مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی خراسان یا داعش

 

نوشته: داکتر حمیدالله مفید

یک سازمان منطقوی است  نه افغانی ونیاز به مبارزه مشترک ومنطقوی دارد.

از پیدایش گروه تروریستی نامنهاد دولت اسلامی یا (داعش) در افغانستان چند صباحی نمی گذرد ، در ست در فاصله میان ماه های جدی ودلو سال ۱۳۹۳ خورشیدی این گروه موجودیت خود را در افغانستان اعلام کرد.

نیکولای هسم نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان در جلسه شورای امنیت ملل متحد که درسال قبل برپا شد، گفته بود : «حضور نیرو های داعش در افغانستان نگران کننده است.» .

فرمانده کل نیرو های قاطع در افغانستان جان کمپل نیز در گفت وشنودی با تایمز گفته بود : « گزارش های در دست دارند ، که نشاندهنده ای حضور گروه دولت اسلامی (داعش) در افغانستان است وبه جذب وسرباز گیری در افغانستان مصروف هستند ».

جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست رییس جمهور اعلام کرد که نیرو های وابسته به داعش (همان دولت اسلامی خراسان) به ولایات شمال کشور شامل جوزجان ، فاریاب ، سرپل وبدخشان  رسیده اند.

سازمان ملل متحد درگزارش سال ۲۰۱۴ سالانه خویش ، سال پیش را خونین ترین سال پس از سقوط طالبان دانسته است ، که در آن نزدیک به ۳۹۹۹ نفر غیر نظامی کشته  وزخمی شده اند.

پیدایش سریع گروه دولت اسلامی در ولسوالی های ولایات هلمند ، فراه وبدخشان تهدید کننده اند.

در آغاز چنان پنداشته می شد ، که گروه تروریستی داعش به خاطر زدودن طالبان پی ریزی شده اند ، چنانی که عبدالقادر واحدی مشهور به ابو ابراهیم خراسانی گفته بود ، که گروه دولت اسلامی از جنایات طالبان خسته شده اند وبه خاطر نابودی طالبان ایجاد شده اند .

مگر به زودی هویدا شد، که این گروه نه تنها به خاطر نابودی طالبان ایجاد نشده اند ، بلکه در اغلب تازش های تروریستی در ولایت  های : بدخشان ، فاریاب ، وکندز با طالبان یکجا تاخته اند.

در تازش های گروه های مشترک تروریستی  طالب ودولت اسلامی در پسین روز ها در ولایات شمال کشور از آن میان در بدخشان شب جمعه ۲۱ حمل ۲۰ سرباز کشته . ده نفر زخمی  و۷ نفر مفقود گردیدند. افزون از نیرو های طالبان وداعش جنگجویان چیچینی ، ازبک و پاکستانی نیز سهم داشتند.

در رویداد گروگان گیری ۳۰ هموطن ملیت هزاره ،طالبان وداعشیان  سهم مشترک داشتند.

در رویداد اشغال اغلب ولسوالی های ولایات فاریاب وجوزجان جنگجویان ازبک ، چیچین ، ودیگر تروریست های جهانی اشتراک کرده بودند.

در اختتاف وگروگان گیری ۳۰ هموطن هزاره در راه هرات – غزنی وربودن ده هموطن دیگر در شهراه کابل -جلال آباد نیز داعش وطالبان خارجی نقش مشترک  داشتند.

 

در رویداد ۲۹ حمل سال جاری در نماینده گی بانک در شهر جلال آباد که منجر به کشته شدن ۳۳ نفر وزخمی شدن بیش از ۹۰ نفر گردید، جنگجویان پاکستانی ، داعش ، ازبکان ، چیچینی ها ودیگران خارجی ها نقش نهادین گرفته بودند.

بر بنیاد گزاش رسانه ها در رویداد های اخیر ولایت کندز که در فراید آن شهرستانها یا ولسوالی های ارچی ، چهار دره ، علی آباد ، خان آباد وحضرت امام بدست داعشیان وطالبان افتادند ، نزدیک به ۲۴۰۰ نفر جنگجوی شامل گروه جندالله ، تحریک اسلامی ازبکستان ،چیچینی ها  داعشیان وطالبان افغانستان سهم دارند.

همین ایدون اوضاع سیاسی ونظامی ولایت های بدخشان ، فاریاب ، بغلان ، تخار وبلخ رو به وخامت می رود .

ارتش دولتی افغانستان توان مقابله با این تروریست های جهانی را ندارد، زیرا:

 به افزار های مدرن وجدید جنگی مجهز نمی باشد.هواپیمای جنگی ، شامل هواپیما های جیت بم افگن ندارد.

ارتش افغانستان تانک های زرهی تی یو ۱۲۴ ندارد.

ارتش وپولیس افغانستان زرهپوش های فوکس ولیوپول ندارند.

ارتش افغانستان از سیستم کشاف انترنیتی وتصویری مخابراتی مدرن برخوردار نیست.

ارتش افغانستان منابع مالی جهت تآمین مصارف جنگ را ندارد.

در حالی که بر بنیاد سیاست های مدرن استخباراتی جهانی  چنین پنداشته می شود ، که هدف از فرستادن گروه تروریستی داعش ویا همان دولت اسلامی  در افغانستان  تخته خیز برای خراب ساختن اوضاع سیاسی وامنیتی کشور های آسیایی میانه است و از سوی دیگر کشیدن روسیه در محاصره نظامی وخراب شدن اوضاع امنیتی کشور های همسو با روسیه شامل کشور های تاجکستان ، ازبکستان ، قرغزستان و ترکمنستان نیز می باشد ، این جنگ فرسایشی مدرن از سوی آنها به پیش برده می شود.

همچنان  کشور های جنگزای جهانی تلاش می دارند ، تا اوضاع امنیتی  کشور ایران را با جندالله پناه شده در  افغانستان وپاکستان خراب بسازند  وجنگ مذهبی سنی وشیعه را در کشور ایران دامن بزنند  وبا استفاده از اسلام تسنن وتشیع می خواهند تا کشور های ایران ، عراق ، سوریه ، لبنان ، افغانستان ، پاکستان وایران  را به یک جنگ  تباهکن بکشانند .

در این میان این گروهک های تروریستی  به خاطر کشیدن اوضاع ترکستان چین به سوی خرابی وایجاد یک سازمان ترویستی در کشور چین میان ایغور های مسلمان نیز تلاش می نمایند.

کشور های غربی واز آن میان ایالات متحده امریکا به گفتاورد ریگ روزوف هموند ایتلاف جهانی «استاپ ناتو»در شیکاگوی ایالات متحده امریکا  که در باره سرنوشت یک ملیارد و۳۰۰ ملیون دالر مفقودی امریکا در افغانستان  دیدگاهش را ارایه داشته بود و  در تارنمای بامداد پایگاه رسانه یی شورای اروپایی حزب مردم افغانستان به نشر رسیده است:

« مردم افغانستان هیچ دورنمایی از زنده گی مسالمت آمیز و مرفه ندارند زیرا آنچه که امریکا و متحدان واشنگتن در ناتو به آن علاقه مند بوده‌اند در برقراری جنگ و آموزش نیروهای نظامی خود در یک میدان جنگ نظیر افغانستان و استفاده از آنان در سایر نقاط خلاصه می‌شود.» نیز برای ایجاد صلح وآرامش در افغانستان ونابودی گروهک های تازشی تروریستی هیچ گونه علاقه ودلچسپی ندارند.

افغانستان در این گیر  ودار میدان خیزش بلا ها وتازش تروریست ها گردیده است.

از اینرو ایجاب می کند ، تا یک ستاد مشترک ویک نیروی افزارمند ارتشی مشترک کشور های افغانستان ، ازبکستان ، ایران ، ترکمنستان ، تاجکستان ، قزاقستان ، قرغزستان ، چین وروسیه در شمال افغانستان ایجاد شود وبا استفاده از همه امکانات در نابود گروهک های تروریستی  نامنهاد دولت اسلامی (داعش) وطالب پیش از ضیاع وقت بشتابند.

اگر چنین ستاد مشترک وچنین ارتش مشترک ونیرومند در افغانستان ایجاد نشود واین گروهک های تروریستی از بنیاد نابود نگردند وکشور های آسیای میانه ، چین ، روسیه وایران نظاره نگر وسیل بین باشند ،با اشغال شمال افغانستان ،توسط این سازمانهای تروریستی شاهد خرابی اوضاع در داخل این کشور ها حتا روسیه خواهیم بود.

بادرود

داکتر حمیدالله مفید

۲۹ ماه اپریل سال ۲۰۱۵ ترسایی