به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

کُسوف و خُسوف سیاسی !

کاخ سفید از زبان وزارت خارجه اش گفت که این «خیالبافی» نیست که از حکومت اسلامی ایران بخواهیم دست از ترور بر دارد و آنچه لازم است انجام دهد «چندان دشوار» نیست.

خواستم به اطلاع کاخ سفید برسانم که برخلاف نظر شما هر تغییر کوچک و بزرگی برای حکومت اسلانمی ایران بسیار دشوار است و البته با شما هم موافقم که همین دشواری به معنی خیالبافی نیست . بعد از مواضع اخیر آمریکا و 12 شرط معقول برای مذاکره مجدد با حاکمان مسلمان ایرانی ، انصار ولایت فقیه شروع به فحش دادن به آمریکا کردند ، ولی علیرغم هر فخش و جیغی ….به نظر من آنها به میز مذاکره برمیگردند و شروط را هم با دیده منت انجام میدهند فقط تا جایی که ممکن است این پروسه را به تاخیر خواهند اداخت اما نهایتا در تحقق تغییرات تردید نکنید طبعا قیمت هر تاخیری روی دوش مردم ایران است . این شکل از رفتن یا ذوب شدن را هر شغالی به له شدن زیر خشم و پای مردم ترجیح میدهد.

عده ای فرهیخته وطنی و غیر وطنی به شکل سالاد مخلوط ، نامه نوشتند و از اروپا خواستند که جون مامانش اینا ، در برجام بماند ! اروپا هم گفت : ما در برجام سمبلیک میمانیم ولی عملا دست ما نیست جون شماها ! این جماعت البته میداند که اروپا نهایتا دنباله رو آمریکاست . مالک اصلی برجام آمریکاست که تمامی مکانیزمهای اقتصای وسیاسی جهان را در چمبره دارد . مدتی قبل هم عده ای برای ترامپ نامه نوشته بودند وخواهان حمله نظامی به حکومت اسلامی ایران بودند ! اینها هر دو از یک جنس هستند در دو سر طیف . واقع بین نیستند فقط خواسته های قلبی یا سلیقه ای خودشان را اینطوری نمایش میدهند !


ناطق نوری گفت : برجام از ابتدا هم با نظارت رهبری عملی شد و پیش میرفت ، فوایدی داشته که قابل توجه است هر کشوری که تحت فصل هفت منشور، روی میز شورای امنیت سازمان ملل قرار گیرد، به عنوان کشور تهدیدکننده صلح و امنیت جهان شناخته شده و تحریم و حمله نظامی به آن کشور از نظر مقررات بین المللی مجاز است و آمریکا با استفاده از همین بند به عراق حمله نظامی کرد … برجام در تاکتیک به حفظ نظام کمک کرد …

نتیجه : خاک تو سر کسانی که بازی بین 2 جناح حکومت اسلامی ایران را سالهاست جدی گرفته اند!

رهبر حکومت اسلامی ایران علی خامنه ای برای پایبندی خودش به برجام، ۷ شرط تعیین کرد ، والا غنی سازی شروع میشود . خامنه ای شروط آمریکا را سرنگونی معنی کرد … جناب خامنه ای سرنگونی یا فروپاشی یا هر اسمی که شما دوست دارید استفاده کنید  . در عمل این بساط 40 ساله ترور و وحشت اسلامی از ایران و خاورمیانه باید جمع شود . به شکل قذافی یا صدام یا مبارک…تصمیم با خودتان ! لطفا چانه هم نزنید . مگه اومدی بافور یا عمامه بخری از بازار ؟

جناب فلانی ، سیاستهای غرب و در راس آن کاخ سفید تاریخا ثابت شده ، معمولا سازنده و انسانی نیست ولی مواقعی این اتفاق مثل خسوف و کسوف روی هم میافتد. الان زمان همان اتفاق است که به نظر من جای تبریک دارد . مدتها پیش یکی از هواداران مجاهدین به من گفت به این آمریکای بدبخت اینقدر نزن … مجاهدین البته معذوریتهای خودشان را دارند ولی من معذوریت ندارم و به جز درد چیزی هم ندارم که نگرانش باشم . آمریکا و سیاستهای کاخ سفید خیلی بد و ضد انسانی است اما در کنار سیستم مافیایی ولایت فقیه در ایران بسیار متکاملتر و انسانی تر است. من با فرمول مریدومرادی کار نمیکنم ولی حواسم هست که مشتی مارمولک همنشین کاخ سفید به پرچمداری ایرج مصداقی چه میکنند ؟ مهم نیست القاب سیاسی یا اجتماعی شان چیست ولی مهم عملکرد سیاسی آنهاست که چه وزنی دارد . میدانم این وزن سیاسی عملکرد حضرات برای خیلی ها قابل درک نیست . این هجمه مگسها در میهن تی وی برای اُسکلهای سیاسی سایبان خوبی است ولی برای کسانی که کمی شعور انسانی دارند بوی گند تلاش انگلی میدهد . سوپرمن یک شخصییت افسانه ای غربی است ، بیچاره کودکانی که در زمین سیاست این نقش افسانه ای را جدی بازی میکنند یا جدی میبینند !



24.05.2018
اسماعیل هوشیار