مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

مردم از ناحیه افزایش بازیهای خونین به ستوه آمده اند

فرهاد

ای دل صبور باش و به تدبیر تکیه کن

از آه و ناله درد مداوا نمیشود

دیگر کشاد کار خود از غیر کم طلب کن

این عقده جز به دست خودت وا نمی شود

باید به هم رسیم که موجی شود بلند

هر قطره یی علیحده دریا نمی شود

فانی

مسئولین محلی ولایت لوگر گفته اند در ساحه زرغون شهر ولایت لوگر یازده سال میشود که مراکز آموزش و پرورش هراس افگنان زیر نام طالب وجود داشت که هراس افگنان با استفاده از آن ده ها عملیات جنایت بار و خونین را بر ضد مردم ولایت لوگر و ولایت کابل میدان وردک و سایر ولایات انجام داده سبب قربانی هزاران همطونان ما گردیده اند. بعد از عملیات تصفیه توسط نیروهای قهرمان مسلح بر علاوه سلاح های نهایت خطرناک کشنده واسکت های انتحاری و سایر موارد تخریبی از آنجا به دست آمده. وسایل اطلاعات جمعی از زبان فرمانده پولیس ولایت متذکره خبری را نشر در آن تذکر به عمل آمده بود که حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور مانع عملیات بر ضد پایگاه متذکره گردیده بود. گرچه به تاریخ 26/6/1394 رئیس شورای ولایتی ولایت لوگر مسئولین محلی گذشته را مسئول خوانده در مورد ادعای فرمانده پولیس گفت که در این باره کدام اسناد نزد من وجود ندارد. مردم محلات متذکره میگویند که طالبان چندین سال است که ما را وادار به ترک محلات نموده بودند.

از جانب دیگر مردم ولسوالی های ولایت ننگرهار از ناحیه بریدن سران قومی مذهبی، کشتار فرزندان بیگناه و آتش زدن منازل شان به ستوه آمده صدایشان به آسمانها بلند شده با تاسف گوش شنوا و چشم بینا وجود ندارد در حالیکه قوای مسلح قهرمان مصروف سرکوب عناصر افراطی و هراس افگنان در کشور می باشند هراس افگنان همه روزه مامورین ملکی مردم بیگناه را از شاهراه ها و سایر نقاط کشور ربوده به شهادت میرسانند. هراس افگنان بالای ولسوالی کجکی حمله نموده جنگ به شدت ادامه دارد. افزایش جنگهای خونین ایجاد فضای ترس و وحشت، بیکاری، فقر، عدم مصئونیت، گسترش فرهنگ معافیت، فساد، زورگویی، تجاوز بالای زنان، کودکان سبب شده که روزانه ده ها هزار مردم از جمله زنان کودکان جوانان به سرزمین مقدس پدری خویش وداع گویند با قبول توهین، تحقیر، اذیت و آزار پولیس، غرق شدن در اوقیانوس و طعمه نهنگ ها به کشورهای منطقه و جهان مهاجرت نمایند. در مقابل سران کشورهای توسعه طلب غوغای بنام جلوگیری از مهاجرین راه اندازی تا بتوانند مسئولیت جنایات خونین و جبران ناپذیر خویش را به گردن مردم  افغانستان زیر نام عاملین فساد، مواد مخدر، تروریزم و غیره بیندازند در حالیکه چهارده سال گذشته و ماقبل آن ثابت ساخت که عامل اساسی گسترش تروریزم مواد مخدر فساد و سایر دشواری های خونین کشور گشایان متحدین منطقه وی و جهانی آنها بوده و میباشند.

در حمله انتحاری تاریخ 27/1394 در پایگاه هوایی پشاور صورت گرفت بیش از بیست تن افسران و سربازان متذکره کشته و ده ها تن دیگر آن زخمی شدند در حالیکه طالبان پاکستانی مسئولیت آنرا پذیرفته اند اما مسئولین بلند پایه پاکستان ادعا دارند که عملیات متذکره از داخل خاک افغانستان طراحی شده. مردم میگویند سران نظامی پاکستان از تاریخ تجزیه هندوستان تا الحال طبق سناریو کشور گشایان مصروف آموزش، پرورش، تسلیح تمویل هراس افگنان، تروریستان بر ضد کشور ما و کشورهای منطقه و جهان بوده و میباشند حالا که آتش آن دامن خودشان را گرفته میخواهند با بی حیایی ادعا نمایند که تروریستان در پاکستان کشته یا به افغانستان فرار نموده اند تا بتوانند یک بار دیگر از موجودیت ده ها هزار لانه تروریزم که در آن طرف خط دیورند عملا فعالیت مینمایند پرده پوشی نمایند.

پخش و نشر دروغهای شاخدار و شایعات از طریق فیس بوک از ناحیه بدتر شدن مریضی اشرف غنی سبب افزایش نگرانی مردم گردید زیرا که همه به چشم سر مشاهده می کنند که افراد مسلح غیر مسئول و جنگ افروزان در شهرها و روستاهای کشور و دشمنان سوگند خورده افغانستان به آمدن خلا قدرت لحظه شماری میکنند. در حالیکه مسئولین هفته یک بار زیر نام هفته شهید مجالس بزرگ با مصارف گزاف در کشور راه اندازی نموده در مقابل صدها هزار تن شهدا معلولین معیوبین از دست یابی به یک لقمه نان محروم بوده در شهرها روستاها دست گدایی را به سوی مردم دراز نموده و مینمایند. در حالیکه عده از مردم و شخصیت ها به هفتادمین جلسه سازمان ملل متحد امید بسته انتظار آنرا دارند که تصامیم بخاطر کاهش دشواریهای موجود اتخاذ نمایند.

نیاکان ما گفته اند آزموده را آزمودن خطاست.

خلاصه اینکه تجربه بازیهای خونین فوق ثابت میسازد که عاملین آن به هیچ وجه حاضر نبوده که غرض کاهش آن گامهای متین و صادق را بردارند از همین لحاظ است که مردم از ناحیه افزایش آن به ستوه آمده اند. وقت آن رسیده بخاطر کاهش دشواریهای خونین و دشواری های فوق نیروهای سالم اندیش بجای برتری جوئی گامهای صادقانه عالمانه و خردمندانه را بردارند.