دولت پدیده عقلی – تحلیل موردی حمله پاکستان در ولایت پکتیکا

دولت پدیده قوم و یا دینی مطلق نیست. و دین…

هر شکستی ما را شکست و هیچ شکستی شکست ما…

نویسنده: مهرالدین مشید با تاسف که تنها ما نسل شکست خورده…

نوروز نبودت

- بیژن باران چه کنم با این همه گل و…

عرفان در مغز

دکتر بیژن باران     لامارک 200 سال پیش گفت: به پذیرش…

نماد های تاریخی- ملی و نقش آن در حفظ هویت…

نور محمد غفوری اشیاء، تصاویر، نشان‌ها، مفاهیم، یا شخصیت‌هایی که نمایانگر…

در دنیای دیجیتالی امروز، انسان‌ها به مراتب آسیب پذیرتر شده…

دیوارها موش دارند و موش‌ها گوش! این مثل یا زبانزد عام…

خالق تروریستهای اسلامی؛ الله است یا امریکا؟

افشاگری جسورانه از ژرفای حقیقت سلیمان کبیر نوری بخش نخست  درین جا می…

چگونه این بار حقانی ها روی آنتن رسانه ها قرار…

نویسنده: مهرالدین مشید از یک خلیفه ی انتحاری تا "امید تغییر"…

شب یلدا 

شب یلدا شبی شور و سرور است  شب تجلیل از مدت…

سجده ی عشق!

امین الله مفکر امینی      2024-21-12! بیا کــــه دل ز تنهایــی به کفیدن…

فلسفه کانت؛ تئوری انقلاب فرانسه شد

Immanuel Kant (1724-1804) آرام بختیاری  نیاز انسان عقلگرا به فلسفه انتقادی. کانت (1804-1724.م)،…

حال: زمانست یا هستی؟

بیت: غم فردا، کز غصه دیروز ریزد به هجوم انرژی، کشف زمان…

درختی سرشار از روح حماسی  و جلوه های معبودایی

نویسنده: مهرالدین مشید تک "درخت توت" و دغدغه های شکوهمند خاطره…

کهن میلاد خورشید 

رسول پویان  شـب یلـدا بـه دور صندلی بـسـیار زیبا بود  نشـاط و…

مبانی میتودیک طرح و تدوین اساسنامهٔ سازمانهای مدنی

نور محمد غفوری شاید همه خوانندگان محترم روش تحریر و طُرق…

انحصار طلبی ملا هبت الله، کشته شدن حقانی و سرنوشت…

نویسنده: مهرالدین مشید ختلاف های درونی طالبان و کش و قوس…

ریحان می شود

قاضی پشتون باسل حرف  نیکو مرکسان را  قوت  جان میشود قوت جسم…

کهن جنگ تمدن 

رسول پویان  نفـس در سـینۀ فـردا گـره افتاده بازش کن  بـرای خــاطــر…

ترجمه‌ی شعرهایی از بانو روژ حلبچه‌ای

هر گاه که باران،  آسمان چشمانم را در بر می‌گیرد. آن، تکه…

سلام محمد

استاد "سلام محمد" (به کُردی: سەلام موحەمەد) شاعر کُرد، زاده‌ی…

«
»

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى

در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را به كافه مسلمين تسليت عرض ميدارم

ثانيا از همه خواهشمندم تا به اعتقادات مردم احترام داشته باشند و باور هاى مردم را كه خود به آن باور مند نيستند، مورد استهزا و تو هين قرار ندهند .

در ظرف ١٤٠٠ صد سال هزاران حاكم و شاه امير ، با امر و حكم و ظلم و زور خواستند جلو گيرى از مراسم عاشوراى حسينى كنند اما ناكام ماندند، انها به گور ها رفتند و مراسم عاشورا تا كنون ادامه دارد ، طالبان كه مزدوران بيش نيستند بايد بدانند كه هيچگاه نميتوانند مراسم عاشورا را لغو كنند چون تا كنون خود شانرا هيچ كشور اسلامى منحيث مسلمان برسميت نه شناخته است، بنا آزين بيشتر خود را منفور نسازند.

فاجعه كربلا در سال ٦١ هجرى كه با شهادت حضرت امام حسين نواسه خاتم أنبيا و ٧٢ تن از ياران با وفاى ان انجاميد داراى أبعاد گسترده است كه نميتوان در چند سطور انرا بيان نمود  فقط ميتوان گفت عا شورا ميزان بود كه حق را از باطل قياس كرد و عشقى بود كه با همه از خود گذرى و متانت و وفا معشوق را بمعرفى گرفت و نداى بر حق بود كه ظالم و ظلمت را ريشه كن ساخت و ان عاشقان در ظاهر جان هاى شانرا باختند و مغلوب انروز شدند و امروز پيروزى شانرا شاهد استيم و ميبينيم كه همه لعن بر يزيد و يزيديان مى فرستند و علم پيروزى عاشورا را بدوش ميكشند قابل تذكر است كه سيد الشهدا حسين عليه السلام تنها مربوط به تشيع نيست و تنها از مسلمين نيست بل از همه بشر است و براى استناد اين مطلب بايد به صحبت رهبر هند گاندى بزرگ مراجعه كرد كه در باره امام حسين و عاشورا چه بجا فرموده است 

(ملات گاندی در مورد امام حسین

  • تحسین من از فداکاری نجیب امام حسین (ع) به عنوان یک شهید فراوان است زیرا او مرگ و شکنجه رانش را برای خودش، پسران و کل خانواده اش پذیرفت، اما تسلیم مقامات ناعادلانه نشد.
  • اگر هند بخواهد یک کشور موفق باشد باید در مسیر امام حسین (ع) گام بردارد.
  • اگر من یک ارتش مانند 72 سرباز حسین یعنی با همان میزان اخلاص و رشادت داشتم ، در 24 ساعت آزادی هند را کسب می کردم.)

و بايد خاطر نشان نمود كه حضور عليا مكرمه زينب خواهر مدبر حسين ابن على عليه السلام بعد از شهادت انحضرت و خطبه هاى ارزشمند شان در مسير كوفه و شام و مجلس يزيد باعث زنده نگهداشتن اين قيام گرديده است كه  مبين قيام و نهضت با نوان است

و لعنت الله على القوم  الظالمين

شناخت کربلا

کربلا را از بنا باید شناخت

مظهر عشق خدا باید شناخت

گر بخواهی معرفت با شاه دین

از بیان مصطفی باید شناخت

در جهان بسیار باشد کشتگان

سرورش؛ از نینوا باید شناخت

حکمت خون حسین و قتل او

در رگی عدل و وفا باید شناخت

تا شود کشتی جنبش رهنورد

رزم را تا انتها باید شناخت

روبرو گفتار حق اظهار کن

مفسدین را در قفا باید شناخت

در گذرگاه پر از تشویش جان

عشق جانان را صفا باید شناخت

گر بود چشمی مریض معرفت

بر علاجش توتیا باید شناخت

مکتب حریت و توحید و حق

از دل آل عبا باید شناخت

نذیر ظفر