نفرنیز بازداشت وبه زندان افتادند.این خشم که با انگیزه اعتراض به قتل مهسا امینی دربازداشتگاه وزرا، توسط ماموران گشت ارشاد و یا عوامل امر به معروف و نهی از منکر آغاز شد، ریشه‌های بنیانی خود را درسرکوب های اجتماعی و سیاسی و دروضعیت اقتصادی ایران دارد که محصول حاکمیت اقتصادی نئولیبرالیسم، با یاری اصلاح‌‎طلبان ومافیای رفسنجانی وحمایت رهبر جمهوری اسلامی می‌باشد.این سیاست غارت اموال عمومی که سرمنشاء فساد، رانتخواری، دزدی و راهزنی ثروت‌های ملی ایران است وبه شکل خصوصی‌سازیِ اموال عمومی با توصیه‌های بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول است،وابستگی به بانک جهانی وصندوق بین‌المللی پول را سبب گشته که در مغایرت کامل با منافع مردم وحتی پیوستن به سازمان همکاری شانگهای قرار دارد. باید این سیاست ارتجاعی و استعماری حاکم درایران با دست مردم ایران ونه نیروی بیگانه تغییر کند درغیر این صورت ممکن نیست، فقروفاقه از بین برود. نئولیبرالیسم اقتصادی، سیاست‌های تعدیل اقتصادی دشمن مردم ایران است و حاکمان براقتصاد کشور از این سیاست تا کنون دراشکال مختلف پیروی کرده و هنوز هم می‌کنند.این شرایط وخیم اقتصادی داخلی که درعین حال محصول تحریم‌های جنایتکارانه و ضدبشری خارجی وتشدید کننده آن نیز می‌باشد، در کنار سرکوب حقوق انسانی مردم ایران و به ویژه زنان ایران که دائما مورد تحقیر و تبعیض قرار دارند، وضعیتی انفجاری در جامعه ایجاد کرده است. رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی اگرچه درزمینه  گشت ارشاد عقب نشینی کرده اما حاضر نیست از سیاست قلدرمنشانه و ضدانسانی پوشش اجباری دست بردارد و به کرامت زنان و مردان ایران احترام بگذارد، بلکه تلاش دارد با زبان قلدری با مردم سخن براند.رژیم دراثر بی‌اعتنائی مزمن نسبت به حقوق ومطالبات مشروع مردم، بذر شورشی را که حکومت با سیاست‌های خویش در این مدت کاشته بود بارور ساخت و وضعیتی را به وجود آورد که چشم طمع نابکاران، اجانب و ستون پنجم آنها در ایران را، به سمت سوء استفاده  ازمیهن ما معطوف ساخته است.بی‌ثباتی و فقدان امنیت، برای برهم زدن طرح‌های اقتصادی ایران از جمله «ساختن جاده ابریشم، دالان شرق به غرب و جنوب به شمال وتخریب در سیاست راهبردی ژئوپلیتیکی گردش به شرق، هدف اصلی امپریالیسم غرب و ناتودر حمایت از “جنبش زن زندگی آزادی ” است.

درسالی که گذشت توافقنامه ایران وعربستان، که به کوشش چین به سرانجام  رسید، گامی به غایت مهم ومثبتی خواهد بود در جهت ایجاد صلح و آرامش در منطقه ودر این زمینه همکاریهای دو کشور را در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و علمی را فراهم می کند. 

امسال نیزدرشرایطی بهاستقبال نوروزمیرویم که مردم میهن ما به حق امیدی به بهبودی وضعیت خود درچارچوب سیاست‌های نئولیبرالی ووعده وعید دولت ابراهیم رئیسی وباندهای دزد وفاسد اتاق بازرگانی نمی‌بیند وراهی جز تشدید مبارزه صنفی – سیاسی متحد علیه کارفرمایان ودولت حامی آنها پیش‌روی خود نخواهد داشت. 

اکنون درآستانه سال نو، بسیاری ازفعالین کارگری، معلمین ودانشجویی واجتماعی وفرهنگی در زندان بسر می برند و تعدادی ازآنها نیزاز بیماری های مختلفی رنج می برندوجانشان درخطر است.حزب ما خواهان آزادی فوری و بی قید وشرط همه زندانیان سیاسی است که بخاطر فکر واندیشه وقلم وتلاش برای ایجاد تشکل مستقل خویش به زندان افتادند. 

بهامید نوروزی سرشاراز اتحاد ویگانگی وپیکاری متحد ومتشکل علیه تاریک‌اندیشان داخلی ودشمنان رنگارنگ خارجی، برای همه مردم ایران درسال جدید پیروزی وشادی وسربلندی آرزومی‌کنیم. بهامید نوروزی عاری ازفقر وظلم وستم واستثمارو نابرابری، سال نومبارک ،نوروزتان پیروز!

حزب کار ایران (توفان)

دوشنبه ۲۹  اسفند  ۱۴۰۱

www.toufan.org

https://telegram.me/totoufan