مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

فرمول نابودی داعش !

در آستانه پیروزی امام ره و اسلام در 22 بهمن ، به گذارش خبرگزار ، سازمان منافقين ، طي يك صاعقه يهويي همگي نابود و دود و قتل عام شدند و اينطوري بود كه داعش متوقف شد .

 

ایسنا و خبرگزاری مهر، هشتم فوریه 2016:… این کارگردان در پاسخ به اینکه فکر می‌کند مخاطب بعد از تماشای فیلم «امکان مینا» چه احساسی نسبت به گروهک منافقین خواهد داشت و آیا این احساس منفی خواهد بود؟ به خبرنگار سینمایی ایسنا بیان کرد: من فکر می‌کنم نسل فعلی ما هیچ تصوری نسبت به گروهک منافقین ندارد و ما باید یک تصویری به ذهنش بچپانیم تا نسل فعلی دلیل اسلامی قتل عامها را بداند !

کمال تبریزی انگیزه خود از ساخت این اثر را شرایط اجتماعی موجود در دنیا اعلام کرد و افزود : جریان‌های سیاسی مثل داعش مردم را هدف گرفته و سعی در نابود کردن خانواده‌ها دارند . وقتی این ایده توسط تهیه‌کننده مطرح شد ، از آن استقبال کردم چون به نظرم اتفاق امروز دنیا را ما در دهه ۶۰ تجربه کرده بودیم ولی دنیا نمی‌دانست که ما چنین بحرانی را سال‌ها پیش از سر گذرانده ایم . امروز همه می‌دانند که غلط‌ترین روش برای اظهار وجود،داعش است . مرگ بر ضد ولایت فقیه….و برای نابودی داعش قتل عام بهترین روش است . وی افزود : می‌خواستم گوشزد کنم که ما اگر الان نسبت به کشورهای همسایه و حتی ممالک اروپایی امنیت بهتری داریم به خاطر تجربه‌ها و قتل عامهایی است که قبلاً کسب داشته ایم ! امنييت امروز نظام مديون مقابله با داعش ديروز و قتل عام دهه ١٣٦٠ است . حصر انواع دیگر داعش مثل موسوي و كروبي هم در امروز ، أمنييت فرداي نظام را تضمين ميكند….جون داداش

اون افزود : امام با سه شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و دو ماه بعد در ۱۲ فروردین نظام اسلامی را رسما چپاندند . ابن رفراندوم زورکی از اول آمیبها تا به ابدیت معتبر است و مردم میلیونی که در خرداد 1388 در خیابان مرگ بردیکتاتور گفتند همگی عامل خارجی و دشمن بودند به جون مامانم اینا…

اون افزود : بعد از تمام شدن منافقین با صاعقه آمریکا ، الان نظام اسلامی دیگه فقیر و فاحشه و معتاد و بیکار و بقیه موارد را ندارد . تنها چیزی که نظام خیلی دارد ، آزادی است . آنقدر آزادی زیاد است که مقام عظما فرمودند : حتی اگر نظام را قبول نداری ولی آزادانه بده…..الان امنیتی که مقام عظمای رهبری درایران اسلامی دارند هیچ جای دنیای غیر اسلامی نیست . آنقدر آزادی اسلامی داریم که بچه های 7 ساله را مطابق شرع اسلامی صیغه میکنیم . بابا جان خفه شدیم از این همه آزادی….

بعد از تمام شدن منافقين و سد شدن پيشروي داعش ، خبرگزار گفت : الان جمهوري خواه ، ليبرال و رضا پهلوي و كمونيست و بقيه نيروها در ايران مشغول فعالييت و أزادي شدند و این نشان میدهد که فقط منافقین بد بودند . در ميان همه نيروها سراغ موسوي و كروبي و رهنورد و أينا هم گرفتيم كه سخنگوي دولت كمال بزبزي گفت : تیم موسوي در حصر میماند تا نابودی داعش برای آینده تضمین شود ! بزبزي افزود كه نظام براي سد كردن داعش در آینده تدابير زیادي مثل كهریزک و تجاوز و قتل عام و غيره را به كار برده و ميبرد . خلاصه براي نابودي تفكر داعش فقط بايد قتل عام كرد . درسایه همین قتل عام مردم منطقه و جهان هم امنییت خوبی دارند . الان در سوریه و یمن و لبنان و تمام خاورمیانه امنیتی وجود دارد که تمام غرب حسرتش را میخورد و امنییت محصول قتل عام دهه 1360 است . اقتصاد و سیاست و شادی جامعه و امنییت داخلی هم همه و همه محصول همان قتل عام است !


این اشاره را کردم نه به خاطر چشم و ابروی کسی ….. از نظر من سگ زرد برادر شغال است . در سیستمهای سیاسی ایدئولوژیک کسی به فکر مردم و منافع مردم نیست . همه به فکر رضایت خدا و پیامبر با خون ریزی و تجاوز هستند با توسل به انواع عاشورا و تاسوعا ، و یا منافع شخصی و خانوادگی  خودشان ! این اشاره را کردم تا موارد دیگری مثل بزبزقندی لیز نخورند . جناب کنفسیوس تو یا تاریخ را تجربه کردی و یا نمیدانی و خفه خون بگیر و به کار خودت مشغول باش . تاریخ آش شله قلمکار نیست که پخت و مواد آن مطابق سلیقه هر وزغی مشخص شود .

در آنالیز یا تشریح تاریخی کلمه ای هست به نام ” ما “. یعنی در شکل گیری هر تاریخی ( بد یا خوب ) همه ” ما ” نقش مستقیم یا غیر مستقیم داشته ایم . در آنالیز تاریخی اگر کسی با خودش و از سهم خودش شروع نکرد و با انگشت اشاره به بیرون بقیه را مقصر معرفی کرد ، پس قصد دارد تا سهم خودش را توجیه و پاک کند و حتما این بخش بیشترین سهم مخرب را دارد . تاریخ سیاسی ایران شامل تمام خرابه های پشت سرمان میشود که نیروهای حاکم اعم از شاه و شیخ اولین و بیشترین سهم را درتولید این خرابه ها داشته اند . سازمان مجاهدین هم نقش تاریخی خودش را داشته است .

اسماعیل هوشیار