نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

«
»

بیانیۀ اتحاد عدالت‌خواهان ایران

وحدت ملی؛ پیام کوبنده به تروریسم دولتی امریکا

تروریست‌های متجاوز از منطقه خارج شوید!

ترور جنایتکارانهٔ سپهبد سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون فرمانده حشد الشعبی عراق و همرزمانشان بی‌شک لطمهٔ سنگینی به جبههٔ مقاومت وارد کرده است. جایگزینی قاسم سلیمانی، این شخصیت نظامی برجسته در مبارزه با تروریسم بین‌المللی در منطقه، کار ساده‌ای نیست.

اما همان‌طور که نبوغ و شجاعت سردار سلیمانی در دوران زندگی پربارش توازن نیروها را به نفع ملت‌های ستمدیدهٔ منطقه به‌صورتی شگرف تغییر داد، شهادت او نیز چنان ابعادی به خود گرفت که نه‌تنها تمام منطقهٔ آشوب‌زده را دگرگون ساخت بلکه جهان را تحت تأثیر قرار داد.

ترامپ با تصمیم احمقانهٔ خود که قطعاً صهیونیست‌ها در جهت‌دهی آن نقش جدی داشتند، معادلات منطقه و حتی جهانی را به نفع خلق‌های تحت ستم منطقه تغییر داد.

پیش از این، تحت تأثیر عملکرد ضعیف دولت‌های منطقه ازجمله ایران در مبارزه با فساد و برقراری عدالت اجتماعی، نظام سلطه کوشش کرد از آب گل‌آلود ماهی بگیرد و به وحدت ملی در کشورهای لبنان و عراق و تا حدودی ایران صدماتی وارد کند. آن‌ها همچنین سعی کردند جبههٔ مقاومت به رهبری ایران را تضعیف و به‌ویژه وحدت تاریخی دو ملت بزرگ ایران و عراق را خدشه‌دار کنند.

اما میلیون‌ها نفر در یک نمایش کم‌سابقه، از کاظمین تا کرمان، از لبنان تا فلسطین، و از پاکستان و افغانستان تا هندوستان در سوگ شهادت سرداران مقاومت نفرت خود را از این اقدام جنایتکارانه فریاد زدند، اشک‌ها ریختند و خواهان وحدت هرچه بیشتر جبههٔ مقاومت و دادن پاسخی کوبنده به تروریسم بین‌المللی به سردمداری رژیم ایالات متحده شدند.

ملت شریف و آگاه ایران نیز علی‌رغم هرگونه نارضایی از عملکرد داخلی مسئولان اجرایی، با حضوری بی‌نظیر در مراسم وداع با سرداران قهرمان، پشتیبانی خود از سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را اعلام کردند و در این رفراندوم بزرگ ملی خواهان پاسخ کوبنده به تروریسم دولتی امریکا شدند.

بسیاری از کشورهای جهان، از جمله دو قدرت بزرگ، روسیه و چین، این جنایت امریکا را محکوم کردند‌. از سوی دیگر تضادها و اختلافات درون هیئت حاکمهٔ امریکا و دیگر کشورهای غربی حدّت گرفت.

جمهوری اسلامی ایران که به‌خوبی می‌داند وخیم‌تر شدن اوضاع منطقه به سود خلق‌های منطقه نیست و حفظ صلح و ثبات خواست همهٔ خلق‌ها و کشورهای منطقه و جهان است، در شرایطی دشوار برای تصمیم‌گیری قرار گرفت.

نفی حق حاکمیت ملی عراق به‌وسیلهٔ ارتش تروریستی امریکا راه را برای انتقام بزرگ باز کرد. دولت عراق منطبق با خواست اکثریت فراکسیون‌های پارلمان، خواستار برچیدن پایگاه‌های امریکا از عراق شد و این خواست با اکثریت آراء به تصویب پارلمان رسید. به‌موازات این، سپاه پاسداران در یک اقدام نمادین و قاطع و با اطلاع دولت عراق بزرگ‌ترین پایگاه نظامی امریکا را در منطقه (پادگان عین‌الاسد) موشک‌باران کرد. این اقدام شجاعانه اگرچه شروع اقدام برای خروج نیروهای امریکا از منطقه بود، تأثیری عمیق در خلق‌های مسلمان منطقه و دیگر خلق‌های تحت ستم جهان گذاشت. امروز دیگر نمی‌توان منطقهٔ غرب آسیا را با قبل از شهادت سردار سلیمانی یکی دانست.

به اعتقاد ما خروج نیروهای امریکا از عراق و کل منطقه، خواست تاریخی خلق‌های جهان و تنها راه رسیدن به یک صلح پایدار است. شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان نیروی عظیمی را برای تحقق این امر برحق آزاد کرد. ما با تمام توان از این اقدام پارلمان عراق و پاسخ اولیهٔ ایران دفاع می‌کنیم و این جهت‌گیری عاقلانه را آغازی برای خروج متجاوزان از منطقه می‌دانیم.

ما همچنین معتقدیم که شهادت سردار سلیمانی و سیل خروشان مردم در مراسم تشییع ایشان اگرچه پاسخی دندان‌شکن به امریکا بود، درعین‌حال، حاوی این پیام روشن به مسئولان نظام به‌ویژه قوهٔ مجریه بود که توده‌های مردم تفاوت بین رهبران مردمی و عدالت‌خواه را با رهبران مال‌اندوز و فاسد به‌خوبی تشخیص می‌دهند و حساب این دو را از یکدیگر جدا می‌کنند؛ یکی را به عرش می‌برند و دیگری را در اعماق زمین دفن خواهند کرد.

از سوی دیگر، سانحهٔ ناگوار سقوط هواپیمای مسافربری که همچنان ابهامات فراوانی درخصوص چندوچون رخ‌دادن آن وجود دارد، به دستاویزی برای رسانه‌های غربی تبدیل شد تا وحدت ملی ایرانیان را مخدوش کند. فارغ از جزئیات این فاجعهٔ تلخ، اتحاد عدالت‌خواهان ایران ضمن عرض تسلیت به بازماندگان، تأکید می‌کند که علت اصلی جان‌باختن ده‌ها فرد بی‌گناه طی این سانحه، تجاوزگری و مداخلهٔ نظام سلطه به سردمداری ایالات متحده در غرب آسیاست.

اتحاد عدالت‌خواهان ایران تمام نیروهای مبارز و مترقی را فرامی‌خواند تا حول خواست خروج فوری ارتش امریکا از کل منطقه متحد شوند.

اتحاد عدالت‌خواهان ایران

سی‌ام دی‌ماه ۱۳۹۸