نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

«
»

سرو شراب ممنوع ، خون انسان آزاد !

پس از بمب گذاری متروی مادرید در سال ۲۰۰۴ این مرگبارترین حمله در اروپاست . حملاتی مرگبار در 13 نوامبر 2015 در پاریس ! انفجار اول در نزدیکی استادیوم فوتبال پاریس و هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه و زمانی انجام شد که فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه داخل استادیوم بود. وی به سرعت محل را ترک کرد و برای تشکیل جلسه اضطراری به وزارت کشور رفت. انفجار دوم نیز حدود پانزده دقیقه بعد اتفاق افتاد…..

حاج حسن روحانی در پیامی به فرانسوا اولاند کشته و مجروح شدن تعدادی از شهروندان پاریس را محکوم کرد و از اینکه تروریستهای تندرو بدون هماهنگی کار میکنند خیلی ناراحن شد ! در پیام رئیس جمهوری اسلامی آمده است تنها راه مبارزه با تروریست تندرو افزایش چوبه های دار در خیابان و بیابان و خانه و شهر و قاره و کشور است ! وقوع شش حمله در نقاط مختلف پاریس، در آخرین ساعات روز جمعه، تاکنون، دستکم ۱۲۰ کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشته است. یک شاهد عینی به آسوشیتدپرس گفته است که یکی از مهاجمان قبل از به رگبار بستن جمعیت، فریاد الله اکبر سر داده بوده است…حسن روحانی با شنیدن صدای الله اکبر مشغول خواندن نماز شد ، بعد از شارلی هبدو بازهم پاریس در بهت و حیرت است ! این پهن شدن فرش قرمز زیر پای حسن روحانی از خون آدمها ، بخشی از پروتکل سنتی الیزه است !

 سفر یک تروریست میانه رو “حسن روحانی” به فرانسه در هفدهم نوامبر 2015 در تاریخ فرانسه وارد پروتکل سنتی آنها میشود . حکومت اسلامی ایران سرو شراب برسرمیز شام را برنمیتابد و کاخ الیزه این سنت فرانسه را نمیتواند نادیده بگیرد . ولی در سرو خون انسان ظاهرا هیچکدام مشکلی ندارند . این سفر در راستای مشروعییت دادن به سیستمی است که کشتن و زندانی کردن هرمخالفی بخشی از تفکرشان است و بدون سرکوب نفس تنگی میگیرند . کاخ الیزه پروتکل ضیافت های رسمی فرانسه برایش مهم است که اونم به تخمشان….وقتی پای معامله و سود در میان است ! یکی فروشنده است ودیگری خریدار .هردو هم سیاستمدار ! مردم عادی درپاریس و تهران در خون شنا میکنند و حکومت اسلامی به عنوان پدر خوانده تروریسم در پاریس قابل مذاکره و معامله است ، یک خطی و ربطی بین این اتفاقات در پائین و روابط در بالا حس میشود !

اول : خبرنگاران روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا در یک مصاحبه اختصاصی با روحانی از او پرسیده‌اند: «شما دو سال پیش وعده دادید که رهبران جنبش سبز، موسوی و کروبی، را آزاد خواهید کرد. آیا به وعده خود عمل می‌کنید؟» رئیس جمهور حکومت اسلامی ایران در پاسخ به گفتن این جمله کوتاه بسنده کرده است: آن‌ها روزی آزاد خواهند شد….این جواب روحانی بخشی از ابهامات بیگ بنگ را برطرف کرد ! حسن روحانی درست زمانی از آزادی و پایان حصر صحبت کرده ، که بازداشت‌های تازه در تمام ایران با اسم رمز «نفوذ» شروع شده است….

 به گفته مجید محمدی ، نمایش «پروژهٔ نفوذ» غیر از تعارض در سطح میان خودی‌ها و جاسوس‌ها ، در بطن نیز تعارض میان منافع طرفین در ایران را منعکس می‌کند و از این جهت فیلمنامه‌نویسان می‌توانند بر کشش داستان سرمایه‌گذاری کنند. دعوای بر سر رابطه با آمریکا یا نوع ارتباط با آن کشور در ابعاد ایدئولوژیک و سیاسی ( کاهش سرمایهٔ سیاسی دولت روحانی در آستانهٔ انتخابات مجلس، امنیتی کردن فضای سیاسی و کاهش روابط فرهنگی و علمی میان ایران و غرب) خلاصه نمی‌شود. این دعوا وجه اقتصادی دارد. بحث اصلی در میان جناح‌ها (که خامنه‌ای خود را همیشه در یک سر این جناح‌بندی دیده ) این است که در دوران پسا تحریم کدام بخش از جامعه از درآمدهای نفتی و کسب و کار‌ها سود می‌برد. ظاهرا منافع سپاه و بیت در این زمینه تضمین نشده است….

 بعدی : روحانی گفته است که سفارت آمریکا هم روزی بالاخره باز میشود ! بعد از پایان رفع حصر در یک روزی….باز شدن سفارت آمریکا در روزی دیگر ، جهان هر روز شاهد روزهای دیگری خواهد بود ! از نظر ناظران حسن روحانی در سفر پیش روی خود به ایتالیا و سپس فرانسه با پاسخ‌های سوسک کننده جهان را هر روز به شگفتی وامیدارد . از این رو روحانی مذاکره و بهبود رابطه و بازگشایی سفارت‌خانه‌های ایران و آمریکا در تهران و واشنگتن را به “عذرخواهی” آمریکا از مردم ایران مشروط کرده است….البته با عذرخواهی بابت آوار کردن آخوندها روی سر ملت ایران و حمایت همه جانبه از آنها توسط غرب ، خیلی موافقم….

بعدی : خبرنگار فرانسوی در مورد حجاب اجباری سوال میکند…. پوزخندی که روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار فرانسوی درباره‌ی حجاب اجباری در ایران می‌زند و بعد، پاسخش که “ما این‌قدر مسائل مهم داریم که به آزادی نمی‌رسیم”….با امید به اینکه روزی آقا امام زمان ظهور کند و همه مسائل را حل کند . تا آن روز امت مسلمان میتواند به فتیله اعتراض کنند و مشکل بیکاری هم کم میشود ! حدود 2 سال پیش به ذهن هیچ جانوری نمیزد که دولت ” تدبیر و امید ” چه موجودی است . امروز 2 سال تجربه پراتیک این پدیده پیش روی همه ماست .

 با بیرون تدبیر میکنیم جهت مالاندن و چپاندن به مردم….و در درون مردم همیشه امیدوار بمانند برای رسیدن به یک روزی….!

 اسماعیل هوشیار