ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

«
»

چگونه شلغم سیاسی در العربیه ، تبدیل به هلوی سیاست میشود ؟

آسوشیتدپرس به نقل از مقامات نزدیک به مذاکرات نوشت : رایزنی‌های هسته‌ای ایران و گروه «۱+۵» «وارد فاز جدیدی شده است و تا پایان ماه ژوئن میلادی ادامه خواهد یافت. به گفته‌ این مقامات، طرفین مذاکره با انتشار بیانیه‌ای مشترک تمدید مذاکرات تا ماه ژوئن 2015 را اعلام می‌کنند . بیانیه‌ مشترک به اضافه‌ یک سند راه‌کار ادامه مذاکرات احتمالا در مقر رسمی سازمان ملل متحد در ژنو اعلام خواهد شد….

خدمت مدیریت رسانه العربیه ، والسلام علیکم و تبع الهدهدی . امیدوارم حال خواهر و مادرتان خوب باشد . با امید به سلامت عقل و روان رسانه شما و امت عربی و ناب محمدی….لازم دیدم تا از العربیه خیلی تشکر کنم . راستش از ابتدا قصد نوشتن برای رسانه شما را نداشتم . ولی عدم توافق هسته ای و ادامه خاله بازی مذاکرات ، من را مجبور کرد تا یه حالی به خواهر و مادرتان بدهم . آنها که  انجام توافق را به ماه ژوئن حواله دادند و من هم خواهرومادر العربیه را به چیز گروهبان گارسیا حواله میدهم . این با اون در…..

جناب العربیه ، نقش مافیایی رسانه ها در دنیای امروزی و اینکه چگونه شلغم به میوه تبدیل میشود…؟ را باید درعملکرد و تلاش شما هم دید . همانطور که میدانید یک رسانه خیلی میتواند موثر باشد . شبکه العربیه هم تافته جدا بافته ای نیست و تلاش این رسانه هم قابل استتار نیست . گنده تر از شما هم داریم که گنجی و اصلاح طلبهای حکومتی را پوشش میدهد ، ولی با تمام قدرتشان نمیتوانند از گنجی ، گاندی ایرانی بسازد . این مجموعه رسانه های موجود هیچ زمانی دلشان برای مردم و قربانیان قتل عامهای اسلام ناب محمدی در ایران نسوخته است . با این همه من کاملا موافقم که صدای قربانیان سیستم حکومتی اسلامی ایران ، به هر طریق و شکلی بازتاب داده شود . ولی حواشی بعدش کمی از نظر سیاسی باید شکافته شود .

چند روز پیش مطلبی از آقای ایرج مصداقی در رسانه شما منعکس شد . حضرت العربیه حتما میداند که قرن 21 است ، یعنی عصر آگاهی انسان ! تمام زورتان را هم بزنید آن شلغم تبدیل به میوه نمیشود و یا شما نمیتوانید شلغم را به عنوان میوه به خورد مخاطب بدهید . قبلا هم گفته بودم که این جناب خودش نه تنها اعتبار سیاسی ندارد ، بلکه از اعتبار سیاسی هم ساقط میکند و حالا رسانه العربیه به عنوان شاخصِ استفاده از گیجهای سیاسی معرفی میشود . سنجش وزن یک رسانه ، از دوری و نزدیکی به این شنگول سیاسی مشخص میشود .

جناب حضرت العربیه ، در پخش گزارشی از رسانه شما به تاریخ 24 مارس 2015 ، مشخصا رهبرعقیدتی مجاهدین وارد بخش نظرات شما شد و با ادبیاتی نخ نما و تکراری وغیرواقعی ، خودی نشان داد که این هم معنی دارد ، آنها هم مثل ولایت فقیه حاکم ، تا انجام توافق جامع ، کوتاه نخواهند آمد . من توسط پنتاگون در زندان تیف متعهد شده ام که از خشونت همیشه دور باشم ولی نگفتند که از طنز هم دوری کنم . جناب رهبر عقیدتی تا وقتی در غیبت است و توسط بابای قرمساق سیاسی شما ( آمریکا ) لجستیک میشود ، فاز استحاله اش شروع نمیشود .غیبت حضرتش هم زمانی تمام میشود که توافق جامع اتمی انجام شود ! تا آن زمان به هر عاملِ گیجی فوت کنید ، فایده ندارد .


جناب شلغم سیاسی نوشته است که : فیلم «آن‌ها که گفتند نه» در معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی به نمایش در آمده و در ماه مارس جاری برنده جایزه‌ی فستیوال‌های پراگ و لاهه شده است . این فیلم ضمن نمایش در دیگر جشنواره‌های معتبر بین‌المللی در تلویزیون‌های آلمان ، فرانسه، سوئد، دانمارک، نروژ و … نیز به نمایش درخواهد آمد. همچنین این فیلم قرار است در ماه آوریل در پارلمان سوئد به نمایش درآید . مسعود رجوی که پس از فروپاشی دولت عراق درسال ۲۰۰۳ از این کشور گریخت وهمچنان در «غیبت» به سر می‌برد هر روز ننگ جدیدی می‌آفریند و مرتکب خیانت دیگری می‌شود….و نتیجه هم میگیرد که چون فیلم بازتاب خوبی داشته یا دارد ، پس من مهم و خوبترم و اینا….


جناب حضرت مدیریت العربیه ، همانطور که از پاراگراف بالا متوجل شدی ، این هپروتی سیاسی با کشف دیکتاتوری رهبری مجاهدین ، تمام دنیا را از بلاتکلیفی سیاسی نجات داد . قبل از ظهور جناب شلغم در ورژن جدید ، فعالان سیاسی همه درمانده بودند ونمیدانستند که رهبری مجاهدین چه لعبتی است ؟ واقعا اگر این گیج مشنگ ظهور نمیکرد ما چه خاکی باید به سرمان میزدیم ؟ جناب هنوز متوجل نیست که چگونه  اسکار به محمود احمدی نژاد هم میدهند ؟ نمیخواهد متوجل شود که چرا ، رسانه ها توی موضوع مشخصی همزمان و باهم فوت میکنند ؟ فکر میکند به خاطر شخصیت مشعشع خودش دنیا بازتاب میدهد یا نمیدهد ! خانم مسیح علینژاد بیشترش را بازتاب دارد و جایزه هم میگیرد ، تا با امام جمعه ها و سعید مرتضوی و بقیه قاتلان رسمی مصاحبه کند ! کی به کیه ؟ منظورم این است که بازتاب رسانه ای هر مطلبی ، دلایل سیاسی و مشخصی دارد.

امروز زبان مافیای العربیه به خاطر دفاع از قربانیان سیاسی باز میشود و این باز شدن قفل ، مثل هر قدم دیگری معنی سیاسی هم دارد . برای اولین بار در تاریخ گیجهای سیاسی نیست ، که آنها قاط میزنند و فکر میکنند مخاطب متوجل نمیشود : چگونه قرار است یک شلغم سیاسی ، به هلوی سیاست در العربیه تبدیل شود ؟ ولی با کمال احترام ، چائیدید !

  wordt weergegeven

اسماعیل هوشیار

01.04.2015