به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

چرا این هراس افگنان به عنوان جنایت کاران بشری شناخته نمیشوند؟

فرهاد

سرزمین کبک آن شاهین مزاج

آهویش میگیرد از شیران خراج

بر فضایش جوره بازان تیز چنگ

در زمینش لرزه افتد بر پلنگ

جنرال مراد علی مراد فرمانده نیروهای زمینی نگرانی خویش را از چشم پوشی جامعه جهانی از ناحیه جنایت های بشری هراس افگنان ابراز کرد. وی میگوید که حمله های اخیر هراس افگنانه با پشتیبانی حلقه ها و چهره های بیرونی راه اندازی شده اند و جامعه جهانی نباید از این جنایات بشری هراس افگنان چشم پوشی نماید. در حالیکه در حمله های  متذکره افراد بیگناه کشته میشوند و چرا دنیا در این رابطه خاموش است و چرا هراس افگنان به عنوان جنایت کاران جنگی شناخته نمیشوند افزود حمله های راکتی نظامیان پاکستان در محلات سرحدی بی پاسخ نخواهد ماند. آقای مراد در ادامه گفت نیروهای دفاعی کشور با یک نبرد تمام عیار که از سوی بیگانگان تمویل و رهبری می شوند روبرو هستند و قوای مسلح با افتخار و نیروهای دفاعی از کشور به هراس افگنان از این به بعد اجازه نمیدهند که حمله های شانرا از یک بخش به بخش دیگری انتقال و عملی سازند.

محمد ناطقی یکی از اعضای هئیت گفتگو کننده با حکومت طالبان میگوید از آنجا که طالبان اعلام جنگ کرده اند و از القاعده پشتیبانی کرده اند پاکستان نیز از آنها پشتیبانی کرد و این گفتگو به بن بست رسیده است می افزاید در حال حاضر هیچ نشانه ای از گفتگوهای صلح با طالبان وجود ندارد حرف و عمل سیاستگران اسلام آباد در برابر کابل یکسان نبوده است. از جانب دیگر طالبان طبل جنگ را نواخته اند و با القاعده پیوند بسته اند و مشکل رهبر جدید طالبان مشکل دیگر پاکستان است. از جانب دیگر وزارت خارجه افغانستان در این مدت سفیر افغانستان در پاکستان را دو بار احضار کرده و نشست کیمسیون مشترک اقتصادی میان افغانستان و پاکستان نیز به تعویق افتاده است. طالبان یک عده خانه ها را که باشندگان آن در منطقه چک وردک برای طالبان متذکره نان نداده آتش زدند. دو تن از آگاهان امور هر یک محترم ملک ستیز و داود مرادیان در بخشی از صحبت های خویش گفته که یک عده ارگ نشینان مصروف پاکستانی سازی افغانستان بوده تا زمانیکه جلو آنها گرفته نشود نمیتوان به وضع موجود خاتمه داد. وسایل اطلاعات جمعی از تجمع قریب یک هزار تن طالبان پاکستانی، چی چنی، عرب، ازیکستانی غرض حمله بالای ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند خبر میدهند. ولسوالی متذکره به تاریخ 4/6/1394 به نسبت حمله گروه های فوق ذکر سقوط نمود.

به تاریخ 2/6/1394 پیش از پانزده هزار تن شهروندان کشور در پای یک طومار پارچه ای دو صد متره امضا نموده از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند تا در مقابل عملکرد جنایت بار و خونین سران نظامی پاکستان از جمله اداره آی.اس.آی موضع جدی بگیرند! می افزایند شهروندان کشور به این باور هستند که تمامی حمله های خونین هراس افگنانه در کشور از سوی نظامیان پاکستان از جمله اداره آی.اس.آی سازماندهی میشوند و از این رو از دولت و شورای سازمان امنیت ملل متحد میخواهند با وارد کردن فشارها بر پاکستان به این حمله ها پایان دهند.

به باور اگاهان امور یکی از عوامل عمده که سبب جاری شدن سیل های خون و غارت به ارزش هزاران میلیارد دالر ثروتهای مادی و معنوی کشور طی بیش از چهارده بالای مردم افغانستان از خارج صورت گردیده با تاسف هنوز هم ادامه دارد. عملکرد افزاری سازمان ملل متحد از جمله شورای امنیت سازمان متذکره در مقابل سران کشورهای که در حمایت نظامیان و اداره آی.اس.آی که بر ضد مردم و کشور جنایات خونین و جبران ناپذیر انجام داده و میدهند بوده و میباشد اگر چنین نیست چرا به صدای مردم کشور و جهانیان گوش داده نمیشود. چندین سال است فریاد میزنند که سران نظامیان پاکستان و اداره آی.اس.آی قاتل میلیونها مردم بوده به حیث جنایت کاران جنگی در محاکمه بین اللملی محاکمه شوند  با تاسف که سران قصر سفید، سازمان ملل متحد و سایر کشورها بجای تن دادن به خواستهای میلیونها مردم کشور و جهان هنوز هم صادقانه کاری را در این رابطه انجام نداده با پخش اعلامیه های نمایشی و فرمایشی رفع مسئولیت نموده اند.

از همین لحاظ است که حوصله مردم افغانستان به سر رسیده صدها هزار تن افسران و سربازان در میدان های گرم مبارزه به سرکوبی دشمنان وطن و گماشته گان اداره آی.اس.آی که زیر نام طالب، القاعده؛ داعش و غیره عمل نموده آغاز نموده اند قوت های متذکره قهرمانانه در دفاع از ملت و کشور کمر همت بسته اند مورد حمایت ده ها میلیون مردم قرار گرفته زیرا که حوصله مردم از ناحیه تجاوز جنایت بار نظامی پاکستان به سر رسیده خواهان ختم بازیهای خونین متذکره میباشند. اظهارات سخنان فرمانده ارتش جنرال مراد علی مراد، جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری امضا کردن ده ها هزار شهروندان در طومار دو صد متری، برپا کردن مراسم خوشی و اتن کردن هزاران مردم به نسبت مرگ حمید گل رئیس پیشین اداره آی.اس.آی افزایش روز افزون نفرت و انزجار ده ها میلیون افغان در داخل و خارج کشور بر ضد سران نظامی  پاکستان و دفاع مسلحانه سربازان در نقاط سرحدی به نسبت اعمار غیر قانونی پارک های نظامیان در این طرف خط دیورند و غیره اثبات ادعای ماست.

به باور ما وقت آن رسیده بخاطر جلوگیری از جنایات فوق الذکر تمام نیروهای سالم اندیش و شخصیت ها با عزت و مردم شریف افغانستان در داخل و خارج کشور صدای اعتراضات خویش را از این بیشتر سازند و جامعه جهانی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد را ودار سازند تا با وارد کردن فشارها نظامی، اقتصادی، سیاسی بالای کشورهایی را که در حمایت نظامیان پاکستان قرار دارند جلو مداخلات نظامیان پاکستانی را در امور داخلی کشور ما بگیرند معتقد سازند که ادامه جنگ و خونریزی ما به نفع کشورهای منطقه نبوده از تسلیح، تمویل به واسطه نظامیان پاکستان که زیر بهانه های مختلف برای هراس افگنان صورت گرفته و هنوز هم جریان دارد دست بردار شوند در غیر از آن ادامه جنگ بازی با آتش بوده نمود و میباشد.