کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

که عشق اسان نمود اول ولی افتاد مشکلها

در اوضاعی که گروه بد کاران یعنی تروریستان ، ادمکشان ، دزدان ، غاصبان و ادم ربایان ریشه در ارگانهای دولتی داشته باشند ، در شرایطی که حامیان بد کاران در پارلمان ، قضاء و مراجع امنیتی جا داشته باشند ودر احوالیکه شبکه های تبلیغاتی صوتی وتصویری در حمایت مستقیم وغیر مستقیم به نفع این گروهها لجن پراگنی کنند وقدرتهای خارجی جانبدار استقرار وارامش نباشند مبارزه با این گروه طلب آتش بسوی خود است .

آغای امر الله صالح در چنین اوضاع ، شرایط واحوال به اقداماتی پرداخت که عصبهای این گروهها را از کوچه وبازار تا مقامات عالی قدرت به حرکت اورده فضای تبلیغاتی مطبوعات به اصطلاح ازاد هم بر آتش این خشم وغضب پکه نمود .

جریان جلسات شش ونیم صبح اگر نتیجه داشت یا نداشت یک حقیقت را آفتابی ساخت که وضع ناهنجار مسلط موجود در جامعه همچون رشته های بافته شده در طول وعرض حاکمیت از بالا تا پائین واز محیط تا مرکز دایره عامل بی نظمی خود بخودی نه بلکه یک جریان سازمان یافته و حافظ منافع قدرتهای نا مشروع مسلط بر کشور است . درینجا پول ، سلاح و جنایت باهم در امیخته قدرت را تشکیل داده است .

باید مردم درک کرده باشد که در جریان دستگیری سارقین ، جنایتکاران حرفوی ، یکی دوبار فشار بر زور گویان وافراد مسلح انان  عکس العمل این قدرتها یکسره بر ضد روند آغاز شده تبارز کرده فشارها ، نا سزا گویی ها و موضعگیری ها آغاز گر ید ، صدا از پارلمان بلند شد ، زور مندان داخل وخارج حاکمیت در ضدیت با دستگیری ها وتعقیبها فریاد بر اوردند ، تلویزیونهای مزدور همچون موبی گروپ وشبکه هایی مربوط به ان با تمسخر وتحقیر وبا شیوه های خاص تبلیغاتی جریان آغاز شده را سبوتاژ کردند ، از نحوه تبلیغاتی این گروپ معلوم میشود که سفارت امریکا وسائر مراجع ان با این روند موافق نبوده باظرافت های خاص مکروفونهای موبی گروپ را در دفاع از مخربین امن ونظم عامه ودشمنان صلح وارامی مردم بصدا اوردند ‌. در نتیجه آغای صالح مجبور شد بگوید اعلامیه های نشستهای شش وسی صبح دیگر به نشر نمیرسد اما جلسات ادامه می یابد ‌ الغیب وعند الله که جلسات ا دامه خواهد یافت یا خیر ؟ او گفت مبارزه با طالبان اولیت دارد واین جمله صریحآ بیان ختم کار مبارزه با جریانات جنایی ومخالف امنیت در شهر کابل را میرساند .

رئیس ولس جرگه تقاضای تغیر در میثاق امنیتی شهر کابل را نمود  ، عده ای از وکلاء غوغای ناکامی این میثاق را بلند کردند و قدرتمندان خارج از حاکمیت به تهدیدهای بیشتر دهن گشودند .

شدت جریانات جنایی ، تروریستی وتخریبی در جریان این شصت روز نشان داد که همه عفریتهای زر وزور وسلاح برای بد نامی میثاق امنیتی عمل کردند . دیده شود که پس از ختم جلسات شش وسی صبح ترور ها وتخریبات ، دزدی و جنایت هم کاهش  می یابد یا خیر دران صورت بدون هیچگونه شک وشبهه قبول باید کرد که عکس العمل دربرابر مبارزه با جنایتکاران ، دزدان و آدمکشان تعلق به مراجع بلند پایه قدرتمندان وزور اوران دارد .

کار جلسات شش وسی صبح به اسانی شروع شد و گرفتاری های اول قسمآ اطمینان دهنده بود ولی ارباب قدرت وزور وسلاح مشکل ان آغاز گردیده ناکامش ساختند .

چنین مبارزه ضرورت به پشتوانه قوی نظامی — سیاسی دارد وبدون رضائیت اشغالگران خارجی که سیاست شان بر چرخ تشنج وبحران بسته است نمیشود کاری از پیش برد .