زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

انگیزه های سفرملایعقوب به قطر 

                            نوشته ی : اسماعیل فروغی       اخیراً…

از واگرایی های سیاسی تا اشتباه ی راهبردی و تاریخی

نویسنده: مهرالدین مشید شعار های قومی دشمنی با وحدت ملی و…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

قمست سوم ایجاد اصلاحات و نخست وزیری شاه محمود: به نظر میرمحمد…

«
»

چین آمریکا را به ایجاد و شیوع کووید ۱۹ متهم کرد

نویسنده: ولادیمیر پروخواتیلوف مترجم: ک. رادین برگرفته از : سایت روسی «بنیاد فرهنگ استراتژیک» *

«شین هوآ» خبرگزاری رسمی ‌دولت چین گزارش موسسه «تای‌هی» و مرکز اندیشکده خصوصی چینی «Intelligence & Alliance» تحت عنوان «آمریکا مسئول گسترش کووید ۱۹ است» را منتشر کرد.

در این گزارش، آمریکا به ایجاد و شیوع ویروس کووید ۱۹ متهم می‌شود. در این گزارش گفته می‌شود که: «داده‌هایی از منابع متعدد نشان می‌دهند که آمریکا به احتمال قوی امکان به‌وجود آمدن ویروس کووید ۱۹، و همچنین بیشترین مسئولیت گسترش سریع این بیماری را در سراسر جهان بر عهده دارد. فریبکاری‌های سیاسی آمریکا به‌ویژه تلاش‌های جهانی را برای مبارزه با این همه‌گیری پیچیده و دشوار کرد.»

پژوهش تحلیلگران چینی از منابع آمریکایی نشان داد که ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹ یک ماه قبل از ثبت رسمی‌، در ایالات متحده ثبت شده است. در مقاله‌ای که در ۳۰ مارس ۲۰۲۰ در مجله پزشکی «نیوانگلند» منتشر شد، در مورد تحقیق روی ۲۴ بیمار به‌شدت مریض در شهر «سیاتل» ایالات متحده گزارش شده بود. دانشمندان آمریکایی اظهار داشتند که «هیچ یک از بیماران تازه مریض شده به کشوری با انتقال عفونت شناخته شده مانند چین، جمهوری کره، ایران یا ایتالیا سفر نکرده بودند … تجزیه و تحلیل ژنومیک و اپیدمیولوژیک توالی‌یابی (تشخیص ساختار داخلی بسپار یا پلیمر. مترجم) ویروس RNA  یافت شده در غرب واشنگتن نشان داد که شیوع«SARS-CoV -۲» نتیجه انتقال محلی بوده است … ».

تحلیلگران چینی توجه را به دستکاری در زمان بروز ویروس کرونا در آمریکا جلب می‌کنند. این نتیجه‌گیری توسط بررسی مرکز اندیشکده خصوصی چینی «Intelligence & Alliance» تأیید می‌شود که گزارش آن «بیمار صفر» عنوان شده و به مقاله «تحقیق درباره میکروب‌های مرگبار خطرناک در آزمایشگاه‌های ارتش به‌خاطر ملاحظات امنیتی متوقف  شدند» استناد می‌شود (نیویورک تایمز، ۵ اوت ۲۰۱۹). تحقیقات  نشان دادند که برای ۱۲ ایالت شمال شرقی ایالات متحده آمریکا، تاریخ اولین عفونت عمدتاً بین اوت و اکتبر ۲۰۱۹ است. اولین آن در ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ در «رود آیلند»  و دیرترین آن ۳۰ نوامبر ۲۰۱۹ در ایالت «دلاور» است. همه این تاریخ‌ها زودتر از تاریخ رسمی‌ تشخیص کووید ۱۹ در ایالات متحده آمریکا است.

تحلیلگران چینی گمان می‌کنند که ویروس کرونا در آزمایشگاه مخفی پنتاگون در فورت دیتریک ایجاد شده است: «ایالات متحده پیشگام تحقیقات در زمینه ویروس‌های نوترکیبی ژنی بوده و پتانسیل بی‌نظیری در این زمینه دارد. آمریکا همچنین بیش از هر کشور دیگری تحقیقات درباره ویروس کرونا را انجام داده و آن را تأمین مالی کرده است.

تا سال ۲۰۱۵، تیم دکتر «رالف باریک» در دانشگاه کارولینای شمالی پیشرفته‌ترین فناوری نوترکیبی کرونا را توسعه دادند و تسلسل‌های ژنتیکی ویروس‌ کرونا را در نتیجه تحقیقات خود با همکاری آزمایشگاه بیولوژیکی نظامی ‌در «فورت دیتریک» به‌دست آوردند. این آزمایشگاه به‌طور ناگهانی توسط ارتش ایالات متحده به دلیل نشت مشکوک در ژوئیه ۲۰۱۹ تعطیل شد. بسته شدن آزمایشگاه با گزارش‌هایی مبنی بر شیوع ذات‌الریه ناشناخته با علائمی ‌مشابه کووید ۱۹ در مجاورت «فورت دیتریک» دنبال شد. این احتمال وجود دارد که در آنجا منبع پاندمی ‌وجود داشته باشد. اینکه در «فورت دیتریک» سلاح‌های بیولوژیکی درست می‌شود، به‌طور گسترده شناخته شده است.

ضمن عدم مخالفت با نتایج تحلیلگران چینی همانطور که نوشته بودیم، خاطرنشان می‌کنیم که، ویروس کرونا کووید ۱۹ به‌طور مصنوعی توسط گروهی از دانشمندان در آمریکا در سال ۲۰۱۵ درست شد. گروه «Vineet D. Menachery» که محل کار و فعالیت آن ــ آزمایشگاه ملی «گالوستون» در دانشگاه تگزاس هست، رهبری آن را به‌عهده داشت. درباره این مسئله ۹ نوامبر سال ۲۰۱۵ در معتبرترین مجله پزشکی  «Nature Medicine» مقاله‌ای ــ با عنوان خوشه‌ای شبیه «سارس» از ویروس‌های کرونای خفاش در گردش، پتانسیل ظهور در انسان را نشان می‌دهد ــ منتشر شد. «Vineet D. Menachery» اولین گروهی است که در ردیف نویسندگان این مقاله  قرار دارد.

در تحقیقات گروه «Vineet D. Menachery» آمده است: «ویروس‌های کرونای ایجاد شده توسط دانشمندان می‌توانند به‌طور موثر در سلول‌های اولیه دستگاه تنفسی انسان تکثیر شوند و به غلظت بارورسازی آزمایشگاهی (در لوله‌های آزمایش) به معادل سویه‌های اپیدمی‌«SARS-CoV» دست یابند. سویه‌های اپیدمی ‌علاوه بر آزمایش‌ها در داخل یک ارگانیسم زنده، تکثیر ویروس «کیمریک» (کیمریک ویروسی است که حاوی مواد ژنتیکی مشتق شده از دو یا چند ویروس مجزا است. مترجم) در ریه‌های موش با «پاتوژنز یا بیمارزایی» قابل توجه را نشان می‌دهد. ارزيابی روش‌های ايمونوتراپی ( ایمنی درمانی. مترجم)  و پيشگيرانه موجود مبتنی بر سندرم حاد تنفسی، كارايی پايينی را نشان داد. هر دو روش پادتن «مونوکلونال یا تک تیره» و واکسن در خنثی کردن و محافظت در برابر عفونت کووید با استفاده از پروتئین نوک‌دار جدید شکست خوردند. به‌عبارت دیگر، روش‌های طولانی مدت درمان بیماری‌های ویروسی در برابر ویروس‌های کرونا ایجاد شده توسط گروه «Vineet D. Menachery» ناتوان هستند.

نویسندگان این مسئله گفتند که به یک ویروس بسیار خطرناک دست یافته‌اند و اعلام کردند که «ظهور SARS-CoV به‌منزله عصر جدیدی در انتقال بین‌گونه‌ای بیماری‌های شدید تنفسی جلوه‌گر شده که با جهانی شدن منجر به گسترش سریع در سراسر جهان و پیامدهای اقتصادی عظیمی‌ می‌شود». انتشار این مقاله در یک مجله علمی‌ معتبر به‌طور قانع‌کننده‌ای ثابت می‌کند که ویروس کرونا SARS-CoV به‌طور مصنوعی در خاک آمریکا در آزمایشگاه «گالوستون» ایجاد شده است.

«بئاتریس کاوالی»، کارشناس ایتالیایی، می‌نویسد که تحقیقات این آزمایشگاه توسط پنتاگون، مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC)، آژانس‌های فدرال و نیازی به گفتن نیست، توسط صنعت بیوداروسازی تأمین مالی می‌شوند.

گزارش تحلیلگران چینی حاکی از آن است که طرح‌ریزی در زمینه ایجاد ویروس کرونا به‌طور همزمان در «فورت دیتریک» و «گالوستون» انجام شده است. و در بسیاری از کشورها، موارد اولیه ابتلا به ویروس کرونا با آمریکا مرتبط است: «۱۲ کشور … رسماً گزارش دادند که نخستین “بیمار آلوده به ویروس” در این کشورها از آمریکا آمده بودند.» تحلیلگران چینی می‌گویند که طبق مطالعات دانشگاه «کایو» ژاپن، دانشگاه تل آویو و پزشکان کانادایی، عفونت در این کشورها «از سوی افرادی که از آمریکا وارد شده‌اند» ایجاد شده است، «سویه‌ای از ویروس که منشأ آن در آمریکا است» .

بخش قابل توجهی از گزارش آنها به انتقاد از اقدامات ناکارآمد آمریکا در مبارزه با «همه‌گیری» اختصاص دارد. کارشناسان چینی ضمن تلاش برای اجتناب از اتهامات مغرضانه و پیشداورانه، در نتیجه‌گیری و اتهامات خود علیه آمریکا به گزارش‌ها و تحقیقات دانشمندان و اندیشکده‌ها و اتاق‌های فکر خارجی، از‌جمله نشریات در رسانه‌های آمریکایی، تکیه می‌کنند.

از سوی دیگر، مطالعه و بررسی غرب از ویروس‌های خطرناک‌تر از کووید ۱۹ خارج از محدوده گزارش باقی مانده است. چنانکه، در گزارشی در سال ۲۰۱۰ توسط آژانس کاهش تهدیدات دفاعی وابسته به پنتاگون، گفته شده که امکان ایجاد یک سلاح ویروسی نژادی قومی ‌بر اساس مکانیسم به اصطلاح تداخل « آر .ان .ای یا ریبونوکلئیک» همراه با «د.ان.آ DNA » وجود دارد. این فناوری در سال ۱۹۹۸ توسط دانشمندان آمریکایی «اندرو فایر» و «کریگ ملو» کشف شدند که در سال ۲۰۰۶ جایزه نوبل را برای آن دریافت کردند. این بدان معنی است که در اواخر دهه ۱۹۷۰، آفریقای جنوبی، در چارچوب پروژه «Coast»، یک سلاح بیولوژیکی از اقدام نژادی را علیه مردم سیاه‌پوست ایجاد کرده بود. در چارچوب این پروژه مقادیر زیادی سموم کشنده شیمیایی و ویروسی برای جنگ تولید شد. در ماه مه ۲۰۰۲، «دان گوسن»، رئیس سابق برنامه تسلیحات بیولوژیکی آفریقای جنوبی، خدمات خود را به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا ارائه کرد. در این راستا، شایان توجه است که در ایالات متحده آمریکا، ویروس کرونا به‌ویژه آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را مورد حمله قرار داد.

پنتاگون در حال حاضر برای جنگ بیولوژیکی آماده می‌شود. در دسامبر ۲۰۱۹، شرکت آمریکایی «FLIR Systems, Inc» برنده یک مناقصه بزرگ آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفتهٔ دفاعی. مترجم) برای تولید نسل جدیدی از لباس‌های جنگی است که می‌تواند از سربازان در برابر سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی محافظت کند. قراردادی برای توسعه سریع پارچه‌های جدید با کاتالیزورها و مواد شیمیایی تعبیه‌ شده گزارش شده است که می‌توانند در صورت تماس با تهدیدات شیمیایی و بیولوژیکی مقاومت کنند. موادی با فناوری پیشرفته در لباس رزمی ‌و جنگی سربازان در میدان نبرد‌های معاصر بافته خواهد شد.

لازم به یادآوری است که در ۱۹ اکتبر ۲۰۱۹، حدود ۳۰۰ پرسنل نظامی‌ ایالات متحده آمریکا برای بازی‌های جهانی نظامی‌ وارد «ووهان» شدند. و اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در «ووهان» دو هفته بعد، در ۲ نوامبر گزارش شد. همانطور که می‌دانید دوره نهفتگی ویروس کرونا نیز دو هفته است. در اوایل دسامبر سال گذشته، آمریکا از تحریم دیپلماتیک المپیک پکن خبر داد، اما پس از مدتی اعلام شد که مقامات آمریکایی همچنان از المپیک بازدید خواهند کرد. چه اتفاقی ممکن است این بار بیفتد؟

https://www.fondsk.ru/news/۲۰۲۲/۰۱/۱۴/kitaj-obvinil-us-v-sozdanii-i-rasprostranenii-covid-۱۹-۵۵۳۱۳.html