به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

هدف بازیهای پنهانی چه میباشد؟

(فرهاد)

گر نهد معمار سنگ را در تهداب کج

تا ثریا میرود دیوار کج

لیل 1396/11/28 از کابل خبری به نشررسید در آن گفته شده، اطلاع که به ما رسیده لوی درستیز های کشور های پاکستان، تاجکستان، ازبکستان، قرغیزستان وغیره که به فراخوانی ایالات متحده امریکا در افغانستان دعوت شده بودند.

قبل از آمدن به ارگ ریاست جمهوری بدون حضور دولت افغانستان در گوشه میدان نظامی شهر کابل جلسه دایر تصامیم لازم اتخاذ بعد از آن به ارگ رفته با حضور داشت مقامات دولتی جلسه تشریفاتی را دایر نمودند.

در حالیکه برگزار کننده گان جلسه متذکره نتایج آنرا در همکاری در مبارزه با هراس افگنی مثبت خوانده تا هنوز مردم ما از نتایج جلسه پنهانی آگاهی نداشته که هدف آن چه بود و چرا در آن جلسه مقامات دولتی حضور نداشتند؟

عبدالجبار قهرمان عضو ولسی جرگه میگوید من بارها گفته ام که صلاحیت جنگ بدست افغانها و بمنافع افغانها نبوده صرف افغانها در دو طرف جنگ قربانی آن میشوند.

آقای ترامپ رئیس جمهور امریکا در دیدار با نماینده های شورای امنیت سازمان ملل متحد داشت گفت: امریکا برای ماموریتی که به افغانستان آمده آنرا به پایان خواهند رساند در اشاره به طالبان و وضعیت افغانستان گفت فکر نمی کنم که ایالات متحده در حال حاضر برای انجام گفتگو آماده باشد این پروسه به زمانی خیلی زیاد نیاز دارد.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین در هفته اخیر در مصاحبه با روزنامه امریکا داشت گفته است امریکا و پاکستان زیر بهانه یک گروه طالبان نمیخواهد جنگ در افغانستان خاتمه پیدا کند میافزاید چندین پایگاه نظامی نه بخاطر سرکوب هراس افگنان بلکه بخاطر انجام پلانهای بر ضد کشور های منطقه از جمله چین، فدراتیف روسیه، ایران و غیره ایجاد کرده اند وی میگوید امریکایی ها بخاطری در تدویر لویه جرگه مخالفت مینمایند ترس دارند که در آن بخاطر بستن پایگاه های نظامی شان تصامیم اتخاذ نگردد.

نماینده ناتو میگوید که جنگ در افغانستان راه حل نظامی ندارد!

بیش از نود و نو فیصد مردم افغانستان مخالف بمبارد های هوایی که سبب کشتار مردم بی گناه از جمله زنان و کودکان گردیده و میگردد میباشند به نسبت ویرانی خانه میلیونها تن از خانه هایشان به سایر نقاط کوچ نموده در این هوای سرد زمستان بدون لباس و غذا دوا شب و روز خود را سپری مینمایند.

یک عضو شورای ولایتی ولایت کنر میگوید: در حال حاضر بیش از یک هزار و پنجصد داعش در چهار ولسوالی ولایت کنر موجود بوده مصروف سرباز گیری میباشند

حاجی عبدالظاهر قدیر معاون ولسی جرگه در صحبتی که مردم ننگرهار داشت میگوید فعالیت داعش مثل سابق به شکل وسیع آن ادامه داشته حکومت ریاکارانه از سرکوبی داعش بخاطر فریب مردم حرف میزند میافزاید عده از سران دولت غیر مستقیم در افزایش داعش سهم داشته و مقامات نمیتوانند آنها را کنترول نمایند.

مسؤولین بلند پایه دولتی شهر کابل را بجای بازسازی سنگر سازی نموده فضای شهر به یک شهر ترس و وحشت ناک مبدل از همین لحاظ بخاطر رسیدن از یک طرف به طرف دیگر شهر ساعت ها وقت شان سپری میشود. سرقت های مسلحانه، آدم ربایی و سایر جنایات ادامه داشته فقر، بیکاری، بیماری،  فرار مغزها، سرمایه روبه افزایش روزانه بیش از سه هزار تن غرض اخذ پاسپورت بریاست پاسپورت مراجعه مینمایند.

کشمکش های قدرت طلبی بین سران دولت و عده از ولایات سخت مردم ما را نگران ساخته سخنگوی ریاست جهموری از ثبت نام نمودن عده از مقامات بلند دولتی به خاطر اخذ تذکره الکترونیکی خبر میدهد.

در مقابل رئیس اجرائیه این کار را مطابق اراده مردم ندانسته و خواهان تجدید نظر در این رابطه شده است.

مردم ما با سپری شدن چندین هفته از حادثات خونین شهر کابل  هنوز هم نتوانسته اند توته های گوشت و آثار از فرزندان، شوهران، پدران، دوستان، عزیزان خویش را از زیر توده های خاکستر و شعله های دود پیدا نمایند اشک مادران، خانم ها، فرزندان و عزیزان بخاطر گم شده گان شان جاری است هر لحظه انتظار آمدن آنها را میکشند.

و زخمی ها بصورت اساسی تداوی نشده اند.

عطا محمد نور هشدار میدهد در صورت برآورده نشدن خواست هایش با یک کاروان بزرگ بطرف کابل حرکت در پانزده ولایات اعتراضات مسالمت آمیز بر ضد دولت آغاز خواهد شد.

آقای ارغندیوال رئیس حزب اسلامی در صحبت که داشت میگوید که سران امریکا بخاطر رسیدن اهداف شان خواهان تامین صلح و ثبات واقعی در کشور ما نمیباشند.

اکثر کارشناسان و مردم ما را عقیده برآنست جنگ بر ضد تروریزم، مواد مخدر، احیا و بازسازی واقعی حکومت داری خوب دفاع از حقوق زن و بشر نبوده و نمیباشد.

بلکه بخاطر رسیدن کشور های توسعه طلب غرض دستیابی به ثروتهای مادی، معنوی کشور های آسیای میانه و هزاران معادن دست نخورده افغانستان میباشد.

بباور آگاهان یکی از بزرگترین عوامل که سبب دشواریهای فوق طی دهه چهاردهه از جمله هفده سال گذشته صورت گرفته انجام بازیهای خونین، خصمانه و پنهانی کشور های توسعه طلب بر ضد کشور و مردم ما بوده می باشد.

وقت آن رسیده که بخاطر بیرون رفت از وضع موجود و جلوگیری از بازیهای فوق تمام نیروهای سالم اندیش صدای اعتراضات خویش را از طریق وسایل اطلاعات جمعی جامعه مدنی و مبارزات مسالمت آمیز بلند نمایند در غیر آن کشور و مردم ما از این بیشتر قربانی بازیگران خواهد شد.