پاکستان و ایران حاميان اصلی طالبان و عاملان فاجعه در…

نویسنده: مهرالدین مشید ابراز نگرانی پاکستان و ایران از گروه‌ های…

چند شعر از دارین_زکریا

برگردان چند شعر از #دارین_زکریا شاعر سوریه‌ای خانم "دارین زکریا" (به…

چهار هایکو

ترجمه‌ی چهار هایکو از #توروالد_برتلسن هایکوسرای دانمارکی* توسط #زانا_کوردستانی  آقای "توروالد…

فلسفه هایدگر میان تبلیغ فاشیسم و آنتی کمونیسم

Martin Heidegger(1889-1976)  آرام بختیاری کج فهمی فیلسوفان مذهبی دانشگاهی وطن از هایدگر. چرا…

سفر ملاهبت الله به کابل ؛ نشانه های زوال یا…

نویسنده: مهرالدین مشید نبض زمان و رقم خوردن شمارش معکوس در…

جامعه دین زده چگونه است؟

عبارت از جامعه می باشد٬ که دیندار از دین٬ چون…

نوای خلقِ غمدیدهء بغلان!

امین الله مفکر امینی       2024-13-05 آسمـان گرفته سخت برما، زمیــــن از سوی…

تنهایی و غربت شناخت نامه ی تبعید

نویسنده: مهرالدین مشید روایت دیگری از تنهایی و غربت روایت تبعید یعنی…

دست یاری 

بر بلای سیل بغلان مبتلا است  ساکنان اش زین مصیبت در…

تجلیل از روزمادردرکشورشاهی هالند

بتاریخ 12می سالجاری درشهرارنهم کشورشاهی هالند محفل باشکوهی ازسوی شوراي…

بجنبید ایکه خود ها، حامییان حقوق بشرخوانید!

امین الله مفکر امینی       2014-13-05! ندانم چطور گویم ویا به تصویر کشمدردوناله…

اینجا بغلان است، آدمیت را سیل برده است!

سیامک بهاری “ما نه غذا داریم، نه آب آشامیدنی، نه سرپناه،…

خشم سیلاب

رسول پویان خانه و باغ و زمین و روستا ویران گشت خـشـم…

 قاضی ی شهر شرف

محمد عالم افتخار مال تاجـر غرق دریا گشـته بود تاجر آنجا محوِ…

خیزش های مردمی نشانه های شکست طلسم وحشت طالبانی

نویسنده: مهرالدین مشید تبعیض، حرمت شکنی و استبداد کار نامه ی…

مادر

ای مادر من فرخ و آباد بمانی پر خنده به لب…

چند شعر کوتاه از زانا کوردستانی

انتظارم، بوی سیگارهای زر گرفته... و روزهای تلخِ نیمه سوخته میان بغض خاموشت…

جنگ قدرت ها

رسول پویان جنگ قـدرت ها دل زخمین وخونین آورد جـای صلح و…

افراطیت پادزهر خیانت رهبران اسلام سیاسی و یا شکست مبارزات…

نویسنده: مهرالدین مشید علل و عوامل یا چگونگی و چیستی باز…

زبان آریایی یا آریویی چی شد؟

نوشته: دکتر حمیدالله مفید ——————————— زبان بازتاب خرد آدمی است و انسان…

«
»

بمناسبت پیروزی «خون» بر شمشیر!!‎

وزیر دولت احمدی نژاد: دور زدن تحریم یعنی استفاده از روش‌های و غیرشفاف و فساد و رانت


شاهد از روزنامه تابناک کد خبر: ۸۸۲۴۶۶ تاریخ انتشار: 11اسفند ۱۳۹۷

««مهدی غضنفری وزیر اسبق صمت گفت: اصولا ویژگی اصلی راه‌حل‌های دور زدن تحریم، پنهان‌کاری و پوششی بودن … روش‌هایی را به کار بگیریم تا به هدف برسیم. این روش‌ها قطعا آشکار نیست. درست در همین موقع اگر بخواهیم نگران شکل‌گیری این رانت‌ها باشیم که اتفاقاتی در حوزه فساد رخ ندهد، کار خیلی خیلی سخت می‌شود. / مهر»»(تاکید از سپیده)

اتفاقاً دزدی برای  دزدانِ رسمی در روز روشن آنهم طبق قانون همیشه در ابتدا سخت بوده است! و باید زمینه‌های آن ابتداء آماده میشد!

خمینی از همان روز اول خود را به کوری و کری زد و خود را در مقابل خواست عدالت در تقسیم نعم مادی و احساس ملی گرایی مردمی که هنوز انقلاب را بپایان نبرده بودند، به نفهمی زد. و گفت: «اقتصاد مال خر است». این شخص که دایما از پیروزی خون بر شمشیر سخن می‌گفت*) که هنوزهم ورد زبان مذهبیون است، از همان آغاز دست به قلع قمع هر چه کمونیست و دگر اندیش بود زد! ولی نگفت که این پیروزی غداره بندان بوده است. در این زمان دزدی های اصحاب به مصادره اموال «طاقوتی» های فراری که نتوانسته بودند اموال غیر منقول را به دلار تبدیل کنند محدود بود.

طبقه حاکمه از همان اوان نیرو و جهتِ خود را بر چپاول کلیه ثروتهای زیرزمینی و رو زمینی ایران متمرکز کرده بودند و بمحض اینکه خمینی دنیای باقی را ترک گفت یکی پس از دیگری ابتدا پایه‌های اصلی دزدی یعنی:

خصوصی سازی و عضویت در بانک جهانی را گذاشتند! (بدست هاشمی رفسنجانی قاتل زنجیره ای)

برای فراموشی ایرانیان از «اسلام عزیز» را دریابید دست به آزاد کردن چهار شنبه سوری و سپس فراموش کردنِ «جا زدن  تولد محمد بجای نوروز ایرانیان»؛ افکار عمومی را از اقتصاد مال خر است به ملی گرایی معطوف داشتند و دزدی های خود را از مستقلات فراریان به تقسیم آب و خاک این سرزمین بسط دادند و بین خود تقسیم کردند که اوج آن را در زمان احمدی نژاد شاهد بوده ایم.

در این زمان برای کار انداختن سرمایه های بالای ۶۰۰  میلیارد دلاری حاصله از فروش نفت در کشورهای خارجی و شرکت در استثمار  کارگران دیگر کشورها دست به اجرای هر چه سریعتر اوامر «بانک جهانی و سازمان تجارت جهانی و مشتقات آنها» زدند!

چون با بانکهای دولتی هنوز نمیتوانستند در خارجه دست به سرمایگذاری های میلیارد یورویی زده و از حساب و کتاب پس دادن در مقابل مردم ایران در امان باشند و در خارجه هم با سرمایه های اندک بانکهای دولتی متمرکز در دست خود در مقابل غولهای غربی شکست میخوردند؛  بدین خاطر در همان دوران اول احمدی نژاد دست به ساماندهی بانکهای خصوصی زدند تا از اینطریق بتوانند هم مبالغ هنگفت سپرده های تریلیونی مردم متمرکز در دست بانکهای خصوصی آنهم به تومان آنزمان را در خارجه تحت اراده و قدرت بخش خصوصی بدون حساب پس دهی به دولت و مردم به جریان اندازند و همچون وال استریتی ها بچپاول اضافه ارزش کارگران در جهان از طریق شرکت در قمارِ بورس جهانی به رقابت با سرمایداران آمریکایی و اروپایی بعلاوه سرمایه های عظیم کشورهای شرقی بخصوص دزدی های زمان یلتسین که الیگارشها به بانکهای خارجی سپردند تا اگر ورق برگشت مردم نتوانند از آن‌ها پس بگیرند، به رقابت بپردازند!

سرمایداران ایرانی دایما با زبان روحانی و اصحاب تکرار میکنند که در اروپا و ام.آمریکا انجام پذیر بوده است و ماهم باید بتوانیم! اینرا حتی آقای خامنه ای در سخنرانی ماه رمضان امسال برای دانشجویان از طریق تأکید برای خصوصی سازی صحه گذاشت!

این دزدان سرمایدار ایرانی همانند سرمایداران روسی، ترکی و حتی چینی چنان از دزدی های خود سر مست بودند که پشت این میز قمار و بکش های دلالِ وال استریتی همانند «ترامپ» و غداره بند هایی که آنرا حفظ میکردند یعنی نقش پنتاگون در این بازی را نمی‌دیدند و یا خود را بکوری و نفهمی زده شاید عموسام اینبار از ترسِ افکار عمومی جهانیان همنوعان سرمایدار از کشورهای دیگر را که بشدت دین گرا هم میباشند  نابود نـــمیکند. (روسها و چینی‌ها هم بخاطر دیگر کمونیست نبودن روی دوستی و ایجاد اتحاد با انحصار بانکهای وال استریتی حساب باز کرده بودند! تینگ سیائوپین از چین و گارباچف از روسیه)

عموسام این امپریالیسم افول کننده که امپراتوری بانکهای انحصاری میباشد همراه دست مریزاد خود که در غارت جهان با وی سهیم است یعنی اروپایی‌ها (بخصوص انگلیس صغیر و ذلیل شده)، الیگارش های مالی روسی و چینی (بجز سرمایداران بخش صنعتی آنها) مجموعا در مقابل تاکتیک‌های عاشورایی و رجزخوانی های شمر و یزیدی سرمایداران نوین ایران که از نظر فرهنگی هزاران سال عقب‌مانده بوده و جز آپارتاید جنسی و توضیح چگونگی «غسل و تیمم» کار دیگری نمیدانند لقمه راحتی برای آنان خواهد بود و از ارتشاء، ایران فروشی و فساد سرمایداران ایرانی بنمایندگی ظریف زنگنه روحانی آخوندی… خوشحال بودند که لقمه چرب و نرم خوبی برای متخصصین ابزاری وال استریت(سیا و پنتاگون) بوده و با دیدن اینهمه نادانی از حول حلیم در دیگ افتادند!

اگر بسخنان سلطنت طلبان، مجاهدین و خط سومی ها گوش فرادهید سراسر ناله از هفت خط بودن آخوند ها میباشد، تو گویی سرمایداران، بخصوص میلیاردرهای بانکداران در ایران چوق سفیدند!

در این میان روسیه از ایران فرا گرفت و بالاخره پس از تزهای همزیستی و رقابت مسالممت آمیز که چیزی جز برای فرا گیریِ سرمایداران روسی بروش های مدرن سرمایداران غربی در  عصر بورس و دستگاه وال استریتی برای ساختن امپراتوری روسی نبود از ایران برای مقابله بر علیه آمریکا فرا گرفت و در سوریه و سپس در مقابل تعویض حکومت های جمهوری های زمان شوروی با انقلابات رنگی و مخملی ترمزها را کشیده و جلوی همکاری خروشچفی های الیگارش با انحصار ها با «ایستادگی نوع پوتینی که همراه با تبانی میباشد» در مقابل آن‌ها دست به مبارزه زد. بخصوص در سوریه که چشمانش از پیروزی های محور مقاومت که از نیروی پایان ناپذیر خلق های مبارز عرب و ایران… برخوردار بود خیره گردیده و در این مبارزه با تبانی هایی با اسراییل و مشروط با آمریکا … توانسته است تاکنون جلوی امپراتوری غرب بایستد. ولی برنده اصلی خلقهای مبارز عَرب و ایران بوده  که با پیروزی در جنگهای خود با آمریکایی های القاعده ای و ارتش های خصوصی بلاک واتر…(لژیون خارجی) همراه با دیگر شوادرون های غیردولتی مرگِ متعلق به «ارتش رسمی آمریکا» که پنتاگون به این کشورهامیفرستد با وجود این- طبقه حاکمه ایران توانسته است خود را د در ایران با وجود ارتشاء و دزدی های میلیاردی و به دامان  کشورهای کانادا آمریکا و اروپا پناه بردن (رییس گذشته بانک ملی…)، طبقه سرمایدار خود را روی زین باقی نگهدارد!

آقای وزیرِ زمان احمدی نژاد! متأسفانه همانطور که ۱۴ سال پیش شروع کرده بودید (بانکهای خصوصی) ریزش از درون را شروع کرده است. تاکنون کارگران، دهقانان، سربازان که شما آن‌ها را  «سربازان حرم زینبی» مینامید و کارمندان جزء بخصوص معلمان این «بار سنگین» را بدوش میکشیدند و میکشند در روزگاری این چنینی با عمیق‌تر شدن دره فقر و ثروت، خواهند گفت که: «دیگی که برای من نجوشه میخوام سرسگ توش بجوشه»؛

و مبارزه بر  علیه امپریالیستهایی که خالق کودتای ۲۸ مرداد و قراردادهایی همچون ترکمن چای، دارسی… و برجام های یک و دو سه… همراه با خیانت های زنگنه ساز در حوضه های نفتی… این مبارزه  را زمین گذارند. آنروز روز  پایان جمهوری سرمایداری اسلامی ایران خواهد بود!

تنها برد ایرانیان تا اینجا ترقی به یک پله دیگر به پیش در تکامل ابزار تولیدی و شیوه آن است و صنایع «شمشیر» سازی (دفاعی/جنگی) به همت جوانان ایرانی برای همیشه در ایران کار ساز گردیده و دیگر نمیتوانند آنرا از کارگران و مهندسین ایرانی بستایند (ماشین سازی الکترونیک نانو تکنیک پزشکی صنایع انرژی‌زا کشاورزی ماشینی…) که سرمایه ای چاره ساز بر علیه امپریالیسم جهانی برای انقلاب آینده است. بنابراین با چنین صنایع رادار گریزی که پایه های شناخت مترقی روبنایی آنرا هم باخود آورده است پایان اسلامی بودن  و نتیجه دهی انقلاب تنباکو با انقلابی سوسیالیستی و کوتاه شدن دست زالوهای خونخوار سرمایداران و بانکهای خصوصی، رقم خواهد خورد!

 

………………………………..

*)- شمخانی تصریح کرد: امروز جهان به این واقعیت پی برده است که در نبرد اراده‌ها، خون بر شمشیر پیروز است.

 باید از وی پرسید پس چرا موشک سازی را خط قرمز برای آمریکا تعیین کرده اید. پس چرا جوانان ایرانی اینهمه برای شمشیر سازیِ رادار گریز و نقطه زن و دیگر سلاح های هنوز دفاعی و فرستادن شمشیرِ ماهواره با موشک های دور پرواز که همانند هزاران هزار شمشیر عمل میکنند زحمت میکشند؟

منظور آقای دریادار شمعخانی از «پیروزی خون»: شاید بدست آوردن پیروزی در اثر داشتن اراده شکست ناپذیر خلقی مبارز است که عمیقاً از امپریالیسم آمریکا و انگلیس (اروپا) بر خلاف «ظریف زنگنه روحانی…» ها، بخاطر قراردادهایی همچون «دارسی…» و ترکمن چای همراه  با کودتای رسمی آمریکا در ۲۸ مرداد که شاه را مانند آب عماله برده بود باز گرداند، که شمع خانی اپورتونیستی آنرا در گفتمان خود فراموش کرده، متنفرند!