ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

«
»

اعزام پیشمرگه به کوبانی یا جنگ استعماری با دست دیگران

ا.م. شیری

۷ آبان- عقرب ۱۳۹۳

رژیمهای تروریستی- فاشیستی غرب بفرماندهی امپراتوری آمریکا می روند تا یکی دیگر از فجایع خونین قرن بیست و یکم- «عراقیزه کردن» سوریه را جامه عمل پوشانده، راه بالکانیزه کردن کل خاورمیانه را هموار نمایند. تشکیل «ائتلاف علیه داعش» یکی دیگر از شیوه های مزورانه مداخله نظامی غرب در سوریه است که بمصداق ضرب المثل مشهور، می خواهند «مار را با دست سید علی بگیرند».

«۷۵ سال قبل، با حمله آلمان هیتلری به لهستان، جنگ جهانی دوم که دهها میلیون نفر قربانی گرفت، شروع شد. اما بخش معینی از بشریت، آن بخشی که در صدد کسب سود بود، چیزی از این درس خونین نیاموخت. از آن زمان تا کنون روشهای جنگ خیلی تغییر یافته، توجه زیادی به روش جنگ اطلاعاتی مبذول گردیده، مهاجمان آموخته اند که با دست دیگران بجنگند، باندهای مزدور برای اقدام علیه کشورهای «نامطلوب» تشکیل دهند.

اکنون بلوک ناتو برهبری آمریکا درست مثل آلمان هیتلری در آرزوی سلطه بر جهان است. فقط روشهای تبلیغاتی تکامل داده شده و دیگر نه به نفع «نژاد برتر»، بلکه، بسود یک نوع خاصی از «دمکراسی» انجام می گیرد(همان دمکراسی که حتی در کشورهای مبلغ آن کارکرد ندارد)».

http://www.hafteh.de/?p=76844

گزارش خبرگزاریهای حاکی از آن است، که «نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان عراق، روز چهارشنبه ۳۰مهر ماه، توافق کردند تا برای تقویت مدافعان کرد درگیر با شبه‌نظامیان حکومت اسلامی در کوبانی، به این منطقه در سوریه نیرو اعزام کنند.

به گزارش رادیو فردا، توافق پارلمان اقلیم کردستان پس از آن صورت می‌گیرد که ترکیه با اعزام پیش‌مرگه‌های کرد عراقی از مرزهای خود به سوی کوبانی موافقت کرده است.آنکارا در عین حال از پخش هوایی اسلحه و مهمات برای مدافعان کوبانی در سوریه به وسیله ارتش آمریکا، انتقاد کرده است.

وب‌سایت ترکیه‌ای زمان، نیز از خبرگزاری آناتولی، نقل کرده که قرار است ۲۰۰ نیروی تقویتی اقلیم کردستان، مسلح به سلاح‌های سنگین، از طریق ترکیه، به کوبانی اعزام شوند.

ترکیه روز دوشنبه گذشته اعلام کرد به پیش‌مرگه‌ها اجازه می‌دهد برای رسیدن به کوبانی از خاک ترکیه عبور کنند.

ساعاتی پس از آن ماری هرف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت واشینگتن از تغییر سیاست آنکارا استقبال می‌کند.

با این همه ترکیه از پخش هوایی اسلحه برای مدافعان کوبانی انتقاد کرده و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری آن کشور، گفته است برخی تجهیزات پخش شده، به دست «داعش و نیروهای حزب اتحاد دمکراتیک» افتاده است.

وزارت دفاع آمریکا ۲۹مهر ماه گفت در حال بررسی ویدوئی است که گفته می‌شود در آن نیروهای «حکومت اسلامی»به محموله‌ای که برای مدافعان کوبانی ارسال هوایی شده بود، دست یافته‌اند».

http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=63172

در همین رابطه و در ارتباط با پروسه تکوین و تکامل یکی دیگر از فجایع خونین قرن بیست و یکم، یادآوری دگر باره چند نکته بر همه روشن ضروری بنظر می رسد:

ــ همزمان با حمله داعش به عراق و اشغال بخش بزرگی از قلمرو این کشور، از جمله شهر موصل، دولت آمریکا ساخته قبیله بارزانی در اقلیم کوردستان عراق، درست مثل اسرائیل که در جنگ اکتبر سال ۱۹۶۷ اراضی اشغالی خود را پنچ برابر افزایش داد، اراضی تحت کنترل خود را بیش از ۴۰ درصد گسترش داد. قبیله بارزانی، طلایه دار«کوردستان بزرگ» که پا جای پای پدر (اسرائیل) می گذارد، این سخن بحق حکیم ابوالقاسم فردوسی را بخاطرها می آورد: «پسر کو ندارد نشان از پدر، تو بیگانه خوانش، مخوانش پسر».

ــ بدیهی است که رژیم فاشیستی آمریکا بعد از اشغال عراق در سال ۲۰۰۳، اداره امور محلی کوردستان عراق و برخی مناطق همجوار آن را به قبیله بارزانی سپرد.به تعبیر دقیق تر، دولت قبایلی بارزانی نواده اسرائیل و زاده بلافصل آمریکا- یعنی محصول و پروده دو رژیم جعلی در اراضی غصبی، در اراضی تاریخا و اکنون متعلق به دیگران می باشد. با این وصف، کوردستان عراق به قلمرو آمریکا و اسرائیل اضافه شد و بمرکز تجمع و فعالیت جاسوسان، خرابکاران و تروریستهای «پدر» و «پدربزرگ» تبدیل گردید.

در اینجا لازم به تأکید است، که مخالفت با اقدامات مزورانه دولت آمریکا ساخته قبیله بارزانی و تقبیح تصمیم پارلمان آن برای اعزام پیشمرگه به کوبانی، بهیچوجه بمعنی نفی و انکار حق طبیعی و تاریخی خلق ستمدیده کورد در تعیین آزادانه سرنوشت خود نیست و نمی تواند باشد. روشن است که در اینجا دولت دست نشانده اقلیم کوردستان عراق منظور است که برگزیده و نماینده خلق کورد نیست و برای تأمین منافع نامشروع «آقایان جهان» سر هم بندی شده است، نه برای تحقق حقوق حقه خلق محروم کورد و تأمین منافع ملی آن.

ــ دولت صهیونیستهای اسلامی ترکیه بعد از محاصره نسبتا طولانی شهر کوبانی سوریه، بمباران متناوب آن و ممانعت از رسیدن کمکهای انسانی و تسلیحاتی به مدافعان کوبانی، اکنون اجازه می‌دهد پیشمرگه های بارزانی برای رسیدن به کوبانی از خاک این کشور عبور کنند.

ــ مصطفی هجری، رئیس حزب دمکرات کوردستان ایران اعلام کرد که«حزب ما جنگ مسلحانه با رژیم جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار می دهد».

ــ یک سایت متعلق به بنیادگرایان کورد، احتمالا وابسته به موساد اسرائیل، با عنوان «جنبش اخراج مغولها از ارومیه، قلب کردستان»، فعالیتهای تبلیغاتی خود را آغاز کرده است.

ــ در ایران، در شهر اصفهان، موتورسیکلت سواران ناشناس به بهانه مبارزه با «بد حجابی»، ظاهرا بنا به فتوای امام جمعه این شهر، به بصورت زنان اسید می پاشند. به احتمال قوی، این موتورسیکلت سواران اسیدپاش، از جنس همان موتورسیکلت سواران بمبگذار باشند، که ۵ تن از دانشمندان هسته ای ایران را ترور کردند.

ــ جنگنده های آمریکا به بهانه بمباران مواضع داعش، زیرساختهای سوریه، از جمله، پالایشگاههای نفت این کشور را بمباران می کنند.

نتیجه منطقی:

ــ با توجه به اینکه رژیم فاشیستی- تروریستی آمریکا و متعلقاتش در مدت سه سال جنگ استعماری- نیابتی با مردم و دولت سوریه نتوانستند به اهداف تعیین شده خود دست یابند، نظامیان تروریست خود را در شکل و هیبت «دولت اسلامی» (داعش) وارد خاک سوریه نموده، آنها را با تسلیحات پیشرفته تجهیز و بمنظور پشتیبانی هوائی از آنها، ائتلاف تشکیل داده اند تا کار تخریب و تجزیه سوریه را یکسره بکنند؛

ــ پشتیبانی همه سویه ترکیه، عضو پیمان تروریستی ناتو از تروریستهای تحت فرماندهی غرب در جنگ علیه سوریه و مداخله نظامی آن در این کشور، در واقع، بمثابه هجوم مستقیم پیمان نظامی- تروریستی ناتو به سوریه محسوب می شود؛

ــ تصمیم پارلمان اقلیم آمریکا ساخته کوردستان برای اعزام پیشمرگه های طایفه بارزانی به خاک سوریه تحت عنوان جعلی کمک به مدافعان شهر کوبانی در جنگ با تروریستهای آمریکائی داعش، با همان داعشی که دولت اقلیم کوردستان افزایش ۴۰ درصدی اراضی تحت کنترل خود را مدیون آن است، یعنی فریبکاری محض، یعنی، جنگ استعماری مهاجمان با دست دیگران علیه سوریه.

خلاصه گفتار، همه این تحرکات و تحریکات اجزاء تشکیل دهنده یک توطئه بسیار خطرناک، نه تنها علیه جمهوری عربی سوریه و مداخله نظامی مستقیم در آن، بلکه، علیه همه کشورهای منطقه خاورمیانه و از جمله آنها، ایران است که نهادهای جنگی- تروریستی آنگلوساکسونی- صهیونیستی از سالها پیش طرح ریزی کرده اند. توطئه ای که برای تحقق اهداف زیر، تحت عنوان «خاورمیانه بزرگ» و در وهله نخست، برای تقسیم و تجزیه کشورهای عراق و سوریه، هر کدام به سه کشور و بمنظور ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران طراحی شده است.

ــ سوریه به سه کشور علوی، سنی و کورد؛

ــ عراق به سه کشور شیعه، سنی و کورد؛

ــ از هم پاشیدن جبهه مقاومت خاورمیانه، شامل ایران، عراق، سوریه، حزب الله لبنان و نهضت آزادیبخش فلسطین؛

بدین ترتیب، روشن است که امروز سوریه و شهر کوبانی آن به میدان رویایی دو نیرو، دو جبهه متخاصم جنگ و صلح، بردگی و آزادی، استعمار و استقلال تبدیل گردیده و جایگزینی مداخله نظامی مسقیم غرب با جنگ نیابتی تاکنونی آن علیه سوریه، اعزام پیشمرگان بارزانی به کوبانی و اجازه ترکیه به عبور آنها از خاک خود، اظهارات شریرانه مصطفی هجری، سر هم بندی «جنبش کذایی اخراج مغولها از ارومیه» و بالاخره، اسید پاشی موتورسیکلت سواران بصورت زنان و دختران در اصفهان، بعید نیست شلیک آزمایشی نیروهای جبهه اهریمنی جنگ برای سنجش میزان جدیت و هشیاری حاکمیت ایران و همه اعضای جبهه مقاومت در مقابل دسایس غرب بوده باشد.