کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

بهار ولایت فقیه !

کاخ سفید : مذاکرات برجام با وجود نبرد اسرائیل و فلسطین ادامه  دارد…

 جو بایدن، رئیس جمهوری کاخ سفید روز جمعه ۳۱ اردیبهشت با اشاره به این که تغییری در پایبندی ایالات متحده نسبت به امنیت اسرائیل ایجاد نشده، گفت که تاسیس دولت فلسطینی در کنار اسرائیل «تنها راه حل» برای این منازعه است . بایدن گفت فقط حالا زوده . قرن بعدی یا نیمه دوم قرن 21 به امید خدا یک دولت جوان انقلابی میاد توی کاخ سفید و بالاخره کشور فلسطین تشکیل میشه ! من که دیگه گوزم نمیتونم بزنم …


درگیری های اخیر اسرائیل و فلسطینی ها اولین و آخرین بار نیست . در گرماگرم همین دعوای مورد اشاره ، دولت ایالات متحده آمریکا رسما اعلام کرد مذاکرات برجام ادامه دارد …


برای این مشکل 2 راه هست . راهی تاکتیکی مثل زدن پیف پاف روی سر پشه …


و راه استراتژیک خشکاندن محل تخم ریزی حشرات …


غرب هم پیف پاف میزند و همزمان محل تخم ریزی حشرات را همیشه تمیز و آماده نگه میدارد و به عبارتی ریشه مشکل را تقویت میکند…



دولت آمریکا با بلعیدن عراق و سکونت در خاورمیانه بهار موسوم به عرب را استارت زد ودستی به سروروی بافت قدیمی خاورمیانه کشید . ولی تشکیل کشور مستقل فلسطین در این کانتکس نبود . فلسطین عرب در آن بهار عرب جایی نداشت . در مقابل سیاست متعارف تشکیل کشور مستقل فلسطین ،غرب سیاست حفظ حکومت اسلامی ایران در مسیر برجام و یا بهار ولایت فقیه را استارت زد . آنچه که در خاورمیانه رخ داد به نام بهار عرب بود و به کام نظام ولایت فقیه !

تشکیل کشور مستقل فلسطین یعنی ادامه و استمرار حکومت اسلامی و گروههای تروریستی مثل جهاد اسلامی در خاورمیانه اتوماتیک فاقد موضوعییت میشود ، و بالعکس … غرب به اندازه کافی تجربه دارد . تجربه تشکیل کشور اسرائیل و تجربه تشکیل سیستم ولایت فقیه در ایران !

این قانون را فراموش نکنید ، تشکیل کشور مستقل فلسطین یعنی خشکاندن محل تخم ریزی حشرات تروریست مثل جهاد اسلامی … و پروژه موسوم به برجام یا حفظ حکومت اسلامی در ایران بهار ولایت فقیه است که غرب این مسیر را انتخاب کرد .


سیاست تاکتیکی غرب حمایت از استراتژی تروریستهای خاورمیانه است . ریشه همه درگیریها و مشکلات خاورمیانه حکومت اسلامی ایران در تهران است که همه هم از دستش مثلا مینالد و همزمان رسما سیاست غرب پشتش را چسبیده تا حکومت اسلامی در تهران زمین نخورد .


برای پایان تمام مشکلات خاورمیانه ریشه را در تهران باید خشکاند ، کاری که غرب هیچ تمایلی به آن ندارد و مخاطب را بین این درگیری ها به حال خودش رها کرده تا حضرات آلا کلنگ سیاسی بازی کنند . عده ایی برای ولایت فقیه کف میکنند و عده ایی برای دولت یهود کف میزنند !


این وسط مردم عادی از همه طرف در حال چرخ شدن در چرخ گوشت سیاستهای غرب هستند .

چند کلامی هم با مودبهای زیرگذر : کلمات مفهوم و منظور را میرسانند هیچ کلمه ایی در ادبیات بد یا توهین آمیز نیست . توهین و چندش آور سیاست غرب است که از حکومت اسلامی حمایت میکند و رسما 80 میلیون نفر را به گروگان گرفته اند و خیلی از با غیرتهای مودب ککشان هم نمیگزد . کراوات هم دارند یه مشت جاکش توی کاخ سفید نشستند و سرنوشت مردم ایران و خاورمیانه را به بازی میگیرند … توهین اونجاست. غیرت دارید کاری علیه آن سیاست بکنید . از دست کلمات عصبانی شدن اسمش غیرت و ادب نیست . در زمین سیاست با کمک کلمات نشان بدهید ناراضی هستید .

درمیانه دعوای اسرائیل و جهاد و حماس ، اشگ تمساح رسانه های دروغ … محمد جواد ظریف وزیر خارجه سپاه وحوزه هم با پاپ دیدار کرد . این دیدار بازتاب گسترده ایی البته نداشت ولی در این دیدار پاپ با فلسطین ابراز همدردی کرد ، یعنی با نظام ولایت فقیه و تروریستهای حاکم در ایران …

پاپ نماینده سیستم واتیکان است که بعد از رنسانس اروپا ، به لانه خودش درواتیکان فرو برده شد و به امور مذهبی باورمندان میرسد . سابقه 400 ساله حاکمییت کلیسا و زنده سوزندان مخالفان را در کارنامه خودش دارند . حالا واتیکان البته دارای هژمونی سیاسی نیست ، ولی به شکلی مطلق باید با دنیای سیاست هماهنگ عمل کند . این دیدار اتفاقی نیست مثل دیدار با سیستانی در عراق …

واتیکان یا پاپ لازم باشد هیتلر راهم زنده میکنند و با رایش هم ملاقات میکنند . تعجب نکنید . ظریف و سپاه و نظام ولایت فقیه از خودشان است . حداکثرش این میشود که ملاقات میکنند هدیه و سوغاتی و اینا … فقط بازتاب رسانه ای نمیدهند ! آنچه باید دیده یا رسانه ای شود نشست ویژه سازمان ملل درباره بحران غزه است و درخواست گوترش برای توقف فوری جنگ … اما این جنگ لازمه مسیر برجام غرب است و در مقاطع مختلفی ادامه دارد . دیدار با پاپ هم لازمه مسیر برجام است .

یک ماهی بزرگ را تصور کنید سرش بورژوازی است ، شکمش واتیکان و دمش جهان سوم مسلمان ! منظورم اینه که این یک پدیده واحد است . ولی دیزاین صحنه با مهارت طوری نشان داده میشود که معمولا ذهن از این همه بی نظمی کف میکند . ولی در درونش یک نظم محکمی مستتر است که میتوانند ادامه دهند !




22.05.2021

اسماعیل هوشیار