انسان گرایی پاسخی ناتمام در برابر ناپاسخگویی اندیشه های فلسفی…

نویسنده: مهرالدین مشید  انسان گرایی به مثابه ی داعیه ی برگشت…

گنجینۀ الهام

رسول پویان 2/5/2023 روزباخورشیدوشب سیل شباهنگم خوش است زیــر نـور خلـوت مهـتـاب آهنگـم…

در ارتباط به جفنگ گویی ها ی " نیاز نیاز"

حبیب میهنیار دوستان گرامی شما بهتر میدانید که یکی از ویژه…

ادبیات مبتذل،- سرگرم کننده و کم ارزش؟

Trivialliteratur:   آرام بختیاری نیاز انسان از خود بیگانه به ادبیات سرگرم کننده.  ادبیات…

پیام شادباش به مناسبت روز جهانی کارگر

ا. م. شیری روز اتحاد و همبستگی انترناسیونالیستی کارگران و زحمکشان…

دستار پوشان اسلام ستیز و پاچه بلند های حرمت شکن

نویسنده: مهرالدین مشید گروه ی طالبان از نظر حسن عباس نویسنده…

برگردان شعرهایی از سبزه برزنجی

خانم "سبزه برزنجی" (به کُردی: سۆزە بەرزنجی) شاعر کُرد زبان،…

به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

«
»

همکاری، بلک واتر، سیا وگردان فاشیستی آزوف در اوکراین 

همکاری، بلک واتر، سیا و گردان فاشیستی آزوف در اوکراین
منتشر شده در ایل مانیفستو
نوشته مانلیو دینوچی

برگرفته شده از: مجله هفته


به گزارش شبکه خبری سی ان ان تماس تلفنی بین رئیس‌ جمهور آمریکا و جوزف بایدن و همتای اوکراینی زلنسکی آنطور که باید به خوبی پیش نرفت زلنسکی معتقد بود که تهدید جنگی روسیه هنوز مبهم است و از بایدن خواست که لحن خود را آرام تر کند در حالی که رئیس جمهور اوکراین مواضع محتاطانه تری را اتخاذ می‌کند رئیس جمهور آمریکا بر طبل جنگ می ‌کوبند، نیروهای اوکراینی در دونباس در نزدیکی مناطق روس نشین دونتسک و لوگانسک تجمع کرده اند.
بر اساس گزارش‌ های ناظران مأموریت نظارت ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین، که رسانه های جریان اصلی ما (غرب – مترجم) آنها را با سکوت برگزار میکنند و فقط در مورد استقرار روسیه در مرزهای اوکراین صحبت می‌کند، واحدهایی از ارتش و گارد ملی اوکراین که تعداد آنها حدود ۱۵۰۰۰۰ نفر است در مرز اوکراین با روسیه مستقر شده اند. این نیروها توسط مشاوران ومربیان نظامی ایالات متحده وناتو، مسلح وآموزش دیده اند وبه طور موثر توسط آنها فرماندهی می شوند.
بر اساس گزارش سرویس تحقیقات کنگره آمریکا، ایالات متحده از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۴ حدود ۴ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرد که پس از سال ۲۰۱۴ به بیش از ۲.۵ میلیارد دلار افزایش یافت، به علاوه بیش از یک میلیارد از صندوق یاری رسانی «اعتماد ناتو»، که ایتالیا عضو آن می باشد نیز به این کشور کمک شده است. این تنها بخشی از سرمایه گذاری های نظامی قدرت های بزرگ ناتو در اوکراین است.  

به عنوان نمونه، بریتانیای کبیر قراردادهای نظامی مختلفی با کیف منعقد کرد و از جمله، ۱.۷ میلیارد پوند انگلیس برای تقویت ظرفیت‌های دریایی اوکراین سرمایه‌گذاری کرد: این برنامه شامل تجهیز کشتی‌های اوکراینی به موشک‌های انگلیسی، تولید مشترک ۸ موشک با پرتاب پرسرعت، ساخت پایگاه های دریایی در دریای سیاه و همچنین در دریای آزوف بین اوکراین، کریمه و روسیه است.
در چارچوب، هزینه های نظامی اوکراین، علاوه بر سرمایه گذاری نظامی ایالات متحده و ناتو در اوکراین، طرح ۱۰ میلیارد دلاری توسط اریک پرینس، موسس شرکت نظامی خصوصی آمریکایی بلک واتر، که اکنون آنرا به «آکادمی» تغییر نام داده است، اجرا می شود. بلک واتر مزدوران سیا، پنتاگون و وزارت امور خارجه را برای عملیات های مخفیانه (از جمله شکنجه و ترور) استخدام می کند که در این فرآیند میلیاردها دلار به دست می آورد. نقشه اریک پرینس که توسط تحقیقات مجله تایم فاش شد، ایجاد یک ارتش خصوصی در اوکراین از طریق شراکت بین شرکت «لنکستر ۶» است، قرار است که اریک پرینس مزدوران را در خاورمیانه و آفریقا فراهم کند تا با همکاری سیا یک نیروی امنیتی برای اوکراین ایجاد کند. البته مشخص نیست که دقیقاً وظایف ارتش خصوصی ایجاد شده توسط موسس بلک واتر در اوکراین، که قطعاً با بودجه سیا تامین هزینه میشود، چه خواهد بود.

در این زمینه، به‌ ویژه نگران ‌کننده است که شویگو، وزیر دفاع روسیه، وجود شرکت‌ های نظامی خصوصی آمریکایی در منطقه دونتسک را محکوم کرد که با استفاده از مواد شیمیایی ناشناخته، خود را برای اقدامی تحریک‌ آمیز آماده می‌کنند. این می تواند جرقه ای باشد که باعث انفجار یک جنگ در قلب اروپا شود: حمله شیمیایی به غیر نظامیان اوکراینی در دونباس، که بلافاصله به روس های دونتسک و لوگانسک نسبت داده شد که این عملیات توسط نیروهای اوکراینی مستقر در منطقه صورت گرفت با این هدف که نیروهای روسیه را مجبور کند برای دفاع از روس تباران شرق اوکراین در این مناطق دخالت نظامی کند. 
گردان آزوف در خط مقدم و آماده کشتار روسها در دونباس، مستقر شده است، آزوف یک هنگ نیروهای ویژه آموزش دیده و مسلح شده توسط ایالات متحده و ناتو است که به وحشیگری بی اندازه نسبت به روس تباران در اوکراین مشهور و متمایز است. گردان آزوف که نئونازی ها را از سرتاسر اروپا زیر پرچم خود جذب و سازماندهی می کند، ریشه در لشکر «اس اس، داس رایش» دارد، توسط بنیانگذار آن آندری بیلتسکی فرماندهی می شود که به درجه سرهنگی ارتقا یافته است. گردان آزوف فقط یک واحد نظامی نیست، بلکه یک جنبش ایدئولوژیک وسیاسی است که رهبر کاریزماتیک آن بیلتسکی در درجه اول آنرا برای سازمان جوانان تاسیس کرد که با کتاب خود «کلمات رهبر سفید» به آموزش نفرت پراکنی در مورد روسها در میان آنها بپردازد.
این مقاله در اصل به زبان ایتالیایی در ایل مانیفستو منتشر شده است.

پایان