مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

آمریکا همه کاره تمام انقلاب‌های رنگین جهان بوده است

یک تحلیل‌گر آمریکایی می‌گوید: جان کری با این ادعا که واشنگتن هرگز در انقلاب‌های رنگی جهان دست نداشته سعی در بازنویسی و تحریف تاریخ سیاست خارجی کشورش دارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وین مدسن، خبرنگار محقق آمریکایی و کارشناس امور بین‌الملل گفت: زمانی که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید واشنگتن هرگز در انقلاب‌های رنگین جهان دست نداشته یا عمدا دروغ می‌گوید و یا به سیاست خارجی کشورش احاطه ندارد.

این کارشناس سپس به لیستی بلند بالا از انقلاب‌های رنگین اشاره می‌کند که با حمایت مالی و سازماندهی واشنگتن در صربستان در پنجم اکتبر 2000 و برکناری اسلوبودان میلوشویچ، رئیس جمهوری منتخب این کشور آغاز شد.

وی افزود: حمایت آمریکا از انقلاب گل رز در گرجستان، انقلاب نارنجی در اوکراین، انقلاب سرو لبنان، انقلاب درخت زیتون فلسطین، انقلاب گل لاله در قرقیزستان، انقلاب بنفش در عراق، انقلاب آبی در کویت، انقلاب زرد در برمه و انقلاب سرخ در تبت (که توسط نیروهای امنیتی چین سرکوب شد) و سبز در ایران تعدادی از این حرکت‌ها و انقلاب‌هاست.

این کارشناس تاکید کرد: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که در سال های 2009 تا 2013 ریاست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا را برعهده داشت و از سال 2000 نیز یکی از اعضای این کمیته است نمی‌تواند درباره انقلاب‌های رنگی که توسط آمریکا سازماندهی شده، بی‌اطلاع باشد. به علاوه کری از 1987 تا 1989 ریاست یکسری جلسات غیرعلنی را درباره عملیات پوششی سیا با هدف سرنگونی دولت ساندینیستا در نیکاراگوئه، برعهده داشت.

وی می‌افزاید: از زمان سرنگونی میلوشویچ در سال 2000 واشنگتن یکسری انقلاب‌های رنگین را با جایگزین‌هایی سریع در بخش‌های مختلف جهان انجام داده است. “بهار عربی” که در دهه 2010 رخ داد می‌تواند نمونه‌ای ملموس از قیام‌های دارای “هدف” باشد و جالب اینجاست که تمامی این سناریوهای “تظاهرات خیابانی تبدیل شده به انقلاب” به طرز قابل توجهی خصیصه‌های مشابهی داشتند. شورشیان از دستورالعمل نه چندان مشهور سیا تبعیت کرده و توسط سازمان‌های غیر دولتی مورد حمایت مالی دولت آمریکا پشتیبانی شدند. نظیر آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا و موقوفه ملی برای دموکراسی.

به علاوه براساس گزارش این خبرنگار محقق، ردپای جورج سوروس، غول مالی آمریکا و سازمان‌های وی در تعدادی از انقلاب‌های کوچک نظیر هندوراس، مالدیو، تبت و برمه دیده می‌شود. وی همچنین اشاره می‌کند که طی 7 سال گذشته توان دفاعی چین به کرات توسط “مهندسان اجتماعی” آمریکا امتحان شده‌اند که در این راستا می‌توان به شورش سال 2008 تبت و اغتشاشات کنونی در هنگ‌کنگ اشاره کرد.

مدسن می‌افزاید: پس آیا جان کری می‌تواند این حقیقت را درباره انقلاب “یورومیدان” 2013 تا 2014 که تحت حمایت مالی و سازمان دهی آمریکا بود انکار کند؟ افسوس که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا علنا به این حقیقت که واشنگتن در کودتای اوکراین و میانجی‌گری توافقی برای واگذاری قدرت از ویکتور یانوکوویچ،‌ رئیس جمهور منتخب به خونتای کی‌یف نقش داشته است،‌ اعتراف کرده است.

وین مدسن با اشاره به این نکته که در حال حاضر واشنگتن از گروه‌های اپوزیسیون روس حمایت می‌کند و از تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه اوکراین به عنوان ابزاری برای تشدید نارضایتی در روسیه بهره می‌برد، گفت: تمام وزارت امور خارجه آمریکا تحت رهبری جان کری و تحت سیستم قانون مسئولیت پذیری برای حفاظت( R2P ) از انقلاب‌های رنگین حمایت می‌کنند.

این کارشناس با افشای ریاکاری و تزویر وزارت امور خارجه آمریکا با کنایه‌ای تلخ‌تر می گوید: باید برای جان کری یک بسته 64 تایی مداد شمعی‌های رنگارنگ به عنوان یادآوری این نکته که حداقل تعدادی از انقلاب‌های رنگین سراسر جهان توسط سیاستگذاران واشنگتن از 2000 تاکنون برنامه‌ریزی و انجام شده‌اند،‌ بفرستیم!