به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

چهار نوشته ی مهم خبری- نظامی و سیاسی در یک بسته

ترتیب و تنظیم از: حسین تلاش

(1)

علت عملیات نظامی روسیه در اوکراین

23 مارچ 2022

توسط ویاچسلاو تتکین، (دکترای تاریخ)

عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه 

برگردان: مسعود امیدی 

از آنجا که ارزیابی‌ های رایجِ تاکنونی عمدتاً توسط رسانه‌ های غربی دیکته شده‌اند، بسیاری از رفقا در مورد ماهیت اقدامات روسیه در اوکراین می ‌پرسند. اگرچه، تاکنون ماهیت عملیات ارتش روسیه برای آزاد سازی اوکراین از دست نازیسم آشکارتر شده است.

چه چیزی باعث این عملیات شد؟

روسیه از دسامبر 2021 اطلاعاتی در مورد برنامه‌ های ناتو برای استقرار نیروها و پایگاه‌های موشکی در اوکراین دریافت می‌ کرد. همزمان حمله‌ای به دونتسک (DPR) و جمهوری خلق لوگانسک (LPR) در حال تدارک بود. حدود یک هفته قبل از شروع عملیات روسیه، طرح حمله‌ای فاش شد که حملات توپخانه ‌های دوربرد، پرتابگرهای موشکی متعدد، هواپیما های جنگی در آن در‌نظر‌گرفته شده بود و به دنبال آن حمله‌ی نیروهای اوکراینی و گردان‌ های نازی انجام می‌شد. قرار بود دونباس از مرز با روسیه قطع شود، دونتسک، لوگانسک و سایر شهرها احاطه و محاصره شوند و سپس با زندانی ‌کردن و کشتن هزاران مدافع دونباس و حامیان آن‌ ها یک «پاکسازی امنیتی» گسترده انجام شود.

این طرح با همکاری ناتو تدوین شد. قرار بود این تهاجم در اوایل ماه مارچ آغاز شود. اقدام روسیه  بر کی‌یف و ناتو٬ پیش ‌دستی زد و روسیه را قادر کرد تا ابتکار عمل استراتژیک را در دست بگیرد و به طور مؤثر جان هزاران نفر را در این دو جمهوری نجات دهد.

ویژگی اقدامات جنگی

  1. هدف ارتش روسیه اشغال سرزمین یا تصرف منابع اقتصادی و طبیعی نیست. این یک جنگ سیاسی است. اوکراین تحت رژیم نئونازی مورد حمایت آمریکا در حال تبدیل ‌شدن به پایگاه ناتو برای حمله به روسیه بود. برای ما  تضمین امنیت کشورمان یک امر الزامی است. هدف اصلی این عملیات نظامی، وادار کردن رهبری اوکراین برای ورود به مذاکرات در مورد غیرنظامی ‌سازی، نازی ‌زدایی و وضعیت بی‌ طرف اوکراین است.
  2. هدف دوم، حفاظت از شهروندان مناطق تاریخی لوگانسک و دونتسک روسیه است که از زندگی تحت رژیم نئونازی که در نتیجه‌ی کودتای دولتی در فبروری 2014 به قدرت رسید، امتناع کرده‌اند. این اساساً یک جنگ داخلی بین دو بخش از همان خلق است. 
  3. کسی نمی‌ داند که بیشتر نبرد ها توسط ارتش روسیه انجام نمی ‌شود، بلکه توسط نیروهای جمهوری ‌های مردمی شرق اوکراین (جمهوری‌ های خلق دونتسک و لوگانسک) در دست انجام است. شهروندان دونباس ارتش خود را در سال 2014 ایجاد کردند. آن‌ ها برای استقلال «مام میهن کوچک» خود می‌ جنگند که شهروندان آن توسط نئونازی‌ های اوکراین غربی٬ در خطر محروم‌ شدن از حق صحبت به زبان روسی خود قرار داشتند. هسته‌ی اصلی نیروهای مسلح جمهوری‌ های خلق دونتسک و لوگانسک، کارگران معادن دونباس – یکی از بزرگ‌ ترین تولید کنندگان زغال سنگ آنتراسیت در جهان هستند.
  1. – در واقع ارتش روسیه تنها در بخش‌ های شرقی و جنوبی اوکراین که عمدتاً روسی ‌زبان هستند، در حال انجام عملیات نظامی است. این‌ ها مناطق روسیه هستند که در سال 1918 پس از انقلاب بلشویکی به منظور تقویت پایگاه صنعتی اوکراین در قلمرو اوکراین قرار داده شدند. آن‌ ها هرگز از لحاظ تاریخی بخشی از اوکراین نبودند. عملیات ارتش روسیه در این مناطقِ روسی زبان است و نه در مرکز و غرب اوکراین که از نظر قومی متفاوت است.
  2. – ارتش روسیه به عنوان بخشی از«غیرنظامی‌ کردن» اوکراین، به طور مداوم زیرساخت‌ های نظامی آن را تخریب می‌ کند. برای جلوگیری از ارسال تسلیحات ناتو، حملاتی به فرودگاه‌ ها و باند های فرود، به سیستم‌ های پدافند هوایی، ایستگاه‌ های رادار، انبارهای سلاح، مهمات و سوخت انجام شد. اما نابود ‌کردن نیروهای ارتش اوکراین٬ مطلقاَ هدف نیست. با توجه به قدرت آتش بسیار زیاد ارتش روسیه، ازبین ‌بردن تمام نقاط قوت نیروهای اوکراینی به همراه مدافعان آن ‌ها کار آسانی‌ است؛ اما به دلیل خویشاوندی ژنتیکی مردمان ما، هرگز این هدف تعیین نشده بود. ما {و اوکرایینی ها – فرستنده} مردمانی برادر هستیم. برادران ممکن است دعوا کنند و حتی بجنگند. این در طی تاریخ ما بیش از یک بار اتفاق افتاده است. اما تلاش برای نابودی یکدیگر٬ برای ما غیر قابل قبول است.

 6- وضعیت ارتش اوکراین: این اشتباه است که ادعا کنیم اوکراین ضعیف و بی‌ دفاع است. در زمان اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، تمرکز نیروهای شوروی در خاک اوکراین، نیرومند ترین نیروی نظامی در اروپا بود. در سال 1991 ارتش شوروی به دو ارتش روسیه و اوکراین تقسیم شد. اوکراین مقادیر عظیمی از تجهیزات نظامی  شامل هزاران تانک، هواپیما، قطعات توپخانه و انبار های مهمات عظیم را در اختیار گرفت. اگرچه بخش بزرگی از این تسلیحات در خارج از کشور به مناطق درگیری فروخته شد، اما اوکراین نیازی به تدارک تسلیحات ندارد. تا فبروری سال 2022 ارتش اوکراین پس از اسپانیا، آلمان، ایتالیا، بریتانیای کبیر و فرانسه، ششمین ارتش قوی اروپا محسوب می ‌شد. نیروهای زمینی اوکراین عملاً از نظر قدرت با روسیه برابری می ‌کند.

پس از کودتای دولتی فبروری سال 2014، مقامات جدید طرفدار نازی، حتی با وجود نابسامانی اقتصادی، پول را برای تقویت ارتش خود اختصاص دادند. هدف، حفاظت از اوکراین در برابر تهاجم خارجی نبود، بلکه آماده‌ شدن برای بازپس‌ گیری کنترل بر جمهوری‌های خلق لوگانسک و دونتسک با ابزار نظامی بود. توانمند ترین نیروهای رزمی که توسط مربیان ناتو آموزش دیده‌ بودند – بیش از 120،000 سرباز منظم ارتش و گردان‌ های نازی – آماده‌ی حمله به دونباس بودند.

کی‌یف در تدارک تهاجم، به صورت فعال از سوی ایالات متحده‌ی آمریکا و سایر کشورهای ناتو مورد حمایت قرار گرفت. صدها میلیون دلار برای خرید تسلیحات دریافت کرد، مربیان برای آموزش ارتش آن آمدند و پرسنل نظامی اوکراینی در مدارس نظامی غرب تحصیل‌ کردند. هدف غرب، صرفاً حمایت از کی‌یف در تلاش برای سرکوب دونباس نبود. هدف اصلی، تبدیل اوکراین به سکوی پرشی برای حمله‌ی ناتو به روسیه و تبدیل ارتش اوکراین به نیرویی بود که این حمله را رهبری کند. نظامیان آمریکایی مستقیماً در خصومت‌ ها در اوکراین شرکت دارند. در 17 مارچ نیروهای حمهوری خلق دونتسک که یک پست ارتش اوکراین را در دونباس تصرف کردند، اجساد و اسناد سه افسر ارتش ایالات متحده را کشف کردند. {تکیه از فرستنده}

7 – نگرانی ویژه:- این واقعیت است که رهبری اوکراین عملاً  خود را متعهد به دستیابی به سلاح‌ های کشتار جمعی کرده‌است. با کمک ایالات متحده، 30 آزمایشگاه بیولوژیکی ایجاد ‌شده در خاک اوکراین در حال انجام تحقیقات در مورد بیماری‌ های کشنده و روش‌ های انتشار آن ‌ها هستند. کی‌یف درباره‌ی ایجاد سلاح هسته‌ای بر اساس نیروگاه ‌های هسته‌ای اوکراین و پتانسیل علمی و فنی آن صحبت کرده است. همه‌ی این ‌ها، تهدیدی نه‌ تنها برای روسیه، بلکه برای کل جهان است.

8 – تاکتیک ‌های مختلف: ارتش روسیه در ورود به شهرها تمام تلاش خود را می‌ کند تا از تلفات غیرنظامیان جلوگیری ‌کند و زیرساخت‌ های غیرنظامی را در امان بگذارد. آمریکایی ‌ها در رویکردی بسیار متفاوت، قیام فلوجه‌ی عراق را در عرض چند روز با از بین بردن شهر سرکوب کردند. پنجاه هزار نفر جان باختند. چنین چیزی برای ارتش روسیه غیرقابل تصور است. 

ارتش اوکراین و گردان‌ های نازی تاکتیک‌ های متفاوتی دارند. بیشتر سربازان آن ‌ها از غرب اوکراین می ‌آیند و ساکنان روسی‌ زبان بخش شرقی این کشور را به عنوان اوکراینی‌ های درجه‌ی دو تحقیر می ‌کنند. بر این اساس، آن‌ ها کشتن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ های مدنی در شرق اوکراین را جرم نمی‌ دانند. آن‌ ها نیروهای خود را نه در یک میدان باز٬ بلکه در مناطق مسکونی شهرها مستقر می ‌کنند. آنها در بلوک‌ های مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ ها٬ مواضع تیراندازی می‌ گیرند و این بازی کثیف برخی از فرماند هان میدانی دیوانه نیست. این یک روش تاکتیکی است که در دستورالعمل ‌های رسمی فرموله شده است. این امر به طور روزانه در شهرهایی که ارتش اوکراین و گردان‌ های نازی مدعی دفاع از آن‌ ها هستند، اتفاق می‌افتد. آن‌ ها مشتاقانه از «سپر انسانی» هموطنان خود برای محافظت از خود استفاده می‌ کنند. این یک تاکتیک نازی است.

همه‌ی این‌ ها به این منظور انجام می ‌شود که ارتش روسیه از حمله به اهداف نظامی واقع در بلوک‌ های مسکونی خود داری ‌کند یا روسیه را به جنایات جنگی متهم کنند. گردان‌ های نازی هنگام عقب‌ نشینی از تاکتیک ‌های «زمین سوخته» استفاده می‌ کنند: آن‌ ها زیرساخت‌ های غیرنظامی را تخریب می‌ کنند و مهم‌ تر از همه، پل‌ ها را منفجر می‌ کنند. نازی ‌ها اغلب اقدام ‌های تحریک‌ آمیز وحشتناکی انجام می ‌دهند و منازل مسکونی را منفجر می ‌کنند تا ارتش روسیه را متهم کنند. {تکیه از فرستنده}

 9 – رسانه ها و سیاستمداران غربی مقاومت سرسختانه‌ی ارتش اوکراین را می ‌ستایند. اما آن ‌ها یک نکته‌ی دقیق و مهم را حذف می‌ کنند. بخش بزرگی از ارتش اوکراین را٬ چهل گردان نئونازی تشکیل می‌ دهند که به وحشی ‌گری٬ بدنام هستند. لشکرهای اس اس سخت ‌ترین جنگجویان ارتش آلمان در طول جنگ 1941 – 1945 بودند. گردان‌ های نازی در اوکراین امروز همان واحد های اس اس هستند. آن‌ ها آموزش‌ داد ه‌شده و با انگیزه هستند و هشت سال کامل برای جنگ علیه دونباس و علیه روسیه آماده شده‌اند و با روح نفرت نسبت به همه چیز روسی٬ آموزش می ‌بینند.

10 – جهان نمی ‌تواند باورکند که فاشیسم دوباره در قلب اروپا رشد کرده است. با این حال، شایان ذکر است که آلمانی ‌های محترمی که تعدادی از بزرگترین شاعران، فیلسوفان و موسیقی ‌دانان جهان را در طول هشت سال بین سال‌های 1933 و 1941 به دنیا ارائه کرده بودند، تبدیل به ملتی شدند که ده‌ ها میلیون نفر از روس ‌ها، اوکراینی‌ ها، بلاروس ‌ها و یهودیان …را در اتاق‌ های گاز منهدم کردند، زنده زنده سوزاندند، به دار آویختند و تیرباران کردند. همین امر در اوکراین، که تبلیغات نئونازی از سال 2014 به مدت 8 سال به مردم تلقین می‌ کند،  در دست انجام است. 

اتفاقاً، آن‌ هایی که چون لهستان {یا پولند} و کشورهای بالتیک امروز با صدای بلند در مورد رنج مردم اوکراین فریاد می ‌زنند، سنگین ‌ترین مسئولیت این هولوکاست را برعهده داشتند. نه تنها آلمانی ها، بلکه تا حد زیادی لهستانی‌ ها، لیتوانیایی ‌ها، لتونیایی‌ ها و استونیایی ‌ها همسایگان یهودی خود را نابود می ‌کردند.

پس از جنگ جهانی دوم، کشورهایی که در کنار هیتلر جنگیده بودند، سیاست نازی ‌زدایی را درپیش‌ گرفتند. تصمیمات دادگاه نورنبرگ که فاشیسم و رهبران آن را محکوم کرد و تجربه ی همکاری جامعه‌ی بین‌المللی در نبرد با آن شرارت تا به امروز باقی مانده است.

بیانیه ارتش روسیه در مورد آزمایش ‌های بیوزیستی روی سربازان اوکراینی

( (2

24.02.22

بیانیه ارتش روسیه: آزمایشگاه های بیو زیستی ایالات متحده در اوکراین در حال تحقیق در مورد سیاه زخم و آزمایش محصولات دارویی بر روی سربازان اوکراینی بودند.
سرلشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در یک نشست خبری صبح پنجشنبه اعلام کرد، پنتاگون از اوکراین به‌عنوان آزمایشگاهی برای رشد گونه‌ه ای جدید پاتوژن‌ های خطرناک و پرسنل نظامی اوکراینی به‌ عنوان موش‌ های آزمایشگاهی برای آزمایش ترکیبات دارویی ثبت ‌نشده استفاده کرده است. در ادامه کوناشنکوف آمار و ارقام جدیدی در مورد عملیات ویژه روسیه در اوکراین به اشتراک گذاشت:
«در صبح روز 24 مارچ، واحدهای ارتش روسیه کنترل کامل شهر ایزیوم در منطقه خارکف را به دست گرفتند.

در شامگاه 23 مارچ و در شب 24 مارچ، موشک های هدایت شونده با دقت بالا در دریا و هوا برای حمله به تاسیسات نظامی نیروهای مسلح اوکراین مورد استفاده قرار گرفتند. این حملات 13 پرتاب کننده موشک زمین به هوا شامل 9 موشک انداز S-300 و چهار موشک انداز Buk-M1 را در روستای دانیلوفکا در جنوب کیف، یک مقر یگان ارتش و یک انبار موشک و توپخانه در روستای باخموت درمنطقه دونتسک٬ انجام داد؛ و پایگاه موقت یک گردان ملی گرایان در شهر لیسیچانسک منهدم شد.

در شبانه روز 60 هدف ارتش اوکراین با موفقیت توسط نیروهای هوایی تاکتیکی و هوانوردی ارتش مورد حمله قرار گرفتند. از جمله: دو پست فرماندهی، دو موشک انداز متعدد، چهار انبار مهمات و 47 منطقه تمرکز سلاح و خودرو نیروهای مسلح اوکراین.
نیروهای پدافند هوایی روسیه دو پهپاد اوکراینی را در مناطق استارایا مارکوفکا و خارکف منهدم کردند.

از آغاز عملیات ویژه نظامی تاکنون، در مجموع 257 هواپیمای بدون سرنشین، 202 سامانه موشکی ضدهوایی، 1572 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی ، 160 موشک انداز چندگانه، 633 قبضه توپ و خمپاره صحرایی و 1379 خودروی ویژه نظامی٬ نابود شده است»

نکته خاصی که در این کنفرانس مطبوعاتی مطرح شد، مناطق تحقیقاتی آزمایشگاه‌ های زیستی تحت رهبری ایالات متحده در اوکراین بود، همانطور که در اسناد ضبط شده توسط نیروهای روسی فاش شد:
«وزارت دفاع روسیه به بررسی اسنادی که از کارمندان آزمایشگاه‌ های بیولوژیکی اوکراین دریافت کرده است، ادامه می‌دهد – اسناد مربوط به فعالیت‌های تحقیقاتی بیولوژیکی ارتش آمریکا در اوکراین.
کارشناسان نیروهای دفاعی NBC روسیه ضمن بررسی اسناد به حقایق جدیدی دست یافته اند که دخالت مستقیم وزارت دفاع آمریکا در توسعه اجزای سلاح های بیولوژیکی در اوکراین را ثابت می کند.
در آینده نزدیک، ما اسناد اصلی را ارائه خواهیم کرد که ثابت می کند پروژه تحقیقات بیولوژیکی تعاونی UP-2 در اوکراین، که قبلاً گزارش کردیم، در جایی به جز پنتاگون توسعه و تایید نشده است. هدف اصلی این پروژه تجزیه و تحلیل مولکولی عفونت‌ های خطرناک بومی در اوکراین بود. در این کار، نمونه‌ های پاتوژن از محل‌های تخلیه لاشه گاو های قدیمی برای به دست آوردن سویه‌ های جدید سیاه ‌زخ در نظر گرفته شد.
با این حال، آزمایش های پنتاگون به توسعه عفونت های خطرناک محدود نشد. به عنوان مثال، طبق اسناد ضبط شده، یک شرکت دارو سازی به سفارش وزارت دفاع ایالات متحده با وزارت دفاع اوکراین برای ایجاد روشی برای آزمایش داروهای غیرمجاز بر روی سربازان اوکراینی همکاری کرد.
ما به زودی در یک کنفرانس مطبوعاتی که به این موضوع اختصاص دارد، در مورد این و سایر حقایق مستند گزارش خواهیم کرد.»

====

(3)

آیا اتهام آمریکا به روسیه درباره ارتکاب جنایات جنگی حقیقت دارد؟

 22- مارچ – 2022

آمریکا روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین متهم می کند. شواهدی که آنها ارائه می کنند بیش از حد مشکوک است. واشنگتن خواستار محاکمه مسکو در دادگاه کیفری بین‌المللی است، اگرچه خود ایالات متحده آن دادگاه را به رسمیت نمی ‌شناسد.

به گزارش روسیه امروز، همانطور که پورتال «سی ان بی اس» دیروز گزارش داد، ایالات متحده رسما روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین متهم می کند. در نتیجه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت ایالات متحده معتقد است روسیه مرتکب جنایات جنگی در اوکراین شده است و باید از نظر جنایی محکوم شود.

ادعاهای وزیر خارجه آمریکا
به گزارش این پرتال، بلینکن بار دیگر به وحشیانه بودن اقدامات ادعایی روسیه در شهر ماریوپول اشاره کرد و آنها را با حملات مشابه روسیه در گروزنی در جریان جنگ دوم چچن و حلب در طول جنگ داخلی سوریه مقایسه کرد.

او ادعا کرد،: « نیروهای روسی خانه ‌ها، مدارس، بیمارستان‌ ها، زیرساخت‌ های حیاتی، خودرو های غیرنظامی، مراکز خرید و آمبولانس ‌ها را ویران کرده‌اند و هزاران غیرنظامی بی‌ گناه را کشته یا زخمی کرده‌اند.»

بلینکن گفت، بسیاری از ساختمان ‌هایی که توسط نیروهای روسی مورد حمله قرار گرفته‌ اند، به وضوح به عنوان ساختمان‌ هایی که توسط غیرنظامیان مورد استفاده قرار می‌ گیرند، قابل شناسایی هستند، و به عنوان نمونه از بمباران ساختمان یک زایشگاه سابق در ماریوپول و یک تئاتر که در آن «به طور وسیع از آسمان٬ کلمه ی«کودکان» را از «حروف قابل مشاهده» در {زبان} روسی٬ خواند.

بلینکن توضیح داد که ارزیابی ایالات متحده بر اساس اطلاعات عمومی و منابع اطلاعاتی قابل دسترس است. در زمان سخنرانی وزیر امور خارجه بلینکن، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این در حال عزیمت به اجلاس جی ۷ بود که این هفته در بروکسل برگزار می‌شد.

قضیه آنجا مضحک میشود که ایالات متحده ادعاهایش را به دادگاهی ارجاع میدهد که از ترس رسیدگی به جنایات بیشمار آمریکا علیه بشریت و دیگر جنایات بزرگ جنگی از آن خارج شده است! {تکیه هز فرستنده)
بلینکن معتقد بود که مسئله نهایی گناه یا بی گناهی روسیه باید در دادگاه حل و فصل شود. اگرچه او نامی از این دادگه نبرده است، تنها دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) صلاحیت سنتی رسیدگی به پرونده‌های جنایات جنگی را دارد که خود آمریکا عضوش نیست!

با این حال، ایالات متحده خود عضو دیوان بین المللی کیفری نیست. این دادگاه در سال ۲۰۰۲ برای رسیدگی به جنایات جنگی بین المللی، نسل کشی و جنایات علیه بشریت تأسیس شد. در زمان شروع، ایالات متحده در حال جنگ در افغانستان و آماده شدن برای حمله به عراق بود.

بسیار بعید به نظر میرسد که تصمیم برای انتشار این ادعا ها در زمان حاضر تصادفی گرفته شده باشد. کاخ سفید برای هفته ‌ها فهرستی طولانی از به‌ اصطلاح «موارد قابل ارائه» – پیشنهادات آماده – را برای بایدن غرض ارائه به نشست‌ های بروکسل آماده کرده بود؛ که باید این پشنهادات را در جلسه بروکسل به عنوان – اقدامات، مواضع و تعهدات ملموس آمریکا به عنوان«وفاداری تزلزل‌ ناپذیر آمریکا به ناتو و تعهد به جنگ اوکراین» در جلسه بروکسل روی میز بگذارد.

اطلاع رسانی دستکاری شده و از همه رنگ «سی ان بی اس»
پاراگراف توضیحی پایانی که اقدام نظامی روسیه در اوکراین را طبق معمول به عنوان «وحشیانه» و «بدون دلیلی و تحریک آمیز» توصیف می کند، در مورد گزارش «سی ان بی اس»٬ کمتر قابل توجه است. علاوه بر این، اهداف جنگ روسیه صرفاً به عنوان دروغ بافی و بی اساس معرفی می شود؛ مثلا «سی ان بی اس» اینگونه گزارش میدهد: «با توجه به اینکه اوکراین توسط «رئیس جمهوری محبوب» ولودیمیر زلنسکی «رهبری» یک یهودی زاده از بازماندگان هولوکاست رهبری می شود، ادعای نازی زدائی روس ها در اوکراین٬ فقط هدفش بی هویت کردن این کشور است، و بسیار بدبینانه است». 

«سی ان بی اس» داستان کودتا در اوکراین در سال ۲۰۱۳/۲۰۱۴ و نقش تعیین کننده ای که احزاب افراطی ملی گرا و فاشیست و تشکل های افراطی را که برای تغییر رژیم در هشت سال پیش ایفا کردند و از آن زمان تاکنون در سیاست اوکراین ایفا کرده اند٬ کاملا نادیده می گیرد.

از قضا، «سی ان بی اس» گزارش خود را با تصاویری از ماریوپل نشان داد که برخی از آنها حتی از هنگ فاشیست آزوف Azov (Russian: Азов

تهیه شده است. در نسخه ی قبلی مقاله، تصاویر مرکز خرید کیف «رتروویل» به عنوان شواهد ادعایی جنایات جنگی روسیه استفاده می شد. با این حال، در این بین، مطالب ویدئویی گسترده نشان می ‌دهد که مجموعه ساختمانی در کیف توسط ارتش و/ یا تشکیلات ملی‌ گرا مورد سوء استفاده و استفاده قرار گرفته است. انفجار ها و ویرانی‌ های عظیم پس از حمله موشکی روسیه را به سختی می ‌توان توضیح داد: این مرکز خرید احتمالاً در این بین به عنوان انبار مهمات استفاده می ‌شده است.

به همین ترتیب، چندین تجزیه و تحلیل دقیق از فیلم های حملات ادعایی به کلینیک زایمان در ماریوپول اکنون توانسته است ثابت کند که ضبط ها٬ صحنه سازی شده و تنها پس از انتقال کلینیک انجام شده است. در این میان، تشکل‌ های فاشیستی و ملی ‌گرا از ساختمان ‌های بیمارستان را به عنوان سپر انسانی برای فعالیت های نظامی تهاجمی خود استفاده میکردند. {تکیه از فرستنده}

روسیه درباره ی اتهامات آمریکا در مورد «جنایات جنگی» در اوکراین: «ادعاهای ابلهانه قصدش شیطان نشان دادن روسیه است و به روس هراسی دامن می زند»

 ایالات متحده می خواهد روسیه را در چشم جهان به عنوان یک کشور و ملت شیطانی جلوه دهد؛ و با ادعا های هایی در مورد جنایات جنگی (!)٬ ادعایی نیروهای روسی در اوکراین، روسیه هراسی را تحریک کند.  آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن، در توضیح اظهارات اخیر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در روز چهارشنبه، گفت:

 «تلاش های ایالات متحده برای غصب حق قضاوت در مورد «جنایتکار جنگی» نفرت انگیز است. کشوری که مسئول نابودی صد ها هزار نفر در سراسر جهان، دولت های ویران شده، ایجاد ده ها فاجعه انسانی کانون های اصلی تروریسم بین المللی، است چنین دولتی حق چنین ادعاهائی را ندارد.» {تکیه از فرستنده}

====

(4)

پوتین دومی قاطع تر و اتمی تر از پوتین کنونی است

ترجمه از صفحه تلویزیون خبری آلمان (عظیم .بابک)

دیدگاه مدودف، نخست وزیر پیشین، بینش ژرف جهان بینی کرملین را بازتاب می دهد. او که فرد شماره ۲ روسیه و معتمد پوتین است باور دارد که غرب برای نابودی روسیه توطئه می چیند؛ که این توطئه٬ منجر به یک فاجعه هسته ای می گردد.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، هشدار داده است که اگر امریکا به آنچه وی توطئه ویران کردن روسیه خوانده است، ادامه دهد، جهان به سوی یک فاجعه هسته ای پیش می رود. از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، ایالات متحده برای نابودی روسیه به عنوان بخشی از یک “بازی بدوی” توطئه٬ {خود را آماده – فرستنده} کرده است. 

در بیانیه مدودف آمده است: «این بدان معناست که روسیه باید تحقیر، محدود، خرد، تقسیم و نابود شود».
او از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس جمهور روسیه و یکی از نزدیکترین افراد مورد اعتماد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است. مدودف زمانی یکی از محتاط ترین {و با اعتماد ترین – فرستنده} افراد اطرافیان پوتین به حساب می آمد. نظرات {کنونی} او٬ بینشی را از طرز فکر رهبری روسیه – {آنهم} دربدترین بحران {فعلی} بین روسیه و غرب از زمان بحران راکتی کوبا در سال ٬۱۹۶۲  بازتاب می دهد.

رهبری مسکو عملیات اوکراین را که در ۲۴ فبروری آغاز نمود، به عنوان یک عملیات نظامی ویژه برای غیرنظامی کردن و غیر نازی کردن کشور همسایه و محافظت از جمعیت روسی زبان در برابر نسل کشی٬ توصیف می کند. دولت کیف این اتهامات را بیهوده رد کرده و مانند غرب٬ {و با دکته غرب – فرستنده}٬ از جنگ تجاوزکارانه صحبت می کند.

مدودف گفت کرملین هرگز اجازه نخواهد داد روسیه نابود شود. اگر ایالات متحده به اهداف خود دست یابد، جهان ممکن است با یک بحران دیستوپیایی مواجه شود که منجر به “انفجار عظیم هسته ای” خواهد شد. 

مدودف همچنین تصویری از جهان پس از پوتین ترسیم کرد که به دنبال فروپاشی روسیه خواهد بود: نابودی بزرگترین کشور روی زمین می تواند منجر به رهبری بی ثبات در مسکو شود که دارای حداکثر تعداد سلاح های هسته ای است که اهدافی در ایالات متحده را مورد حمله قرار می دهد. ایالات متحده و اروپا باید به این مورد تامل کنند.

فروپاشی روسیه منجر به ظهور پنج یا شش کشور مجهز به سلاح هسته‌ای در قلمرو اوراسیا می ‌شود که توسط «فرهنگ ‌ها، متعصبان و رادیکال‌ ها» اداره می ‌شوند. “آیا این یک دیستوپیا- Dystopia- یا یک پیش ‌بینی آینده ‌نگر دیوانه‌ کننده است؟ آیا این یک تخیل است؟ نه!.”