مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

مردم خواهان ختم بازیهای خونین در کشور میباشند

فرهاد

بترس ای طاهر وحشی که صیاد                             به لب گفتار لطف آمیز دارد

ولی در آستین آن فتنه بنهاد                                    همانا خنجری خونریز دارد

بناحق ریخت خون عالمی را                                          نگارم مشرب چنگیز دارد

(فانی)

طی هفته اول ماه سنبله سال 1393 خورشیدی وسایل اطلاعات جمعی خبری را نشر نموده که در آن گفته شده سران قصر سفید جایزیی گرفتاری سراج الدین حقانی را دو چند یعنی بیست میلیون دالر تعیین کرده اند. آگاهان امور و مردم در این رابطه از طریق تلویزیون طلوع نیوز و سایر محافل دیدگاه­های خویش را چنین بیان داشتند.

بیش از چهاردهه میشود جنگ اعلان نشده و تحمیلی از خارج به رهبری ایالات متحده امریکا و متحدین منطقه و جهانی آن شعله­ور گردیده و با تأسف هنوز هم جریان دارد. بازیگران توانسته­اند با به راه انداختن همچو بازیها هزاران میلیون مردم جهان از جمله کشور ما را اغفال تا بتوانند به اهداف شوم خویش دستیاب شوند. میافزایند مردم ما بخاطر دارند چهاردهه قبل ادارات استخباراتی ایالات متحده امریکا به همکاری آی. اس. آی، سعودی و سایر متحدین منطقه خویش توانستند با مسلح نمودن گماشتگان خویش با سلاح­های پیشرفته از جمله استنگر دشمن دیرینه یعنی اتحاد شوروی وقت و سایر نیروهای صلح و ترقی را از پا درآوردند، با مسلط نمودن تشنگان قدرت و ثروت، فاسد و غیرماهر افغانستان را به یک سرزمین مخروبه و سوخته تبدیل نمایند که مبدل ساختن سرزمین انگور به سرزمین سوخته، انفجار بت­های بامیان، کشتارهای جمعی در یکاولنگ، قیصار و بلخ، ویرانی شهرکابل، غارت هزاران میلیارد دالر ثروت­های مادی و معنوی کشور و منحل نمودن قوای مسلح چند صد هزار نفری که با سلاحهای پیشرفته هوائی و زمینی مجهز بود یک مثال برجسته از انجام جنایات فوق میباشد.

بعد از آنکه سریال بازیهای فوق علاقمندان خویش را از دست داد، زیربهانه فروریزی آسمان خراشهای امریکا دست آستین بر زده تحت نام مبارزه با مواد مخدر، تروریزم، دفاع از حقوق بشر، زن، حکومت داری خوب و بازسازی به کشور ما هجوم آوردند، بعد از گذشت سیزده سال جغل­شان از آب برآمد، دامان رسوایی هایشان به جهانیان بلند شد که همه وعده­های  ریاکارانه را که در لفظ داده بودند برضد آن عمل کردند که مبدل شدن کشور ما به پایگاه مافیای بین المللی مواد مخدر، میدان نبرد، بازار مصرفی، تهیه کننده مواد خام، آزمایش انواع ایدولوژیها، سلاح های پیشرفته، گرداب های خون، کوره های آتش، در ردیف سه کشور فاسد، تهیه کننده نود فیصد مواد مخدر یک مثال برجسته میباشد. به نسبت انجام پلان­های خصمانه کشور و تقلب گسترده در چند دوره انتخابات ریاست جمهوری، پارلمانی، شوراهای ولایتی طی سیزده سال گذشته کشورها در جهان ریکارد اول را قایم کرده.

حالا کشورهای متذکره به رهبری ایالات متحده بخاطر گم کردن پل پای جنایتکاران فوق با پخش سریال جدید میخواهند توجه جهانیان را جلب نمایند، یکی آن اعلان جوائز بالای سران که به حمایت ادارات استخباراتی کشور های فوق الذکر به این جایگاه و مقامات عالی وحشت و دهشت رسیده اند میباشد. مردم میگویند یک ماه قبل زمانیکه عملیات نظامی در وزیرستان شمالی آغاز شد، تمام وسایل نظامی، لوژستیکی پیشرفته حقانی به واسطه یک صد و پنجاه و یک موترهای باربری به همکاری نظامیان پاکستانی که نماینده­گان امریکائی در آنجا نظاره­گر بودند به مناطق میرانشاه انتقال داده شد. طی سیزده سال گذشته بخاطر اغفال نمودن جهانیان سران گروه های ترورست را چندین بار در لست سیاه شامل و دوباره از لست خارج نمودند. چندین تن از سران طالبان که دست هایشان به خون ملت آغشته بود زیرنام تبادله با یک سرباز امریکائی رها شدند، چندین تن از سران طالبان پاکستانی بدون توافق دولت افغانستان از زندان بگرام به واسطه امریکائی ها رها شده از جمله سه هزار طالبانی که به واسطه فرمان عفو حامد کرزی از زندانها رها گردیدند عده زیادشان دوباره در جنگهای خونین اشتراک و تحت قومانده نظامیان پاکستانی بزرگترین جنایات را برضد کشور ما انجام داده و میدهند. مردم میگویند اگر سران قصر سفید و متحدین منطقه ای و جهانی آنها بخواهند در یک شبانه روز در کشورهای منطقه بنام طالب و سایر گروه های دهشت افکن فعالیت کرده نمیتوانند،مردم ما سران قصر سفید، ادارات استخباراتی، متحدین منطقه و جهانی آنها را، حامیان، جنگسالاران، مافیای مواد مخدر، اقتصادی، غاصبین زمین، ترورستان، هراس افکنان، ناقضین حقوق بشر، عاملین خشونت های خانوادگی، دامن زدن خصومت های قومی، لسانی، مذهبی، سمتی، تنظیمی، حزبی، قانون ستیزان، مردم ستیزان، زن ستیزان، فرهنگ ستیزان، عاملین فساد گسترده، غارت به ارزش هزاران میلیارد دالر ثروت­های مادی و معنوی کشور میخوانند.

اتخاذ تصامیم زود هنگام شورای وزیران کشور در تورید اجناس و مواد بی کیفیت از جمله تیل دیزل و پطرول ثابت میسازد که مافیای مواد مخدر اقتصادی، غاضبین میلیونها هکتار زمین، جنگسالاران، قانون ستیزان، عاملین فساد گسترده، فرهنگ معافیت، در عقب پرده وجه مشترک داشته، بخاطر ازپا درآوردن و ناتوان ساختن ده ها میلیون مردم هر عملی را که به منافع شان باشد انجام میدهند. باید گفت ترورستان طبق سناریوی ادارات استخباراتی منطقه و جهان با انجام حملات انتحاری ماین گذاری روی جاده، سرقت های مسلحانه، آدم ربائی ها، خون مردم ما را جاری ساخته، مافیای اقتصادی، و سایر گروه های فوق الذکر با تورید اجناس بی کیفیت از جمله تیل دیزل و پطرول و سایر اجناس و مواد بی کیفیت میخواهند مردم ما را به امراض مهلک و خطرناک مبتلا سازند. سفرهای وزیرخارجه و گفتگوهای تیلیفونی اوباما زیرنام ایجاد حکومت وحدت ملی موجب نگرانی مردم ما گردیده. مردم میگویند در حالی که نود و پنج سال قبل شاه امان الله برعلاوه اصلاحات در سایر بخش ها عاقلانه موضوع وحدت ملی را بر محور برادری و حقوق مساوی مردم افغانستان به گردش انداخت، موضوعات شامل پلان کاری آن از این قرار بود، ماده هشتم قانون اساسی و سایر موادات آن چنین توضیح شد. همه افرادی که در افغانستان میباشند بلاتفریق، دینی، مذهبی، تبعه افغانستان گفته میشوند. ماده نهم که کافه تبعه افغانستان در امور دینی و مذهبی، نظامات سیاسی پایبند و آزادی حقوق شخصی خود را مالک هستند. ماده دهم حریت شخصیه از هرگونه تعرض و مداخله مصئون است. هیچ کس بدون امر شرعی و نظامات مقننه توقیف و مجازات نمیشود. ماده نزدهم کافه تبعه افغانستان بخصوص شریعت و نظامات دولت در حقوق وظایف مملکت حق مساوی دارند. ماده بیست و دوم بیگار بکلی تحریم شد. ماده بیست و چهارم شکنجه و انواع زجر ممنوع گردید، مصئونیت منزل و مکاتبات تأمین شد، روح این مواد قانونی بود که در عمل مورد تطبیق قرار داشت و از لوث ریا و مردم فریبی کذب و نفاق مبرا بود جنانکه مراسم مذهبی و تکیه گاه های پیروان مذهب امامیه عملا آزاد شدند و برده گان هزاره که میراث دوره عبدالرحمن خان بود از بردگی نجات یافتند. از جمله هفت صد و چند نفر غلام در شهر کابل از منزل اربابان خود برآمدند، در مجالس مشوره ولایات کندهار، غزنی، جلال آباد، انجمن معارف یک یک نفر نماینده گان انتخابی هندوهای افغانستان شامل و در امور ادارات سهیم گردیدند قید رنگ زرد از دستار و معجر هندوها با باقیات پول جزیه طبق فرمان ماه حمل 1299 شاه امان الله مرفوع گردید اولادهای هندوها در مدارس مسلکی و نظامی لیسه حبیبیه و حربیه، افسری وارد و قبول شدند. تبعیض از قبیل مذهب، قبیله و تفریق از نظر نژاد وجود نداشت، معاش مستمری و نسبی عشیره محمدزایی و خان با امتیاز روحانیون لغو گردید برای ملت حقوق مساوی داده شد. ماشین دولت به اساس سه قوه اجرائیه مقننه و قضائیه استوار بود هر کدام مطابق قانون صلاحیت های خود را داشتند.

شورای دولت و مجالس مشوره مطابق مواد 39 و 49 قانون اساسی و تشکیلات اساسی معین گردیده بود، قوه قضائیه کشور اختیارات وسیع و یک نوع استقلال خود را داشت، دولت استقلال آنها را مطابق ماده 53 محترم میشمرد، دولت برای تدویر و امور کشور وضع اجرای قوانین مختلفه را مدار فعالیت قرار میداد. توسط شورای دولت، کابینه وزراء جرگه های کبیر یک سلسه قوانین وضع و تصویب گردیده بود. جرگه های کبیر از خود لایحه نظمیه و مقررات و هم نقشه انعقاد داشت در جرگه کبیر پغمان که در سال 1307 شمسی دایر گردید یک هزار تن اعضای انتخابی ملت و انتصابی شاه اشتراک نموده بودند.

برادران محترم از شما تقاضا میکنم از روی شرافت و وجدان قضاوت نمائید، آنهایکه ادعای حکومت وحدت ملی مینمایند شایستگی، لیاقت، صداقت، و ظرفیت انجام کارهای فوقالذکر را دارند؟

خلاصه اینکه به باور آگاهان امور و مردم ما حالا وقت آن رسیده که سران قصر سفید و متحدین جهانی و منطقه­ای آن به جای انجام بازیهای خونین و ریاکارانه به خواست ده­ها میلیون مردم از جمله وارد کردن فشارهای دیپلوماتیک، نظامی، سیاسی، اقتصادی بالای تمویل کننده­گان، ترورستان، هراس افکنان که ادارات استخباراتی آی. اس. آی سعودی، قطر، ایران که نقش اساسی را بازی مینمایند وارد نمایند و با مسدود نمودن چهل هزار لانه تروریزم در آنطرف خط دیورند، تقویه قوای مسلح ما با سلاح­های پیشرفته هوائی و زمینی مبدل نمودن قوای مسلح تنظیمی به قوای مسلح اردوی ملی پولیس ملی و امنیت ملی احترام به اراده هشت میلیون رأی دهنده که خواهان نجات از گروه های فوق الذکر میباشند وطن و مردم ما را از این وضع نجات دهند.

در غیر از آن با ادامه وضع موجود و بازیهای خونین پشت پرده مزه شکست های تلخ را عاملین بازیهای فوق خواهند چشید وطن ما از این بیشتر بسوی بحران­های خونین سوق داده خواهد شد.