مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

نئو نازیسم ــ بیماری کشنده

نویسنده: ویاچسلاو تتکین (دکتر در علوم تاریخ)مترجم: ک. رادین برگرفته از : ساویتسکایا راسیا، شماره ۳۲ (۱۵۱۴۸)، ۲۹ مارس ۲۰۲۲ *

پس از کودتا، «ویکتوریا نولند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که ایالات متحده ۵ میلیارد دلار برای تهیه این کودتا هزینه کرده بود. از آن زمان، نفوذ نئونازی‌ها بر زندگی سیاسی اوکراین دایماً در حال افزایش بود. حتی اعضای کنگره آمریکا نیز به این موضوع توجه کرده بودند. در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۹، چهل نماینده کنگره نامه‌ای برای وزارت امور خارجه ایالات متحده امضاء کردند و خواستار آن شدند که هنگ «آزوف»، که بخشی از گارد ملی اوکراین است، به‌عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شود. و حتی پیش از آن، در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸، کنگره آمریکا رسماً وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا را از ارائه هرگونه کمک به هنگ «آزوف» به دلیل ماهیت آشکار نازی آن منع کرد. علاوه بر این، در نامه‌ای از نمایندگان کنگره آمریکا، با استناد به داده‌های «FBI»، خاطرنشان شد که هنگ «آزوف» و اوکراین به‌طور کلی به مرکز جنبش نئونازی جهان تبدیل شده‌اند. به قراری که اطلاع حاصل شد، نئونازی‌ها از سراسر جهان این امکان را پیدا کردند که در زمینه استفاده از انواع سلاح‌ها در میادین آموزشی «آزوف» تمرین کنند. سپس آنها می‌توانستند پایه‌ای برای تشکیلات مسلح نئونازی در کشورهای خود شوند.

با توسعه عملیات نظامی‌ در اوکراین هرچه بیشتر آشکار می‌شود که بنیان ایدئولوژیکی دولت فعلی اوکراین، ناسیونالیسم افراطی یا روشن‌تر گفته شود نئونازیسم آشکار است. این نئونازیسم ادامه جنبش طرفداران فاشیستی «باندرا» است که از آلمان هیتلری در طول تهاجم آن به اتحاد جماهیر شوروی در سال‌های ۱۹۴۵ ــ ۱۹۴۱ جانبداری کرد. پس از شکست «باندرا» در سال ۱۹۵۳، نازیسم پنهان شد. اما، با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و کسب استقلال اوکراین، نئونازیسم «باندرا» شروع به احیای مواضع خود کرد. ایالات متحده آمریکا به‌شدت به فاشیستی کردن خزنده اوکراین یاری رساند و پس از سال ۱۹۹۱ عناصر بسیار ناسیونالیست اوکراین غربی را به تکیه‌گاه اصلی خود تبدیل کرد. در واقع، این سازمان سیا بود که از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۳ فعالانه از راهزنان «باندرا» در غرب اوکراین حمایت کرد. از این رو، کاملاً طبیعی است که باندرای نئونازی ــ به‌خوبی سازماندهی شده، از نظر ایدئولوژیکی و همچنین فیزیکی آماده گردید و در فوریه ۲۰۱۴ کودتا کرد. پس از کودتا، «ویکتوریا نولند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که ایالات متحده ۵ میلیارد دلار برای تهیه این کودتا هزینه کرده بود. از آن زمان، نفوذ نئونازی‌ها بر زندگی سیاسی اوکراین دایماً در حال افزایش بود. حتی اعضای کنگره آمریکا نیز به این موضوع توجه کرده بودند. در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۹، چهل نماینده کنگره نامه‌ای برای وزارت امور خارجه ایالات متحده امضاء کردند و خواستار آن شدند که هنگ «آزوف»، که بخشی از گارد ملی اوکراین است، به‌عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شود. و حتی پیش از آن، در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸، کنگره آمریکا رسماً وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا را از ارائه هرگونه کمک به هنگ «آزوف» به دلیل ماهیت آشکار نازی آن منع کرد. علاوه بر این، در نامه‌ای از نمایندگان کنگره آمریکا، با استناد به داده‌های «FBI»، خاطرنشان شد که هنگ «آزوف» و اوکراین به‌طور کلی به مرکز جنبش نئونازی جهان تبدیل شده‌اند. به قراری که اطلاع حاصل شد، نئونازی‌ها از سراسر جهان این امکان را پیدا کردند که در زمینه استفاده از انواع سلاح‌ها در میادین آموزشی «آزوف» تمرین کنند. سپس آنها می‌توانستند پایه‌ای برای تشکیلات مسلح نئونازی در کشورهای خود شوند. در جریان عملیات نظامی‌ در اوکراین، حقایق هرچه بیشتری ظاهر می‌شوند که تأیید می‌کنند نئونازی‌ها پشتیبان اصلی رژیم کنونی هستند. به‌ویژه، از آنجایی که حکومت نظامی ‌در کیف و اربابان آمریکایی آن کاملاً به قابل اعتماد بودن نیروهای مسلح اوکراین مطمئن نبودند، آنها پیشاپیش واحدها و «کمیسر»هایی از گردان‌های نازی را در ترکیب نیروهای مسلح اوکراین ایجاد کردند. هدف به‌ویژه پنهان نبود: در صورت تلاش برای عقب‌نشینی واحدهای نیروهای مسلح اوکراین از مواضع خود یا تلاش جداگانه سربازان برای تسلیم، به آنها شلیک شود. و موارد اعدام سربازان در حال عقب‌نشینی قبلاً ثبت شده بودند. یعنی گردان‌های نازی به‌عنوان گروه‌های ضدِ عقب‌نشینی عمل کرده و از طریق ترور، ثبات نیروهای مسلح اوکراین تضمین می‌شد. پس از آغاز عملیات نظامی‌، رئیس‌جمهور «زلنسکی» تصمیم گرفت همه افراط‌گرایان نازی را که به جرایم جنایی جدی از‌جمله قتل و سرقت محکوم شده بودند، از زندان آزاد کند تا آنها اسلحه به‌دست گرفته و دوباره به گردان‌های نازی بپیوندند.

پس از آزادسازی فرودگاه «ماریوپول»، اتاق‌های شکنجه در محل هنگ «آزوف» پیدا شدند. مرکز شکنجه با بدبینی کم‌سابقه‌ای «کتابخانه» و قربانیان شکنجه ــ «کتاب» نامیده می‌شدند. در حال حاضر، ارگان‌های تحقیقات جمهوری خلق دونتسک در حال بررسی تعداد قربانیان ترور و شرایط ربوده شدن آنها، شکنجه و قتل وحشیانه افراد توسط اعضای نازی «آزوف» هستند. این روزها، «مارجوری تیلور گرین»، عضو کنگره آمریکا از «جورجیا» اعلام کرد که «ما نباید میلیاردها دلار مالیات‌دهندگان آمریکایی را برای توزیع کمک‌های مرگبار (کشنده ) بین تشکیلات نازی احتمالی که مردم بی‌گناه، به‌ویژه زنان و کودکان را شکنجه می‌کنند، خرج کنیم». این ددمنشی یک حادثه مجزا و یگانه نیست، بلکه نتیجه یک پردازش و دستکاری تبلیغاتی حاذقانه با مردم با روح نئونازی است. جهان از اظهارات عمومی‌ یک پزشک «باندرا» در مصاحبه با کانال تلویزیونی«Ukraina ۲۴» مبنی بر اینکه به پزشکان زیر‌مجموعه خود دستور داده است سربازان روسی اسیر را اخته کنند، شوکه شد. پس از وقوع یک رسوایی بزرگ، پزشک قاتل سعی کرد حرف خود را پس بگیرد. اما، به‌قول معروف، حرفی که زده شد و از زبان پرید، مثل تیری است که ازکمان شلیک شده و کار از کار گذشته است. استفاده از غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی روز به روز گسترده‌تر می‌شود. پس از آغاز عملیات ارتش روسیه، نیروهای مسلح اوکراین و گردان‌های نازی شروع به ترک فوری مواضع دفاعی مجهزی کردند که به مدت ۸ سال ساخته بودند. در عوض، آنها شروع به ایجاد مواضع تیراندازی در مناطق مسکونی شهرها و روستاها کردند. در دستورالعمل نیروهای مسلح اوکراین مستقیماً آمده است که در طبقات اول خانه‌ها باید اسلحه و خمپاره‌انداز‌ها نصب شود، در طبقات دوم و سوم غیرنظامیان و در طبقه چهارم باید نقاط تیراندازی برای تک‌تیراندازها و مسلسل‌ها سازماندهی شود. این در واقع یک گروگان‌گیری دسته‌جمعی است، آنهم از سوی همشهریان خود. حتی فاشیست‌های آلمانی چنین کاری را در طول سال‌های جنگ ۱۹۴۵ ــ ۱۹۴۱ انجام ندادند. هم زمان، رئیس‌جمهور «زلنسکی» همه فراکسیون‌های احزاب میهن‌دوست را که هیچ ارتباطی با روسیه ندارند ممنوع کرد. اینها «پلاتفورم اپوزیسیون ــ برای زندگی»، حزب «ما»، «بلوک اپوزیسیون»، «حزب شاری»، «بلوک ولادیمیر سالدو» هستند. اما نازی‌ها همیشه ضربه اصلی را به احزاب چپ وارد می‌کنند. به‌خوبی می‌دانیم که دقیقاً این نیروهای چپ هستند که مخالفان آشتی‌ناپذیر فاشیست‌ها هستند. در اوکراین، رئیس‌جمهور «زلنسکی» اخیرا احزاب اپوزیسیون چپ، اتحادیه نیروهای چپ، «درژاوا»، حزب سوسیالیست مترقی اوکراین، حزب سوسیالیست اوکراین و سوسیالیست‌ها را ممنوع کرد. به‌یاد بیاورید که حزب کمونیست اوکراین در سال ۲۰۱۵ ممنوع شد و از آن زمان تاکنون به صورت زیرزمینی فعالیت می‌کند.

همه اینها نشان می‌دهد که اوکراین برادر در واقع تحت کنترل کامل نئونازی‌های مورد حمایت ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. یکی از ابزارهای اصلی تلقین ایدئولوژیکی مردم در دستان این نیروها، «روسوفوبیا» دیوانه‌وار بود که در سال‌های اخیر به‌شدت تهاجمی ‌گردید. به‌یاد داریم که طی هشت سال پس از به قدرت رسیدن هیتلر در سال ۱۹۳۳ و پیش از شروع تجاوز به اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۴۱، فاشیست‌های آلمانی روحیه جامعه آلمان را چنان تغییر دادند که آلمانی‌ها از ملت فیلسوفان، شاعران و موسیقی‌دانان بزرگان به ملتی تبدیل شدند که ده‌ها میلیون نفر را در اتحاد جماهیر شوروی و کشورهای اروپایی که آنها را اشغال کرده بودند، نابود کردند. تقریباً همین اتفاق در اوکراین در همین زمان در حال وقوع است. و اگر قبلاً کسی با شنیدن ادعاهایی در مورد احیای نازیسم در اوکراین آن را رد و نادیده می‌گرفت، اکنون پس از مشخص شدن حقایق تبدیل کل شهرها و صدها‌هزار نفر به «سپر انسانی»، می‌توان با اطمینان گفت که عفونت نازیسم بسیار عمیق است و به ارگانیسم جامعه اوکراین نفوذ کرده است.
 
* https://www.sovross.ru/articles/۲۲۴۷/۵۶۴۶۰