به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

قسمتهای قبل !

تراب از برجام وازموضع قدرت خارج شد…حسن روحانی گفت به جون رسول الله نگران نباشید …علی خامنه ای گفت آمریکا غلط کرد خارج شد پشیمان میشود و از لجش پرچم آتش زد…صادق زیباکلام هم گفت سلاح برمیدارم و از ولی فقیه وبدبختی مردم و فلاکت بیشتر مردم و دلار ده هزار تومنی و فساد و فحشاء و قتل و اختلاس دفاع میکنم …


دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گوید یا ایران پای میز مذاکره بر سر برنامه هسته ای خود خواهد نشست یا «اتفاقی رخ خواهد داد»….نیروهای سپاه قدس ایران حدود ۲۰ راکت به خاک اسرائیل در بلندی‌های اسرائیل شلیک کرد که اغلب هدف قرار گرفتند و خسارتی به دنبال نداشت…رسانه‌های اسرائیل ساعت ۰۴:۳۰ بامداد پنجشنبه به وقت محلی گزارش دادند ارتش این کشور هم اطراف دمشق را هدف قرار داد.


خلاصه که عده ای از دفن برجام خوشحالن و عده ای ناراحت….خواستم بگم ناراحتی و خوشحالی موضوعییت ندارد . تا جایی که من دیدم وضع جامعه و مردم ایران و اقتصاد و سیاست… با برجام و بی برجام تغییری نکرد برجام معامله ای بود بین حکام و ربطی به مردم نداشت ، ایستادن کنار یکی از طرفین دعوا با هر دلیلی بلاهت مطلق است . سیاستی که کاخ سفید در دوران اوباما پیش گرفت سودی برایشان نداشت حالا با نام ترامپ مقام عظما باید گوشمالی داده شود تا به خودش بیاید…ولی خروج از برجام خیلی کون حاکمان مسلمان را سوزاند ، اینش بد نبود .

در قسمتهای قبل دیدیم که چگونه پروژه برجام از ابتدا هیچ ربطی به منافع مردم نداشت و قراردادی بین حاکمان بود . کاخ سفید بعد از نزدیک به 4 سال از استحاله آخوندهای حاکم ناامید میشود و برجام را دفن میکند . در قسمتهای قبل یک تجربه هم معرفی کردیم در مصر که اخوان المسلمین مصری مدعی شد توان پیش بردن نسخه اقتصادی نظم نوین را دارد و اتنخاب شدند و آمدند و بعد یک سال عملا ثابت شد که چنین ظرفیتی ندارد و بعد چگونه زنرال سیسی مصری دموکراسی را نجات داد ! حالا همین تجربه را به شکلی دیگر آزمایش میکنیم .

در قسمتهای قبل دیدیم که آمریکا تحریمها را قول داد تا آخر سال 2018 در دو مرحله شدیدا اعمال کند و دیدیم که حاکمان مسلمان ایرانی چطوری کونشان شدیدا سوخت ، در مجلس پرچم آتش زدند ، در هرجایی که شد جیغ کشیدند و حکومت اسلامی ایران از اروپا خواست تعهدات خود درباره برجام را بی‌قید وشرط اجرا کند ، اروپا هم گفت به جون عظما نداریم . بعد از دفن برجام رهبران آمریکا و کره شمالی، ۲۲ خرداد در سنگاپور دیدار می‌کنند . در قسمت قبل دیدیم که چگونه جریانات ضد امپریالستی دلشان برای ولی فقیه سوخت و به نام مردم خروج آمریکا را محکوم کردند ، در قسمت قبل مشاهده کردید که برجام از همان ابتدا تا انتها سرسوزنی برای مردم منافعی نداشت و کاخ سفید با ارسال 150 میلیارد دلار پول منابع مالی حکومت اسلامی ایران برای دخالت و جنگ در 3 کشور عراق ، سوریه و یمن را تامین کرد.

در این قسمت شما متنبع میشوید که اولا غرب میخواهد این موضوع را تعیین تکلیف کند ، توپش هم پر است . سران اصلی اروپا هم رفتند خایه مالی تا آمریکا را از خروج منصرف کنند که نشد . دوما جنگی در تقدیر نیست ، سروصدا و دود دم زیاد است . حکومت موشک میزند و اسرائیل جواب میدهد اما در فاصله کوتاهی حکومت اسلامی ایران باید برگردد به میزمذاکره برای نوشیدن جرعه دوم از جام زهر برجام…. خروج از خاورمیانه و عدم دخالت و بحران سازی ولایت فقیه ، وضعییت انفجاری جامعه و اقتصاد ورشکسته و بقیه پارامترهای موجود نشان میدهد که حاکمان مسلمان ایرانی این روزها مستراح هم به تنهایی نمیروند چه رسد به توانایی جنگی دیگر … با این حال و در ورای هر تصمیمی که حکومت اسلامی ایران بگیرد ، من شخصا از جنگ متنفرم ولی اگر حکومت اسلامی خودش انتخاب کند ، هر شکلی از تغییر در این سیستم مافیایی اسلامی حاکم در ایران مبارک مردم ایران است … به نظرم تنها نقطه ای که بوی جنگ میدهد اشتباه محاسبه حکومت اسلامی ایران است که فکر کند هنوز تا ابد وقت دارد ! بدون جنگ یا با جنگ اینجا آخر خط حکومت اسلامی ایران است .


در این آشفته بازار یک برگ زرینی هم با یک تاج اضافه در شبکه من و تو معرفی کردند که مرا یاد پدر بزرگم انداخت . اون مرحوم هم برگ زرینی بود در تاریخ روستا ، که به همه روستائیان تعلق داشت . فقط فامیلش پهلوی نبود و تاج نداشت و بلد نبود قوقولی قوقو کنه …


اسماعیل هوشیار