جامعه دین زده چگونه است؟

عبارت از جامعه می باشد٬ که دیندار از دین٬ چون…

نوای خلقِ غمدیدهء بغلان!

امین الله مفکر امینی       2024-13-05 آسمـان گرفته سخت برما، زمیــــن از سوی…

تنهایی و غربت شناخت نامه ی تبعید

نویسنده: مهرالدین مشید روایت دیگری از تنهایی و غربت روایت تبعید یعنی…

دست یاری 

بر بلای سیل بغلان مبتلا است  ساکنان اش زین مصیبت در…

تجلیل از روزمادردرکشورشاهی هالند

بتاریخ 12می سالجاری درشهرارنهم کشورشاهی هالند محفل باشکوهی ازسوی شوراي…

بجنبید ایکه خود ها، حامییان حقوق بشرخوانید!

امین الله مفکر امینی       2014-13-05! ندانم چطور گویم ویا به تصویر کشمدردوناله…

اینجا بغلان است، آدمیت را سیل برده است!

سیامک بهاری “ما نه غذا داریم، نه آب آشامیدنی، نه سرپناه،…

خشم سیلاب

رسول پویان خانه و باغ و زمین و روستا ویران گشت خـشـم…

 قاضی ی شهر شرف

محمد عالم افتخار مال تاجـر غرق دریا گشـته بود تاجر آنجا محوِ…

خیزش های مردمی نشانه های شکست طلسم وحشت طالبانی

نویسنده: مهرالدین مشید تبعیض، حرمت شکنی و استبداد کار نامه ی…

مادر

ای مادر من فرخ و آباد بمانی پر خنده به لب…

چند شعر کوتاه از زانا کوردستانی

انتظارم، بوی سیگارهای زر گرفته... و روزهای تلخِ نیمه سوخته میان بغض خاموشت…

جنگ قدرت ها

رسول پویان جنگ قـدرت ها دل زخمین وخونین آورد جـای صلح و…

افراطیت پادزهر خیانت رهبران اسلام سیاسی و یا شکست مبارزات…

نویسنده: مهرالدین مشید علل و عوامل یا چگونگی و چیستی باز…

زبان آریایی یا آریویی چی شد؟

نوشته: دکتر حمیدالله مفید ——————————— زبان بازتاب خرد آدمی است و انسان…

تعامل 

نور محمد غفوری از چندی به اینطرف در مکالمات و نوشتار…

جمال غمبار

آقای "جمال غمبار"، (به کُردی: جەمال غەمبار) شاعر و نویسنده‌ی…

چین کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد

منبع تصویر، GETTY IMAGES ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳ مه ۲۰۲۴ آژانس فضایی…

        تقدیم به ستره محکمه امارت اسلامی افغانستان

معروضه محمد عالم افتخار ولد محمد قاسم دارنده تذکره تابعیت 1401100148058   حضور…

حاکمیت طالبان؛ افزایش بحران و تکانه های بی ثباتی ملی…

نویسنده: مهرالدین مشید استبداد و تبعیض طالبان و به صدا درآمدن…

«
»

کارت تبریک به کنگره: نیمی‌ از کشور شما در فقر یا نزدیک به فقر قرار دارد

چنانچه کارگران موقت ناامید از یافتن کار را هم درنظر بگیریم، نرخ رسمی ‌بیکاری ۵ درصد تقریبا ۱۰ درصد می‌شود. مردم به‌سرعت از زندگی طبقه متوسط به پایین سقوط می‌کنند. بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۳ میانگین ثروت به میزان شوک آور ۴۰٪ افت پیدا کرد، و فقیرترین نیمه جمعیت را با ثروت منفی که قرض به‌بار می‌آورد به‌جا گذاشت.

منبع: مارکسیسم لنینیسم امروز، ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵

 نویسنده: پل بوچیت

بنابر گزارش‌های موثق اخیر، بی‌نوایی رشد فزاینده‌ای در آمریکا دارد، و طبق اطلاعات جدیدی که در ۱۲ ماه گذشته به‌دست آمده این روند ادامه دارد، و احتمالاً وخیم‌تر خواهد شد.

کنگره به‌خاطر عدم مقابله با نابرابری‌های عظیم ثروت که کشور ما را تبدیل به کشور جهان سومی‌ می‌کند باید آکنده از احساس گناه ـ و شرم ـ باشد.

نیمی‌ از آمریکایی‌ها با کمتر از حداقل دستمزد زندگی می‌کنند


بنابه گزارش اداره کل تأمین اجتماعی، بیش از نیمی ‌از آمریکایی‌ها درآمدی کمتر از ۳۰هزار دلار در سال دارند.

این مبلغ طبق محاسبه موسسه اتحاد برای یک جامعه عادلانه (Alliance for a Just Society – AJS) کمتر از میانگین حداقل دستمزد مناسب ۱۶/۸۷ دلار در هر ساعت است، و این ـ حتی با دو کارگر تمام وقت ـ برای رسیدن به «استاندارد زندگی شایسته اما نسبتاً پایین» برای یک خانواده چهار نفره که  طبق نظر موسسه سیاست‌های اقتصادی (Economic Policy Institute)، دارای میانگینی  بیش از ۶۰هزار دلار است، کفایت نمی‌کند.

اتحاد برای یک جامعه عادلانه (AJS) نشان داده است که برای هر شغلی که به یک فرد مجرد برای دخل و خرج‌اش دستمزد کافی (۱۵ دلار در هر ساعت) بپردازد ۷ جوینده کار وجود دارد.
نیمی‌ از آمریکایی‌ها هیچ پس‌اندازی ندارند

یک بررسی انجام شده توسط Go Banking Rates نشان می‌دهد که نزدیک به ۵۰ درصد آمریکایی‌ها هیچ پس‌اندازی ندارند. بیش از ۷۰ درصد آن‌ها کمتر از ۱۰۰۰ دلار [پس‌انداز] دارند. Pew Research این یافته را با نتایج تحقیق پیمایشی که نشان می‌دهد هزینه زندگی نزدیک به نیمی ‌از خانواده‌های آمریکایی از درآمد آن‌ها بیشتر است، تأیید می‌کند. نبود پس‌انداز به‌خصوص در جوانان مشهود است، که امروزه از نرخ پس‌انداز ۵ درصدی قبل از رکود اقتصادی به نرخ پس‌انداز منفی رسیده‌اند.

امانوئل سایز و گابریل زاکمن Emmanuel Saez and Gabriel Zucman به‌طور مختصر می‌گویند: «از آنجا که نیمه پایین جمعیتی توزیع ثروت، همیشه صاحب ثروت خالص نزدیک به صفر است، ۹۰٪ سهم ثروت از پایین، برابر سهم ثروت متعلق به ۵۰ تا ۹۰٪ خانواده‌های بالایی است.»

تقریباً دو سوم آمریکایی‌ها از توانایی مالی برای تعمیر اتومبیل‌شان برخوردار نیستند

وال استریت ژورنال براساس تحقیق Bankrate گزارش داد که ۶۲ درصد از آمریکایی‌ها فاقد وجوه قابل دسترس برای یک تعمیر ترمز ۵۰۰ دلاری‌اند. یک بررسی فدرال رزرو نشان داد که نزدیک به نیمی ‌از پاسخ‌دهندگان از عهده پرداخت هزینه‌های اضطراری ۴۰۰ دلاری برنمی‌آیند.

شرایط روز‌به‌روز بدتر می‌شود، حتی در سطوح بالایی طبقه متوسط. وال استریت ژورنال به‌تازگی نتایج یک مطالعه جی پی مورگان را گزارش کرد که طبق آن «۸۰٪ لایه پایینی خانوارها از نظر درآمد، فاقد پس‌انداز کافی برای پوشش دادن نوسانات مشاهده شده در درآمد و هزینه هستند».

طبقه متوسط ​​در حال ناپدید شدن است

نمودار تحقیقات Pew Research نشان‌دهنده کاهش چشمگیر طبقه متوسط است که این‌گونه تعریف شده است: «افراد بزرگسالی که درآمد سالانه خانواده آن‌ها دو سوم تا دو برابر متوسط درآمد ​​ملی است، سالانه حدود ۴۲هزار دلار تا ۱۲۶هزار دلار به دلار سال ۲۰۱۴».

ناظران بازار در مورد گزارش‌های کاری «قوی» و حتی «خیلی موثر و مهم» با حرارت زیادی حرف می‌زنند. اما در مورد این‌که نرخ بیکاری باید متوازن شود،  در برابر این واقعیت که نه دهم مشاغلی که سریع‌تر از همه افزایش پیدا می‌کنند به مدرک دانشگاهی نیاز ندارند هیچ خبر خوشی وجود ندارد. به مشاغل بعد از بحران اقتصادی، ۲۳ درصد کمتر از قبل دستمزد پرداخت می‌شود. مشاغل دارای دستمزد کم (کمتر از ۱۴ دلار در ساعت) فقط ۱/۵ درصد مشاغلی را تشکیل می‌دهند که به‌دلیل رکود اقتصادی از بین رفته‌اند، اما تقریباً ۳/۵ درصد کل مشاغلی را تشکیل می‌دهند  که در سه سال اول دوران بهبود اقتصادی، مجدداً به‌وجود آمده‌اند.

علاوه بر این، چنانچه کارگران موقت ناامید از یافتن کار را هم درنظر بگیریم، نرخ رسمی ‌بیکاری ۵ درصد تقریبا ۱۰ درصد می‌شود. مردم به‌سرعت از زندگی طبقه متوسط به پایین سقوط می‌کنند. بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۳ میانگین ثروت به میزان شوک آور ۴۰٪ افت پیدا کرد، و فقیرترین نیمه جمعیت را با ثروت منفی که قرض به‌بار می‌آورد به‌جا گذاشت.

اعضای کنگره، با آسودگی خاطر در کنار دوستان میلیونر و لابی شرکت‌های بزرگ آرمیده‌اند، و وضعیت واقعی طبقه متوسط ​​آمریکا را انکار می‌کنند. طبقه متوسط آمریکا که روزگاری پر جنب‌و‌جوش بود به طبقه متوسط ​​رو به پایین تبدیل شده است، و همچنان به پایین‌تر می‌غلطد.

پل بوچیت Paul Buchheit آموزگار کالج با دوره کارآموزی رسمی‌ در توسعه زبان و علم شناخت است. او بنیان‌گذار و توسعه‌دهنده وب‌سایت‌های عدالت اجتماعی و آموزشی(UsAgainstGreed.org, RappingHistory.org, PayUpNow.org) است. وی سردبیر و نویسنده اصلی «جنگ‌های آمریکایی: توهمات و واقعیت‌ها» (Clarity Press) است.