زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

انگیزه های سفرملایعقوب به قطر 

                            نوشته ی : اسماعیل فروغی       اخیراً…

از واگرایی های سیاسی تا اشتباه ی راهبردی و تاریخی

نویسنده: مهرالدین مشید شعار های قومی دشمنی با وحدت ملی و…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

قمست سوم ایجاد اصلاحات و نخست وزیری شاه محمود: به نظر میرمحمد…

«
»

کره شمالی دومین محور شرارت !

ویکی پدیا : جنگ کره میان جمهوری کره (کره جنوبی) با پشتیبانی نیروهای سازمان ملل به رهبری ایالات متحده و جمهوری دمکراتیک خلق کره (کره شمالی) با پشتیبانی چین و کمک نظامی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود که در ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ با ورود نیروهای تحت فرمان حکومت کمونیستی کیم ایل سونگ به بخش جنوبی آغاز شد و در ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ با پیمان آتش‌بس به حالت ترک مخاصمه به پایان رسید.. این جنگ نتیجه تقسیم کره پس از جنگ جهانی دوم بود. این کشور از سال ۱۹۰۵ تا پایان جنگ جهانی دوم در تصرف ژاپن بود. با شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم نیروهای آمریکایی وارد بخش جنوبی شبه‌جزیره کره و نیروهای شوروی وارد بخش شمالی آن شدند و خط معروف به مدار ۳۸ درجه به عنوان مرز دو طرف تعیین شد.

بعد از حادثه 11 سپامبرکاخ سفید استراتژی خودش به این شکل اعلام کرد که نقاط بحرانی دنیا را تعیین تکلیف میکند . از ابتدا هم خلع سلاح هسته ای بهانه و پوششی دراین مسیر بود !عراق ، کره شمالی و حکومت اسلامی ایران به عنوان 3 محور شر معرفی شدند . عراق را به بهانه سلاح شیمیایی بلعیدند ! منطقه خاور دور، کره شمالی ، خاورمیانه ، از مناطق بحرانی هستند . در دوره بعد از جنگ سرد و تک قطبی شدن جهان که هر حرکت و تحریکی باعث می‌شود معادلات غرب به هم بریزد، طبیعی است که حکومت اسلامی ایران هدف بعدی خواهد بود . طی این پروسه پرونده جنبشهای موجود هم به اشکال مختلف بسته شد . ببرهای تامیل ، مجاهدین خلق ، انقلابیون فارک … فعلا فشارهای اقتصادی غرب در حال وارد شدن است و سیستمحکومت اسلامی ایران هم مقاومت میکند … دلار از 7000 تومن گذشت ، قیمتها هی بالا میرود و مردم ایران سالهاست منتظر معجزه آمدن روزهای خوب نشسته اند !

دیدار تاریخی دونالد ترامپ رئیس جمهور کاخ سفید و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بعد از 70 سال ترک مخاصمه و پایان جنگ کره در ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه 12.08.2018 به وقت محلی در هتل «کاپلا» در جزیره سنتوزا در سنگاپور برگزار شد. این نخستین دیدار سران دو کشور پس از پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ میلادی است . کمتر از یک سال پیش در رسانه های دنیا صحبت از جنگ اتمی شبه جزیره کره هم میشد ! یادتان هست ؟ وحالا قهرمان داستان ترامپ شد ! همه دنیا از این توافق خوشحال شد به جز حکومت اسلامی ایران !

رهبران دو کشور در ابتدای این دیدار با یکدیگر دست دادند و پیش از آغاز مذاکرات خود، که پشت درهای بسته و تنها در حضور مترجمان برگزار شد، برای دقایقی کوتاه در برابر دوربین رسانه‌های مختلف جهان قرار گرفتند و با خبرنگاران گفت‌وگو کردند و به این ترتیب کره شمالی که بعد از حادثه 11 سپتامبر یکی از 3 محور شرارت و بازمانده از دوران جنگ سرد از طرف کاخ سفید معرفی شده بود هم تعیین تکلیف میشود .توافق غرب و كره شمالي در جهت منافع مردم مثبت است . خيلي قدمها و كارها انجام شده است ، چيني ها عامل اصلي اين توافق هستند . اقتصاد داغونً كره يك حرف اصلي و جدي است ولي قانون دنياي تجارت و یا به قول ترامپ جنگ تجاری ميگويد غرب يك پوئنی به چين بايد داده باشد تا توافق انجام شود.

در آنالیز وقایع سیاسی عمدتا از 2 روش استفاده میشود . روش اول روشی که نقش افراد برجسته است و مثلا شخص ترامپ قهرمان یا دیوانه معرفی میشود و روش دوم کارکرد سیستمی که افراد باید تابع قوانین آن عمل کنند . درسیستم ولایت فقیه هم همین است . در روشی که افراد برجسته میشوند وخیلی ها در توهم خودشان از شخص خاتمی یا روحانی انتظار اصلاحات دارند ، در حالی که افراد در هرمقامی باید تابع قوانین اسلامی و منافع طبقه حاکم باشند که اصلاحات برایش مرگ آور است . خاتمی گفته بود که آبدارچی نظام است !


‏غرب در تعیین تکلیف این 3 محورهای شرارت تا به حال 2 محور عراق و کره شمالی را از بالا تعیین تکلیف کرده است . مقامات حکومت اسلامی ایران فعلا و مستمر هشدار میدهند که آمریکا سر کره کلاه میگذارد ! حوزه علمیه قم هم طی اطلاعیه ای اعلام کرد : اتفاقا اسلام هم در این مورد نظر دارد ! روایت داریم از حضرت رسول أكرم كه اگر فردی سه سوته با آمريكا توافق كند مثل كره شمالي ، از همین حالا باید همه جينگيلي و فینگیلی های دنیا به اون گفته بشه …

13.06.2018
اسماعیل هوشیار