مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

نقش امپریالیسم انگلیس در قتل عام مردم بی دفاع غزه

نسل کشی در غزه با سلاح های امپریالیسم مکار انگلیس

 صبا راهی
از هشتم جولای 2014 تا امروز دوم آگوست 2014 دولت تروریست پیشه، اشغالگر و صهیونیستی اسرائیل با هدف قرار دادن مناطق مسکونی؛ و مراکز حیاتی مانند نیروگاه برق، مردم بی دفاع فلسطین را در غزه قتل عام میکند، یک پنجم از تعداد کشته شدگان کودکان هستند، و این در حالی است که دیشب طبق سند، فاش شد که این اسلحه های انگلیسی فروخته شده به اسرائیل است که فلسطینان را قتل عام میکند و خانه و کاشانه شان را بر سرشان ویران می کند، دولت جنایتکار انگلیس به نخست وزیری دیوید کامرون از توضیح در باره این موضوع حدز میکند( به این لینک مراجعه شود
Israel-Gaza conflict: Revealed – Britain’s ‘role’ in arming Israel
 
و این اولین باری نیست که سلاح های فروخته شده به اسرائیل فلسطینیان بی دفاع را قتل عام میکند، دو هفته کشتار مردم بی دفاع فلسطین در دسامبر 2009 و ژانویه 2010 نیز بیش از 1400 فلسطینی را کُشت که 400 نفر از آنها کودک بودند! در آن زمان آمریکا برای وزیر دفاع اسرائییل، مصاحبه ای مطبوعاتی ترتیب داد که در آن هیتلر فلسطینی ها گفت:” اگر فلسطینیان بخواهند از خود دفاع کنند ما آنها را دوباره و دوباره و دوباره قتل عام میکنیم! و این قتل عام هم اسم رمزش ” دفاع از مرزهاست“! ناحقی که امپریالیستها برای اسرائیل قائل شدند تا به این وسیله بتواند به سرکوب سیستماتیک مردم بی دفاع فلسطین برای بقای جنایتکارانه و متجاوزگرانه خود ادامه دهد.
از طرفی نیروهای سوپر راست ایرانی که تا امروز نشان داده اند که برای نام و نانی آلوده از هیچ گونه “خدمتی” به امپریالیستها، اربابان دولت اسرائیل تروریست پیشه دریغ ندارند، همان هایی که برای “مدرن و متمدن ” جلوه دادن چهره ضدکارگری خود در کنار اشک تمساح ریختن برای فلسطینان برای سربازان سرکوبگر اسرائیلی که مردم بی دفاع فلسطین را قتل عام میکنند دلسوزی میکنند، دنبال پیدا کردن “گره های غزه و اسرائیل” هستند و هرگز مانند “مُرداشان” ژوبین رارانی، معروف به منصور حکمت و یازده اسم دیگر، که اسرائیل سرکوبگر، اشغالگر و  صهیونیست را “دموکراتیک ترین” رژیم خاورمیانه نامید و به رسمیت شناخت، و از کمک مالی آن دولت سرکوبگر هم چشم پوشی نکرد، بجای امپریالیسم که دشمن اصلی خلق فلسطین است، “حماس” آلت دست امپریالیست ها را “علت اصلی” معرفی میکنند، باز هم با وقاحت کامل در لفافه از موجودیت رژیم قلدر تروریستی بنام اسرائیل دفاع میکنند.
 اینها و سایر “دموکراسی طلبان متمدن” فکر میکنند در این غرب وحشی، که دولت هایش بنیادگراهایی چون صهیونیسم و حزب اله و اخوان مسلمین و طالبان و داعش و امثال آنها را در خاورمیانه تعلیم میدهد، به آنها برنامه میدهد و آنها را از نظر اسلحه حمایت میکند، تا نیروهای کمونیستی و سایر آزادیخواهان و استقلال طلبان را در منطقه سرکوب و قلع و فمع کند، و مبارزات طبقه کارگر را در این منطقه به عقب برانند، اگر تنها از آنانی که مورد ظلم و سرکوب سیستماتیک  ارتش سرکوبگر صهیونیستی قرار گرفته اند، مانند خلق فلسطین، دفاع کنی، به معنای دفاع از “حماس” است، و یا دفاع از “تروریسم” است، کاملا از سر منافع طبقاتی اشان است که خود را به منافع بورژوزای فاسد و جنایت پیشه داخلی و جهانی بخیه میزنند. و بجای محکوم کردن سیاست های جنایتکارانه و غارتگران و متجاوزگرانه امپریالیستهایی چون انگلیس مکار پیر که اسلحه هایش در دست سرکوبگران صهیونیستی کودکان فلسطینی را تکه تکه میکند، “حماس” آلت دست امپریالیستها را محکوم می کنند!
پر روشن است که بدون حمایت همه جانبه امپریالیسم آمریکا و انگلیس و رژیم های ضدکارگری عربی در منطقه، مانند کشتار فلسطینی ها به وسیله ارتش اردن در سپتامبر 1970  که به سپتامبر سیاه معروف شد، حدود 30 هزار زن و مرد و کودک فلسطینی قتل عام شدند، دولت تروریست پیشه اسرائیل صهیونیست نمی توانست و نمی تواند به حیات جنایت پیشه خود ادامه دهد. 
 این گونه افراد نادان که به برکت ” دموکراسی و تمدن” امپریالیستی مثل انگل رشد میکنند، بی شک سرشان در توبره ای آلوده است که وجدان های  اینان را اینچنین کور کرده است. اینها محال است که یک اطلاعیه در محکومت فروش اسلحه امپریالیسم انگلیس مکار به اسرائیل تروریست پیشه سرکوبگر صادر کنند! 
نابود با امپریالیسم دشمن اصلی طبقه کارگر و محرومان دنیا
ننگ و نفرت بر حامیان “مدرن و متمدن” امپریالیستهای خون آشام
مرگ بر رژیم های بنیادگرای تروریست پیشه اسرائیل و اسلامی
هر چه متشکل تر باد مبارزات طبقه کارگر در سراسر دنیا برای نابودی سرمایه داری جهانی و رژیم های وابسته به آن مانند رژیم سرمایه داری صهیونیسی اسرائیل و اسلامی