زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

انگیزه های سفرملایعقوب به قطر 

                            نوشته ی : اسماعیل فروغی       اخیراً…

از واگرایی های سیاسی تا اشتباه ی راهبردی و تاریخی

نویسنده: مهرالدین مشید شعار های قومی دشمنی با وحدت ملی و…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

قمست سوم ایجاد اصلاحات و نخست وزیری شاه محمود: به نظر میرمحمد…

«
»

ایالات متحده و ناتو گسترش نیروهای نظامی در زمین و رزم آیش دریائی وسیعی را علیه دشمنی بی نام پیشبینی کرده اند

خطر جنگ جهانی سوم

پروفسور میشل شوسودوسکی

مرکز مطالعات جهانی سازی. 29 اوت 2014

ترجمه توسط حمید محوی

جهان در چهار راه خطرناکی به سر می برد.

پیمان نظامی غرب در وضعیت آمادگی پیشرفته به سر می برد و روسیه نیز به همچنین.

روسیه به عنوان کشور «تجاوزکار» معرفی شده و رویاروئی نظامی ایالات متحده و ناتو علیه روسیه پیشبینی شده است.

سنای ایالات متحده از دیدگاه قانونی روسیه را به عنوان کشور تجاوزکار شناسائی کرده (The Russian Aggression Prevention Act ) و «ایالات متحده را در مسیر رویاروئی مستقیم نظامی علیه روسیه در اوکرائین قرار داده است».

هر جنگی بین ایالات متحده و روسیه آمادگی دارد که خیلی سریع به سوی جنگ اتمی منحرف شود، زیرا نه ایالات متحده و نه روسیه حاضر به پذیرش شکست نیستند. هر دو کشور هزاران سلاح اتمی در اختیار دارند که می توانند فوراً به کار ببندند و به قدرت بازدارندگی تکیه دارد، این نظریۀ نظامی که به اشکال پیشگیری کننده می پردازد، عبارت است بسیج سربازان برای تخریب نیروهای اتمی دشمن در وضعیت جنگ.

قانون پیشگیری از تجاوز روسیه در فرجام بیش از بیست سال آماده سازی جنگ از سوی ایالات متحده و ناتو عبارت بوده است از محاصرۀ نظامی روسیه و چین :

از همان لحظه ای که اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی در سال 1991 سقوط کرد، ایالات متحده بی وقفه استراتژی محاصرۀ روسیه را پی گیری کرد وهمین استراتژی را نیز در رابطه با کشورهای دیگری که به عنوان دشمن شناسائی کرده بود به کار بست، به ویژه در رابطه با چین و ایران. ایالات متحده 12 کشور اروپای مرکزی را به ناتو ملحق ساخته است که تمام آنها به گروه هم پیمانان قدیمی مسکو تعلق داشته اند. قدرت نظامی ایالات متحده هم اکنون مستقیماً در مرزهای روسیه اسکان یافته است. فرماندۀ ستاد فرماندهی ناتو در اروپا، ژنرال فیلیپ بریدلاو Philip Breedlove (تصویر او را در زیر می بینید)

روز 24 ژوئیه فرماندۀ ستاد فرماندهی ناتو در اروپا، ژنرال فیلیپ بریدلاو در ملاقات با پنتاگون یادآور شد که «باید به اندازۀ کافی اسلحه، مهمات و تدارکات دیگر را در پایگاه نظامی واقع در لهستان ذخیره کنیم تا بتوانیم از گسترش سریع هزاران سرباز علیه روسیه پشتیبانی کنیم ». (RT, 24 juillet, 2014.). به گفتۀ ژنرال بریدلاو، ناتو نیازمند «ذخیره و قابلیت های عملیاتی در محل است، و به همین گونه نیازمند پایگاهی است که بتواند خیلی سریع نیروهای جایگزین را بپذیرد».

تایمز، 22 اوت 2014 در این مورد نوشت : «او می خواهد تدارکات — اسلحه، مهمات و بسته های خوراکی — را در ستاد فرماندهی راه اندازی کند تا امکان تجمع فوری هزاران سرباز ناتو را فراهم سازد».

به گفتۀ تایمز لندن، «سناریوی جنگ برق آسا» (بلیتسکریگ blitzkrieg  ) توسط بریدلاو باید در گردهمآئی ناتو در انگلستان پرده برداری شود. در واقع این طرح نسخه ای از قانون پیشگیری از تجاوز روسیه است که مسئولیت های زیرین را برای رئیس جمهور اوباما در برخواهد داشت : «1- تدارک طرحی برای افزایش کمک های ایالات متحده و ناتو به نیروهای نظامی لهستان، استونی، لیتوآنی، لتونی و دیگر کشورهای عضو ناتو. 2-گسیل نمایندۀ دائمی ایالات متحده در ناتو برای بررسی امکان اسکان دائمی نیروهای ناتو در این کشورها(S.2277 – Congrès 113e (2013-2014) »

به یک عبارت کلی، ضمیمه شدن دو مادۀ پیشنهادی در گسترۀ بازی جنگ موجب مساعد ساختن زمینه برای افزایش تنش نظامی خواهد شد.

ساختار پیمان نظامی به پدرخواندگی ایالات متحده نقش بزرگی در طرح جنگ دارد. ما در مقابل نیروی نظامی بسیار کارا و خطرناکی هستیم که 28 کشور عضو آن هستند. ایالات متحده و ناتو فراسوی «منطقۀ آتلانتیک» شبکه ای از پیمان های نظامی دو جانبه با کشورهای دیگر علیه روسیه، چین، ایران و کرۀ شمالی ایجاد کرده اند.

 

رزمآیش دریائی بزرگ ایالات متحده و ناتو

آماده سازی های جنگ همیشه همراه است با رزمآیش های بزرگ.رزمآیش های جنگ دریائی متعدد توسط ناتوی ایالات متحده در سواحل فلوریدا در چهار چوب عملیات «فلیتکس» (FLEETEX) به اجرا گذاشته شد که کانادا، آلمان و ترکیه نیز در آن شرکت داشتند.

علت وجودی این بازی جنگی و اصلی که بنمایۀ آن را تشکیل می دهد، «جنگ جهانی» است. چهار دولت عضو ناتو در طول آبراه های دریائی استراتژیک در مجاورت مناطق دریائی روسیه واقع شده اند، یعنی دریا و تنکۀ برینگ (ایالات متحده)، اقیانوس منجمد شمالی (کانادا)، دریای شمال (آلمان) و دریای سیاه (ترکیه).

بازی های جنگی فلورید روی پیوست و همکاری چند ملیتی عملیات دریائی علیه دشمنی بی نام (مترجم : دشمن فرضی) طرح ریزی شده است :

فلیتکس مجموعه ای از رزمآیش های جنگ دریائی چند اردوئی است که برای ارتقاء ترکیب نیروها و آزمون مهارت های مختلف جنگی طرح ریزی شده است. ناوهای نیروی دریائی کانادا، آلمان، ترکیه و ایالات متحده در این رزم آیش ها شرکت خواهند داشت.

این بازدید بندری و فلیتکس فهرستی از تمرین های آموزشی را در بر می گیرد که SNMG2 (نیروی دریائی چند ملیتی ناتو) هنگام موضع گیری و گسترش نیروها در غرب آتلانتیک، در آن شرکت خواهد کرد. برای نخستین بار طی چند سال گذشته است که گروه کار ناتو عملیات فرا آتلانتیک را در آمریکای شمالی تدارک می بیند. این تمهیدات آموزش های مختلفی را در بالاترین سطوح عملیات دریائی ممکن می سازد.

فلیتکس حاوی سناریو های پدافند هوائی و زیر دریائی با مهمات واقعی و تمرین حرکات رزم دریائی است و برای تمرین های نبرد گام بلند و کسب تجربیات گرانبها به یمن تمرین در گروه کاری است که به نیروی دریائی چند ملیتی ناتو ضمیمه شده. نیروی دریائی چند ملیتی ناتو و گروه هوادریای ایالات متحده( CSG8) و نیروهای کانادائی می آموزند که در مجموعه ای یگانه تمرین کنند تا برای واکنش در متن سناریوهای مختلف تهدید، به عنوان نیروئی یگانه همآهنگی کافی داشته باشند.

رزمناوهای نیروی دریائی چند ملیتی ناتو که در حال حاضر در آمریکای شمالی مستقر شده، عبارت است از ناو فرماندهی ایالات متحده، USS LEYTE GULF (CG 55) ، رزمناو آلمانی FGS NIEDERSACHSEN (F 208 ، و و رزمناو ترکیه TCG KEMALREIS (F 247).

 (SNMG2 is in Florida to prepare for Fleetex 18 août 2014, c’est l’auteur qui souligne.)

بازی جنگ در دریای سیاه

باید یادآوری کنیم که فلیتکس یکی از انواع بازی های جنگ دریائی ایالات متحده و ناتو علیه دشمنی بی نام می باشد. در ماه ژوئیه، ناتو در دریای سیاه رزم آیش های دریائی ا ش را در منطقه ای در مجاورت بسیار نزدیک مرزهای آبی روسیه به اجرا گذاشت.

سازماندهی رزمآیش ناتو تحت عنوان « Breeze »، رسماً به عهدۀ بلغارستان بود و بین 4 تا 13 ژوئیه با شرکت رزمناوهای یونان، ایتالیا، رومانی، ترکیه، انگلستان و ایالات متحده به اجرا گذاشته شد.

صحنۀ فرضی «تخریب ناوهای دشمن در دریا و سازماندهی پدافند هوائی گروه های رزمناو و زیر ساخت های ساحلی بود».

تمرین ها «برای ارتقاء همخوانی تاکتیکی و همکاری بین نیروهای دریائی دولت های عضو پیمان ناتو…» در نظر گرفته شده است.» (مراجعه شود به منابع زیر)

 (Voir Atlantic Council, voir aussi Russia, U.S. ships sail in competing Black Sea exercises, , Navy Times, 7 juillet 2014)

تمرین ها ناتو در دریای سیاه در کوران ماه ژوئیه به شکل شگفت آوری دقیقا همان روزی شروع شد که تمرین های «دشمن بی نام». روسیه به روشنی از حضور ناتو در دریای سیاه اظهار تأسف کرد، و نیروی دریائی روسیه نیز اعلام داشت که رزمآیش ها را با هواپیماهای شناسائی و رزمناوهایش تحت نظر دارد :

NTV به نقل از یک منبع نیروی دریائی روسیه اعلام کرد که : «نیروی هوائی روسیه در ناوگان مستقر در دریای سیاه با دقت تمام ناو موشک انداز«USS Vella Gulf» را که رزمآیش های «Breeze» را هدایت می کند زیر نظر دارد، اگر چه رسماً ناو فرماندهی این رزمآیش ها نیست».

گسترش نیروهای زمینی در اروپای شرقی

از سال 2006، ایالات متحده در حال گسترش انبار اسلحه در لهستان، در مجاورت مرز غربی روسیه (کالینینگراد) است. گسترش نیروهای آمریکائی در لهستان از ژوئیۀ 2010 (در 64 کیلومتری مرز) آغاز شد و در عین حال به نیروهای لهستانی استفاده از موشکهای پاتریوت (ساخت ایالات متحده) را آموزش می دهند (Stars and Stripes, 23 juillet 2010.)

اخیراً، در آغاز ماه اوت، پنتاگون از گسترش نیروهای ایالات متحدۀ آمریکا و نیروهای گارد ملّی در چهار چوب عملیات آموزش نظامی خبر داد. ایالات متحده و ناتو به همچنین پیشبینی کرده اند در لهستان، لیتونی، استونی و لیتوانی و به همین گونه در گرجستان و آذربایجان در مجاورت مرز جنوبی روسیه نیروی زمینی پیاده کنند (همان گونه که ژنرال بریدلاو نیز اظهار داشته است).

تدارکات نظامی پیشبینی شده در چهار چوب قانون پیشگیری از تجاوز روسیه، هم زمان به استراتژی «دفاعی» ناتو در مورد طرح «تسخیر روسیه» مرتبط می باشد :

ضمیمه سازی کریمه توسط روسیه و زد و خوردهای شرق اوکرائین، کشورهای لتونی، استونی و لیتوانی را به حالت آماده باش درآورده، زیرا این کشورها نیز مانند اوکرائین به گروه جمهوری های شوروی سابق تعلق داشته و داری اقلیت روس زبان هستند.

28 نفر از رهبران ناتو در گردهمآئی در انگلستان که طی 4 و 5 سپتامبر برگزار خواهد شد، باید دربارۀ اطمینان خاطر بخشیدن به لهستان و کشورهای بالتیک گفتگو کنند.

روز دوشنبه، در بازدید کوتاهی از لیتونی توسط آنجلا مرکل اطمینان داد که ناتو از کشورهای بالتیک دفاع خواهد کرد، ولی نیروهای رزمی دائمی نخواهد فرستاد.

وزیر دفاع لتونی، ریموند وجونیس Raimonds Vejonis به رویترز اظهار داشته است که «تمام کشورها، حتی کشورهای بالتیک و لهستان، باید زیربناهای خود را […] برای پذیرش نیروهای کمکی در وضعیت بحرانی تقویت کنند.»

چنین طرحی برای لیتونی به معنای سرمایه گذاری در پایگاه آدازی Adazi برای گروه های زمینی، در پایگاه هوائی لیلوارد  Lielvarde  و به همین گونه در پایگاه دریائی لیپاجا Liepaja می باشد، وزیر دفاع لتونی علاوه بر این اظهار امیدواری کرد که ناتو در مخارج شرکت داشته باشد.

لتونی و لیتوانی به ترتیب 0،9 % و 0،8 % از تولید ناخالص داخلی را به امور دفاعی اختصاص می دهند، ولی متعهد شده اند که در چشم انداز پیمان ناتو تا سال 2020 این بودجه را به 2،0 % برسانند. وزیر دفاع در ادامۀ بیاناتش در گفتگو با رویترز(22 اوت 2014) اضافه کرد : «در حال حاضر هیچ تهدید نظامی مستقیمی وجود ندارد، ولی ما باید نیروهای نظامی و زیر بناهای خودمان را گسترش دهیم، و در صورتی که به شکل ناگهانی تجاوز نظامی صورت گرفت، بتوانیم نمایندگان کشورهای ناتو را بپذیریم»

پیاده کردن نیرو در مرز جنوبی روسیه، در مرز جمهوری آذربایجان و گرجستان

پیاده کردن نیرو در مرز جنوبی روسیه با توافقنامه ای که در 22 اوت 2014 توسط سه کشور ترکیه، گرجستان و آذربایجان به امضا رسیده است، صورت خواهد گرفت :

پس از گردهمآئی سه جانبه بین وزرای دفاع جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان، تفلیس اعلام کرد که هر سه کشور مایل هستند که بر اساس طرح مشترکی قابلیت های دفاعی شان تقویت کنند.

آلاسانیا Alasania وزیر دفاع گرجستان اعلام کرد که : «نمایندگان دولتی سه کشور همکاری هایشان را برای ایجاد طرح تقویت قابلیت های دفاعی آغاز کرده اند.»، او همچنین اضافه کرد که در جهت منافع اروپا و ناتو خواهد بود، « زیرا راه عبور و مرور به افغانستان برای آنها از [قارص- تفلیس – باکو] عبور می کند.

آلاسانیا در عین حال یادآور شد که این تمهیدات دشمن خاصی را هدف نگرفته است.(آذری نیوز. 22 اوت 2014)

روسیه و «تغییر جهت آسیائی» به شیوۀ اوباما

در خاور دور نیز مرزهای روسیه با «تغییر جهت آسیائی» اوباما به خطر افتاده است. از دیدگاه نظامی، «تغییر جهت آسیائی» عبارت است از توسعۀ صف آرائی نظامی ایالات متحده در منطقۀ آسیا-اقایانوس آرام، و بهره برداری از مشارکت هم پیمانان واشینگتن در منطقه، از جمله ژاپن، کرۀ جنوبی و استرالیا. این کشورها با واشینگتن پیمان همکاری نظامی دوجانبه دارند. به عنوان هم پیمانان ایالات متحده، در طرح جنگی پنتاگون علیه روسیه، چین و کرۀ شمالی جایگاه خاص خود را دارند :

همان گونه که دولت ریگان پیشبینی کرده بود، ژاپن و کرۀ جنوبی در عین حال در طرح بزرگ نظامی ایالات متحده برای استقرار سامانه های موشکی در جهان و نیروهای نظامی گسترش سریع شرکت خواهند داشت. (مراجعه شود به : مهدی داریوش ناظم رعایا. اتحاد نظامی در سطح جهانی : محاصرۀ روسیه و چین. مرکز مطالعات جهانی. 5 اکتبر 2007)

 (Mahdi Darius Nazemroaya,  Alliance militaire mondiale: encercler la Russie et la Chine, Global Research, le 5 octobre 2007)

استراتژی راهبردی نظامی پنتاگون مستلزم فرآیند تصمیم گیری نظامی تمرکز یافته ( پنتاگون، فرماندهی راهبردی ایالات متحده) و به همچنین همکاری با ناتو و مراکز فرماندهی ایالات متحده در مناطق مختلف می باشد.

اگر چه امور مرتبط به روسیه رسماً در صلاحیت فرماندهی نیروهای ایالات متحده در اروپا (USEUCOM)، ولی طرح جنگی ایالات متحده علیه روسیه در همآهنگی با ستاد فرماندهی راهبردی ایالات متحده (USSTRATCOM) در اوماها، در نبراسکا بوده که نه تنها به نیروهای ایالات متحده در اروپا بلکه به ستاد فرماندهی ایالات متحده در اقیانوس آرام (USPACOM) و به ستاد فرماندهی شمال ایالات متحده (USNORTHCOM) مرتبط می باشد که هر یک در صورت جنگ علیه روسیه نقش استراتژیک کلیدی به عهده خواهند داشت.

historyfuturenow.com  منبع :

پیمان نظامی بین ایالات متحده و استرالیا

روز 12 اوت، ایالات متحده و استرالیا یک پیمان نظامی جدید را امضا کردند که از این پس گسترش نیروهای نظامی ایالات متحده در استرالیا را امکان پذیر می سازد. این پیمان نظامی جدید در پیوند با تغییر جهت آسیائی اوباما می باشد :

ایالات متحده و استرالیا پیمان جدیدی را امضا کرده اند که به نیروهای هر دو کشور اجازه می دهد که با یکدیگر بهتر کار کنند، به ویژه وقتی که تفنگداران دریائی و خلبانان ایالات متحده در درون و بیرون کشور مستقر شده اند.

«چاک هاگل وزیر دفاع ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که : «این پیمان نامۀ دراز مدت به همکاری های ما در زمینۀ امنیت منطقه ای عمق و وسعت بیشتری می بخشد». او پیمان آمریکا-استرالیا را به عنوان « ستون» ثبات در منطقۀ آسیای اقیانوس آرام معرفی کرد.

مسکو تایمز، 12 اوت 2014 نوشت که از سال 2011، تعداد تفنگداران دریائی در آنجا از 250 به بیش از 1100 نفر رسیده است. وزیر دفاع استرالیا، دیوید جانستون David Johnston اعلام کرد که بخش شمالی کشور بی صبرانه منتظر افزایش تفنگداران تا 2500 نفر می باشد.

گزارش در مورد پیمان نامۀ ایالات متحده و استرالیا به شکل غریبی مصادف بود با بیانیۀ مسکو در مورد رزمآیش دریائی در جزائر کوریل Kouriles در اقیانوس آرام (جزائری که ژاپن مدعی آنها است) :

سرهنگ الکساندر گوردیو Alexander Gordeyev، سخنگوی بخش نظامی در شرق روسی هبه آژانس روسی، مسکو تایمز اعلام کرد که : «رزمآیش هائی که شامل یگانهای نظامی منطقه می باشد، آغاز شده است. یگان ها در جزیرۀ کوریل پیداه شده و موضع گرفته اند.»

خطر جنگ جهانی سوّم

اگر چه این رویاروئی تازه بین شرق و غرب به عنوان «جنگ سرد نوین» تلقی شده، ولی در مورد نسخۀ کنونی هیچ یک از موازین جنگ سرد پیشین دیده نمی شود. دیپلماسی بین المللی از هم فروپاشیده است. روسیه از گروه کشورهای 8 حذف شده، و گروه 8 به گروه 7 تنزل یافته است. خلاف دوران جنگ سرد، در حال حاضر برای اجتناب از برخورد نظامی بین ابر قدرتهای رقیب «گفتگوی شرق و غرب» وجود ندارد. شورای امنیت در سازمان ملل متحد نیز عملاً به وزرارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا تبدیل شده است.

ایالات متحده و ناتو در وضعیتی نیستند که بتوانند در جنگ کلاسیک علیه روسیه پیروز شوند زیرا برخورد نظامی بین آنها می تواند به جنگ اتمی بیانجامد.

در دوران پسا-جنگ سرد، از این پس سلاح های اتمی به عنوان «سلاح آخرین راه حل»  به شکلی که در نظریۀ جنگ سرد « تخریب متقابل » مطرح نیست. کاملاً بر عکس. پنتاگون سلاح اتمی را به عنوان «سلاحی بی خطر برای شهروندان غیر نظامی که در مجاورت انفجار به سر می برند خطر ناک نمی داند، زیرا در زیر زمینی عمل می کند». در سال 2002، سنای ایالات متحده برای کاربست سلاح اتمی در صحنۀ جنگ کلاسیک چراغ سبز را روشن کرد.

بمب های هسته ای از این پس به « جعبۀ ابزار نظامی» تعلق دارد و نظامیان می توانند از آن به عنوان سلاح متعارف استفاده کنند.

وقتی که جنگ به عنوان صلح تعبیر می شود، جنگ به شکل واژگونه جلوه می کند. طنز تلخ این است که واشینگتن در حال حاضر سلاح های هسته ای را به عنوان «ابزار صلح» تلقی می کند. علاوه بر سلاح های هسته ای، امکان کاربست سلاح های شیمیائی را نیز باید یادآور شویم.

به کار بستن روش های جنگی نامتعارف توسط ایالات متحده و ناتو را نیز باید مد نظر قرار دهیم، به انضمام جنگ مالی، مجازات های تجاری، عملیات سرّی، جنگ سایبری، مهندسی جغرافیائی و فنون تغییر آب و هوائی و محیط زیستی. ولی روسیه نیز توانائی های فنی حائز اهمیتی در این زمینه دارد.

رهبران عالی مقام غربی در طرح جنایتکارانه ای شرکت دارند که آیندۀ بشریت را تهدید می کند

تقویم جنگ علیه روسیه تهیه شده بود. گردهمآئی ناتو در انگلستان طی 4 و 5 سپتامبر 2014 از اهمیت اساسی برخوردار است.

ما در مقابل سناریوی سومین جنگ جهانی هستیم که موضوع مرکزی گردهمآئی ناتو در انگلستان خواهد بود و توسط دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا سازماندهی شده است. دستور روز این گردهمآئی از پیش توسط واشینگتن، ناتو و دولت بریتانیا ارسال شده است. دیوید کامرون از پیش برای رؤسای جمهور تمام دولت های عضو ناتو نامه ای فرستاده است. به گفتۀ او :

«در واکنش به حرکت غیر قانونی روسیه در اوکرائین، رهبران [کشورهای ناتو] باید برای مناسبات دراز مدت ناتو را در رابطه با روسیه مورد بررسی قرار دهند. نحست وزیر علاوه بر این می خواهد از این گردهمآئی برای تضمین هم پیمانان اروپای شرقی استفاده کند و تصمیم بگیرد که چگونه ناتو با تکیه به اقداماتی که هم اکنون در پیمان آتلانتیک شمالی در شرف تکوین است، طی ماه های آینده حضور پایدار خود را حفظ خواهد کرد.»

بر اساس ضرورتی حیاتی باید جلوی «تقویم نظامی» را گرفت

1.با فشار سیاسی و تظاهرات علیه گردهمآئی آیندۀ ناتو در 4 و 5 سپتامبر، در هتل Celtic Manor Resort در نیوپورت در انگلستان. هدف این گردهمآئی ناتو ایجاد توافق نظامی برای جنگ علیه روسیه است که می تواند جهان را به سوی سومین جنگ جهانی سوق دهد. ضرورتی حیاتی ایجاب می کند که جلوی این «توافق سیاسی» گرفته شود.

2.علاوه بر 28 دولت عضو ناتو، رؤسای دولت هائی که با ناتو همکاری می کنند در این گردهمآئی حضور دارند. در مجموع 60 کشور در این گردهمآئی شرکت خواهند داشت. در نتیجه ضروری خواهد بود که جنبش ضد جنگ در این 60 کشور با راه اندازی اردوئی گسترده این گردهمآئی ناتو را متوقف کنند.

3. جلوگیری از تصویب «قانون پیشگیری از خشونت روسیه»، با فشار روی سناتورها و اعضای کنگرۀ ایالات متحده. باید دانست که متن ارسالی توسط دیوید کامرون برای رؤسای کشورهای عضو ناتو قویآ منطبق است بر «قانون پیشگیری از تجاوز روسیه» که در حال حاضر در سطح کمیته مسدود شده است. چه این قانون به تصویب برسد یا نرسد، آنچه دارای اهمیت می باشد ماهیت آن است که راه را برای «توافق سیاسی» هموار می سازد.

4.راه اندازی بحث و گفتگواز سوی جنبش اعتراضی ضد جنگ در ایالات متحده و در تمام کشورهای عضو ناتو.

5.مبارزه علیه قانونیت بخشیدن به برنامۀ نظامی ایالات متحده، ناتو و اسرائیل، به وسیلۀ ضد تبلیغات علیه رسانه های بزرگی که می خواهند در این راستا بسیج کنند.

افکار عمومی جهان باید به این طرح جنگی آگاهی یابد.

به آگاهی همگان برسانید.

L’opinion publique mondiale doit être mise au courant de ces plans de guerre imminente.

Passez le mot.

Michel Chossudovsky

Note

Pour plus de détails: Sommet des chefs d’État et de gouvernement des pays de l’OTAN – Newport, pays de Galles (Royaume-Uni) – 4 et 5 septembre 2014

Article original en anglais :

Dangerous Crossroads: US-NATO To Deploy Ground Troops, Conduct Large Scale Naval Exercises against “Unnamed Enemy”, publié le 24 août 2014.

آدرس الکترونیک متن اصلی

http://www.mondialisation.ca/les-etats-unis-et-lotan-prevoient-le-deploiement-de-troupes-au-sol-et-des-exercices-navals-de-grande-envergure-contre-un-ennemi-sans-nom/5398294