گنجینۀ الهام

رسول پویان 2/5/2023 روزباخورشیدوشب سیل شباهنگم خوش است زیــر نـور خلـوت مهـتـاب آهنگـم…

در ارتباط به جفنگ گویی ها ی " نیاز نیاز"

حبیب میهنیار دوستان گرامی شما بهتر میدانید که یکی از ویژه…

ادبیات مبتذل،- سرگرم کننده و کم ارزش؟

Trivialliteratur:   آرام بختیاری نیاز انسان از خود بیگانه به ادبیات سرگرم کننده.  ادبیات…

پیام شادباش به مناسبت روز جهانی کارگر

ا. م. شیری روز اتحاد و همبستگی انترناسیونالیستی کارگران و زحمکشان…

دستار پوشان اسلام ستیز و پاچه بلند های حرمت شکن

نویسنده: مهرالدین مشید گروه ی طالبان از نظر حسن عباس نویسنده…

برگردان شعرهایی از سبزه برزنجی

خانم "سبزه برزنجی" (به کُردی: سۆزە بەرزنجی) شاعر کُرد زبان،…

به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

«
»

باشگاه بیلدربرگ چرا به هوش مصنوعی نیاز دارد؟

Зачем Бильдербергскому клубу искусственный интеллект

والری ایلین (VALERY ILYIN)

ا. م. شیری

مقدمه

در حالیکه احزاب، سازمان‌ها، گروه‌ها، دسته‌ها و حتی افراد نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان بطور شبانه روزی پیرامون درستی یا نادرستی مسائل مختلف زندگی اجتماعی به بحث و گفتگوهای بی‌پایان با هم مشغول می‌شوند، راه‌کارهای مختلف ارائه می‌دهند، همدیگر را به انواع انحرافات فکری، سیاسی، نظری و بینشی متهم نموده و حتی از هیچ توهین و هتاکی به همدیگر فروگذاری نمی‌کنند، نخبگان جهانی بواسطۀ یکسری به اصطلاح اتاق‌های فکر، نهاد و مؤسسات خاص خود مانند باشگاه رُم، باشگاه بیلدربرگ، ابرنهاد یا کمیتۀ ۱۴۷، سازمان بهداشت جهانی، مجمع جهانی اقتصاد و … بطور منظم برنامه‌هایی ضدبشری برای کنترل سخت جامعه و جمعیت، مدیریت فکر و شعور و … مانند برنامۀ ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد، مقررات زدایی، کوچک کردن دولت و سپردن وظایف آن به بخش خصوصی تحت عنوان خصوصی‌سازی یا مولدسازی دارایی‌های ملی و غیره را سالانه تکمیل، تدوین و تنظیم می‌کنند، برای اجرای بی‌دردسر آن‌ها بواسطۀ رسانه‌های ترویجی- تبلیغی بشریت را مغزشویی نموده و به انواع انحرافات شناختی گرفتار می‌کنند. 

بنظر می‌رسد بدون شناخت و افشای نهادها و مؤسسات امپریالیسم و اهداف و برنامه‌های نخبگان جهانی آن، بویژه، در نشست اخیر باشگاه بیلدربرگ، بحث، گفتگو و حتی مناظره پیرامون یکسری مسائل حیاتی بشر، در واقع، کاری بیشتر از  آب در هاون کوبیدن نیست. در پایان پیوند چند مطلب مرتبط  [مترجم].

*

**

***

۱۸ تا ۲۱ مه، لیسبون میزبان شصت و نهمین جلسۀ باشگاه بیلدربرگ بود. از سیاستمداران، کارشناسان، نمایندگان دانشگاه‌ها، صنعت، امور مالی، اتحادیه‌های کارگری و رسانه‌ها دعوت به عمل می‌آید. حدود ۱۳۰ شرکت‌کننده از ۲۳ کشور شرکت خود را تأئید کرده‌اند (لیست کامل در اینجا).

https://www.fondsk.ru/images/myfls/2023/may/bk20052301.jpg

موضوعات اصلی بحث در سال ۲۰۲۳: هوش مصنوعی، نظام بانکی، چین، انتقال انرژی، اروپا، رهبری ایالات متحده، تهدیدات فراملی، روسیه، ناتو، اوکراین، مسائل مالیاتی. علیرغم دعوت کوله‌با، وزیر امور خارجۀ رژیم کی‌یف، موضوع اوکراین در ردیف موضوعات اصلی قرار نگرفته است.

بیلدربرگ ۲۰۲۳، هوش مصنوعی (AI) را در رأس دستورکار خود قرار می‌دهد: «هوش مصنوعی کانون مذاکرات بین کسب و کار و نخبگان سیاسی در لیسبون خواهد بود».

چرا هوش مصنوعی؟ مشکل است که این یک راز باشد.

پنتاگون در آستانۀ نشست اعضای باشگاه بیلدربرگ رسماً اعلام کرد: هوش مصنوعی قدرتمندترین فناوری برای جنگ است. در آنجا سخنان رئیس کمیتۀ رؤسای ستاد نیروهای مسلح ایالات متحده، مارک میلی نیز ذکر شده است: «در فهرست فناوری‌هایی که به سرعت به ما می‌رسد، هوش مصنوعی شاید در میان تمام فناوری‌های به سرعت در حال توسعه در جنگ، قوی‌ترین باشد… توانایی تصمیم‌گیری سریعتر و دقیق‌تر یک مزیت قابل توجه در جنگ است. هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی این امکان را به کشوری می‌دهد که در کاربردهای نظامی خود برتر است».

راه‌اندازی جنگ در این اینجا بمعنی انجام اقدامات رزمی هم در میدان جنگ و هم در فضای اطلاعاتی، از جمله علیه شهروندان خود که با «هنجار جدید» سازگار نمی‌‌شوند، درک می‌شود. در ایالات متحده، یک آژانس فدرال جدید («وزارت حقیقت») برای ثبت «کدهای رفتاری» در ساختار عامل‌های رسانه‌های اجتماعی به سرعت در حال تشکیل است.

در چین، در حال حاضر، یک ساختار ناظر بر استفاده از هوش مصنوعی در جنگ‌های اطلاعاتی وجود دارد. روز گذشته، مأموران آن نخستین بازداشت فردی را که با کمک یک چت‌بات ممنوعه در کشور از هوش مصنوعی برای تولید و انتشار شایعات استفاده می‌کرد، اعلام کردند. مردی که در ۵ ماه مه در شهر دونگوان، در استان گوانگدونگ جنوبی دستگیر شد، از طریق چت‌جی‌پی‌تی، راجع به خروج قطار از ریل اخبار جعل کرده و آن را از طریق ۲۰ حساب کاربری در رسانۀ اجتماعی بایجاهائو پخش کرده بود. او همچنین، خبری مبنی بر مرگ ۹ نفر در نتیجۀ تصادف قطار در ۲۵ آوریل منتشر کرده بود که در واقع چنین حادثه‌ای بطور کلی رخ نداده است. این خبر جعلی قبل از اینکه جاعل آن توسط پلیس سایبری چین کشف شود، بیش از ۱۵ هزار بازدید داشت. 

https://www.fondsk.ru/images/myfls/2023/may/bk20052302.jpg

یووال نوح هراری، آجودان- خبرساز وفادار کلائوس شواب می‌گوید: «هوش مصنوعی می‌تواند برای کنترل انسان‌ها مذاهب ایجاد کند… هوش مصنوعی تنها با تسلط بر زبان انسانی، آنچنان توانایی خواهد داشت که ما را در دنیایی از توهم شبیه به ماتریکس بپیچد». 

https://www.fondsk.ru/images/myfls/2023/may/bk20052303.jpg
https://www.fondsk.ru/images/myfls/2023/may/bk20052304.jpg

شرکت‌کنندگان جلسۀ باشگاه بیلدربرگ در لیسبون گرد هم می‌آیند. در میان مهمانان، یووال نوح هراری، جارچی مجمع جهانی اقتصاد نیز که انسان‌ها را «حیوانات قابل هک» می‌داند، حضور دارد.

شایان توجه است که چنین اظهارات بیش از حد مکرر، گستاخانه و مستقیم بیان شده، هنوز در شفتگی عمومی اطلاعات فراوان گم شده است.

هوش مصنوعی می‌تواند برای جامعه بسیار خطرناک باشد. این مدعا را نتیجۀ مطالعۀ دانشمندان دانشگاه کرنل ایالات متحده که اخیراً منتشر شد، تأئید می‌کند. چت‌ربات‌هایی مانند چت‌چی‌پی‌تی، بارد یا کلود با توجه به سوگیری الگوریتم‌هایشان، می‌توانند طرز فکر کاربران را بدون اطلاع و ارادۀ آن‌ها تغییر دهند. هوش مصنوعی قبل از هر چیز یک الگوریتم است. چه کسی، چه چیزی و برای چه اهدافی به هوش مصنوعی آموزش بدهد، به آن هم عمل خواهد کرد.

در مناطق غیرنظامی، استفاده از هوش مصنوعی خیلی آسان نیست. شواهد بیشتر در این مورد، «وکیل ربات هوش مصنوعی» (یعنی یک ربات چت) است که در ماه مارس در ایالات متحده «به دلیل تمرین بدون مجوز» تحت یک دعوی حقوقی دسته‌جمعی قرار گرفت. (یعنی ربات چت)، همانطور که تبلیغ می‌شود: «می‌تواند حقوق آینده را در سراسر جهان تغییر دهد و به میلیون‌ها نفر در دعاوی حقوقی کمک کند». در دنیای جدید و شجاع شواب و شرکا، می‌توان از یک ربات مجازی به دلیل فعالیت‌های بدون مدرک حقوقی یا مجوز شکایت کرد! در این حالت، این خود ربات نیست که باید به دلیل ارائۀ «مشاورۀ حقوقی بی‌کیفیت» جریمه بپردازد، بلکه خالق آن- شرکت حقوقی «پرداخت نکن» (DoNotPay) است. شاکی، جاناتان فریدیان ظاهراً ادعا می‌کند که اسناد و خدمات حقوقی «قابل استفاده» را از وکیل واجد شرایط ارائه آن‌ها خریداری کرده است… و اکنون او ادعا می‌کند که رفتار ربات «غیرقانونی» بوده و خواستار خسارت می‌شود…

معماران «نوسازی جهانی» بر این باورند که به لطف هوش مصنوعی، از طریق اینترنت بدن‌ها (IoB) و اینترنت اشیاء (IoT) می‌توانند در سال‌های آینده  سلامتی، افکار و احساسات انسان را کاملاً کنترل کنند. کلائوس شواب می‌گوید: «زمانی که به افکار و احساسات مردم دسترسی پیدا کنیم، به خود مردم نیز دسترسی خواهیم داشت».

ری کورزویل، میلیاردر- «آینده‌نگر»، به خبرنگار رادیو «StarTalk» «در مورد گسترش مغز انسان» می‌گوید، پیشتر اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰، نانوربات‌ها قشر عصبی انسان را به ذخیره‌سازی اطلاعات مجازی («ابرها») متصل خواهند کرد. به عبارت دیگر، به گفتۀ این مرید شواب، در دهۀ آینده، آن چنان دستگاه‌های هوش مصنوعی ظاهر خواهند شد که می‌توانند در مغز جاسازی شوند».

شواب و همدستانش به دنبال ادغام دنیای دیجیتال، بیولوژیکی و فیزیکی هستند. آن‌ها این را صراحتاً اعلام می‌کنند که می‌توانند با کمک هوش مصنوعی، مردم را تحت کنترل کامل خود قرار دهند. بیل گیتس معتقد است که چت‌جی‌پی‌تی «جهان را تغییر خواهد داد». گیتس در مصاحبه با هندلزبلات (Handelsblatt) آلمان، پتانسیل نشست لیسبون را به عنوان یک مکانیزم برای کنترل همگانی ارزیابی کرد. به گفتۀ گیتس، هوش مصنوعی ظرف یک نسل همۀ مردم را به لیبرال تبدیل می‌کند.

منبع: وبگاه بنیاد فرهنگ راهبردی

https://eb1384.wordpress.com/2023/05/22

مطالب مرتبط:

سه ایدۀ باشگاه رُم

باشگاه بیلدربرگ، رؤسای جمهور عروسکی و سینه چاکان انتخابات …

در باره ابرنهاد، یا کمیته ۱۴۷

باشگاه بیلدربرگ: دولت جهانی یا ناهنجاری تاریخی

در باره یکی از شرکت کنندگان نشست بیلدربرگ

از بیلدربرگ به گوگلبرگ: نخبگان جهانی در راه ایجاد اردوگاههای الکترونیکی

۱ خرداد- جوزا ۱۴۰۲