کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

ایالات متحده نئونازی‌های اوکراینی را آموزش می‌دهد


نویسنده: Manlio Dinucci


منبع: ایل مانیفستو، ۱۴ فوریه ۲۰۱۵


بهار آینده، ایالات متحده آموزش و تسلیح گارد ملی اوکراین را آغاز خواهد کرد: این مطلب به‌طور رسمی‌ توسط فرماندهی اروپایی ایالات متحده آمریکا تأیید شد. فرماندهی مورد اشاره اعلام کرد این برنامه بخشی از طرح‌های آغازین وزارت امور خارجه آمریکا برای کمک به اوکراین در اجرای «دفاع داخلی» است.


هزینه این آموزش‌ها، که پیش از این توسط کنگره به‌تصویب رسیده است، توسط یک صندوق ویژه اختصاصی «تأمین آموزش و تجهیزات برای نیروهای امنیتی خارجی» در پنتاگون و وزارت امور خارجه تأمین می‌شود با این هدف که «کشورهای شریک احتمالاً با چالش‌های مهمی ‌بر سر راه امنیت ملی ایالات متحده آمریکا مقابله کنند».

این مأموریت آموزشی در اوکراین در ارتباط با «تعهد آمریکا نسبت به امنیت دریای سیاه و اهداف مورد نظر نیروهای آمریکایی مستقر در موقعیت‌های پیش رو» انجام می‌شود.

واحد‌های گارد ملی اوکراین، با توجه به برآوردهای تخمینی، تعداد ۴۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ تن از جمله داوطلبان را شامل می‌شود که توسط مربیان نظامی ‌ارتش ایالات متحده در یاووریف در نزدیکی Lviv، در حدود ۵۰ کیلومتری مرز لهستان آموزش داده خواهند شد.

این گارد ملی که توسط دولت در ماه مارس ۲۰۱۴ در کی‌یف با تأمین مالی اولیه ۱۹ میلیون دلاری تشکیل شد و به یک‌پارچگی تشکل‌های نظامی‌ نئونازی‌ها را انجامید، پیش از این توسط مربیان ناتو برای انجام توطئه محرمانه به‌منظور براندازی دولت کی‌یف آموزش دیده بودند (چنان که در یکی ازمستندسازی‌های تصویری نشان داده شده است نئونازی‌های ستیزه‌جو در استونیا در سال ۲۰۰۶ آموزش دیدند [۱]). دونباس، آزوف، آیدار، دنیپر۱، دنیپر۲ و سایر گردان‌هایی که نیروهای ویژۀ گارد ملی را تشکیل می‌دهند، هم از نئونازی‌ها اوکراینی و هم از نئونازی‌ها سایر کشورهای اروپایی تشکیل شده‌اند.

بی‌رحمی‌هایی که آن‌ها علیه غیرنظامیان روسی‌تبار مرتکب شده‌اند به‌طور گسترده‌ای توسط ویدئو و شهادت شاهدان عینی مستند شده‌اند (کافی است در گوگل “atrocities of Neo-Nazis in Ukraine”را تایپ کنید). به‌رغم این واقعیت که سازمان عفو بین‌الملل، دولت کی‌یف را به‌دلیل مسئول بودن در قبال ارتکاب جنایات جنگی توسط این گردان‌ها متهم کرده است، اما ایالات متحده، همچنان حتی با در اختیار نهادن زره‌پوش به حمایت از این رژیم ادامه می‌دهد. دولت ایالات متحده در حال حاضر، دولت مستقر در کی‌یف را با برنامه آموزشی و در اختیار نهادن تسلیحات نظامی‌ در مقیاس وسیع‌تری تقویت می‌کند.

این حمایت‌ها درچارچوب اقداماتی تحت عنوان «عزم عملیاتی اقیانوس اطلس»، که توسط فرماندهی اروپایی ارتش ایالات متحده عملی گردید با این هدف که «به متحدان ما در مقابل مداخله روسیه در اوکراین، و به‌عنوان یک عامل بازدارنده برای جلوگیری از دستیابی روسیه به هژمونی منطقه‌ای اطمینان دهد». در چارچوب استقرار روزافزون نیروهای آمریکایی در شرق اروپا، پنتاگون «متخصصان نظامی ‌را به‌منظور افزایش ظرفیت دفاعی اوکراین» اعزام کرد و بیش از ۴۶ میلیون دلار دیگر را برای ارائه «تجهیزات نظامی، از جمله وسایل نقلیه و عینک دید در شب» متقبل شد.

واشنگتن به این منظور در حال مسلح کردن نیروهای کی‌یف است، حتی اگر کی‌یف سلاح‌های سنگینی از ایالات متحده دریافت نکرده باشد، از این ممکن برخوردار است تا این سلاح‌ها را از محل میلیون‌ها دلار اعطایی به رژیم کی‌یف بدست آورد. همه این‌ها در حالی رخ می‌دهد که آلمان، فرانسه و ایتالیا می‌گویند که آن‌ها از یک راه‌حل دیپلماتیک حمایت می‌کنند و در نتیجه مخالف ارسال سلاح به کی‌یف‌ هستند.

اما در همان زمان در نشستی در بروکسل، این کشورها متعهد شدند، همراه با بریتانیا، اسپانیا و لهستان، مسئولیت بیشتری را در جهت تشکیل یک «نیروی ضربت» ناتو در چارچوب یک «نیروی واکنش»، متشکل از ۱۳۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ تن که توسط شش مرکز فرماندهی و کنترل در استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی و بلغارستان مجهز شده‌اند، به‌عهده گیرند. در حالی که ایالات متحده، به هنگام اعلام آمادگی برای شرکت در نشست مینسک در اوکراین (که از روی عمد شرکت نکرد)، توسط وزیر امور خارجه، اظهار داشت که در میان متحدان «هیچ تفرقه‌ای وجود ندارد، همه ما موافقت داریم که هیچ راه‌حل نظامی ‌نمی‌تواند وجود داشته باشد.»

اما در همان زمان، آمریکا با آموزش و مسلح کردن نئونازی‌های اوکراینی، شعله‌های آتش جنگ در قلب اروپا را بر می‌افروزد.