مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

پوتین: روسیه یکی از قدرت‌های جهان با استعداد‌های دفاعی بالقوه عظیم است

رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه در فاصله کمتر از سه هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری این کشور نطق سالانه خود را ایراد کرد.

پوتین: روسیه یکی از قدرت‌های جهان با استعداد‌های دفاعی بالقوه عظیم استبه گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود در نشست مشترک فدراسیون و مجلس دومای روسیه در تاکید بر اهمیت این سخنرانی گفت: اقدامات و برنامه های ما در این مقطع زمانی بسیار مهم است چون سرنوشت کشور ما در چند دهه آینده را مشخص می کند. در این مقطع که نقطه عطفی برای روسیه محسوب می شود این کشور توانست توانایی خود را در زمینه توسعه، نوسازی و اکتشاف فضایی و ساختن شهرها و کشفیات بزرگش به اثبات رساند. این تلاش برای آینده و این ترکیب ارزش های سنتی موجب تداوم یافتن تاریخ هزاره ما شده است.

پوتین افزود: ما تحولات عظیمی را طی کرده ایم. ما با چالش های بزرگ اجتماعی و اقتصادی مواجه بودیم و یکپارچگی و وحدت کشور را حفظ کردیم. ما به عنوان یک جامعه دموکراتیک به حرکت خود به شیوه خاص منطقه خودمان ادامه دادیم. ما برای همه حوزه های زندگی امنیت و ثبات به ارمغان آوردیم که این برای کشور چندقومی بزرگ روسیه که دارای یک ساختار فدراتیو پیچیده است بسیار اهمیت دارد.

رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت بسیاری از مشکلات کشورش هنوز حل نشده است. وی گفت روسیه یکی از قدرت های جهان با استعدادهای دفاعی بالقوه عظیم است اما در زمینه استانداردهای زندگی این کشور هنوز به سطحی که شایسته آن است نرسیده است اما باید به آن برسد و خواهد رسید.

وی در تشریح اولویت‌های دولتش گفت: «مهم‌ترین عامل رفاه مردم روسیه است. باید به شما یادآوری کنم که در سال ۲۰۰۰ چهل و دو میلیون نفر در روسیه زیر خط فقر زندگی می‌کردند که ۲۹ درصد از جمعیت روسیه بود. در سال ۲۰۱۲ ما توانستیم این رقم را به ۱۰ درصد کاهش دهیم. به سبب بحران اقتصادی ما اکنون ۲۰ میلیون نفر زیر خط فقر داریم. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۰۰ کاهش چشمگیری داشته، اما همچنان غیرقابل قبول است.»

رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه باید آزادی‌ها را در همه حوزه‌ها گسترش دهد و در‌ها را به روی جهان بگشاید.

پوتین در ادامه این سخنرانی از مجموعه‌ای از تسلیحات پیشرفته ساخت این کشور رونمایی کرد و تصاویر آن هنگام سخنرانی‌اش به نمایش گذاشته شد.

پوتین گفت: عملیات نظامی در سوریه نشان داد توانایی‌های دفاعی ما ارتقا یافته است. جهان اکنون و پس از عملیات نظامی در سوریه با اسامی تسلیحات اساسی ما آشناست. روسیه سامانه‌های نظامی خود را در پاسخ به خروج آمریکا از توافقنامه دفاع موشکی ارتقا داده است. ما موشک‌هایی ساخته ایم که امکان رهگیری آن‌ها وجود ندارد و این موشک‌ها به هر جایی که در جهان بخواهد می‌رسد.

او خاطرنشان کرد: ما زیردریایی‌های رباتیکی را آزمایش کرده‌ایم که می‌توانند کلاهک‌های هسته‌ای حمل کنند و سلاح جدیدی ارتقا داده‌ایم که سرعت آن مافوق صوت است و امکان ردیابی آن وجود ندارد.

او اعلام کرد: روسیه مجموعه‌ای از تسلیحات هسته‌ای جدید را آزمایش کرده که از تیررس رهگیر‌های دشمن در امان بوده است. ما سامانه‌های دفاع هوایی خود را در روسیه احیا کرده‌ایم. روسیه سرگرم تولید یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید است. رهگیری موشک بالستیک قاره پیمای جدیدی که روسیه سرگرم تولید آن است برای سامانه‌های ضدموشکی دشوار خواهد بود. موشک جدیدی که روسیه در حال تولید آن است می‌تواند به تقریبا هر نقطه‌ای از جهان برسد. روسیه در پایان سال ۲۰۱۷ موشک هسته‌ای جدیدی را آزمایش کرد. روسیه در حال تولید یک کلاهک هسته‌ای کوچک است که آن را می‌توان روی موشک‌های کروز سوار کرد. تقویت نیروی نظامی ارتش آمریکا در نهایت موجب خواهد شد زرادخانه هسته‌ای روسیه بی فایده شود مگر اینکه مسکو نیز اقدام کند. روسیه در حال آزمایش کردن زیردریایی‌های روباتیک است که می‌توانند کلاهک هسته‌ای حمل کنند. هرگونه استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه یا همپیمانان آن را حمله‌ای به خود قلمداد خواهیم کرد و فورا به آن پاسخ خواهیم داد. روسیه تسلیحات مافوق صوت جدیدی دارد که هیچ سامانه ضد موشکی نمی‌تواند آن‌ها را رهگیری کند.

پوتین افزود: روسیه موشک‌هایی تولید کرده است که هیچ کشور دیگری آن‌ها را در اختیار ندارد. تقویت نظامی روسیه موجب خنثی شدن تقویت نظامی ناتو در مرز‌های روسیه و سامانه ضد موشکی آمریکا خواهد شد. تقویت نظامی روسیه برای تضمین صلح جهانی طراحی شده است. روسیه قصد ندارد به هیچ کشوری حمله کند. دکترین هسته‌ای جدید آمریکا نگران کننده است. در دکترین هسته‌ای روسیه فقط پاسخ به حمله هسته‌ای پیش بینی شده است.