عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

«
»

ستاد مشترک روسیه، ایران و حزب الله ، دهان کجی پوتین به نتانیاهو

فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

با استقرار نیرو های ایران و حزب الله در دو کیلومتری مرز اسرائیل یک هفته پس از ملاقات پر سر و صدای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با ولادیمیر پوتین، یک بار دیگر پوتین به نتانیاهو دهان کجی کرد. خبر استقرار نیرو های ایران و حزب الله به همراه نیرو های روسی در پنج کیلومتری جولان، ارتفاعات اشغال شده سوریه توسط اسرائیل را دبکا سایت اطلاعاتی اسرائیلی منتشر کرد.

پیشتر در یک ملاقات میان نتانیاهو و پوتین  ،نخست وزیر اسرائیل گفته بود: « ایران ۲۵۰۰سال پیش تلاش کرد یهودیان را نابود کند؛ و  پوتین درپاسخ او گفته بود؛ از مسائل روز حرف بزنیم».

نتانیاهو در ملاقات اخیر خود با پوتین، یوسی کوهن رئیس سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل ،موساد، و چند مقام نظامی- اطلاعاتی اسرائیلی را به همراه خود برده بود تا با ارائه اسناد و مدارک  محرمانه نقش تنش آفرین ایران در سوریه را  به پوتین گزارش داده و نظرات خود را به پوتین بقبولاند.

یوسی کوهن رئیس موساد، چند روز جلوتر از این ملاقات برای هماهنگی با آمریکایی ها به همراه ژنرال هرزل هالوی رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل و چند مقام اطلاعاتی – نظامی اسرائیل به آمریکا رفت و با اچ‌. آر. مک ‌مستر مشاور امنیت ملی، و دینا پاول معاون مشاور امنیت ملی، جیسون گرینبلات نماینده‌ی ویژه مذاکرات بین‌المللی و مقامات ارشد دیگر کاخ سفید ملاقات خواهد کرد.

گفته شد این نشست از سوی جراد کوشنر، داماد و مشاور ارشد پرزیدنت دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده تنظیم شده است.

یک مقام رسمی کاخ سفید به هآرتص گفت «مذاکرات به نیازهای امنیتی اسرائیل در مقابل سوریه و لبنان تمرکز خواهد کرد و به روند صلح اسرائیل و فلسطینیان نخواهد پرداخت».

بنیامین نتانیاهو ، یوسی کوهن رئیس موساد را که جوان با استعدادی می باشد به همراه خود برده بود تا او بتواند به زبان حرفه ای با پوتین که خود در گذشته از افسران کارکشته اطلاعاتی کی- جی- بی در شوروی بوده و در این زمینه از او به عنوان استاد جاسوسی نام برده می شود ،گفتگو کند. پوتین در گذشته سال ها در آلمان شرقی مسئولیت شبکه های جاسوسی شوروی علیه نیرو های آمریکایی و متفقین اش در آلمان غربی را به عهده داشته است.

بر پایه گزارش دبکا، روسیه با اینکار خط قرمز اسرائیل را زیر پا گذاشت. دبکا می نویسد؛ نیرو های روسیه هنگام انتقال نیرو های ایرانی و حزب الله در دو کیلومتری ارتفاعت جولان رد یابی شده اند. دبکا با استناد به گزارش ؛ امان، سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل می نویسد؛  این نیرو ها در تاریخ 26 و 27 آگوست 2017 ، همگی با لباس های شخصی در منطقه القنیطره رصد شده اند.

به گزارش دبکا، روسیه درمنطقه جولان ساختمانی را برای یک ستاد مشترک نیرو های روسیه- ایران و حزب الله  در نظر گرفته است. این نیرو ها پیشتر در منطقه خان ارنابه در شش کیلومتری جولان مستقر بودند.

به این ترتیب قرار داد بر پایی مناطق امن درسوریه که میان ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در هفتم ژوئیه در هامبورگ آلمان مورد توافق قرار گرفته بود زیر پا گذاشته شد.

القنیطره یکی از مناطقی است که در چهارسال گذشته گروه های شورشی مخالف بشارالاسد در پناه اسرائیل انبار های آذوغه و تسلیحات خود را در آنجا مستقر کرده بودند و مجروحین خود را برای درمان به مراکز درمانی اسرائیل که به همین منظور در اختیار آنان گذاشته شده بود منتقل می کردند.

به گزارش دبکا، به محض ورود و استقرار نیرو های سه گانه روسیه- ایران و حزب الله از سوی این ستاد مشترک به وسیله سیستم ارتباطی اسکایپ با سران شورشیان تماس بر قرار و سه گزینه پیش پای آنان گذاشته شده است:

1- به آنان امان داده می شود تا از این پس با ستاد مشترک روسیه- ایران- حزب الله  در القنیطره همکاری کنند و از آذوغه ،آب و امکانات درمانی بهره مند شوند و در ازای این پاداش بایستی ارتباط خود را با اسرائیل قطع کنند.

2- با تحویل دادن اسلحه های خود به ارتش سوریه تسلیم و سپس متفرق شوند و به آنان برگه های عبور داده خواهد شد تا به همراه فامیل خود به مناطق دیگر سوریه  بروند و زندگی کنند.

3- به گزارش دبکا از جزئیات گزینه سوم اطلاعاتی در دست نیست.

به نظر می رسد گزینه سوم تنها می تواند تهدید به سرکوبی و نابودی شورشیان به وسیله نیروی نظامی باشد. با توجه به این رخداد ها می توان نتیجه گیری کرد که آخرین سنگر های نیروهای شورشی مخالف دولت سوریه در حال فروریختن می باشند.

پرسش این است؛ آیا آمریکا، اسرائیل و شورشیان سوری گزینه ای در برابر غافلگیر شدن خود دربرابر ستاد مشترک روسیه- ایران و حزب الله دارند؟

بیست و نهم اوت 2017