مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

پدر سر سپرد‌ه‌گی بسوزد!


نوشته: مارتا آنتونیو

فرستنده: حسین تلاش

خوان گوایدو ، سیاستمدار مخالف دولت مردمی ونزوئلا و «دولت موقت اش» شیشه عمرشان در دست رئیس جمهور امپریالیسم آمریکا است و جو بایدن گویا هوس کرده که شیشه بر زمین واقعیت بکوبد و برای سرسپرده بی خردش التیماتومی ارسال کرده که «خوان جان» فقط تا دسامبر وقت داری وعده ‌وعید هایت را اجرائی کنی؛ در غیر اینصورت این تو و این شیشه عمرت، ماه دسامبر زمان آشنائی شیشه و سنگ است. آمریکا حمایت خود از خوان گوایدوی کودتاچی را رسماً به پایان می‌ رساند و سرسپردگانش را به حال خود رها میکند، تا طعمه فراموشی تاریخی شوند، مانند دستمالی کثیف و مستعمل به گوشه‌ای پرتاب‌اش میکند.
آمریکا این تصمیم را از طریق جیمز استوری معروف به ««جی چهار» به ائتلاف چهار حزب اپوزیسیون ونزوئلا در سفارت اشغال شده این کشور در کلمبیا ابلاغ کرده است، ونزوئلا و کلمبیا دو همسایه که بدلیل دخالت‌ های امپریالیستی در امور داخلی ونزوئلا روابط دیپلماتیک ندارند و سفارت ونزوئلا در این کشور در اختیار اپوزیسیون هوادار آمریکا قرار گرفته است. جالب اینکه آمریکا در سفارت اشغال شده مشغول رفت و آمد است! مانند کلونیالیست ‌های قرن هجدهم و با شلاق بر سر و دست خدمتگزاران آمریکائی لاتینی‌اش می کوبد تا آنان را ادب کرده و فرمانبرداری از فرامین ارباب را آموزش دهد.

این اطلاعات توسط فیگورهای مسخره ولی خطرناک مافیائی سر سپرده آمریکا ساکن میامی مانند اسوالدو مونوتس مدیر باند مافیائی«پان ام پست» و انتشارات پرو امپریالیستی «ال ونزوئلانو» نیز تائید شده است.مونوتس دلیل تغییر سیاست آمریکا در مقابل سرسپرده ونزوئلائی را ناتوانی گوایدو برای ارائه نتایج محکمی برای ادعاهایش در مورد سرنگونی مادورو میداند، به زبان آدمیزاد اینکه گوایدو مثل تمام بی بته ‌های متکی بر سیستم خدایگانی آمریکا و جوگیر شده و داستان‌ های غیر واقعی و سراپا ساختگی در مورد بی پایه‌گی دولت بولیواری از خود درآورده و از این طریق دلارهای آمریکا را به جیب زده و برای خود دم و دستگاهی راه انداخته، طرف آمریکائی هم پس از مدتی پرداخت مواجب لف و لیس های تن‌پرور های اپوزیسیون متوجه شده مهره‌هایش حکم حفره سیاهی را دارمد که فقط دلار می‌ بلعند اما نتیجه‌ای از خود ارائه نمی‌دهد.
به این ترتیب دولت آمریکا ساخته‌ی گوایدو نه تنها بساطش جمع می‌ شود بلکه درب دسترسی به ثروت‌ های ملی بلوکه شده ونزوئلا توسط آمریکا نیز برای گوایدو بسته خواهد شد.

گوایدو که مال و آینده خود را در خطر می‌بیند به دست و پا می‌افتد و تصمیم میگیرد به جبهه ای از نیرو های مخالف دولت بولیواری را برای انتخابات آتی که در نوامبر قرار است برگزار شود، بپیوندد، راه‌کار پیشنهادی گوایدو مشارکت در انتخابات با پیش شرط استعفای مادورو از پست ریاست جمهوری بود، بعد از آنکه مادورو و دیگر احزاب چپ به پیشنهاد گوایدو بی اعتنائی کردند، و وی برایش قطعی شد که در جایگاهی قرار ندارد که شرط و شروطی برای کسی بگذارد بی سروصدا پیشنهاد استعفای مادورو را از مفاد پیشنهادیش حذف کرد و آماده‌گی‌خود برای مذاکرات بی قید و شرط در مورد انتخابات را اعلام کرد.مادورو که متوجه بود که گوایدو در وضعیت اسفباری قرار دارد و کدخدا مشغول خالی کردن زیر پای بندگانش است، در اظهار نظری گفت « گوایدو این حرف‌ ها را از هراس اینکه به طور کامل به حاشیه برود و و میان قاذورات پرتاب بشود ابراز کرده است» وگرنه «گفتگوها در مورد انتخابات مدتهاست به راه افتاده و احزاب و گروه ها مشغول به پیشبرد این دیالوگ‌ اند، گوایدو اگر جدا قصد همراهی دارد، به این جمع خوش آمده». به این ترتیب مادورو وی را به این گفتگو ها دعوت کرد و درب گفتگو را بر رویش نبست.
در همین حال، روز چهارشنبه بیش از ۲۰ (هفته ی گذشته- فرستنده)سازمان سیاسی مخالف از ایجاد بستر جدیدی به نام اتحاد دموکراتیک خبر دادند. این اتحاد جدید از روند انتخابات به عنوان یک راه حل صلح آمیز برای بحران حمایت می کند.
هانری فالکون ، نامزد پیشین ریاست جمهوری، که در انتخابات سال ۲۰۱۸ به نیکلاس مادورو رئیس جمهور فعلی انتخابات را باخت، به عنوان یکی از برجسته ترین سیاستمداران مخالف دولت اعلام کرد که: « شرکت در انتخابات «تنها راه» برای دستیابی به «تغییر» و «یک راه حل واقعی برای بحران جدی ونزوئلا» است. این امر فقط از طریق انتخابات تحقق می‌ یابد. ما باید مجددا اعتماد مردم را بخود جلب کنیم؛ این دوران سیاه تحریم های سیاسی و اقتصادی را پشت سر بنهیم؛ دورانی که گوایدو و اپوزیسیون دولت فعلی نقش بسیار مخرب و خیانتکارانه در آن داشتند و حتی برای رسیدن به اهداف شوم خود و نابودی اتحاد داخلی بر روی آن، شرط بندی هم میکردند.»؛ «تحقق این امر به معنای جلب اعتماد مجدد مردم در انتخابات است».
او در ادامه سخنانش گفت با اشاره به مصوبه‌ های «اتحاد دمکراتیک»، ما هرگونه دخالت خارجی، تهدیدات جنگ افروزانه و یا جوسازی از سوی کشورهای دیگر در انتخابات را رد کرده هرشکلی از تحریم ها، اعم از سیاسی و اقتصادی که توسط قدرت های خارجی وضع گردد را غیر قانونی میدانیم».
فرماندار سابق ایالت لارا تأکید کرد که این اتحاد برای «آغاز یک مرحله جدید» بنیاد نهاده شده است که به نظر وی «فرصت مغتنمی» است برای مخالفان تا توانايی خود را نشان دهند و به مردم ثابت کنند که مخالفان هم «برای غلبه بر بحران حاد و چند وجهی در کشور» تلاش می‌کنند.ترجمه: از سلیمی