مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

حملۀ تروریستی ژانویه و نوامبر 2015 در پاریس بانیان آن چه کسانی بودند ؟

Qui a organisé les attentats de janvier et novembre 2015 à Paris ?

par Thierry Meyssan

اطلاعات جدیدی در روزنامۀ کروآتی سلوبودنا دالماسیژا  Slobodna Dalmacija منتشر شد که حاکی از مسئولیت دولت فرانسه در حملات تروریستی به پاریس در ژانویه و نوامبر 2015 بود. یا مقامات فرانسوی گروه هائی را نفوذ داده اند که طی ژانویه و نوامبر در پاریس دست به حملۀ تروریستی زده اند و با آگاهی به واقعه ای که در شرف تکوین بوده برای جلوگیری از آن مداخله نکرده اند، و یا این که مستقیماً در سازمان دهی این عملیات دست داشته اند. در هر صورت، آنچه باقی می ماند همین است که بدانیم چه کسی تصمیم گرفته و آیا به نام جمهوری فرانسه بوده یا نه.

شبکۀ ولتر | دمشق ( سوریه) | 14 ژانویه 2016

 

11 ژانویه 2015، 56 رئیس دولت در پاریس در خیابانی در مجاورت مترو ولتر گرد هم آمدند تا در این تظاهرات مخالفت خود را علیه تروریسم اعلان کنند. بین آنها پدر خوانده های القاعده و داعش مانند احمد داووداوغلو نیز حضور داشتند.

بر اساس نسخۀ رسمی، حملات تروریستی در ژانویه و نوامبر 2015 در پاریس توسط القاعده در شبه جزیرۀ عربستان برای عملیات علیه هیئت نویسندگان شارلی هبدو Charlie-Hebdoهدایت شده، و تمام حملات تروریستی دیگر توسط داعش صورت گرفته است.

مقامات اعلان کردند که نخستین حمله در همآهنگی با حمله به فروشگاه بزرگ پورت دو ونسن Porte de Vincennes صورت گرفته، گر چه، همچنان به گفتۀ مقامات، هر دو سازمان دشمن یکدیگر هستند و هیچ تردیدی در مورد اعلان بازشناسی أمیدی کولیبالی Amedy Coulibaly در وابستگی اش به داعش وجود ندارد.

بر اساس افشاگری های رویترز سلاح هائی که تروریست ها در نوامبر به کار برده اند ساخت کارخانۀ کرونا زاستاوا Crvena Zastava واقع در کراگوژواک (در صربستان) (1) بوده است. آسوشتدپرس و روزنامۀ محلی فلوریدای جنوبی «پالم بیچ پست» (Palm Beach Post) بر این باور بوده اند که یکی از تپانچه های صربی توسط Century International Arms یک کارخانۀ اسلحه سازی در فلوریدا وابسته به سازمان سیا (2) منتقل شده است، ولی آسوشیتد پرس ( و نه روزنامۀ محلی) گزارش خود را پس گرفته است (3).

به گزارش روزنامۀ کروآتی سلوبودنا دالماسیژا، سلاح های به کار برده شده در حملات تروریستی ژانویه علیه فروشگاه بزرگ و سلاح های دیگری که در حملات نوامبر مورد استفادۀ تروریستها قرار گرفته ساخت کارخانۀ کرونا زاستاوا بوده و در فرانسه از طریق همان دلال اسحله یعنی کلود هرمان Claude Hermant  (4) فروخته شده است.

خوانندگان ما به یاد دارند که در سال 1998، شبکۀ ولتر فعالیت های شگفت آوری را در سرویس امنیتی جبهۀ ملی (دست راستی های افراطی فرانسه)، بخش حفاظت امنیتی کشف کرده بود. مأموران پرونده هائی تشکیل داده بودند و آدرس محل سکونت شخصیت های مختلفی را شناسائی و در پرونده به صورت آرشیو جمع آوری می کردند. سپس در بطن بخش حفاظت امنیتی بنظر می رسید که گروهی از افراد برای فعالیت های غیر قانونی تدارک می دیدند. پس از ماجراهای متعدد، ما موفق شدیم هیئتی تجسسی از سوی پارلمان برای روشن ساختن این موضوع ایجاد کنیم (5). گزارشاتی که ما به مجلس شورای ملی تحویل دادیم، به ویژه در مورد مأموریت مضاعف بخش حفاظت امنیتی در جبهۀ ملی فرانسه و در سازماندهی کودتا در آفریقا، خیلی زود به مانعی به نام اسرار امنیت ملی برخورد کرد (6). در نتیجه، موجب بحران و انشعاب در خود جبهۀ ملی شد، به شکلی که دیگر هیچ کس جواب گو نبود. دوسال بعد، در سال 2001 یکی از اعضای قدیمی بخش حفاظت امنیتی، کلود هرمان که در بالا یادآور شدیم، در روزنامۀ لیبراسیون وجود این جریان را در بطن بخش حفاظت امنیتی تأیید کرد (7).

حال به تحلیل ها و گزارشاتمان در سال 99-1998 بازگردیم. ما نوشته بودیم که در سال 1972 «جبهۀ ملی برای اتحاد فرانسه» به شکل مخفیانه توسط ژک فوکار Jacques Foccart ایجاد شد، در حالی که به درخواست ژرژ پومپیدو مسئول امور آفریقا و ماداگاسکار در الیزه بود. گردانندۀ جبهۀ ملی از آغاز ژان ماری لوپن Jean-Marie Le Pen بود که در به قدرت رساندن شارل دو گل در سال 1958 نقش مهمی بازی کرد، البته بعداً با او بنای مخالفت را گذاشت، و به همین گونه توسط فرانسوآ دوپار François Duprat (راست افراطی) در پشتیبانی از موسی چمبه در کاتانگا. ما به همچنین نشان دادیم که در سال 1984 فرانسوآ میتران François Mitterrand  و گی پن Guy Penne جانشین ژک فوکار در الیزه، با صندوق سرّی جمهوری، اردوی انتخابانی جبهۀ ملی را در انتخابات اروپا تأمین مالی کرده است. ما در تحلیل هایمان به این نتیجه رسیدیم که جبهۀ ملی نه تنها حزب سیاسی بلند پروازی بوده که می خواهد به قدرت دست یابد، بلکه برای الیزه نیز یکی از ساختارهای ضروری بنظر می رسد، ابتدا برای کنترل شخصیت های راست افراطی، سپس برای باز گرداندن آنها به زندگی سیاسی ملی.

در مورد بخش حفاظت امنیتی، نشان دادیم که توسط برنارد کورسل Bernard Courcelles مدیریت می شد که از سوی دیگر گارد حفاظت نزدیک آن پینژو Anne Pingeot، معشوقۀ فرانسوآ میتران بود، و توسط ژرار لو ور Gérard Le Vert. بطن این ساختار تقریباً از 60 نفر تشکیل شده بود که همه در پیوند با سرویس های مخفی بودند و بر اساس نیاز مأموریت هائی را خاصه در آفریقا به آنها واگذار می کردند. کلود هرمان به چنین ساختاری تعلق داشت. مدیریت واقعی بخش حفاظت امنیتی در جبهۀ ملی صورت نمی گرفت بلکه مدیریت اصلی به عهدۀ سرویس های مخفی وزارت دفاع بود.

به همین علت، افشاگری های روزنامۀ کروآتی، سلوبودنا دالماسیژا معنی دار می شود. در ژانویه 2015، کلود هرمان وقتی به جرم قاچاق اسلحه بازداشت شده بود، خود را به عنوان «رابط اطلاعاتی» برای گمرگ و ژاندارمری به قاضی معرفی کرد. در دادگاه، در پاسخ به جزئیات مرتبط به فروش اسلحه، او به بهانۀ اسرار دفاعی از خود دفاع کرد. هیئت مشاورۀ اسرار دفاعی، و سپس وزیر کشور برنار کزنوو Bernard Cazeneuve بهانۀ او را موجه دانستند(9).

بطور خلاصه، کلود هرمان به ساختاری تعلق داشت که زیر پوشش سرویس امنیتی جبهۀ ملی به شکل غیر رسمی به درخواست الیزه در خارج مأموریت های سرّی انجام می داده است. امروز او به شکل مقاطعه کاری از گمرک و ژاندارمری حقوق می گیرد و وضعیت رسمی ندارد. به گفتۀ روزنامۀ سلوبودنا دالماسیژا، او احتمالاً در صربستان سلاح های خنثی شده خریداری کرده که همین سلاح ها در حملات تروریستی ژانویه و نوامبر به کار بسته شده است. و باز هم احتمالاً خود او سلاح های را از حالت خنثی به سلاح جنگی تبدیل کرده است. این روزنامه از نتایج آزمایش یک سلاح گرم زیر میکروسکوپ نوشته است که هیچ کس تا کنون از آن چیزی ننوشته و مطرح نکرده است. او در عین حال به اسلامگرایان بروکسل اسلحه فروخته است. معاملات او گرچه غیر قانونی بوده ولی جزء اسرار دفاعی تلقی می شود.

یادآوری کنیم که از سوی دیگر، بر اساس گروه انتشاراتی ایالات متحده McClatchy، قاتلان شارلی هبدو، برادران کوآشی با سرویس های سرّی فرانسه در رابطه بوده اند (10). و علاوه بر این باید بدانیم که کلود هرمان به تصمیم قضات شهر لیل استانیسلاس ساندراپ Stanislas Sandraps و ریشارد فولتزر Richard Foltzer که در مورد قاچاق اسلحه تحقیق می کنند بازداشت شده است و نه توسط قضات پاریسی که پروندۀ حملات تروریستی را در دست بررسی دارند، کریستوف تسیه Christophe Tessier، ناتالی پو Nathalie Poux و لورانس لو ورLaurence Le Vert، که دختر دائی (یا دختر عموی) ژرار لو ور می باشد (در بالا نام او را مطرح کردیم) و همین شخص رئیس قدیمی کلود هرمان در بخش حفاظت امنیتی بوده است.

در نتیجه، یا کلود هرمان در یک عملیات نفوذ سلولهائی شرکت داشته که بی آن که از آنها جلو گیری شود دست به چنین حملاتی زده اند، و یا موردی که احتمال آن کمتر است، مقامات ارشد کنونی، احتمالاً در الیزه، خودشان در سازماندهی این حملات تروریستی دست داشته اند. با این وجود همین باقی می ماند که بدانیم چرا و به نام چه کسی مقامات ارشد کلود هرمان به چنین کاری دست زده اند.

Thierry Meyssan

[1] “Some guns used in Paris attacks produced in ex-Yugoslavia’s arsenal”, Aleksandar Vasovic, Reuters, November 28, 2015.

[2] “Dealer : Gun linked to Paris attack came through Delray firm”, Associated Press, December 10, 2015. « Dealer : Gun linked to Paris attack came through Delray firm », Pat Beall, John Pacenti & Mike Stucka, Palm Beach Post, December 10, 2015.

[3] “Correction : Serbia-Paris-Guns story”, Jovana Gec & Dusan Stojanovic, Associated Press, December 18, 2015.

[4] « Oružje za Charlie Hebdo prodao hrvatski branitelj », Marijo Kavain, Slobodna Dalmacija, 11 janvier 2016. Version française : « Les armes pour Charlie-Hebdo ont été vendues par un ex-combattant volontaire croate », Traduction Svetlana Maksovic, Réseau Voltaire, 14 janvier 2016.

[5] Vous trouverez ici des extraits du rapport présenté par le Réseau Voltaire aux parlementaires, ici le texte des auditions parlementaires, etici le texte du rapport parlementaire.

[6] La Françafrique, le plus long scandale de la République, de François-Xavier Verschave (Stock, 1998).

[7] « Un ancien du DPS révèle à “Libération” les activités de déstabilisation et d’infiltration menées en France et en Afrique », par Renaud Dely et Karl Laske, Libération, 6 juin 2001.

[8] « Quand le stay-behind portait De Gaulle au pouvoir », par Thierry Meyssan, Réseau Voltaire, 27 août 2001.

[9] « Les armes de Charlie-Hebdo couvertes par le Secret-Défense », Réseau Voltaire, 17 septembre 2015.

[10] « Selon McClatchy, Mohammed Mehra et les frères Kouachi seraient liés aux services secrets français », Réseau Voltaire, 9 janvier 2015.

Thierry Meyssan

Consultant politique, président-fondateur du Réseau Voltaire et de la conférence Axis for Peace. Dernier ouvrage en français : L’Effroyable imposture : Tome 2, Manipulations et désinformations (éd. JP Bertand, 2007). Compte Twitter officiel.

لینک متن اصلی در شبکۀ ولتر

http://www.voltairenet.org/article189888.html

ترجمه توسط حمید محوی