کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

وحید صیادی نصیری !

وحید صیادی نصیری زندانی سیاسی عقیدتی به اتهام توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام دستگیر ودر زندان قم دست به اعتصاب غذا زد و بعد از 2 ماه در زندان حکومت اسلامی ایران جان سپرد . این البته تازگی ندارد . سیستم ولایت فقیه اسلامی از ابتدای حضورش در ایران مرگ ارمغانش است و این داستان پایانی ندارد . در حواشی و بازتاب این خبرصدای آمریکا هم خبر داد که اعتصاب غذای اکبرگنجی از این هم طولانی تر بوده است…یادم افتاد به آن دوران که اکبرگنجی ملقب به اکبر پونز هر روز که از اعتصابش میگذشت چاق تر وسرحالتر میشد … دست آخر هم از زندان اوین یک خط ترانزیت راه انداخت که از مسکو تا ایتالیا و تا واشنگتن رفت . هیچوقت هم فرصت پیدا نمیکنه که یه نگاهی به گذشته خودش بکنه ! قرار بود گاندی ایران بشه ولی چائید ! حالا توی بنیاد فریدمن داره با تخماش بازی میکنه !

علی خامنه‌ای هشدار داد که همه باید حواس‌شان به «فریب‌کاری» آمریکا باشد: «ممکن است نقشه را برای سال ۹۸ کشیده باشند…

‏نگران نباش حاجی . هیچ قدرتی به اندازه روحانییت در تمام تاریخ ایران نمیتوانست کمک کار غرب و امریکا باشد و جامعه رو به اعماق تاریخ پرت کند ، روحانییت ایرانی بی نهایت تلاش کرد و موفق شد تا امریکا ( غرب ) پیروز شود و بقیه مردم ایران بازنده شدند.

راستش من بلد نیستم چطور باید حقایقی سیاسی را توی زرورق گذاشت روی میز…و مخاطب چطور تشخیص دهد داخل زرورق چیست ؟ نظراتم خیلی ناپلئونی است و اصلا واقعی نیست ، مثلا در 1357 با تعویض نظام سیاسی ایران غرب جطور پتانسیل بالقوه جامعه ایران را دهنه میزند و سرعت آن را میگیرد و آن را توسط قشر مفت خور روحانییت و لایه های مرتجع جامعه به عقب نگه میدارد تا توازن را در خاورمیانه به نفع خودش حفط کند و هنوز هم با همان هیولای ارتجاع روحانییت نرد عشق بازی میکند ، هنوز کردیت سیاسی و اقتصادی میدهد و سرپا نگهش داشته است و خاله بازی کاخ سفید با ولی فقیه زیر پتو ادامه دارد و البته انواع مرگ در زندانهای حکومت اسلامی ایران در «شدیدترین» وجه نقض حقوق بشر را محکوم کرده است … جاکشای ساکن کاخ سفید فکر کردن با جامعه دوران قاجار طرفن ؟

ببین همین کلمات و خطوط چقدر بی معنی است ؟ من انبوهی ایرادات دارم ولی به کسی توهین نمیکنم .

وقتی به پدیده ایی سیاسی مثل سلطنت نگاه میکنم یا منویسم این اسمش توهین به افراد نیست این یک سیستم مفت خور است که مورد اشاره است وقتی به مقام ارزشی و مفت خورتر ولایت فقیه یا رهبر عقیدتی یا پیامبری اشاره میکنم دقیقا جایگاه ارزشی آن مد نظرم است و افراد حقوقی مثل خامنه ای یا رجوی یا رضا پهلوی اگر خودشان را سیبل کنند هدف میشوند که بنده مقصر نخواهم بود .

این روزها تلاش برای ورژنهای سیاسی انفرادی که امتحان خودشان را پس داده اند مثل سلطنت یا ولایت فقیه… به نظر من جای نقد هم ندارد ولی طنز خالص چرا…

دیگران هم هستند و اگر فقط خودشان را در جمع و با جمع نمیبینند حتی طنز هم نیستند . دوران حکومتهای فردی مثل سلطنت و شیخ از نظر سیاسی و جهانی و منطقه ایی تاریخ مصرفش تمام است و با همین اوضاع آنها که هنوز از سلطنت یا ولایت ففیه یا رهبر عقیدتی دفاع میکنند را چه باید گفت ؟ تلاشهای غرب درجهت حفظ همین سیستم اسلامی ولایت فقیه واستحاله آن ونهایتا ترکیب اصلاح طلبان موجود با بازماندگان سلطنتی سابق مثل رضا پهلوی و مسیح علینژاد …یعنی آنها بهتر میدانند که دوران حکومتهای فردی تاریخش به سر آمده است . طنز من به خاطر نگرانی از حاکم شدن افرادی چلمنگ نیست . طنز در قدم اول فقط به خاطر خودش حُرمت دارد .

صادق لاریجانی: سرایت بیداری اسلامی به اروپا در حال تحقق است…

رئیس قوه قضائیه با اشاره به جنبش “جلیقه زردها” از رهبران اروپایی خواست با مردم بر اساس “ارزش‌های اسلامی” برخورد کنند. او می‌گوید پیش‌بینی رهبر جمهوری اسلامی درباره سرایت موج بیداری اسلامی به اروپا در حال تحقق است.


همین گفته ها ما را بر آن داشت تا دنبال ریشه و پیشینه تاریخی خانواده لاریجانی برآئیم …


در بخش تاریخ لاریجانی ها به نوشته های هرودت رسیدم که نوشته بود اقوام ناسامونهای دیندار که از اجداد همین لاریجانی ها هستند ، مراسم ازدواج جالبی داشتند در شب عروسی علاوه بر پذیرایی همه جانبه از مهمانان ، عروس موظف است که هر کسی تمایل داشت یک بار هم با او بخوابد و در ازای هر سرویس سکسی یک حلقه چرمی به پایش میبندد ، و هر عروسی تعداد حلقات چرمی پایش بیشتر بود نشانه خوبی بود که مردان بیشتری از بدن عروس خوششان آمده است …لاریجانی ها نتیجه همین بیداری اسلامی هستند…

همین تداخل بیش از حد ژنها باعث شد تا در به وجود آمدن نسلهای بعدی اختلالات جدی به وجود آید .

به قول یکی که نوشته بود هر وقت احساس کردی از همه بدبختری…یاد مکرون بیافت که احمدی نژاد و بادامچیان و خامنه ای ، او را به رعایت اصول دموکراسی دعوت کردند !!!



14.12.2018

اسماعیل هوشیار