مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

ثمرة بازیهای خونین دیروز تشدید شدن جنایات امروز

فرهاد

ما دوز خیانیم که آتش وطن ماست خون نیست شرار است که جاری به تن ماست

دیگر دل را نگشاییم به نامرد تنهایی ما قلعه دشمن شکن ماست

صدبار به سر تیشه زند باز ستیزد فرهاد خجالت زده کوهکن ماست

(فانی)

به تاریخ 4/7/1393 طالبان توانستند با حملات خونین بخش هایی از ولسوالی اجرستان ولایت غزنی را به تصرف خویش درآورند. به گفته مردمان محل در این نبرد خونین که بین طالبان و قوت های امنیتی صورت گرفت پنجاه تن پولیس محلی و دوازده تن غیرنظامیان کشته شدند. عبدالجامع جامع رئیس شورای ولایتی غزنی از طریق وسایل اطلاعات جمعی  گفت بیش از یک صد تن غیرنظامیان که با دولت همکار بودند توسط طالبان کشته و دوصد منزل را به آتش کشیده اند. عارف رحمانی نماینده مردم غزنی در مجلس نماینده گان گفته اگر ولسوالی اجرستان سقوط کند طالبان به سادگی میتوانند ولسوالی های قره باغ، ناوور و دیگر ولسوالی های غزنی را بگیرند. در هفته های اخیر ولسوالی های هلمند، کندز، ننگرهار و اکنون غزنی شاهد حمله های گروهی طالبان بوده اند و تا جایی توانسته اند بخش هایی از این ولسوالی ها را تصرف نمایند. در عملیاتی که به تاریخ 5/7/1393 در ولسوالی های ولایت ننگرهار صورت گرفت یک صد تن طالبان کشته شدند. مردم از ناحیه تشدید شدن فعالیت های ترورستی توسط گروه های مختلف از جمله فعالیت گروه نوظهور بنام داعش در ولسوالی اندر اظهار نگرانی نموده، خبرنگار طلوع نیوز از منطقه متذکره دیدن کرده میگوید راه های شش ولسوالی همین اکنون به شهر ولایت غزنی بسته است و دولت در سیزده سال گذشته در بسیاری نقاط ولسوالی غزنی حاکمیت نداشته است. میافزاید بیش از سه صد تن جنگجویان عرب، پاکستانی، گروه حقانی طالبان محلی و گروهی که نشانه هایی از داعش را به همراه دارد در ولسوالی اندر فعالیت های خصمانه را آغاز کرده سیزده تن زن ترک انتحار کننده همراه آنها نیز وجود دارد.

محمدعلی احمدی معاون ولایت غزنی در گفتگویی با خبرنگار طلوع نیوز گفته در این اواخر هراس افکنان در رهبری شان در ولایت غزنی تغییرات به وجود آورده، والی، ولسوالان و فرمانده هان نام نهاد خویش را از افراد خارجی تعیین کرده افراد و گروه های متذکره از مردم غریب و ناتوان به زور عشر و زکات اخذ مینمایند. مردم میگویند ما مجبور هستیم که برای گروههای متذکره آب و نام بدهیم و در غیر از آن آنها به حکم خود ما را میکشند و حکومت در این نقاط حضور نداشته پس مجبور هستیم که از گروه های فوق الذکر اطاعت نمائیم.

این جنایات خونین زمانی رو به افزایش بوده که هجده سال قبل از امروز ادارات استخباراتی کشورهای منطقه و جهان از جمله آی. اس. آی، سعودی، ایران، امارات عربی و متحدین جهانی شان به انجام جنایات خونین گماشته گان فاسد و غارتگر اولی خویش بسنده نکرده با مسلط ساختن گروه عقب گرد سیاه و جانی زیرنام مقدس طلب به تاریخ 5/7/1375 بزرگترین جفا و جنایات جبران ناپذیر را بالای ده ها میلیون مردم تحمیل کرده که چند مثال مشت نمونه خروار خدمت خوانندهگان گرامی یکبار دیگر یادآور میشوم.

گروه فوق مطابق سناریوی طراحی شده کشورگشایان مرحوم دکتور نجیب الله و برادرش را که حاضر نشد آثار طلا تپه را برایشان نشان دهد بی رحمانه در چهارراهی آریانا شهر کابل حلق آویز کردند. هموطنان ما خوب بخاطر دارند که صدها هزار زن و مرد از نزدیک این عمل را با اشکهای جاری و دلهای غمگین مشاهده مینمودند و بر عاملین این جنایات خونین و تاریخی و حامیان خارجی شان نفرت و انزجار خویش را اظهار مینمودند. به ادامه آن با بسته کردن دروازه های علم و معرفت بر روی زنان، قطع کردن دست و پا، اعدام های خودسرانه، کیبل زدن زنان، آتش زدن میلیونها منزل و قطع کردن ده ها میلیون اسله تاک، انفجار بت های بامیان، کشتارهای جمعی در ولسوالی های یکاولنگ، قیصار، ولایت بلخ و سایر نقاط کشور زیر بهانه های مختلف آغاز نمودند با انجام بازیهای خونین فوق وطن جنت نشان ما را به یک جهنم برای باشنده گان مبدل ساختند. زمانی که آن سریال تماشاچی های خود را از دست داد بازیگران در آنطرف اوقیانوس ها زیربهانه فروریزی آسمان خراش ها در یازده سپتامبر 2001 ریاکارانه جنگ را بر ضد القاعده، تروریزم، طالبان و سایر همکاران شان اعلان نموده تا هنوز با تأسف ادامه دارد که ثمر آن مبدل شدن کشور ما به پایگاه مافیای بین المللی مواد مخدر، میدان نبرد کشورهای متخاصم، بازار مصرفی، تهیه کننده مواد خام، آزمایش انواع ایدولوژی ها، سلاح های پیشرفته زمینی و هوائی کشورهای منطقه و جهان، افزایش فقر، بیماری، بیکاری، انواع جنایات خونین، آدم ربائی، سرقت های مسلحانه، انجام حملات انتحاری، ماین گذاری روی جاده، تجاوز بالای هزاران کودک و زنان، دامن زدن انواع خشونت های خانوادگی، خصومت های قومی، لسانی، مذهبی، سمتی، لسانی، تنظیمی، حزبی، مسلط شدن مافیای مواد مخدر، اقتصادی، عاملین فساد گسترده، غاصبین میلیونها هکتار زمین در کشور، معرفی کشور در ردیف سومین کشورهای آلوده به فساد، تهیه کننده نود فیصد مواد مخدر جهان چیز دیگری نبوده و نمیباشد.

به عقیده آگاهان امور و مردم انجام جنایات فوق الذکر محصول بازیهای خونین دیروز یعنی چهاردهه قبل که زیربهانه های مختلف راه اندازی جنگ اعلان ناشده که بالای ده ها میلیون مردم تحمیل شده چیز دیگری نبوده و نمیباشد. یکی از این عوامل که سبب گسترش تروریزم، هراس افکنی در کشور ما گردیده برعلاوه لیلام نمودن هزاران دستگاه های تولیدی، خدماتی، تجارتی، دولتی، مختلط به نرخ کاه ماش عدم حمایت از تولیدات داخلی، تورید اجناس و مواد بی کیفیت، غیرضروری، تجملی و یا اجناس و موادی که در داخل تولید، خواستهای هموطنان ما را مرفوع میساخت، تثبیت مالیات غیرعادلانه میباشد که به تاریخ 5/7/1393 سناتورها در پارلمان کشور بالای طرح قانون وزارت مالیه با تأسف که مورد تصویب شورای وزیران و ولسی جرگه قرار گرفته ابرازنظر نموده آنرا غیرعادلانه طبق خواست کشورهای همسایه که سبب سقوط نود فیصد تولیدات داخلی گردیده و میگردد خوانده اند میافزایند مطابق طرح قانون متذکره مالیات به اساس ارزش ماشین آلات کوچک و متوسط تثبیت و در نظر گرفته شده که بزرگترین جفا بالای تولید کننده گان میباشند، ماشین آلات بزرگ از جمله نفت از پرداخت مالیات معاف شناخته شده اند. سناتورهای متذکره خواستار بازنگری طرح قانون متذکره شده. نماینده وزارت مالیه طرح قانون متذکره مطابق خواست مردم و پیشرفت کشور خواند و عده دیگر علت ورشکست شدن نود فیصد دستگاه های تولیدی را در کشور افزایش فساد در گمرکات و ادارات مالیاتی خوانده اند.

داکتر سپنتا مشاور شورای امنیت در جلسه که نماینده گان یک صد و بیست کشور جهان در ولایت هرات اشتراک نموده بودند جامعه جهانی را به برخورد دوگانه در مبارزه با تروریزم متهم نمود و افزود مرکز آموزش و پرورش، تمویل، تسلیح ترورستان جهان در پاکستان است. غرض جلوگیری آن تصامیم لازم اتخاذ به جای بمبارد کشورهای عراق و سوریه بخاطر محو مراکز اصلی آن اقدام شود. مردم و آگاهان امور را عقیده برآنست تا زمانی که تصامیم صادقانه بالای تمویل، تسلیح، آموزش و پرورش دهنده گان هراس افکنان، ترورستان، القاعده که اداره آی. اس. آی سعودی، امارات عربی، مافیای مواد مخدر و ادارات استخباراتی یک عده کشورهای دیگر میباشند. فشارهای سیاسی، نظامی، اقتصادی و مالی وارد نگردد نمیتوان به خاموش ساختن این جنگ تمام اعیار پلان و طراحی شده ادارات استخبارات کشورهای منطقه و جهان امیدوار بود.

خلاصه اینکه پنجم حادثه خونین میزان سال 1375 خورشیدی و سایر جنایات خونین فوق الذکر ثمره بازیهای گذشته خونین و موجود خونین ادارات استخباراتی کشورهای منطقه و جهان از جمله آی. اس. آی سعودی، امارات عربی، مافیای مواد مخدر اقتصادی و گماشته گان فاسد آنها بوده با تأسف هنوز هم ادامه دارد.

به باور آگاهان امور ده ها میلیون مردم وقت آن رسیده که نیروهای سالم اندیش کشور، آزردگی های دیروز خود را بخاطر خاموش ساختن آتشی که هر لحظه ما را بسوی نابودی سوق میدهد دست اتحاد و همبستگی را با جلب همکاری نیروهای صلح جو، ترقی پسند جهان بسوی هم دراز نمایند تا بتوانیم با کاهش و جلویگری این آتش جهان سوز آرزوهای میلیونها شهید راه وطن و مردم از جمله نجیب الله شهید را برآورده و روح شان را شاد سازیم.