گنجینۀ الهام

رسول پویان 2/5/2023 روزباخورشیدوشب سیل شباهنگم خوش است زیــر نـور خلـوت مهـتـاب آهنگـم…

در ارتباط به جفنگ گویی ها ی " نیاز نیاز"

حبیب میهنیار دوستان گرامی شما بهتر میدانید که یکی از ویژه…

ادبیات مبتذل،- سرگرم کننده و کم ارزش؟

Trivialliteratur:   آرام بختیاری نیاز انسان از خود بیگانه به ادبیات سرگرم کننده.  ادبیات…

پیام شادباش به مناسبت روز جهانی کارگر

ا. م. شیری روز اتحاد و همبستگی انترناسیونالیستی کارگران و زحمکشان…

دستار پوشان اسلام ستیز و پاچه بلند های حرمت شکن

نویسنده: مهرالدین مشید گروه ی طالبان از نظر حسن عباس نویسنده…

برگردان شعرهایی از سبزه برزنجی

خانم "سبزه برزنجی" (به کُردی: سۆزە بەرزنجی) شاعر کُرد زبان،…

به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

«
»

مرور مختصر به جنگی که آغاز آن بشردوستانه خوانده شده بود

فرهاد

ای هموطنان ملتم افگار شده                 عیب دیگران به گردنش بار شده

ای هم نفسان سنگ غزل را نشکنید         خاک وطنم ز مرده بیزار شده

ای قوم ترا امید آزادی نیست                 تا سجده کنی به قبله بیگانه

بیشتر از سیزده سال از حمله بالای آسمان خراشهای امریکا که در یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی صورت گرفت سپری میشود. در این مدت آگاهان امور، قلم بدستان کشور و جهان در داخل و خارج، دیدگاه ها، برداشت ها و تحلیل­های پژوهشی خویش را با نشر و پخش مضامین، مقالات و کتابها بیان داشته­اند.

اینک چند جمله از نوشته های شوسودوفسکی از کتابی که زیرعنوان «جنگ» امریکا با «تروریسم» و تحلیل نظم نوین جهانی که در سال 2005 میلادی به نشر رسیده خدمت خوانندگان گرامی یادآور شده و مطالعه آثار این قلم بدست و توانای جهان از جمله کتاب متذکره را برای کسانی که تقاضای مرا میپذیرند توصیه میکنم.

نامبرده مینویسد: رخدادهای فاجعه آمیز واقعه یازده سپتامبر سال 2001 میلادی توجیه لازم را برای آغاز جنگ بشر دوستانه کامل افکار عمومی جهان و تأکید جامعه بین المللی را فراهم ساخت. در قطعنامه به تاریخ دوازدهم سپتامبر کنگره ایالات متحده امریکا که در هر دو مجلس به تصویب رسید تذکر بعمل آمده بود، رئیس جمهور اختیار دارد که از تمام نیروهای لازم و مناسب علیه آن کشورها، سازمان­ها یا اشخاص استفاده کند که مشخص میشود حملات ترورستی یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی طرح ریزی تصویب کردند مرتکب و یا به آن یاری رسانیدند یا به این سازمانها یا اشخاص پناه داده اند تا از این راه از اقدامات آتی تروریزم بین المللی بدست آن کشورها، سازمانها و یا اشخاص علیه ایالات متحده جلوگیری بعمل آید.

بعد از آنکه جنبش ضدجنگ در امریکا منزوی شد اتحادیه های کارگری، سازمانهای جامعه مدنی، دروغ های رسانه ای و تبلیغات را زود باور کرده بودند. جنگ تلافی جویانه را علیه کشور افغانستان فقیر سی میلیونی پذیرفته بودند. در کمتر از چهار هفته در هفتم اکتوبر قوت های نظامی امریکا بمباران هوائی را بالای افغانستان آغاز نمودند.

مردم و آگاهان امور میگویند ایالات متحده امریکا به همکاری منابع اطلاعاتی کشورهای منطقه و جهان غرض رسیدن به اهداف و بازیهای خود ساخته و خودبافته خویش جنگ خونین را آغاز و صدها بنیادهای اقتصادی نظامی، فرهنگی کشور و مردم ما را زیرنام جنگ با القاعده طالبان تروریزم منهدم نیست و نابود کردند و زیر بهانه فیصله جلسه بن اول و سازمان ملل متحد چهل و سه کشور با پیشرفته ترین سلاح های هوائی و زمینی به کشور ما زیرنام مبارزه با موادمخدر، تروریسم، احیا و بازسازی حکومت داری خوب، دفاع از حقوق بشر، زن و غیره هجوم آورده ثمره ودستاوردهای آنها چه میباشد؟

میافزایند تجربه خونین چهاردهه بخصوص سیزده سال گذشته ثابت ساخت که سران قصر سفید اداره سی. آی. ای. متحدین جهانی و منطقه ای آن مطابق تعهدات خویش در مبارزه با تروریزم مواد مخدر، حکومت داری خوب، دفاع از حقوق زن، بشر احیا و بازسازی کارهای مناسب را انجام نداده اند که چند مثال آنرا خدمت خواننده گان گرامی ذیلاً یادآور میشوم.

مسدود نکردن ده ها هزار لانه های تروریزم که در آنطرف خط دیورند زیرنام مدارس دینی فعالیت داشته توسط اداره آی. اس. آی سعودی، امارات عربی و حامیان بین المللی شان تمویل تسلیح آموزش و پرورش جهت انجام اعمال تخریبی، حملات انتحاری، ماین گذاری روی جاده کشتار ژورنالستان دوکتوران انجینران شاگردان استادان کارگران دهقانان علما و روحانیون سنگسار نمودن زنان قطع دست و پا اعدام های خودسرانه آتش زدن مکاتب مدارس و غیره به کشورهای منطقه و جهان از جمله کشور ما اعزام میشوند. عدم توجه به تقویه قوای مسلح مجهز با سلاح های پیشرفته زمینی و هوائی جذب نکردن افسران مسلکی، مجرب و دلسوز آگاه ماهر در نقاط کلیدی برعکس آن نصب افراد غیرماهر کم سواد غیرمسلکی فاسد وابسته در نقاط کلیدی سبب ایجاد یک قوای مسلح بخصوص اردوی ملی تنظیمی گردیده است. به باور آگاهان امور یکی از عوامل گسترش جنگهای خونین از آغاز سال 2014 میلادی و تلفات سنگین قوت های اردو و پولیس و مردم که به هزاران تن رسیده کمبودیهای فوق میباشد.

از دشمن تعریف مشخص وجود ندارد، گسترش فرهنگ معافیت سبب شده ک هزاران تن از سران طالبان که دست هایشان بخون ملت آغشته میباشد به فرمان حامدکرزی از زندانها رها شده دوباره به جنگ رو آورده، سران قصر سفید چندین تن سران طالبان متذکره را همراه یک سرباز تبادله نموده چیزی که مایه نگرانی مردم میباشد سران قصر سفید عاملین تمام جنایات را که طی چندین دهه در کشور بالای مردم از جمله به مبدل ساختن سرزمین انگور یعنی کوهدامن زیبا به سرزمین سوخته، قطع ده ها میلیون نهال مثمر از جمله تاک های انگور آتش زدن میلیونها منازل انفجار بت های بامیان کشتارهای جمعی در ولسوالی های یکاولنگ قیصار ولایت بلخ نقش اساسی داشته اند ترورست خطاب نکرده ادعا دارند ترورست کسانی هستند که منافع امریکائی ها را در جهان تهدید مینمایند. اداره بررسی ایالات متحده امریکا یا سیگار ادعا نموده که طی سیزده سال گذشته یک صد و چهار ممیز میلیارد دالر را در افغانستان مصرف نموده میافزاید شصت میلیارد ممیز آن در تقویه قوای مسلح شش میلیارد در مبارزه با مواد مخدر متباقی در سایر بخش ها به مصرف رسیده است. اداره متذکره از سرقت صدها هزار میل سلاح های خفیف و ثقیل که به واسطه آنها خریداری در بخش های قوای مسلح سرقت گردیده خبری را به نشر رسانید. در این رابطه ادارات وزارت های داخله اردوی ملی واکنش داده آنرا دور از واقعیت خواندند.

بیش از سه سال میشود که روزانه ده ها راکت بالای ولسوالی های ولایات ننگرهار کنر پرتاب ده ها تن از این ناحیه زخمی شهید و صدها خانواده از محل شان بیجا و خسارات عظیم را مردمان محل متقبل شده با تأسف مسئولین قوت های خارجی و سفارت امریکا در این رابطه ادعای بی خبری نموده میافزایند نمیدانند که از کجا این راکت ها پرتاب میشود. برعلاوه انجام ندادن تعهدات فوق به واسطه بازیگران بزرگترین عواملی که سبب مساعد نمودن زمینه گسترش تروریزم در کشور و منطقه و جهان گردیده از این قرار است. لیلام نمودن هزاران دستگاه های تولیدی ،خدماتی، تجارتی، دولتی و مختلط به نرخ کاه ماش زیرنام خصوصی سازی صدها هزار تن کارگران و کارمندان ماهر آن بیکار غرض کاریابی به کشورهای منطقه و جهان با قبول توهین، تحقیر و مهاجرت نموده اند.

عدم حمایت از تولیدات داخلی از جمله تورید اجناس و مواد غذائی و سوخت بی کیفیت کم کیفیت تجملی و غیره ضروری یا اجناس و موادی که در داخل تولید خواستهای هموطنان ما را مرفوع مینمود، عدم تثبیت مالیات و کرایه عادلانه عدم اعمار و احیای دستگاه های پروسس مواد غذائی صنایع دستی، پیشه وری، زراعتی، گدامهای ذخیره، هنگرها با تأسف هنوز هم سالانه میلیونها متر قالین، گلیم، سترنجی سنگهای قیمتی افغانی به مارک پاکستان به مارکیت های جهانی صادر مفاد آن به جیب مافیای اقتصادی پاکستان میریزد. از همین لحاظ است با وجود تب تلاش وطنپرستانه اداره انکشاف صادرات، صادرات کشور پنج صد میلیون دالر و واردات طور رسمی ده میلیارد دالر گفته شده کسر فاحش بیلانس تجارت مایه نگرانی میلیونها تن گردید، پیامد آن را نهایت خطرناک و نابودکننده میخوانند.

پول شوئی، فرار اسعار و سرمایه، نشر و پخش پولهای بانک نوت های جعلی افغانی در پاکستان سبب پایین آمدن اعتبار پول افغانی در کشور گردیده از همین لحاظ است که در اکثریت ولایات جنوبی و شرقی به شمول شهرکابل معاملات خرید و فروش خویش را به پول خارجی انجام میدهند. عدم تطبیق یکسان قانون و عدالت اجتماعی دامن زدن انواع خشونت های خانوادگی، خصومت های قومی، لسانی، مذهبی، سمتی، تنظیمی، حزبی آتشی است سالهاست که مردم ما درآن میسوزند. با تأسف سران گروه های غارتگر، سودجو، غاصب، فاسد هنوز هم از این افزار خونین که میراث شوم بریتانیا کبیر در منطقه و جهان میباشد بخاطر ادامه بقای ننگین خویش استفاده مینمایند. بدماشی و زورگویی و نپذیرفتن قانون یک مثال آن بوده بازیگران متذکره به هیچ وجه حاضر نبوده و نمیباشند عاید سرشاری را که با استفاده از وضع موجود از راه های نامشروع به دست آورده در آینده نیز از دست دهند. در حالیکه آنها از مردم و حق مردم حرف میزنند، در حقیقت معتادین زور و زر چیز دیگری نبوده و نمیباشند. یادآوری آنها از حق مردم توهین بزرگ بر ملت بزرگ افغانستان چیز دیگری نمیباشد.

ادارات استخباراتی کشورهای منطقه و جهان با انجام بازیهای پشت پرده، و حمایت غیرمستقیم از هراس افکنان، توانسته اند جنگ تحمیلی افغانستان را دوامدار سازند. مردم میگویند اگر حمایت سازمانها ادارات استخباراتی و سران کشورها از آنها دور شود ترورستان متذکره توان یک هفته مقاومت را در برابر مردم با عزت و باغیرت افغانستان ندارند. به گفته آگاهان امور و نشر کتاب شوسودوفسکی بزرگترین عواملی که سبب افزایش جاری شدن سیل های خون در کشور ما و کشورهای منطقه گردیده عاید سرشار مواد مخدر میباشد که ادارات استخباراتی و سران طالبان بخاطر مصارف و تمویل جنگ از آن استفاده اعظمی نموده اند. به باور ما تا زمانی که مسئله کشت، ترافیک و قاچاق مواد مخدر که سبب نابودی انسانها در جهان گردیده بصورت اساسی و بنیادی حل نشود امیدواری به ختم جنگ ترورستان ناشی از بی خردی خواهد بود. تشدید شدن تنش و اختلافات بین سران سازمان ناتو شانگهای در رابطه به کشورهای عربی اوکراین سبب افزایش رقابت خصمانه در کشور ما نیز گردیده با تأسف که میلیونها مردم ما طی چهاردهه بخصوص سیزده سال گذشته در بین این رقابت ها به آتش دهن توب و مواد سوخت کشورهای متخاصم مبدل کدام سودی بدست نیاورده اند. پخش و نشر اخبار گمراه کننده و دور از واقعیت از جمله خروج قوت های امریکائی و متحدین آن بعد از ختم سال 2014 فضای ترس و وحشت را خلق کرده، سرمایه داران سرمایه خویش را بخارج کشور انتقال بیکاری، آدم ربائی، سرقت های مسلحانه، تجاوز بالای زنان افزایش یافته که تجاوز بالای زنان در ساحه ولسوالی پغمان یک مثال آن میباشد.

در حالیکه عقل سلیم به ما می آموزد سنگری را در قلب آسیا و پنج کشور که دارای سلاح های پیشرفته ذروی میباشند امریکا با انجام بازیهای خونین و ویرانی کشور ما بدست آورده کدام خردمند قبول کرده میتواند اقلا در ده سال آینده مفت از دست میدهند. در حالیکه اداره بررسی ایالات متحده امریکا از ناپدید شدن دوصدمیلیون دالر امریکا در وزارت صحت خبر میدهند. وزیر صحت عامه در یکی از صحبت های خویش اعتراف نمود یکصد و بیست و پنج میلیون دالر متذکره به این اداره ارسال شده که برای انجوها در سیزده ولایات داده انجوهای متذکره ماهوار یک میلیون تن مریضان را با استفاده از آن تداوی نموده اند. مسئولین از رفتن هشت میلیون شاگردان به مکاتب حرف میزنند در حالیکه پنجاه فیصد آنها به نسبت نداشتن تعمیرات در هوای سرد و گرم به دروس خویش ادامه داده از نداشتن معلمین مسلکی نگران هستند. چهارمیلیون تن به واسطه مخالفین مسلح از مزایای تعلیم و تربیه محروم شده اند.

یک تن از سران جنایتکار بنام رئیس خداداد و دو تن همکارانش که در کشتار و سرقت صدها تن و صدها میلیون دالر هموطنان ما متهم میباشند به تاریخ 24/6/1393 توسط کارمندان ریاست امنیت ملی گرفتار شدند نام رئیس خداداد شامل لست سیاه کشورهای ایران و تاجکستان نیز بوده مردم از رهائی دوباره آنها سخت نگران بوده زیرا که طی سالهای گذشته افرادی که کمتر از آنها متهم به انواع جنایات نبودند به اساس فشارهای سران گروه ها رها شده اند. سخنگوی امنیت ملی میگوید از جمله سیزده تن که در حمله اخیر ولایت غزنی سهم داشتند شش تن آنها پاکستانی ها بودند در حمله متذکره بیش از دوصد تن شهید و زخمی شده خسارات بزرگ برای مردم و آثار تاریخی شهرغزنی وارد گردیده است. رهبر طالبان پنجابی اخیراً زیر بهانه جنگ با کافران در افغانستان جنگ را برضد م ردم افغانستان اعلان نمود. مردم و آگاهان امور اعلان متذکره را جز سناریوی جنگ اعلان ناشده تحمیلی از خارج خوانده که بیش از چهاردهه میشود به واسطه اداره آی. اس. آی نظامیان پاکستانی، سعودی، امارات عربی و حامیان بین المللی شان شعله ور گردیده است.

از آغاز سال 2014 میلادی حملات طالبان نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته جنرال عظیمی میگوید طالبان میخواهند در داخل افغانستان جغرافیه مشخص بسازند. مقام های وزارت دفاع ملی انگیزه افزایش جنگهای متذکره را چنین بیان میکنند:

  1. حضور گسترده نظامیان پاکستانی در میدانهای جنگ
  2. برنامه های گسترده استخبارات کشورها برای ناامن ساختن بخشهای مشخص کشور
  3. بیرون شدن نیروهای خارجی که توان تجهیز بیشتری داشتند
  4. نبود پشتیبانی نیروهای هوایی خارجی از نیروهای افغانی در میدانهای جنگ
  5. امضا نشدن پیمان امنیتی با سازمان ناتو و ایالات متحده امریکا

در نتیجه یک حمله انتحاری به تاریخ 25/6/1393 در مقابل دادگاه کشور قرار گرفت که سه تن سربازان خارجی کشته بیست و یک تن بیگناهان زخمی و هفده موتر و ساحه حمله متذکره خسارات مادی را نیز متقبل شده قابل یادآوری میدانیم من و دو تن همکار ما در ده متری حمله متذکره قرار داشتیم که به فضل خداوند ج و دعای مردمان بادیانت صدمه برای ما و هزاران موتر که در شاهراه میدان هوائی قرار داشتند نرسید.

یک شرکت خارجی که جاده اورزگان دلارم را به پنجصد میلیون دالر قرار داد نمود بعد از اخذ یک صد میلیون دالر و اخراج دوازده میلیون گرانتی خویش از بانک مربوطه فرار نمود وزیر فواید عامه با اظهارات غیرمسئولانه خواست رفع مسئولیت نماید. مسئولین اداره مبارزه با فساد گفته اند یک میلیارد نه صد میلیون افغانی پول اداره ریاست برشنا را زورمندان نپرداخته و مسئولین ریاست برشنا از معرفی نامهای زورمندان ابا ورزیده است. به تاریخ 26/6/1393 وزراء داخله دفاع و نماینده ریاست امنیت در شورای ملی بخاطر جوابگویی افزایش ناامنی حاضر شده. آقای بشردوست، بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی را قاتل مردم خطاب کرد و در مقابل وزیر دفاع، بشردوست را جاسوس خارجی ها خواند. عده ای از اعضای پارلمان سخنان بسم الله محمدی را توهین به پارلمان خواندند، از همین لحاظ فضای جلسه ولسی جرگه برهم خورد.

به تاریخ 20/6/1393 خبری از طلوع نشر در آن گفته شده که در پنج سال گذشته یک هزار و یک صد تن غیرنظامیان در افغانستان به نسبت حمله قوت های امریکائی و ناتو کشته شده عاملین آن تا هنوز مورد پیگرد قانونی قرار نگرفته میافزایند امریکائی ها ادعا دارند که متهمین طبق قانون در داخل امریکا محاکمه میشوند اما در این مورد تا هنوز کاری صورت نگرفته است. سفیر امریکا در کابل گزارش متذکره را نادرست خوانده افزود ده ها تن روزانه توسط طالبان کشته میشوند. آقای اوباما در صحبت اخیرش جنگ افغانستان را جنگ شورشیان داخلی خواند از ختم جنگ در افغانستان برای جهانیان تا اخیر سال 2014 اطمینان داد. مردم و آگاهان امور ادعای متذکره را دور از واقعیت های موجود و مسئولیت گریزی نسبت به انجام تعهدات کشوگشایان در مقابل جامعه جهانی و مردم افغانستان خوانده میافزایند باید سران قصر سفید و متحدین جهانی و منطقه ای آنها به شکست ننگین خویش در مبارزه با مواد مخدر، تروریسم، حکومت داری خوب، اعتراف نمایند.

عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی نامزدان ریاست جمهوری چاشت روز یکشنبه 30/6/1393 توافق نامه ایجاد حکومت وحدت ملی را در کاخ ریاست جمهوری افغانستان امضاء کردند. در این نشست رئیس جمهور حامدکرزی شخصیت های سیاسی و تعدادی از اعضای هر دو تیم حضور داشتند. حامد کرزی از امضاء توافق نامه متذکره استقبال کرد و آنرا به خیر ملت افغانستان خواند. فیض الله ذکی در یک صحبت خویش گفت مقام رئیس اجرائیوی به فرمان رئیس جمهور در روز مراسم تحلیف ایجاد خواهد شد و پس از انتخابات شورای ولسوالی ها و تعدیل قانون اساسی در لویه جرگه پس از دو سال مقام رئیس اجرائی به مقام نخست وزیری تبدیل خواهد شد.

سیدآقا فاضل سنچارکی عضو دسته انتخاباتی عبدالله عبدالله میگوید مشکلات و چالش ها دیگر کنار گذاشته میشوند و ما در فضای همکاری و با روحیه همکاری با هم کار خواهیم کرد. به نسبت اینکه در پای توافق نامه سفیر امریکا در کابل فرستاده سرمنشی سازمان ملل متحد نیز منحیث شواهد امضاء کرده. امضاء توافق نامه مایه خرسندی استقبال گرم عده زیادی مردم افغانستان قرار گرفت. امضاء متذکره را در شرایط کنونی یک فال نیک خوانده اند. سران کشورها از جمله اوباما، نخست وزیر بریتانیا اتحادیه اروپا نیز از امضاء توافق نامه متذکره استقبال بخاطر تأمین صلح و ثبات در کشور خواهان امضاء تفاهم نامه امنیتی با ایالات متحده امریکا شدند.

احمدیوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات بدون ارائیه عدد یا رقم داکتر اشرف غنی احمدزی را به تاریخ 30/6/1393 به عنوان رئیس جمهور اسلامی افغانستان اعلام نمود. افزود شمار آرای هر دو نامزد در اختیارشان قرار داده شده، خلاصه اینکه گذشت زمان و انجام بازیهای خونین فوق ثابت ساخت که جنگ آغاز شده فوق الذکر بخاطر بشردوستی نه بلکه یک جنگ توسعه طلبانه بخاطر نظامی سازی دالان راه ابریشم و محدود نمودن فعالیت نهادهای مدنی، صلح، ترقی، افزایش کشت، ترافیک مواد مخدر، مسلط ساختن گروه های عاملین فساد گسترده، جنگسالاران، عاملین جاری شدن سیل های خون، غارت هزاران میلیارد دالر ثروتهای مادی و معنوی کشور، غاضبین میلیونها هکتار زمین، دامن زدن انواع خشونت های خانوادگی، خصومت های قومی، لسانی، سمتی، مذهبی، تنظیمی، حزبی، قانون ستیزان، مردم ستیزان، زن ستیزان، فرهنگ ستیزان، بالای ده ها میلیون مردم افزایش فقر، جنگ انواع جنایات جبران ناپذیر نابودی زیر بناهای اقتصادی، از جمله دستگاه های تولیدی، خدماتی تجارتی معادن، جنگلات، آثار تاریخی افزایش بی اعتمادی بین ملیت های با هم برادر و غیره بالای کشور و مردم ما بوده و میباشد با تأسف هنوز هم ادامه دارد.

به باور آگاهان امور و ده ها میلیون مردم حالا وقت آن رسیده غرض جلوگیری از بیشتر شدن جفاها و جنایات فوق و کاهش شعله های جنگ خانمانسوز و غارتگرانه تمام نیروهای صلح جو، ترقی پسند، آزادی دوست با کنار گذاشتن اختلافات گذشته دست اتحاد و همبستگی را بسوی هم صادقانه دراز و با جلب همکاری نهادها، سازمانهای صلح پسند منطقه و جهان بخصوص هزاران میلیون مالیه دهنده گان امریکا و جهان وظایف ایمانی و وجدانی خویش را انجام دهند در غیر از آن با ادامه وضع موجود کشور و مردم ما از این بیشتر بسوی قهقرا و نابودی سوق خواهد شد.