خلق در دانه لری - مرواریت های ناب

قۉشیق ( دو بیتی )   داکتر فیض الله ایماق باید گفت که،…

آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

«
»

خود خواهی های شوهر وزن باعث بربادی خانواده ها می شود

نویسنده : دکتور طاوس وردک لندن ششم جون ۲۰۱۶
شروع تشکیل فامیل از شوهر وزن اغاز می شود ، شوهر همیشه در فکر زنی می
باشد که دارای قد بلند – وجود سالم – قواره مقبول – تحصیل کرده ویا اګر
بیسیواد هم باشد که از خانواده روشنفکر ویا ملا ویا روحانی باشد ویا از
یک دهقان متمول ویا فیودال باشد که همیشه از ناز و طنعم خسر برخوردار
باشد و همیشه بار زندګی را به دوش خسر خیل ها پرتن ، از اخلاق و کردار
دختر نیز پرسان وجستجو ادامه می یابند ، شوهر کوشش می کند در قدم اول به
هر شکل که باشد دختر را زیر چشم داشته باشد وبه شکل از اشکال زمینه
ملاقات همرای دختر و دیدوادید فراهم بسازد تا  ازنیزدیک به قواره – روی
وموهای دختر ، ګوشها وپاهای دختر مخصوصا اواز ( صدای دختر اشنایی حاصل
نماید ) و از نزدیک ببیند که ګوش ویا لب دختر بریده نیست ویا دختر چیچکی
نیست ویا پاهای وی مثل پاهای شام پانزی نه باشد و حتی ناخن های دختر را
می بیند که بسار ګرد و خورد نه باشد ، چشمان دختر باید کلان وابرو ها دمب
مار باشد رخسار ها مثل انار باشد کمر دختر دوبلست وقد از ۱۷۵ سانتی متر
کم نه باشد ، خسر وخشوی وی ادم های مودب و خوش برخورد و انسان های
ازادمنش باشند ،خسر بوره های وی بچه های ولګرد وبکسرهای کوچه یی نه باشند
که همیشه با چاقو ، خردم ، پنجه بوکس اراسته  باشند ، چرسي وهیرویی نه
باشند ، قیمار باز نه باشند ، دزد ومافیا نه باشند ، که اګر یک روز برای
زن خود فشانی ترشی کند فردا فورا خسربوره ها شوهر را بکس کاری نموده و
زخمی زخمی می سازند ، پوشیدن کالای زن خود را مطابق به زوق وشوق خود عیار
می سازد و طریقه اب خوردن – چای خوردن – ونان خوردن را به زنش نشان می
دهند ، پخت وپز نان اګر درست یاد نه داشت مادر خودرا مشوره می دهد که
بازن خود رفتار سالم نموده وبرایش اندازه پخت وپز همه چیزها را یاد بدهند
، با مهمان ها ودوستان واقارب رفتار مناسب ودوستانه داشته باشند ،وهمیشه
پاک ارایشکرده ولباسهای اتوکرده به تن داشته باشد ،شوهر زمان که زن می
ګیرد اساس مسله ویا اساس موضوع با زن از سکس اغاز می شود شوهران اکثرا
بسیار شوتران می باشند وزن ها قاعدتا کمتر به سکس علاقمند می باشند ،
زیادترین زن ها مخصوصا درین ۳۸ سال اخوانی طبیعت ویا سلفی طبیعت شدند
وخواص ملای ویا پیغمبری پیدا نموده وهمرای شوهران روابط جنسی کمتر برقرار
می نمایند که باعث بروز مناقشات لفظی وحتی جسمانی و یا قتل وکشتار می
شوند ،وهستند زنهای که شوهران اقنا کرده نمی توانند باز به بیرون با
دیګران ارتباط قایم نموده ابرو وعزت شوهران وخانواده ها را زیر سوال می
برند ، هستند شوهران که در روز دوم ویا سوم روی به دختران دیګرې مقبولتر
از زن خودش ویا دختر همسایه ویاکوچه یی ویا زن ویا دختر که در دفتر همرای
شان مصروف کار است علایق نادرست وغیر واجب واسلامی را برقرا می نمایند که
باعث افشا ګری شوهران می شود ونتیجه ان به طلاق می رسد بسیار چیزهای دیګر
را شما به ان علاوه نمایید .
زن : – زن نیز عین خواص و فرمایشات دارد ، البته از زنان زیادتر است نسبت
به شوهر ها ،در بین زن ها چیز های که بسیار معول است طرفداری از پدر
خاصتا مادر خودرا می کند ودر هر جای که زندګی می کند فقط به قصه مادران –
خواهران وبرادران و اقارب مادران شان می باشند ، ان عده زن های که از
سیواد کافی برخوردار نیستند ، چشم به راه معاشات شوهرش می باشند به مجرد
که معاش شوهر به خانه امد باید تسلیم زن شود که زن انرا مطابق به میل و
زوق خویش مصرف می کند ، انواع مهمانی ها را به اقارب خویش می نمایند ودر
قصه اقارب شوهر نمی باشند ، زن های که در زندګی فامیلی خویش یعنی در خانه
پدر ومادرش به نام از طلا باب اګاهی نه داشت فعلا که به خانه شوهر امده
باید به اندازه همسایه ها طلا داشته باشند ، زن های که بنا به شرایط
دشوار زندګی همرای شوهران خود محاجر می شوند در خارج بعد ازین که سیواد
یاد ګرفت وبه زبان خارجی همان کشور اشنا شد اتومات زن تمام عیار خارجی می
شود وعین امتیازات که زن های خارج دارند این ها نیز ان امتیازات – لباس
ها – ازادی ها – چکر زدن ها – سفرهای خارجی – سفرهای به وطن – را باید
بکنند وبه حج بروند وهر روز جمعه به مسجد برود زیرا این زنها نو مسلمان
شدند در افغانستان به مسجد نمی روند در خارج برای فاتحه خوانی – برای
قران یادګرفتن – برای دیدن دیګر زنان باید به مسجد بروند به پارک ها
بروند ومیله نمایند ولباس های جدید اسلامی ( حجاب ) سیاه بپوشند مثل اسپ
ګادی بروند   ،در عروسی ها لباس نیمه قوله ولوچ بپوشند وهر نوع رقص وبرک
دانس که یاد دارند باید بکند در فلم های عروسی افغان ها در خارج مشاهده
نمایید فلم ها در انتر نیت ویتوب زیاد است ، چیز که بسیار مهم است این
است که زن افغن زمان که پول سوسیال را به دست اورد ان را باید شخصا به
مصرف برساند وشوهران اصلا حق نه دارند که ازین پول ها از زن ها حساب
بخواهند ، زن های افغان در خارج فرعون های زمان شدند ، زن های افغان
شوهران خودرا روز دو چپلک می زند یکی صبح یکی شام ، اینطور حرف ویا سخن
نیست که زن در ان مداخله نه داشته باشد ، زن باید مثل مګس در هر چیز
خودرا پرتن ومزه هم چیز را باید بنوشند ، هر زمان که نان پخته کرد دل شان
، مهم نیست که شما مریض هستین ویا شکر دارین ، هزارویک دو ودشنام همه
روزه می شنوید وشما ( شوهر ) باید همه حرفهای تخریش کننده وخراب زن ها را
مانند زهر باید به خاطر ارامش خانواده و اینکه همسایه ها خبر نه شوند
باید قرط نمایند ، به کسان کی می خواهند مهمانی می کنند به کسان که
دوستان شوهر اند اصلا حاضر به پختن دیګ نیستند ، در زمان های که پول
سوسیال نه بود وزن افغان فقط به معاش شوهر زندګی مشترک می کرد هیچ نوع
اعتراض نه بود و جنګ ومناقشه کمتر بود ، زمان که حقوق مرد وزن در خارج
تثبیت شد که زن چقدر ومرد چقدر معاش می ګیرد زن حتما باید حق خودرا بګیرد
، به حج باید برود – موتر وانی باید یاد بګیرد – دریوری باید بکند –
خلاصه هر انچه از دست زن در خارج پوره است می کند وزن های افغان در خارج
انتقام هر کلمه وهر حرف که در وطن در افغانستان برایش ګفتی انتقام را در
خارج می ګیرد وحتی در محضر شوهر با سیا پوست ها با سفید پوست ها با
بیګانه ها که خوش شان می اید حاضر به سکس می شوند وشوهران را به یاد دارم
که از دست زنان خود کشی نموده است ، حرف اخر من به زنان در خارج وداخل
این است که کوشش کنید شیرازه زندګی فامیلی خویش را به شکل درست وانسانی
با تفاهم و همدلی حفظ نمایید جنګ های خونین که درین ۳۸ سال در افغانستان
جریان دارد هم از دست زن ها است ، زن های افغان مانع شوهران شان از جنګ
ونوکری به خارجی ها خاصتا پاکستان وایران نه شدند ..