مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

عدالت اسلامی چیست ؟


علی خامنه‌ای رهبرحکومت اسلامی ایران، به عقب افتادن حکومت اسلامی تحت رهبری‌اش در زمینه تأمین عدالت بعد از 30 سال اقرار کرده و با تأکید بر ضرورت “عذرخواهی از خداوند و مردم” گفته که با همت سپاه و سلاح و اگر آمریکا و غرب یاری کند حکومت اسلامی ما در این زمینه هم تا قرن بعدی پیشرفت خواهد کرد . آیت‌الله خامنه‌ای اول ‘دشمنان’ را مسئول هر اعتراضی‌  دانست و بعد عقب ماندگی عدالت را به دولتهای اسلامی مربوطه نسبت داد و گفت همش تقصیر این حسن و اکبر و محمد و محموده….دورانی که خودم رئیس جمهور بودم ، عدالت عالی بود و در همه زمینه ها از جمله تولید سعید طوسی پیشرفت داشتیم . خامنه ای در نهایت از ظریف تشکر کرد !


وزیر امور خارجه حکومت اسلامی ایران محمد جواد ظریف در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت : نظام اسلامی ما به دنبال دستیابی به هژمونی در منطقه نیست…..خسته باشی حاجی


در علم زیست شناسی و بخش مار شناسی ، مارهای نیش زن و کشنده بر 2 نوع هستند . مارهای با نیش و زهر کشندگی سریع…که در این صورت قربانی نیش خورده در مدت چند ثانیه ریق به ریق شده و به ملکوت علا پرمیکشد . و مارهای نیش زن تاخیری ، که در این حالت قربانی بعد از نیش و سم ، مدت کوتاهی راه هم میرود و اصلا متوجه نیست که سم در بدنش است ولی مدتی بعد مثل طالبی گندیده پخش زمین میشود …. برجام از نیش و سم گروه دوم است بعد از امضاء برجام ، حاکمان اسلامی کلی شادی کردند و پول نقد هم گرفتند و بین خودشان تقسیم کردند ولی حالا و به آرامی زهر تاثیر خودش را میگذارد . عقب نشینی از هژمونی خواهی در منطقه یکی از اثرات جام زهر برجام است .

محمد جواد ظریف : «خروج آمریکا از برجام به معنای شکست برجام نیست . سایر اعضای جامعه جهانی در خلاف جهت حرکت آمریکایی ها گام بر می دارند تا به تعهداتشان در چارچوب برجام عمل کنند.»


بازم خسته نباشی حاجی جواد … خروج آمریکا از برجام تمام صحنه را بی معنی میکند دنیای سرمیه داری مقلد آمریکاست ، مثل این میماند کودکی مدعی شود بابا و مامان از خانه بروند به معنی فروپاشی خانواده نیست کودکان سر سفره هستند ! خُب الاغ خان یکی باید باشد تا سر سفره نان بیاورد ؟

نکته ای هم راجع به تیله سرگردان رفراندوم به ذهنم رسید . طی این مدت انبوهی نوشته و نقد موافق و مخالف خواندم که تقریبا در هیچکدام موضوع از جایی به پروژه برجام گره نخورده بود . به نظر من این نقص است . در آنالیز درست هرپدیده ای تمام قطعات پازل باید درست دیده شود .

……….

نیروی انتظامی به تجمع دراویش گنابادی معترض در مقابل ساختمان کلانتری پاسداران تهران حمله کرد. معترضان برای دقایقی با نشستن بر کف خیابان مانع تردد خودروها شدند. آن‌ها خواستار آزادی بدون قید و شرط نعمت‌الله ریاحی، درویش گنابادای بازداشتی شدند. شاهدان حاضر در محل درگیری از شلیک مستقیم به سوی معترضان خبر داده‌اند….این داستان تراژیک و تکراری سالهاست درس عبرت عمومی نمیشود. یعنی سالهاست که سرکوب از طرف حکومت اسلامی به راحتی انجام میشود و اکثریت ناظر هستند . از همان 1360 کل جامعه در گروههای محدود و کوچک به راحتی سرکوب شد و هر بار بقیه نظارت کردند حتی در قیام گرسنگان یک ماه پیش فقط 20 درصد جمعییت فعال در خیابان بودند بقیه منتظر رسیدن روزهای خوب نشسته اند ….

انتشار دستورالعمل وزیر امور خارجه آمریکا برای دیپلمات های این کشور در کشورهای اروپایی : در رابطه با برجام ملاک حرفهای ترامپ نیست و نباید سرعت بالا باشد و باید کمی لاکپشتی تر حرکت کنیم . کون لق مردم ایران . بعضی وقتا لازمه که جهت رفع خستگی بنشینیم . همش که نمیشه کنار مردم سرپا ایستاد.

به گزارش دویچه وله یهویی در 28 بهمن 1396 ادامه سریال اکران شد نشست در کلن “جمهوری ایرانی و دولت ملی و نه براندازی”….

شهر کلن آلمان روز ۲۸ بهمن میزبان ابوالحسن بنی‌صدر ، محمد امینی ، پرویز دستمالچی ، ناصر کاخساز و بهمن مبشری بود ، همراه با پذیرایی با چایی سیاه و بیسکویت مادر . این افراد در سخنرانی‌ خود درباره چگونگی گذار از حکومت دینی به دموکراسی صحبت کردند…این هم از حلقات همان زنگوله رفراندوم است که معلوم نیست مثلا در مسیر برجام با دست چه کسی در گردن گربه مینشیند ؟

حالا دیدی آمریکا چطوری کنار مردم ایستاده است ؟ کچل ناباور


اسماعیل هوشیار
20.02.2018