جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

«
»

پناهندگان اوکراینی به موجودات خطرناکی تبدیل شده‌اند

مترجم: ک. رادین برگرفته از : بنیاد فرهنگ استراتژیک، بخش رویدادهای جهان، ۶ اوت ۲۰۲۲ *

تمام اروپا دیگر از رفتار قساوت‌آمیز و غرور غیرعادی نمایندگان «پناهندگان» اوکراینی آگاه است. شکایات از بلژیک، ایتالیا و کشورهای بالتیک شنیده می‌شوند. در ۶ اوت، پلیس ملی اسپانیا اعلام کرد که فعالیت یک گروه جنایتکار متشکل از مهاجران اوکراینی و اخاذی از هموطنان خود را خنثی کرده است. چهار نفری که «از خشونت نامتناسب برای ارتکاب سرقت» و همچنین «اخاذی و دستگیری غیرقانونی» استفاده می‌کردند، بازداشت شدند. و چه کسی به‌یاد نمی‌آورد که چگونه یک ناسیونالیست اوکراینی که به شهر «پارنو» استونی وارد شده بود، خوک گران‌قیمت یک کشاورز محلی به‌نام «مارتین تام» را که به جستجوی قارچ تیوبر بود و هزینه هنگفتی داشت، کشت و گوشت آنرا فروخت. اکنون این کشاورز ، بدون خوکی که به‌طور ویژه برای جستجوی قارچ تیوبر آموزش دیده باشد، نمی‌تواند تجارتی را اداره کند. در استونی، تنها تعداد کمی ‌از مردم به جستجو و فروش قارچ تیوبر مشغول هستند.

این گستاخی اکنون به خطر تبدیل شده است: اوکراینی‌ها شروع به کشتن مردم کرده‌اند. به‌خصوص این پناهندگان قاتل در لهستان، جایی که بیشتر آنها وجود دارند، نمایان می‌شوند. در ۱۳ ماه مه، کل ورشو از قتل یک جوان لهستانی شوکه شد که توسط جمعیتی فراری از جنگ سلاخی شده بود. جمعیتی مست شروع به اذیت کردن دختری می‌کنند، مردی تصمیم می‌گیرد که به دختر نوجوان کمک کند، اما مورد ضرب و شتم جمعیت مستان قرار می‌گیرد و چندین ضربه چاقو از ناحیه کمر دریافت می‌کند. او که زخمی‌ شده بود، توانسته بود به‌سمت فروشگاهی بخزد و بدون نیرو به زمین می‌افتد. مردم سعی کردند به او کمک کنند، اما او تمام کرده بود.

مستی کامل مردان و زنان اوکراینی مدت‌هاست که در گزارش‌های پلیس اروپا به چشم می‌خورد. خبرنگار «آگنیشکا پیوار» می‌نویسد که یک مشکل بسیار جدی در شهرهای لهستان سوء‌استفاده از الکل توسط پناهندگان است. «پیوار» اطمینان می‌دهد که: منابع او در سیستم تأمین اجتماعی در لهستان ادعا می‌کنند که بر دوش این سازمان بار زیادی گذاشته شده است. سخن بر سر مداخلات متعدد در گرفتن کودکان از مادران مست اوکراینی است. برخی سعی می‌کنند استرس را از بین ببرند، برخی دیگر فقط با پول دولتی مهمانی‌های شبانه برای مستی برپا می‌کنند. رسانه‌های رسمی ‌لهستان در این مورد سکوت کرده‌اند. اخیراً داستانی در شبکه‌های اجتماعی نقل شده است که در ۱۵ ژوئیه در شهر «ژشوف» در لهستان اتفاق افتاده است، جایی که دو اوکراینی یک آپارتمان را اجاره کرده بودند. زمانی که مدت اجاره به پایان رسید و صاحبان آن (دختر ۲۴ ساله و پدرش) برای بیرون راندن پناهجویان آمده بودند، پناهجویان اسپری گاز به صورت پدر دختر می‌پاشند و دو گلوله به کتف و شکم دختر اصابت می‌کند. و این دختر در شرایط وخیمی ‌به بیمارستان منتقل می‌شود، این اوکراینی‌های جنگنده‌ای که از جبهه در‌رفته و در لهستان پنهان شده بودند به پلیس تحویل داده شدند. حادثه دیگری در شهر «کپنو» رخ می‌دهد. گشت پلیس متوجه مرد جوان مشکوکی می‌شود که در خودرویی نشسته بوده و از او می‌خواهند برای بازرسی بیرون بیاید. در واکنش به این مسأله وی تپانچه‌ای بیرون کشیده و شروع به تهدید کردن گشت پلیس می‌کند. پس از شلیک اخطار، جوان ۲۹ ساله اوکراینی تسلیم می‌شود. رسانه‌ها می‌نویسند که ظاهراً او «کهنه سربازی کارکشته در عملیات ضدِ تروریستی» بوده است.

و سرانجام، یک حادثه زننده و نفرت‌انگیز در ۱۹ ژوئیه در ورشو نزدیک بانک اتفاق می‌افتد. چند نفر با ماسک و «جلیقه بازتابنده نور» به‌سمت محافظ بانک می‌دوند و پس از یک درگیری کوتاه ناپدید می‌شوند. در این حمله یک افسر سابق سرویس امنیتی دولتی که در حال اسکورت پول از بانک بود مورد حمله قرار گرفت. این محافظ قاطعانه از خود در برابر مهاجمان دفاع می‌کند. ضربه‌ای به سر، او را به زمین انداخته و راهزنان کیسه‌های پر از پول را با خود می‌برند. تحویل‌دار پول که روی زمین افتاده بود موفق می‌شود چندین گلوله به‌سمت سارقان شلیک کند. گلوله‌ها به لاستیک خودرو و احتمالاً سارق اصابت کرده است. پلیس موفق می‌شود خودروی فولکس واگن را با پلاک اوکراینی با آثار گلوله روی خودرو پیدا کند. آنطور که مشخص شده، سارقان سوار ماشینی شده بودند که در همان حوالی پارک شده بود. رسانه‌های رسمی ‌باز هم جنایات پناهندگان اوکراینی را نمی‌نویسند و رئیس‌جمهور «دودا» از لهستانی‌ها خواست تا مدارا کنند. با این وجود، حتی افسران مجری قانون اوکراینی این واقعیت را پنهان نمی‌کنند که در لهستان گروه‌های جنایتکار نه‌تنها از «نوافیت‌ها»، بلکه کسانی که توسط دنیای دزدان اوکراین «فرستاده» شده‌اند، وجود دارند. بنابراین به اروپا و به‌ویژه لهستان می‌توان بابت دستاوردهای «موفقیت‌آمیز» آنها تبریک گفت.

* https://www.fondsk.ru/news/۲۰۲۲/۰۸/۰۶/ukrainskie-bezhency-stali-opasnymi-suschestvami-۵۶۸۸۶.html