مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

فتنه جدید مافیای کنکور

نگارنده: یونس غیاثوند، ۸ تیر، ۱۴۰۱ خورشیدی

از دههء شصت خورشیدی تاکنون، اقشار مختلف جامعه مدام در حال شنیدن این جمله هستند: ( بزودی کنکور برداشته شده و بر اساس نمرات کسب گردیده از امتحانات دوران دبیرستان افراد تعیین درجه خواهند شد و به دانشگاه ورود خواهند کرد.) از چند ماه گذشته دوباره این اخبار جزو پربازدید ترین حوادث در فضای مجازی می باشد.

تاکنون مافیای کنکور با فروش کتاب های به اصطلاح کمک آموزشی، سی دی ها، دی وی دی ها و آزمون های تستی توانسته با ابجاد رعب و وحشت در دل پدر و مادرها و دانش آموزان، آنها را به سمت خود سوق دهد، زیرا این مسئله در اندیشه بیشتر خانواده ها مطرح گشته که اگر از مافیای کنکور این محصولات را نخرند فرزندانشان پزشک نخواهند شد.

در این شرایط خاص سیاسی و اقتصادی برای وطنمان و همینطور کل دنیا، افراد و گروه های کثیفی دست به دست یکدیکر داده اند تا به اضطراب مردم ایران در این موقعیت ویژه بیفزایند، فتنه جدید آنها چیست؟

مافیای کنکور تلاش دارد که به همان آرمان سرمایه داری و شعار مخصوص آن که ( فقط به خودم فکر میکنم.) است می پردازند و یک نقشه شوم جدیدی را فراهم ساخته اند تا دیگر آن درصد بسیار کوچکی که از طبقات ضعیف به درجات مادی و شغلی بالا می توانستند راه یابند، مسیرشان را مسدود ساخته و با کنترل صد درصدی هرم قدرت خود را بتونی کنند، این همان زمانی را یاد ملت ایران می آورد که انقلاب ۵۷ رخ داد، شورش علیه فاصله طبقاتی، نباید اجازه داد آنها رشد کنند.

مافیای کنکور دریافته که راه بتونی کردن خود در نوک هرم قدرت تنها با یک شیوه دست یافتنی است، این مسیر کنکور زدایی و تعیین جایگاه دانشگاهی دانشجویان براساس نمرات کلاسی شان نام دارد، برخی معتقد هستند که این طرح مگر چه عیبی دارد، مگر بد است که دانش آموزان از شر استرس و اضطراب ناشی از کنکور راحت می شوند، حرف آنها بنده را یاد این جمله یکی از نویسندگان ایرانی می اندازد: ( از عقرب جراره( خطرناک) دموکراسی به سوی مار غاشیه (فتنه گر و نماد بدی) حکومت سرهنگ ها پناه برده اند.) .

این مافیا با نمره ای کردن ورودی دانشگاه ها تا سال ۱۴۰۶ و جایگزین سازی سلیقه خانواده ها از سوی خرید کتاب های تستی به تهیه مطالب درسی و مدرسه محور هدفش این است، که به خانواده های سرمایه دار این فرصت را بدهد که فرزندانشان بدون هیچ دردسری و تنها با پرداخت مبلغ کلانی رشوه به مراجع مورد نظر راحت تر بسوی پزشک شدن و دانشگاه های کلان شهر ها بروند و در این میان آن اقلیت فقیر هم دیگر نتواند به این آرزو ها دست یابد.

حال با فهمیدن این توطئه برخی می گویند که اگر مافیا این کار را اجرایی کند، بازار فروش محصولات آموزشی اش دچار رکود و کسادی می گردد، ولی این افراد به این مطلب توجهی ندارند که این فرایند تا سال ۱۴۰۶ طول می برد و با رسانه هایشان می توانند سلایق و نیاز های مردم را دستکاری کنند و هر آنچه را که خود میخواهند را در اذهان عمومی پردازش کنند.

در حال حاضر هیچ عنصر سیاسی و اقتصادی مستحکمی توانایی مقابله با این اشرار را ندارد؛ عنصر نابودگر اینها تنها مردم هستند و اگر مردم از آنها حمایت نکنند و فرزندان خود را براساس استعداد ها و سلایق درونی خود پرورش دهند، قطعا زندگی برای آن خانواده شیرینتر خواهد بود.

مافیای آموزشی ایران هنوز جوان بوده و کم سن و سال، اگر قدمت آن زیادتر شود و ما جلوی آن را نگیریم، دانش آموزان ایرانی به طور کامل زندگی خصوصیشان تبدیل به یک زندگی رباتی می شود؛ براساس داده های معتبر جهانی و کره ای، اولین قشری که در کرهء جنوبی دست به خودکشی میزنند نوجوانان اند، این چه مفهومی دارد؟ یک دانش آموز مگر شاغل است یا تشکیل خانواده داده؟ خیر! این به این دلیل است که دانش آموزان کرهء جنوبی تنها زنده اند و زندگی نمی کنند.

بر اساس داده های جمع آوری شده از دانش آموزان کره ای، آنها مجبور هستند که از ساعت ۷ تا ۴ بعد از ظهر در مدرسه بوده و از ۴ تا ۱۱ شب نیز وقت خود را در آموزشگاه های کنکوری و خصوصی بگذرانند، ساعت ۱۱ شب هم باید با ذهن و جسمی کلافه و خسته بیایند و تکالیفشان را انجام دهند، آیا این همان عبارت زنده ماندن را دوباره به ذهن شما عزیزان نمی آورد؟!

این جنایت پنهان چه عواقبی دارد؟ عواقب آن تنها گریبانگیر دانش آموز نخواهد بود و به سلامت عمومی جامعه نیز لطمه خواهد زد، زیان های آن عبارت اند از: ۱- افزایش افسردگی در کودکان و نوجوانان. ۲- خستگی ذهنی و بدنی مفرط در دانش آموزان. ۳- فروپاشی روابط بین دانش آموز و خانواده و دوستان. ۴- افزایش درصد احتمال خودکشی در افراد در حال تحصیل. ۵- هزینه فراوان پرداختی به مافیای کنکور که به بودجهء خانواده ضربه می زند و … .

یکی از عواقب مهم این حادثه که باید بر آن تمرکز بیشتر کرد، آرامش روانی اقشار مختلف جامعه و بخصوص دانش آموزان است؛ دانش آموزان دههء هشتادی و نودی آسایش را که همان غذا، خوراک، پوشاک و مسکن است را با بالا و پایین های بسیار و بصورت کم و بیش دارا هستند، ولی آرامش را که مربوط به سلامت روان خانواده می شود را در زندگی خود احساس نمی کنند، طبق آمار های رسمی و پژوهشکده های مستقل دانشجویی، آمار استفاده از قرص آرامش بخش ریتالین بشدت افزایش یافته است، ریتالین در قشر دانش آموزان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و درصد مصرف آن توسط آنها رو به افزایش است، زیرا دانش آموز بی اطلاع و ناامید ما فکر می کند که با این دارو و یا حتی مواد مخدر می تواند تمرکز کسب کند، ولی عمیق تر به معضل خود فکر نمی کند.

عزیزان! تنها راه مقابله با این نوع فتنه ها و آشوب های فراگیر مقابله با سرمایه داری و پول پرستی و شخص گرایی است، پول خالص و تنها با خود فساد می آورد و اخلاق از جامعه رخت می بندد.

پانوشت: تشکر فراوان از همکار عزیزم که در مسائل گوناگون به بنده کمک کردند، عمرشان پربرکت باد!

******************************

*- منابع:

*- سخنرانی سید مجید حسینی با موضوع استعداد خودت را بساز.

*- گفتگو و مناظره تلویزیونی سید مجید حسینی در شبکهء دو با موضوع مافیای پزشکی.

*- کتاب سرمایه، اثری از کارل مارکس.