جامعه دین زده چگونه است؟

عبارت از جامعه می باشد٬ که دیندار از دین٬ چون…

نوای خلقِ غمدیدهء بغلان!

امین الله مفکر امینی       2024-13-05 آسمـان گرفته سخت برما، زمیــــن از سوی…

تنهایی و غربت شناخت نامه ی تبعید

نویسنده: مهرالدین مشید روایت دیگری از تنهایی و غربت روایت تبعید یعنی…

دست یاری 

بر بلای سیل بغلان مبتلا است  ساکنان اش زین مصیبت در…

تجلیل از روزمادردرکشورشاهی هالند

بتاریخ 12می سالجاری درشهرارنهم کشورشاهی هالند محفل باشکوهی ازسوی شوراي…

بجنبید ایکه خود ها، حامییان حقوق بشرخوانید!

امین الله مفکر امینی       2014-13-05! ندانم چطور گویم ویا به تصویر کشمدردوناله…

اینجا بغلان است، آدمیت را سیل برده است!

سیامک بهاری “ما نه غذا داریم، نه آب آشامیدنی، نه سرپناه،…

خشم سیلاب

رسول پویان خانه و باغ و زمین و روستا ویران گشت خـشـم…

 قاضی ی شهر شرف

محمد عالم افتخار مال تاجـر غرق دریا گشـته بود تاجر آنجا محوِ…

خیزش های مردمی نشانه های شکست طلسم وحشت طالبانی

نویسنده: مهرالدین مشید تبعیض، حرمت شکنی و استبداد کار نامه ی…

مادر

ای مادر من فرخ و آباد بمانی پر خنده به لب…

چند شعر کوتاه از زانا کوردستانی

انتظارم، بوی سیگارهای زر گرفته... و روزهای تلخِ نیمه سوخته میان بغض خاموشت…

جنگ قدرت ها

رسول پویان جنگ قـدرت ها دل زخمین وخونین آورد جـای صلح و…

افراطیت پادزهر خیانت رهبران اسلام سیاسی و یا شکست مبارزات…

نویسنده: مهرالدین مشید علل و عوامل یا چگونگی و چیستی باز…

زبان آریایی یا آریویی چی شد؟

نوشته: دکتر حمیدالله مفید ——————————— زبان بازتاب خرد آدمی است و انسان…

تعامل 

نور محمد غفوری از چندی به اینطرف در مکالمات و نوشتار…

جمال غمبار

آقای "جمال غمبار"، (به کُردی: جەمال غەمبار) شاعر و نویسنده‌ی…

چین کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد

منبع تصویر، GETTY IMAGES ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳ مه ۲۰۲۴ آژانس فضایی…

        تقدیم به ستره محکمه امارت اسلامی افغانستان

معروضه محمد عالم افتخار ولد محمد قاسم دارنده تذکره تابعیت 1401100148058   حضور…

حاکمیت طالبان؛ افزایش بحران و تکانه های بی ثباتی ملی…

نویسنده: مهرالدین مشید استبداد و تبعیض طالبان و به صدا درآمدن…

«
»

“مانیفست هیچی” !


یک مانیفستی شامل شش بند منتشر شد که به خاطر پیچیدگی آن از درکش عاجز بودیم . بعد که با دیگرانی مشورت کردیم متوجل شدیم که این کلا مانیفست نیست بلکه نصیحت است ، بعد که دلیل انتشار این نصیحت نامه را در شرایط فعلی پی گرفتیم ، رسیدیم به هیچی… ! خلاصه که هیچی به هیچی !

نویسنده مطلب عضو سابق مجاهدین و شوراشان بوده است . در دوران زندان تیف درعراق ما با هم بودیم . از نظر فردی مثل بقیه آدمهاست یعنی نقطه چینی از مثبت و منفی . از نظر عقیدتی مثل بقیه مرتجعین است . سال 2008 به سوئیس رسید و حدود 4 سال تا سال 1392 ساکت بود یا وقت نداشت . بعدش و از نظر سیاسی خودش را آویزان کون تیم مصداقی و همنشین جاکشهای سیاسی کرد . این انتخاب البته به سلیقه خودشان مربوط است . افراد درهر انتخابی یا تشخیص نمیدهند که در چه خطی بوق میزنند و یا تشخیص میدهند و انتخاب میکنند ، که در هر صورت حرفی نیست . منظور من هم دقیقا همین نقطه سیاسی است . چون از نظر عقیدتی و اسلام حقیقی چیزی برای دفاع کردن ندارد . انواع اسلامهای موجود و خدایان ابله و جنایتکار در بستر سیاست روز خودشان را با عملکرد خودشان به رُخ میکشند ! مگر اینکه برای معرفی اسلام واقعی ، تنها مرجع سالم را خودشان بدانند مثل مصداقی که تنها عنصر سالم سیاسی معرفی کرد خودش را…..

در بند اول اشاره به باند مرده سیاسی رجوی میکند . ولی مرده سیاسی را برایش جیغ و هوار نمیکشند بلکه فقط دفنش میکنند . باند رجوی مثل مرده است و حالا کی زنده است ؟ جریان سلطنت ، جریان اصلاح طلبان حکومتی ، چپها….بالاخره یک نفس کشی باید باشد و اگر نیست پس یکی را باید خلق کرد ! خلق موجودی به صفت جریانی ، خارج از جامعه هم مثل خلق و رشد جنینی در داخل ماشین ( غیر طبیعی ) است .  البته سالها طول کشید تا خودمان هم متوجل شویم که سیاست روز ظاهرا فقط با جنازه ها پیش میرود ! نجات مرده هم شاید به دوران فراعنه مصر برگردد که جنازه ها را مومیایی میکردند تا برای ورود به بهشت خوشگل باشند ! به نظر من هنوز هم درک واقعی ندارند . و گرنه در کنار این مرده سیاسی یک موجود نیمه زنده نشان میداد تا ذهن متعادل شود . این موجود فرضی نیمه زنده از لاشه سیاسی رجوی ، باید جان دارتر و قوی تر باشد . من آویزان شدن به انواع لاشه ها را به کسی توصیه نمیکنم ولی بقیه آنچه که در زمین سیاست موجود است واقعا چنگی به دل نمیزند بلکه حال به هم میزنند ، تمام موجودی زمین سیاست زیرهمین چتر است .

یکی از مشکلات جدی اعضای سابق مجاهدین نداشتن درکی واقعی از دنیای بیرون است . این گُسست جبری از جامعه طی 3 دهه و زندگی طولانی در تشکیلات بسته مجاهدین ، جبرا افراد را از هر گونه خلاقیتی تهی کرده است . عمدتا هم سابقه هر چه بیشتر یعنی فسیل تر ! این را جهت طنز و مسخره نمیگویم بلکه خیلی جدی تجربه کردیم . در زندان تیف وقتی نظرات مختلف را گوش میکردم متوجل این فاجعه شدم .

 نویسنده این مطلب ، یکی از کسانی بود که از آن زمان درک درستی از شرایط بیرونی نداشت و دنبال نجات جنازه سیاسی مجاهدین و اسلام واقعی بود ! نجات جنازه سیاسی مجاهدین هم به زمان سعید شاهسوندی برمیگردد . یکی از دوستان نزدیک نویسنده هم در تشکیلات مجاهدین حدود یک دهه پیش از همان زندان تیف رفت خونه مامانش اینا….توی این 10 سال داشته تخمه ژاپنی میشکسته که تیم استعداد یاب وزارت اطلاعات زمان نجات لاشه سیاسی مجاهدین را دوباره یادآوری میکند و حضرتش از خونه مامانش اینا راهی پنجره ای به سوی خانه باباش اینا شد ! منظورم از این اشاره این است که طرف با سابقه تشکیلاتی است ولی درک و شعور سیاسی ندارد و بازی را تشخیص نمیدهد و به راحتی بازیچه قرار میگیرند ! این عدم تشخیص ربطی به جغرافیا و زمان مشخصی ندارد .

در زمین سیاست امروز بین نیروی حاکم و بقیه نیروهای سیاسی موجود تفاوت کیفی نیست . بادهای سیاسی جهانی خارج از اراده ما میوزند . خاورمیانه در خون نشسته است. حکومت اسلامی با برجام وجام زهرش ، باتلاق عراق و نیروی زندانی مجاهدین که عملکرد مشخص سیاسی خودشان را دراین مثلث خونین و شوم دارند . به جان ارباب فقط نصیحتهای یک رهبر معنوی مسلمان و کنفسیوس جدید رو کم داشتیم !

میشود بازی سیاسی را درست یا غلط ، تشریح و نقدش کرد ( و شما هم لطفا اگر میتوانید ) . یکی حاکم است و دیگری در تبعید و دیگری در فیس بوک….برخورد با هر کدام از این نیروهای موجود هم یا سیاسی است ویا ایدئولوژیک ! جریان حاکم بر سازمان یا همان باند رجوی و شرکاء بلحاظ سیاسی مردگانی بیش نیستند…پس نیازی به جیغ بنفش برای جنازه نیست . ضمن اینکه سیاست مشخص روزانه فعلا با جنازه ها ( بد یا خوب ) پیش میرود . حضرت نظم نوین با حاکمش توافق برجام میکند و نیروی مخالفش را هم سمت و سوی باب طبع خودش را میدهد این اسمش بازی سیاسی است !

شکار حکومت اسلامی حاکم و باند رجوی شدن اصلا خوب نیست . اما زشتر از این 2 گزینه هم هست .  آدمها مثل تاپاله ای  خودشان را به خرمگسهای زمین سیاست تعارف کنند . منظورم از خرمگس هم همین تیم مصداقی و همنشین است که سوار فرغون نظم نوین بوق میزنند !

اسماعیل هوشیار