مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

وقتی عجله ای ندارند !

جنبش جلیقه زردها همچنان در صدر خبرهای روزنامه های فرانسه است . بی عدالتی دراخذ مالیات، یک بهانه بود تا جنبش جلیقه زردها در فرانسه تبلور فریاد اعتراض به سیاست جهانی شدن را سرمشقی شوند برای دیگران … سیاست جهانی شدن اقتصاد بازتاب و نتیجه یکسانی برای تمام جغرافیای زمین نخواهد داشت.


در اعتراضات جلیقه زردهای فرانسه تا به حال چهار نفر کشته و بیش از ۷۵۰ تن از جمله ۱۳۶ پلیس، زخمی شدند . هزینه خسارت‌های وارده تا ۱٫۵ میلیون یورو، برآورد شده‌است. ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه در ۱۲ آذر ۱۳۹۷ اعلان کرد که دولت افزایش مالیات بر سوخت را برای شش ماه به حالت تعلیق می‌آورد به همچنین افزایش قیمت برق و گاز هم معلق می‌شود. وزیر دارایی فرانسه گفت اعتراضات از نظر اقتصادی فاجعه‌بار است…

آمریکا همچنان بزرگ‌ترین فروشنده جنگ‌افزار؛ روسیه به جایگاه دوم رسید…سوریه از حمله موشکی به اطراف فرودگاه دمشق خبر داد…

توافق اوپک ، افزایش قیمت نفت ، خوشحالی کاذب ملاهای حاکم در ایران ، آینده یمن و خاورمیانه نه پیچیده است و نه بدون راه حل … فقط کمی صبر نیاز دارد . عجله ای که آمریکا با پرداخت قیمت بالا در ویتنام کرد حالا تجربه ای برای منطقه خاورمیانه است .

عبدالملک الحجری، یک عضو هیئت نمایندگی جنبش انصارالله در مذاکرات صلح یمن در سوئد به خبرگزاری فرانسه گفت که تعیین ضرب الاجل برای تخلیه حدیده در دستور مذاکرات با نمایندگان دولت قرار ندارد…

در زیر آخرین گامهای سال 2018 فضای سنگین جنگ را هنوز حرف اول است . البته در تقبیح جنگ مطالب زیادی هست اما در حاشیه اکثر نظریات یک اما واگری هست.


جنگ مستقیم داخل اروپا بد است اما…خاورمیانه چه ربطی به اروپا دارد ؟
جنگ مستقیم داخل آمریکا …پیف است. اما…

ولی در جاهای دیگر سودآور هم هست ، در خاورمیانه که خیلی به رشد اقتصادی سرمایه داری کمک میکند ، نصف خاورمیانه هم با خاک یکسان شود بازم این بورژوازی ضرری نمیکند باز هم سودش را میبرند .

واما این جنگ در هر جایی توسط حاکمانی به پیش برده میشود که زمانی به عقل جن هم نمیرسید با کمک و کردیت همین غرب حاکم شوند تا به خاطرمنافع غرب مردم خودشان را به خاک سیاه بنشانند … این یک نظریه افراطی شخصی نیست. اعتراف صریح و تکان دهنده آخوند حسینیان نماینده ولایت فقیه است : ما انقلاب نشدیم برای آبادی ایران … انقلاب اسلامی برای آباد کردن نبود و نیست. اگر قرار به آبادانی بود شاه بهتر میتوانست و میماند…

زشتی و تقبیح جنگ یک حرف است و عملکرد مدعیان حرفی دیگر…تقسیم بندی جنگها به بد و خوب و مقدس و شیطانی…توجیهی کودکانه است…البته نبرد یا تضاد مردم و جامعه با حاکمان در هر نقطه ایی در حیطه و کادر این تئوری نیست.

صدر اعظم آلمان در حضور بیش از هزار نماینده حزب دموکرات مسیحی از رهبری این حزب کناره‌گیری کرد و به این ترتیب نیمی از قدرت خود را از دست داد. مرکل همچنان صدراعظم آلمان باقی می‌ماند. بیلانی از دستاوردهایش در 16 سال گذشته بنا به گفته خودش: رشد اقتصادی، کاهش شمار بیکاران، حذف خدمت اجباری سربازی و غلبه بر بحران پناهجویی در آلمان.

مرکل چالش‌های پیش روی را برشمرد: گرمایش زمین، دگرگونی‌های عظیم در فن‌آوری و نظم جهانی، چندجانبه‌نگری در تقابل با ملی‌گرایی و منافع ملی آلمان … مرکل گفت: «ما هرگز کسی را به حاشیه نمی‌رانیم و محروم نمی‌کنیم، ما هرگز کسی را تحقیر نمی‌کنیم، ما به کرامت همه‌ انسان‌ها به صورت برابر احترام می‌گذاریم، ما هرگز کسی را علیه دیگری تحریک نمی‌کنیم، ما به تمامی هموطنانمان خدمت می‌کنیم…

تمامی دستاوردهای شما و بقیه روی دوش و شانه های مردم کشورهای موسوم به جهان سوم سوار است …از رشد اقتصادی گرفته تا کاهش شمار بیکاران … تا چالشهای پیش روی : گرمایش زمین، دگرگونی‌های عظیم در فن‌آوری و نظم جهانی،خانم و آقایان مرکلی وضعیتی که در کل کره زمین در پیش چشم همه ماست نتیجه مستقیم سیاستهای خودتان است . سالها پیش وزیری آلمانی وقتی مورد سوال قرار گرفت که چرا با ملاهای فاشیست مذهبی در ایران تجارت ومعامله میکنید و این پول خون مردم ایران تمیز نیست…جواب داد:هیچ پولی کثیف نیست.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتی درباره «جریان نفوذ» نوشت: برادران حاکم و اختلاس گر هشدار مسؤولان قضایی درباره جریان نفوذ را جدی بگیرند . نفوذ به معنای هواداری و تأثیر اندیشه‌های غیراسلامی و انسانی باید در یک مبارزه دینی و فرهنگی، شفاف‌سازی و ریشه‌کن شود تا برادران مسلمان حاکم بتوانند با خیال راحت و صلوات بر محمد و آل محمد چپاول و اختلاس کنند..

محمد جواد ظریف وزیر خارجه سپاه پاسداران روز چهارشنبه ۱۴ آذر در حاشیه جلسه هیات دولت وعده داد که ساز و کار مالی اروپا با حکومت اسلامی ایران به زودی ثبت خواهد شد. حکومت اسلامی ایران در حالی با این حرکات دلخوش است که وقایع و نشانه ها برعکس نظریات حکومت اسلامی را نشان میدهد .

اروپا و در راس آن فرانسه خودش درگیر است . علیرغم عقب نشینی دولت، جنبش “جلیقه زردها” که از سه هفته پیش در فرانسه آغاز شده است، قصد کوتاه آمدن ندارد و برای برپایی یک تظاهرات گسترده دیگر در پاریس در روز شنبه فراخوان داده است.تحت عنوان شنبه سیاه…

پلیس فرانسه با توجه به تحلیل قوای ضد شورش؛ از دولت درخواست بکارگیری ارتش را بویژه برای حفاظت از مراکز مهم دولتی کرده است.

روز شنبه برج ایفل تعطیل است.

اروپا باید مسئله اوکراین و روسیه را هم وصله پینه کند.
استفاده از یورو به جای دلار در معاملات خارجی در دستور کار اروپا قرار دارد .


حکومت اسلامی همزمان یک موشک ریقوی مثلا بالستیک هم آزمایش کرد تا اروپا در هر قدمی بداند که ولایت فقیه در موضع قدرت است.

مسیح علی نژاد و رضا پهلوی در دیداری دانشگاهی بر لزوم اتحاد همه مخالفان جمهوری اسلامی تاکید کردند و گفتند منافقین و کمونیستها را ریشه کن کنیم دیگه نونمون تو روغنه و با کمک آمریکا مفت خوری کنیم و حالشو میبریم…باور کنید هر وقت خواستم این ترکیب را در زمین سیاست جدی بگیرم بی اختیار خنده ام گرفت !

ایرج مصداقی هم نوشته بود : شادی صدر و شادی امین پول گرفته تا تلاشهای دیگران را ملاخور کنند و حقایق را زیر پا بگذارند…


اولا نمیدانم منظور از تلاشهای دیگران چیست ؟ فقط امیدوارم منظور حرکات میمون وار هیئت مصداقی و برادران نباشد بالاخره هر نشادری هم زده باشند یک جایی خاصییتش تمام میشود .


و دوما دمشون گرم همینکه آدما هر کاری بکنن کون هیئت مزبور و حواریون منگولش بسوزه ، نشون میده اونا کارشون درسته …البته منظورم از حواریون عوام نیستن ، بلکه خواصی هستند که در سیاست مثلا برای این عقب مونده ها جا باز میکنن…


10.12.2018

اسماعیل هوشیار