اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

«
»

وصیت باباهای خوب !

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به پکن سفر کرده و با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین دیداری داشته است . دولت چین پس از دیدار تاریخی میان رئیس جمهوری این کشور با رهبر کره شمالی گفت که پیونگ یانگ متعهد به خلع سلاح اتمی شده است . رهبر کره شمالی در اظهاراتی غیر منتظره گفت که غیر اتمی کردن شبه جزیره کره وصیت پدربزرگ و پدرش بوده است….


به دنبال این اتفاق علی خامنه ای هم شاید برود روسیه و بگوید : قبول کردن زهر برجام در حلقمان وصیت امام خمینی بود . امام 2 وصیت تاکتیکی داشت که شامل شعار ” مرگ بر دنیا ” و “اقتصاد مال خر” است …. یک وصیت استراتژیک هم داشت که اول اسمش برجام است مبنی براینکه مقاومت نکنید وبذارید بمالن … والا اگر به درمالی رضایت ندین آنوقت چپاندن به روش ناتو دردش خیلی بیشتر است….


…………………………………..


مجاهدین از قول عضو قدیمی خودشان ” آقا ” نوشتند : سرنوشت رقت آور وعبرت انگیز شاعری که در برابر شیخ و شاه زانو زد و ارتجاع او را به یغما برد…


آقا که جای خود دارد شخص مسعود رجوی هم بیاید و بنویسد باز هم واقعییت تغییری نمیکند با بالعکس جا نمیرود….شعور مخاطب حتی هواداران خودتان را دست کم نگیرید…

بحث فردیت و جنسیت البته در تشکیلات مجاهدین پایه علمی نداشت . انقلاب ایدئولوژیک فقط بن بست سیاسی آن زمان را پوشش میداد . این توجیه و پوشش ظاهرا خیلی هم علمی و منطقی مینمود به نام جنگ درونی با فردیت و جنسیت….مجاهدین در بحث های سرکاری مربوطه این 2 موضوع را منکر نشدند فقط تشریح میکردند که انسان در مواجه و رویکرد عملی با این پدیده ها میتواند مثبت و یا منفی بافی کند . حفظ ساختار تشکیلاتی آن زمان در تولید همین بحث ها ریشه داشت . در قسمت منفی بحث باید زد توی سر فردیت تا کسی جای رهبری را نگیرد به خاطر مبارزه ….و در بخش جنسیت موجودات ” نر ” حضور یا نقش خودشان را به زبان خودشان منکر شوند تا ماده های مسئول ، عقب ماندگی تاریخی زنان کره زمین را جبران کنند . فردیت و جنسیت بالا برنده را هم البته تشریح میکردند که به جز مقام رهبری عقیدتی ، هیچ فرد دیگری شایسته آن نبود .

مارمولک عقیدتی خوب همه را به مدت 2 دهه گذاشته بود سرکار باهمین بحث ها ، فقط برای حفظ نیرو یا تشکیلات جهت چیدن میوه سیاسی اش … و هنوز هم همین است…

برایشان قیمت این حفظ نیرو مهم نبود که چطور پرداخت میشود ؟ تخلیه فشار به شکلی مصنوعی چه شکلی دارد ؟ انکار پذیرفته بودند و میدانستند که آدمها به خاطر مبارزه جلق میزنند و یا کون هم میذارند…..وقتی تمام راهها بسته باشد این پدیده از کجا فشار را تخلیه کند ؟ خانواده و سکس به خاطر مبارزه ممنوع میشود ، مسیر سیاسی و نظامی هم به خاطر کجی زمین بسته است ، راه خروج و انتخاب را هم به خاطر مبارزه بستند …. تمام مسیر و تصمیماتشان ورژن سیاسی داشت که عملا به مرور زمان، سکنات و رفتارهای فرقه ای به خود گرفت ، حالا حکومت اسلامی دست گرفته که فرقه ها چه خصوصیاتی دارند ؟ به همان دلایل که افاقه نمیکند اقا یا شخص مسعود جهت مالاندن بقیه بیاید…به همان دلیل هم ساختن مزخرفاتی مثل ماجرای نیمروز وسارقان روح توسط حکومت اسلامی حاکم و مدیا،از نظر تاریخی جا نمیرود . پدیده ها با رفتار نیروی مقابلشان جبرا پوزسیونشان مشخص میشود . شعور مخاطب را دست کم نگیرید.


بحث فردیت و جنسیت از نوع سازنده اش ، خاص مجاهدین نبوده و نیست آنها فقط این بحث را به نفع خودشان نتیجه گیری میکردند. والا هر بُزی میداند که فردیت و جنسیت غیر قابل کنترل و وحشی ، نتیجه اش میشود سعید طوسی و ولایت فقیه حاکم….

اسماعیل هوشیار