زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

انگیزه های سفرملایعقوب به قطر 

                            نوشته ی : اسماعیل فروغی       اخیراً…

از واگرایی های سیاسی تا اشتباه ی راهبردی و تاریخی

نویسنده: مهرالدین مشید شعار های قومی دشمنی با وحدت ملی و…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

قمست سوم ایجاد اصلاحات و نخست وزیری شاه محمود: به نظر میرمحمد…

«
»

درخواست غرامت برای ملت افغانستان 

به دیوان عالی ایالت متحده آمریکا

فرح نوتاش       جبهۀ جهانی ضد امپریالیست      قدرت زنان      وین 14.09.2021

از 11 سپتامبر 2001 تا به امروز، رویدادهای بسیاری در جهان، جنایتکاران را هر چه بیشتر افشاء کرده اند و امروز حقایق، بس روشن تر از همیشه در معرض دید همگان قرار دارند. 

در 20 سال گذشته تمام رئیس جمهوران آمریکا تا به جو بایدن، از گفتن حقیقت رویداد به خانوادۀ قربانیان 11 سپتامبر خود داری کرده اند. یا در واقع آنها نمی توانستند حقیقت را باز گو کنند ، چون در نهایت خود آمریکا به علت سیاست خارجی بیمارش محکوم می شد!

حمایت، ارتقاء، و به سلطه رساندن اسلامیست ها در  کشورهای محتلف جهان، در این دورۀ جدید، با سیاست خارجی جیمی کارتر، رئیس جمهور آمریکا و مشاور او زبگنیف برژینسکی برای مبارزه با سوسیالیسم شروع شده است. 

به عنوان گواه ، “افشاگری برژینسکی ” در ضمیمه ارائه شده است.. 

در روزهای نخست ریاست جمهوری ترامپ، او در یکی از سخنرانی هایش علنن اظهار داشت: اگر عربستان سعودی می خواهد که ما حمایت خود را از حکومتش ادامه دهیم باید پول بیشتری بما بدهد. البته این اظهار علنی ترامپ، برای سعودی ها خیلی تلخ بود. 

به همچنین، وقتی اوباما ریاست جمهوری خود را آغاز کرد، در نشست گروه بیست که برای بانکهای ورشکسته آمریکا پول جمع آوری می کرد، مبلغ در خواستی اش از عربستان آنچنان بالا بود که پادشاه عربستان نزدیک بود گریه کند!

حقیقت این است که عربستان سعودی اراده انجام هیچ کاری را بدون موافقت آمریکا نداشته و ندارد. والا همان روز سقوط خواهد کرد! 

یک بار نیز، در مقابل ادعای ترامپ مبنی بر غرامت از عربستان برای قربانیان 11 سپتامبر، بن سلمان ولیعهد عربستان گفت:” پس من نیز حقیقت را خواهم گفتن”. 

سعودی ها نمی توانند به حامی اشان” آمریکا”  پشت کنند! و آن ها هر گونه ارتباط با تروریست ها را نیز انکار خواهند کرد. ولی ارتباط های افشا شده توسط “اف بی آی” همچنان که ” جیم کریندل”  یکی از وکلای قربانیان اظهار داشته، برای گرفتن غرامت از دولت سعودی کفایت می کند. 

و برای جهان نیز، این افشا گری به اندازه کافی روشن است تا درخواست غرامت از آمریکا برای مردم افغانستان را شروع بکند. و با کنار هم گذاشتن واقعیت ها ، روشن است که سناریو توسط  ” سی آی ای ” به سعودی ها دیکته شده است. 

سعودی ها و دولت پاکستان دو اسب گاری آمریکا در خاورمیانه هستند. و هر کاری را که انجام می دهند نه به خواست و تصمیم خودشان ، بلکه دیکته شده توسط آمریکا به آنان است. و تمام سناریو ها توسط   “سی آی ای ” نوشته می شود.  

تاسیس القاعده در سال 1976 ، توسط آمریکا، سعودی ها و پاکستان، درافغانستان صورت گرفت. رهبر آنان اسامه بن لادن اهل عربستان سعودی بود. تاریخ تاسیس طالبان را بهتر است مستقیم از زبان برژینسکی خوانده شود. که با همکاری این سه  

دولت شکل گرفت. و همین گروه، موسس داعش با کمک ترکیه و اسرائیل و امارات و … در 2011 در زمان ریاست جمهوری اوباما نیز بوده اند! 

آری افرادی که برای ” سی آی ای ” کار می کنند با هوش هستند. ولی افراد با هوش دیگری در دنیا وجود دارند که برای  سی آی ای  کار نمی کنند ولی اقدامات  سی آی ای  را قدم به قدم دنبال می کنند. و وقتی یافته های  خود را به جامعه می دهند، برای کم اثر کردن گفته های آنان، بلند گوهای امپریالیستی شروع به مطرح کردن  تئوری توطئه می کنند!

افشاگری های دیگر” اف بی آی” در آینده نیز، شرایط میانی را همچون گزارش شماره یک، حفظ خواهد کرد. تا وکلای خانواده ها بتوانند عربستان را به پرداخت غرامت مجبور کنند. چون اگر آمریکا سعودی ها را افشا کند، در واقع خود را افشا می کند. و از طرف دیگر منبع مالی بزرگ و جا پای مهمی را از دست خواهد داد! 

سعودی ها نیز هرگز قادر نخواهند بود از خود دفاع کنند. زیرا حمایت آمریکا را از دست خواهند داد! ولی مجبور به پرداخت غرامت خواهند شد! و این همان چیزی است که آمریکا می خواهد. 

بازی، دقیقا مثل فرمان سلاخی روزنامه نگار جمال قاشقچیی، توسط بن سلمان ، و اجرای سلاخی توسط 18 نفر در کنسولگری عربستان در ترکیه ادامه خواهد یافت. که مجریان همه دستگیر شدند و بن سلمان همچنان آزاد است! البته اودر نشست ها، منفرد و طرد شده بود. و برای حفظ موقعیت خود و حمایت ترامپ،  یقینن مبلغ هنگفتی پرداخته است!

جیمی کارتر و مشاورش برژینسکی، نه تنها مسئول تاسیس طالبان در پاکستان، توسط سعودی ها ودولت پاکستان هستند، بلکه مسئول ارتقاء آنان به حکومت افغانستان، و همچنین مسئول ارتقاء رژیم ملا در ایران نیز هستند. در سپتامبر 1979  در نشست گوادلپ با همان منطق افشاء شده توسط برژینسکی، جیمی کارتر سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان را، ترغیب به ارتقاء و سلطه ملایان بر ایران کرد. 

آمریکا به شاه ایران گفت ما دیگر از تو حمایت نخواهیم کرد.  همچنان که با غنی در افغانستان این کار را کرد و به او گفت برو. به ارتش ایران دستور داده شد تا مقاومت نکند. خمینی با شعار ارتش برادر ماست و خمینی رهبر ماست، به ایران آورده شد. همچنان که به ارتش افغانستان دستور داده شد تا راه را برای طالبان باز کنند. روش کار آمریکا در هر دو مورد یکسان بود. و حتا بمباران پنجشیر در روز های 4 و 5 سپتامبر به دستور آمریکا ، توسط پاکستان انجام شد.

 توافقنامه با طالبان در 2020 دقیقا بخش اول این نمایشنامۀ وحشتناک بود. تئوری کمر

 بند سبز به دور زمین، ارتقاء اسلامیست ها توسط آمریکا و انگلیس برای مبارزه و پیشگیری از کمونیسم در جهان است. جهان از سال 2001 تا به امروز شاهد راه اندازی

اسلامیست های گوناگون در کشور های مختلف جنوب توسط امپریالیست ها برای حفظ امپراتوریشان بوده است. آمریکای فتنه گر در این تلاش ، همواره رهبری امپریالیست ها را بعهده داشته است. 

آمریکا مسئول تمامی بدبختی انسان در جهان است. آمریکا دارای سیاست خارجی بیمار است. آمریکا مسئول بدبختی بزرگ مردم افغانستان است. و در زمان ترامپ، آمریکا  تمام داعش را از کشور های دیگر به افغانستان آورده است تا برای روی کار آمدن طالبان در افغانستان کمک کنند و درآینده در جهنم ساختن جهان، همه با طالبان همکاری داشته باشند. آمریکا موظف است به تک تک افغان ها برای تبدیل کشورشان به جهنم غرامت بپردازد. 

از امروز که این درخواست غرامت از آمریکا برای مردم مظلوم افغانستان در جهان نشر می یابد، جهان با دقت به عملکرد دیوان عالی آمریکا برای صدور رای عادلانه به نفع ملت قربانی افغانستان از زمان کارتر – برژینسکی تا به امروز بنگرد. و خود ادعایی آمریکا را دال بر احترام به حقوق بشر ارزیابی کند.    

القاعده و طالبان بنا به نیاز اجتماعی و سیاسی ملت افغانستان تاسیس نشده اند. آنان برای رفع نیاز آمریکا و حفظ امپراتوری آمریکا تاسیس شده اند. آمریکا را ملت و دولت افغانستان، برای کمک دعوت به دخالت نکرده است. آمریکا ملت افغانستان را برای منافع خود قربانی کرده است پس امروز باید غرامت آن را به ملت افغانستان بپردازد. 

افغانستان تنها نیست. 

جهان حامی افغانستان است

womens-power.farah-notash.com

www.farah-notash.com

Women’s Power