ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

«
»

سخنی درمورد شستشوی مغزی افکارعمومی توسط ماشین عظیم تبلیغاتی امپریالیستی

C:\Users\Feri\Pictures\Budcha Ukraein.jpg

شستشوی مغزی افکار عمومی بدین معناست که امپریالیسم و صهیونیسم ارزشهای جنایتکارانه خویش را به عنوان قوانین عام و طبیعی به افکار عمومی حُقنه می کنند وبخشی از مردم آن را متاسفانه می پذبرند.وقتی انسانها ناخودآگاه، “طبیعی” بودن نقض همه موازین دموکراتیک، انسانی و جهانی، توسط امپریالیسم و صهیونیسم را، به منزله یک قانون عام و معتبر جهانی بپذیرند و احتمال نادرستی آن را به مغز خود خطور ندهند عملن شستشوی مغزی شده اند.

امپریالیستها که دشمنان سوگند خورده دموکراسی در جهان هستند، افکار عمومی را طوری می سازند و شستشوهای مغزی را توسط کارشناسان و دستگاهای ارتباط جمعی خویش طوری به مهارت انجام می دهند، که آدمکشی از جانب آنها امری نجات بخش و رهائی بخش جلوه می کند و از جانب بسیاری مردم نیز، ناخودآگاه، همین برداشت واژگونه بعمل می آید و پذیرفته می شود. این درک نادرست  بتدریج جا می افتد، کاری که آمریکا و یا اسرائیل می کنند، نمی تواند نادرست باشد. معیار داوری در مورد ارزشها، نوع عملکرد و چگونگی رفتار امپریالیستها و صهیونیستها می شود و این نوع تفکر از راه رسانه های گروهی انحصاری و هدایت شده جهانی به مغزها روانه می گردد و در آنها لانه می کند و مبنای داوریهای بعدی قرار می گیرد.آنها با دروغ وتبلیغات و شستشوی مغزی افکارعمومی زمینه های تجاوز نظامی به کشورها را فراهم میکنند وتجاوز نظامی بعنوان یک عمل جراحی  برای ازبین بردن “غده سرطانی” که همان رژیمهای ممالک نافرمان و” یاغی” هستند، به اجرا درمی آید.  برای درک درست تر ازاین سیاست امپریالیستی  در زیر به بخشی از دروغهای ممالک استعماری غربی وجنگ روانی را که  برعلیه برخی از کشورها جهت حمله نظامی و یا مشروعیت بخشیدن به تحریمهای جنایتکارانه اقتصادی به خورد مردم داده اند را در زیر می آوریم تا خوانندگان گرامی به شگردهای متنوع تبیلیغاتی وشستشوی مغزی افکارعمومی توسط ماشین رسانه ای امپریالیستی بیشتر آشنا شوند:

–  جعلیاتی در تدارک  اشغال عراق

امروز اسناد غیر قابل انکاری درمورد جعلیات ودروغهای رسانه های غربی  درمورد اشغال عراق انتشار یافته است که کسی را جز مزدوران آشکار و پنهان  آمریکا توان انکار نیست. توطئه اشغال کویت در 1990 توسط صدام حسین که با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت و یادآوری ماجرای دختر سفیر کویت  وشهادت او درکنگره آمریکا خالی ازفایده نیست.  دستگاه جنایتکار بوش  با صحنه سازی دختر سفیر کویت در سازمان ملل متحد  را به کنگره آمریکا دعوت کردند تا در پوشش یک شاهد  پرستار معمولی بیان دارد که ” سربازان عراقی  نوزادان زود بدنیا آمده را از تخت های بیمارستان ربوده وبا خود بردند” .  این خبر دردرجه نخست  توسط سازمان عفوبین الملل  منتشر شد و درسراسر جهان  پخش شد. اما بعد ها روشن شد این خبر جز یک بلوف سیاسی برای فریب افکار عمومی نبوده است.دختر سفیر کویت  نه در بیمارستان کویت بلکه در یکی از دانشگاههای واشنگتن  مشغول تحصیل بود. این تبلیغات  دروغین هدفی جز توجیه حمله نظامی  به عراق  ونابودی  زیرساختهای  این کشور  وکشتار ها هزاران کودک  نداشته است. همه چیز با یک دروغ آغاز شد و با جعلیات  بمب موهومی سلاح کشتار جمعی عراق وهمکاری صدام حسین با  القاعده  وویرانی یک کشور باستانی پایان یافت.. آنچه امروز درعراق جریان دارد ازجمله جنگ فرقه ای، حکومت خلافت اسلامی،  تدارک همه پرسی برای جدایی کردستان از عراق،ویرانی کشور وغارت ثروت ملی وآثار تاریخی وفرهنگی عراق    محصول این جعلیات امپریالیستی وسیاستهای نظم  نوین چرکین وخون ایالات متحده در کشور همسایه ما عراق است. 

– جعلیاتی  درتدارک  بمباران لیبی

lybianato400.jpg

  کشورهای امپریالیستی غربی به سرکردگی آمریکا لیبی را به منظور سلطه سیاسی، اقتصادی ونظامی خود براین کشورویران کردند. دلایل جعلی این حمله نظامی “ازقضا برای نجات جان مردم بنغازی وحمایت از انقلاب مردم لیبی  که درقالب مداخله بشردوستان” صورت گرفت. یکی از دروغهایی که رسانه های شستشوی مغزی غربی درمورد قذافی تبلیغ میکردند  جنبه روانی  وبرجسته کردن ” بیرحمی وتوحش وسنگدلی” وی نسبت به مردم خودش در بنغازی بود. جعلیاتی نظیر پخش قرص تقویت جنسی (ویاگرا) دربین سربازان لیبی برای ا تجاوز به “زنان انقلابیون” ازجمله این دروغهای گوبلزی بود. این دروغها می بایست درخدمت سرنگونی حکومت مستقل و قانونی لیبی صورت میگرفت تا زمینه حمله نظامی فراهم میشد ومشروعیت می یافت. رهبران غرب بیشرمانه رهبر یک کشور مستقل را تهدید می کردند، که باید خاک لیبی را ترک کند و در این صورت می خواستند به وی امان نامه دهند و از محاکمه وی صرفنظر کنند، در غیر این صورت می خواستند وی را در دادگاه کیفری جهانی لاهه که دادگاهی قلابی است، محاکمه کنند. آنها ولی در خفا تصمیم داشتند قذافی را، به قتل برسانند و همین کار را نیز کردند. تصورش را بکنید اوباما و سرکوزی به رهبر یک کشوری دستور می دهند که چکار بکند یا نکند و این بی شرمی و گستاخی را امری طبیعی جلوه می دهند. همه اقدامات امپریالیستها و صهیونیستها از همان بدو امر غیر قانونی، جنایتکارانه همراه با پخش اکاذیب و جعلیات در رسانه های عمومی بوده است و افکار عمومی در بسیاری از ممالک بویژه دموکراسی های غربی آنرا پذیرفته است.  رژیم لیبی را سرنگون ساختند زیرا قذافی در پی ایجاد اتحادیه مستقل آفریقا با پول واحد بود و این به مذاق ممالک استعماری غرب خوش نمی آمد. آنها درپی احیای استعمار کهن در قالب شکل نوین بودند وچنین نیز شد. اکنون کشوری درعمل  به نام لیبی وجود ندارد. در ترابلس سه مجلس با سه دولت ونیروهای مسلح  خاص خود جولان میدهند و لیبی مرفه سابق به لیبی جنگ زده و فقر زده و ناامن  تبدیل شده است. نفوذ قذافی درقاره آفریقا وبوِیژه استقلال او قابل تحمل نبود.

– جعلیاتی درمورد جنگ تجاوزکارانه به سوریه 

جنگی که در سوریه جریان دارد ، جنگی استعماری وتجاوزکارانه است.  اکنون کشور سوریه تحت اشغال  آمریکا وترکیه واسرائیل وقوای تروریستی داعش والقاعده  این پیاده نظامان ارتشهای استعماری غربی  قراردارد که توسط پول عربستان تغذیه میشوند.  طبق  اسناد ویکی لیکس طرح حمله به سوریه از سال 2009 ریخته شد. از زمانی که او  یعنی بشار اسد با طرح ایجاد  خط لوله گاز  از قطر به اروپا از طریق سوریه مخالفت کرد.

اخیرا سازمان عفو بینالملل که ابزاری دردست غرب برای فریب افکار عمومی است در آستانه نشست مذاکرات صلح ژنو اعلامکرد که ” رژیم بشار اسد در بین سالهای 2011 و2016  در زندانی در شمال دمشق سیزده هزار نفر را قتل عام کرد. منبع این خبر نتایج مصاحبه ای بود که  توسط سازمان عفوبین الملل  با تعدادی از فراریان ومخالفین  بشار اسد در نواحی مرزی تحت کنترل دولت ترکیه  اعلام گردید وبشدت وحرارت تمام در رسانه های امپریالیستی تبلیغ گردید تا با فشار بر رژیم اسد در مذاکره با اپوزیسیون  ارتجاعی  سر سپرده غرب  در موضع ضعف قرارگیرد. این خبر از هیچ منبع دیگری مورد تایید قرارنگرفت و یک دروغ محض بود.

جعلیات دیگری نظیر استفاده از سلاح شیمیائی و نشان دادن تصاویر کودکان سوری در رسانه های غربی  از طرف  ..«سازمان پزشکان سوئدی مدافع حقوق بشر» فاش شد. این سازمان در سندی افشاگرانه بیان داشت که  که گروهی که به دروغ خود را «کلاه سفید» برای نجات مجروحان در سوریه می‌نامند، با خدعه و فریب به ساختن فیلم شیمیائی قتل اطفال سوری دست زده است، این گزارش از طرف اسپونتیک نیز انتشار یافته است. سازمان سوئدی مذکور می‌گوید «کسانی که خود را گروه نجات داوطلبانه می‌نامند، نه فقط اطفال سوری را نجات نداده، بلکه برعکس، آنها این کودکان را ابتدا به قتل رسانیده تا بتوانند فیلم دروغین بمباران شیمیائی خود را آنچنان تهیه کنند تا بیشتر حالت واقعیت داشته باشد». این سازمان اضافه کرده است که پس از تحقیق دقیق از قسمت‌هائی از ویدیوهای موجود که درد و رنج کودکان سوری را در نتیجه این بمباران شیمیائی نشان می‌دهد، متخصصان ما به این نتیجه رسیده‌اند که «گروه نجات اطفال» ابتدا اقدام به ترزیق اطفال به وسیله ماده آدرینالین و به وسیله آمپول بلندی در اطراف قلب کودکان نموده، با درنظرگرفتن این که برای نجات افراد آسیب‌دیده به وسیله مواد شیمیائی، نباید به این شکل عمل شود. متخصصان سوئدی ما پس از رویت دقیق ویدیوها به این نتیجه رسیده‌اند که این کودکان ابتدا بوسیله ترزیق بیش از حد این ماده مخدر به حالت احتضار انداخته‌اند. در این مرحله هیچ آثاری از تأثیر مواد شیمیائی بر این اطفال دیده نمی‌شود. جنایت قتل این کودکان این‌چنین انجام گرفته و وانمود شده است، که بر حسب گزارش روزنامه آمریکائی (veterans today)گویا می‌خواسته‌اند آنها را «نجات دهند».اضافه بر این رسانه‌های غربی این جمله را که یکی از افراد کلاه سفید عضو «عملیات نجات» به عنوان سئوال می‌پرسد، درست ترجمه نکرده‌اند، وی می‌پرسد: «بچه را قبل از فیلم‌برداری چگونه قرار دهم؟» و در اینجا هیچ کلمه‌ای در مورد «نجات بچه» گفته نمی‌شود.اعشی .هماکنون بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در پاسخ به پرسش خبرگزاری فرانسه در رابطه با بمباران شیمیائی چنین گفت: ‌گزارش‌های حمله شیمیایی در خان شیخون، در استان ادلب، «۱۰۰ درصد ساختگی» هستند. «هیچ دستوری برای حمله در کار نبوده است.»

تمام این جعلیات  ودروغهای گوبلزی درخدمت تدارک حمله نظامی به سوریه بوده واست و بمباران اخیر سوریه  با فرمان دونالد ترامپ در قالب تنبیه  بشار اسد برای استفاده از سلاح شیمیائی  درهمین چهار چوب قابل تبیین است. این دروغها  وشستنشوی مغری افکار عمومی همچنان با شدت تمام ادامه دارد. 

ماجرای تبلیغات دروغین رسانه های غربی در مورد کودک سوری، عمران دقنیس  نیز ازجمله دروغهای بزرگی است برای شستشوی مغزی افکار عمومی وتضعیف جبهه ضد داعش درسوریه وبی اعتبار ساختن  رژیم بشار اسد.

C:\Users\Feri\Pictures\Soriyeh omra  1706.png

 بدنبال انتشار گسترده تصویر پسر ۵ ساله‌ای بنام عمران در شهر حلب سوریه، رسانه های غربی اعلام داشتند که این کودک توسط بمباران روسیه در حلب جان باخته است درحالی با اسنادی که دولت روسیه وسوریه وهمینطور برخی  ازسازمانهای بشر دوست مستقل اعلام داشتند این کودک هیچ ارتباطی به حملات هواپیماهای نیروهای هوایی این کشور در خاک سوریه نداشته است.ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه ضمن رد هرگونه ارتباط این کودک با بمباران‌های جنگنده‌های روسی، تأکید کرد: هواپیماهای روسی هرگز مناطق مسکونی را هدف حمله قرار نمی دهند.این حمله  توسط تروریستهای وارداتی با هدف بی اعتبار نمودن تلاش‌های روسیه درجهت ایجاد یک راهرو بشردوستانه برای ارسال محموله‌های انسانی به حلب صورت گرفته است. پدر عمران نیز تازگیها  فاش کرد که پیشنهادهای مالی وسوسه انگیزی از طرف جبهه تروریستها به وی شده بود تا “بگوید آنچه که برای خانواده‌اش رخ داد، ناشی از حملات هوایی جنگنده‌های نظام سوریه و روسی بود، اما وی این پیشنهاد را نپذیرفت.پدر این کودک گفت: “دراین حادثه هیچگاه صدای هواپیمایی را نشنیدم و روشن نبود این امر چگونه اتفاق افتاد . اما افرادی  فورا در محل حاضر شدند وعمران را بدون اجازه من بردند و درمقابل دوربینها قراردادند واین اقدام را به بمباران هوایی سوریه و روسیه نسبت دادند.”

 امروز وقتی این دروغ بزرگ رو شد رسانه های مزدبگیرامپریالیستها بیشرمانه دراین مورد سکوت میکنند، توگویی اینها نبوده اند با هلهله این خبر جعلی را یک صدا پخش وبخورد مردم بی خبر می دادند.

– جعلیات و دروغهای گوبلزیدر درمورد کره شمالی

 روزی نیست که مردم جهان جعلیات حیرت آوری را درمورد جمهوری دمکراتیک خلق کره یا بقولی کره شمالی! نشنوند.روزی ازخوشکسالی ویا بارش سیل وویرانی سخن می رود و اینها رافورا به سیاست رژیم سیاسی حاکم ربط میدهند، روز دیگر خبرازکمبود مواد غذایی و آدمخواری…..و یا اعدامهای صحرایی… ویا خطر بمب اتمی سعی دارند کشور کوچک ومستقل  کره شمالی  را هیولایی در انظار عمومی جلوه دهند تا زمینه بمباران این کشوررا فراهم آورند. هدف نهایی امپریالیسم آمریکا اشغال کره شمالی ومحاصره چین و اعمال هزمونی براو دراقیانوس آرام است. 

با رژیم کره شمالی  می توان اختلاف داشت، انتقاد کرد، برخی سیاستهایش را نپذیرفت ویا نقد کرد …اما احمقانه است اگر این کشوررا خطری برای صلح جهانی واورا وحشی تر از رژیم عربستان سعودی وجلوه ای از بربریت و آدمخواری بدانیم! عده ای نادان و فریبخورده سیاسی بدون کمترین اطلاع ودانشی درمورد سیستم آموزشی وبهداشتی ومسکن و شغل وتحقیق علوم این کشور….حتا عربستان سعودی و جمهوری اسلامی را به جمهوری دمکراتیک خلق کره ترجیح میدهند!!! گویا دروغهای گوبلزی هنوز خریدار دارد، مشتریانی که با عقل خود نمی اند یشند وقربانی بنگاههای تبلیغاتی امپریالیستی اند.حال به چند دروغ بزرگ توجه کنید:

 درفوریه سال گذشته خبری از تمام رسانه های ریز ودرشت غرب از بی بی سی گرفته تا صدای آمریکا وCNN. درمورد اعدام یکی از فرماندهان ارتش وکودتای احتمالی درکره شمالی پخش گردید. منبع این خبر کره جنوبی بود. 

خبر اعدام رئیس ارتش خلق کره، ری جونک گیل!! بخاطر فراکسیون حزبی وفساد درماه فوریه 2016  چون بمبی درسراسر جهان مخابره شد…….

اما درماه مه همان سال  کاشف به عمل آمد که ری جونک گیل نه تنها اعدام نشده است بلکه زنده است و درکنگره حزب بعنوان کمیته مرکزی وعضودفتر سیاسی انتخاب گردید!!

Bildresultat för ‫ری جونک گیل کره شمالی‬‎

نمونه ای دیگر ازاین دروغ پراکنیها وجعلیات  درمورد بهداشت کره شمالی است. سازمان عفو بین الملل درتابستان 2010 گزارشی را در سطح جهان درمورد  سطح فاجعه بار بهداشت و درمان در کره شمالی منتشر کرد. طبق این گزارش  درکره شمالی  اگر کسی به پرسنل بیمارستان  رشوه دهد، پول دهد، مشروبات ویا خدمات سکس  دهد در الویت قرارمی گیرد. دراین گزارش آمده است که در بعضی موارد پزشکاه کره شمالی بدون اینکه ازآمپول بی حسی استفاده کنند به قطع دست و پای مریض مبادرت میکنند وکره شمالی دارای یکی از بی کیفیت ترین سیستم بهداشتی ودرمانی درجهان است. اما بعد ازچندی نهاد سازممان بهداشت جهانی  سازمان ملل متحد WHO  دریک کنفرانس بینالمللی اعلام کرد که این سازمان  دارای چند پرسنل در بهداریهای کره شمالی است وبرعکس گزارش  سازمان عفو بین الملل مردم کره شمالی ازسیستم  مناسب وبا استاندارد خوب برخوردارند وبهداشت درکره از بسیاری از ممالک  درحال توسعه پیشرفته است وبه شدت از گزارش سازمان عفو بین الملل انتقاد کرد. لیکن به رغم این انتقاد سازمان عفو بین الملل  حاظر نشد به تصحیح خبر جعلی خود بپردازد وهمچنان بر صحت گزارش خود پای میفشارد. 

براستی که فقط فریبخوردگان و قربانیان ماشین شستشوی مغزی  ورسانه های امپریالیستی غرب هستند که این جعلیات را باور میکنند، تا عدم کفایت رژیم “خونریز و بهیمی واتمی حاکم بر کره کره شمالی”را اثبات کنند.! این قصه سر دراز دارد و در بحثهای آینده جعلیات ودروغهای امپریالیستهای غرب در مورد یوگسلاوی وافغانستان و یمن …..را نیز افشا خواهیم کرد.   

– جعلیاتی درمورد بوچا وتبلیغات ریاکارانه غرب

گاف رسانه‌ اوکراینی در باره کشتار غیرنظامیان به دست نیروهای روسیه+ ویدیو

رویداد‌های اوکراین واتهامات اخیربه روسیه دربرخی ازموارد بسیار شبیه به اتهامات سوریه است. پس ازترک سربازان روسیه ازبوچا،تصاویرهولناکی از کشتار دراین شهر منتشر شده که دولت اوکراین می‌گوید روس‌ها مرتکب این کشتار شده‌اند، ولی روسیه کشتار دربوچا را ساختگی خوانده وخواستار جلسه ویژه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی آن شده است. این خیلی شبیه به همان اتهاماتی است که کلاه‌سفید‌ها در جنگ سوریه با ایجاد صحنه‌های ساختگی به دولت سوریه وارد می‌کردند. درتصاویری که شبکه‌های اوکراینی ازکشتار در بوچا منتشر کرده‌اند، یکی از اجساد قبل از اینکه دوربین به طور کامل از کنارش رد شود، تکان می‌خورد!

شهر ۳۷ هزار نفری بوچا در۳۰ کیلومتری کی‌یف پایتخت اوکراین، در حال تبدیل شدن به یک نماد است. اما اینکه به نماد کشتار وجنایت تبدیل شود یا نماد دروغ و حقه‌بازی، هنوز مشخص نیست. این شهر به کنترل روس‌ها درآمده بود، ولی چند روز قبل اوکراینی‌ها توانستند آن را باز پس بگیرند و حالا صحبت‌ها در غرب حاکی ازوقوع یک کشتار هولناک است. شهردار بوچا می‌گوید مسئولان محلی مجبور شده‌اند اجساد نزدیک به ۳۰۰ نفر را در گودالی به طور دسته‌جمعی دفن کنند. بقیه مقام‌های اوکراینی آمار‌ها را بالاتر برده و می‌گویند جسد ۴۱۰ غیرنظامی را درمناطقی که قبلاً به دست روس‌ها اشغال شده بود، پیدا کرده‌اند. تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های غربی هم هولناک است. اجساد غیرنظامیان که بسیاری ازآن‌ها با دست‌های بسته، زخم‌های گلوله از فاصله نزدیک و نشانه‌هایی از شکنجه درکف خیابان‌ها افتاده‌اند، زیرلنزشبکه‌های غربی قرار گرفته که لحظه به لحظه جنگ را ثبت می‌کنند و فیلم‌ها هم درشبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند. اوکراین نیرو‌های روسیه را به ارتکاب یک «قتل عام» دربوچا متهم کرده که به تازگی از این شهر خارج شده‌اند. مقام‌های غربی هم یک به یک به میدان آمده‌اند. دفتر امور خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای، رویداد‌های بوچا را «جنایات در مناطقی که اخیراً از اشغال نیرو‌های روسیه آزاد شده» خواند وگفت: «تصاویر وحشتناک از کشته‌ها و تلفات متعدد غیرنظامیان و همچنین تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی، چهره واقعی جنگ وحشیانه روسیه علیه اوکراین و مردم آن را نشان می‌دهد.» ماتئوش موراویتسکی، نخست‌وزیر لهستان، گفت نیرو‌های روسیه «نسل‌کشی» کرده‌اند و باید کمیته تحقیق بین‌المللی برای ارتکاب این جرم تشکیل شود. در مقابل، روس‌ها هرگونه کشتار در بوچا را رد کرده وخواستار این شده‌اند که نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی اتهامات مطرح شده علیه روسیه تشکیل شود. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی کرملین گفته که «وزارت دفاع روسیه نشانه‌هایی از جعلیات ویدئویی وتقلبی» یافته‌اند. درحالی که شرکت خصوصی مکسار که تصاویر ماهواره‌ای تهیه می‌کند گزارش کرده که گودالی به طول ۴۵ فوت (۷/۱۳ متر) در محوطه یک کلیسای اوکراینی قابل مشاهده است، جایی که در پی عقب‌نشینی نیرو‌های روس از شهرک بوچا یک گور دسته‌جمعی کشف شد، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود گفته که تمام عکس‌ها و مطالب ویدئویی که کی‌یف منتشر کرده که نوعی «جنایت» توسط پرسنل نظامی روسیه در شهر بوچا را گواهی می‌کند، اقدامی دیگر برای «تحریک کردن» است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز حادثه شهر بوچا در اوکراین را «صحنه‌سازی» و «یک حمله ساختگی دیگر» علیه روسیه خواند. در یکی از تصاویری که شبکه‌های اوکراینی منتشر کرده‌اند، یک فیلمبردار درحالی از اجساد غیرنظامیان درشهر «بوچا» فیلمبرداری می‌کند که یکی از اجساد قبل از اینکه دوربین به طور کامل از کنارش رد شود تکان می‌خورد! وزارت دفاع روسیه می‌گوید درطول مدتی که این شهر تحت کنترل نیرو‌های مسلح روسیه بود، حتی یک نفر از ساکنان محلی از هیچ اقدام خشونت‌آمیزی رنج نبردند و تا زمانی که شهر تحت کنترل نیرو‌های مسلح روس بود وحتی پس از آن، مردم محلی بوچا آزادانه در اطراف شهر تردد کرده و از تلفن‌های همراه استفاده می‌کردند.روسیه همچنین به صحبت‌های «آناتولی فدوروک» شهردار بوچا در ۳۱ مارس یک روز پس از عقب‌نشینی روسیه استناد کرده که در یک پیام ویدئویی گفته که هیچ نظامی روسی در شهر وجود ندارد و او حتی هیچ غیرنظامی محلی را با دستان بسته که در خیابان‌ها به سمتش تیراندازی شده باشد، ندیده است. درحالی که دبیرکل ناتو دیوان بین‌المللی کیفری را مسئول تحقیقات در خصوص جرائم جنگی بالقوه در اوکراین دانست و گفت که تمامی عاملان این جنایات جنگی باید به پای میز محاکمه کشیده شوند، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی توئیتری خواستار «تحقیق و تفحص مستقلی» شد که منجر به پاسخگویی مؤثر شود.

 همه این جاروجنجال های سیاسی نشان می دهند که غرب دروغ می گویدواین تبلیغات سرسام آورفقط به منظورتخریب  وبی اعتبار کردن روسیه وحمایت ازرژیم سرسپرده اوکراین است که تمام قد ازمنافع امپریالیسم آمریکا دفاع می کند ومسبب اصلی این جنگ است. 

نقل از توفان الکترونیکی شماره 190 نشریه الکترونیکی حزب کارایران توفان اردیبهشت ماه 1401

www.toufan.org