عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

«
»

دنیای روسیه در حال بازسازی است!

C:\Users\User\Pictures\xer.jpg

ا. م. شیری

روز جمعه در کرملین توافقنامه‌هایی در مورد پذیرش چهار واحد کشوری جدید: جمهوری‌های خلق دونتسک، لوهانسک و استان‌های زاپاروژیه و خرسون به فدراسیون روسیه توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه و رهبران این مناطق امضاء شد. 

مراسم امضای توافقنامه‌ها در تالار گئورگیوسکی کاخ بزرگ کرملین برگزار گردید. دنیس پوشیلین (جمهوری‌ خلق دونتسک)، لئونید پاسچنیک (جمهوری‌ خلق لوهانسک)، یوگنی بالتسکی (منطقه زاپاروژیه)، ولادیمیر سالدو (منطقه خرسون) اسناد را با امضاهای تأئید کردند.

در روزهای ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر، همه‌پرسی در جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک، و همچنین در منطقۀ خرسون و سرزمین‌های آزاد شدۀ منطقۀ زاپاروژیه برای پیوستن این مناطق به روسیه برگزار گردید. در جریان همه‌پرسی، اکثریت قریب به اتفاق جمعیت آن‌ها رأی موافق دادند.

پس از امضای توافقنامه‌ها، متن آن‌ها برای تعیین انطباق با قانون اساسی فدراسیون روسیه به دادگاه قانون اساسی ارسال می‌شود و پس از آن، پیش‌نویس قانونی در مورد الحاق سرزمین‌های جدید بر اساس همان اسناد تنظیم می‌گردد. این قانون باید توسط مجالس سنا و دومای فدراسیون روسیه تصویب شود. این اسناد پس از امضای رئیس جمهور لازم الاجرا می‌شود.

توافقنامه‌های امضا شده به معنای تشکیل واحدهای کشوری جدید در داخل روسیه و تغییر وضعیت مرزهای مناطق جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک، خرسون و زاپاروژیه است – مرزهای آن‌ها به مرزهای دولتی فدراسیون روسیه تبدیل می‌شوند.

C:\Users\User\Pictures\ZYU.jpg

گنادی زیوگانوف، صدر کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه و رهبر فراکسیون حزب کمونیست در دومای دولتی در بارۀ این رویدادها گفت:

– برای ما اساساً مهم است که اکنون در آن مناطق بفهمند که دیروز ما در کنار آن‌ها بودیم و از دونباس و نوواراسیا حمایت می‌کردیم و امروز نیز در کنارشان و با هم هستیم. از این رو، لازم است سیاست‌های اجتماعی-اقتصادی تا حداکثر ممکن تغییر داده شود تا همۀ بنگاه‌ها کارآمدتر کار کنند و روابط خود را با گروه‌های کارگری این چهار منطقۀ مهم که به روسیه پیوسته‌اند، تقویت کنند.

در آنجا یک اقتصاد قدرتمند، مؤسسات پیشرفته، کادرهای حرفه‌ای وجود دارند، آن‌ها می‌دانند چگونه روی زمین کار کنند. دوستان ما به ما، به مردم روسیه ملحق شده‌اند. هموطنان ما که به آغوش میهن خود بازگشته‌اند، اکنون خواستار تغییر سیاست در همه جا و هر جا، از مدارس و مهدکودک‌ها گرفته تا گروه‌های کارگری هستند. دنیای روسیه در حال بازسازی است! 

یکی از وظایفی که توسط رئیس جمهور تعیین شده، نجات و حفظ دنیای روسیه، مبارزه با نازیسم، داشتن عزم و اراده برای جلوگیری از تخریب بیشتر کرۀ زمین توسط جهانی‌گرایان آمریکایی است. آمریکایی‌ها در واقع یک جنگ ترکیبی علیه ما به راه انداخته‌اند. بنابراین، ما به بسیج حداکثری روحیه، اقتصاد، تولید، آموزش و علم نیاز داریم؛ ما به وحدت و انسجام نیاز داریم. زیرا، ما بخاطر یک هدف درست و عادلانه مبارزه می‌کنیم.

ما اکنون موظفیم به هر طریق ممکن از مردم در برابر این حملات، گلوله‌باران‌ها و هر اقدام دیگر محافظت کنیم. ما تمامی ملزومات این کار را در اختیار داریم. برای فلج کردن پست‌های فرماندهی لزوماً باید از کی‌یف شروع ‌کنیم تا برسیم به واحدهای نظامی که اکنون حتی ستون‌های مسالمت‌آمیز غیرنظامیان را گلوله باران می‌کنند. ما باید بزرگراه‌هایی را که نیروهای اوکراین از  طریق آن‌ها تجهیزات سنگین و اسلحه دریافت می‌کنند، در هم بکوبیم.

لازم است عملیات نظامی مؤثرتر علیه این رژیم فاشیست نازی-باندری انجام شود. همچنین، حمایت حداکثری از فرزندان رزمنده‌ مان در خط مقدم و خانواده هایشان ضروری است. 

اما، در عین حال، ما درک می‌کنیم که این جشن توأم با چشمان اشک‌بار است. لازم است اشک‌ها تا حداکثر امکان کمتر شوند. آری، این یک جشن استثنایی و بسیار بزرگ است، اما، ما باید گام‌هایی به پیش، به سوی پیروزی برداریم! 

۱۰ مهر- میزان ۱۴۰۱ 

https://eb1384.wordpress.com/2022/10/01/