کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

توان اروپا برای برقراری موزانه بین ایران و آمریکا تا کجاست؟

واشنگتن پست؛

روی لینک زیرین کلید نمایید و یا به نشانی لینک مربوطه در پایان مقاله وجوع فرمایید:

 

توان اروپا برای برقراری موزانه بین ایران و آمریکا تا کجاست؟ 

اروپا نمی‌خواهد بیش از حد ایالات متحده را با خود دشمن کند، چون برای امنیت در برابر روسیه و تهدیدات دیگر به واشنگتن وابسته است؛ اما انگلیس، فرانسه و آلمان چندین ماه تلاش کرده اند تا یک ابزار مبادله‌ای پیچیده برای تضمین برخی معاملات تجاری با ایران را به اجرا درآورند. با این حال، آن‌ها تاکنون هیچ معامله ای انجام نداده اند که باعث سرخوردگی ایران شود. 

 کد خبر: ۹۱۰۳۸۴ تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ – ۱۰:۰۰

***************

پاسخی به روزنامه تابناک از سپیده ۱۱:۴۵ – ۱۳۹۸/۰۴/۱۸:

 

شاهد از واشینگتن پست: «… همه به دلایل مختلف ایالات متحده را بر ایران ترجیح داده اند.» پایان شاهد.

آری برای سرمایداران بزرگ اروپایی که زیر یوغ بروات، سفته ها و اعتبارهای دویچه بانک آلمان در فرانکفورت که متعلق به آمریکا میباشند، زیر سایه ام.آمریکا حرکت کردن مطمئن تر از تجارت با سود «نجومی» از نظر میان کشوری و نه هرسرمایداری بتنهایی با ایران است.

منتها در خط آخر سیاستِ هرکشوری را برایند کلیه نیروهای واقعا موجود در اقتصاد در مقطع زمانی کنونی تعیین نمیکند بلکه تبادل ارزش اضافه های باقی مانده در بودجه دولتی هر کشوری به تنهایی است که کشورها را به بازدیدی تعیین کننده در روابط خود با دیگر کشورهای شریک خود می نماید. 

این عملکردها در دوره های تعویض قدرت سرکرده و «تجدید تقسیم بازارهای فروش جهان/لنین» برای متخصصین اقتصادی نظامی سیاسی میتواند هفته ای و حتی روزانه تغییر پذیرد. زیرا متخصصین ثابت در دولت (غیر حزبی یعنی  متخصصینی که دایمی هستند) حرف آخر را میزنند که اکنون در انگلستان نامه به سفارت انگلیس رو میشود و نشان از جریانات سیاسی عمیقا مختلفی تا سیاست رسمی انگلستان دارد.

همچنین میتوان آنرا در سیاستی در خدمت اقتصاد درازمدت و آینده ساز کشورهای اروپایی دریافت. فشار تک کنسرن ها و تک قطبی های کشوری به سیاسیون دولتی بجایی میرسد که نتیجه نهایی این فشار برای دست اندرکاران اقتصادی این کنسرن ها روشن میگردد و خواستار ضرری فوری ولی کوتاه مدت در مقابل سودبری وغارت طولانی تر خود بوده و حاضر به پذیرش ریسک همکاری با چین روسیه وایران میگردند. 

اگر ایران بتواند به سیاست تکیه به نیروی خودی، و قلع و قمع دلالان، محتکران و بانکهای خصوصی و وفاداری به خواستهای ضد استعماری کشورهای خارجی خلقهای مبارز عرب، میتواند نه تنها دست آمریکا را از خاورمیانه کوتاه کند که کرده است ولی دست اسراییل را هم از بن قطع نموده و با اروپا زندگی مسالمت آمیز با مشتی گره کرده و آماده برای کوبیدن بر پوزه اش اگر تلاش کند جای آمریکا را بگیرد وی را مجبور به زندگی مسالمت آمیز نماید!

ایران این قدرت پتنسیال(بعربی بالقوه) را اکنون بواسطه داشتن محبت و خواست مردم مبارز کلیه کشورهای عربی داراست و اگر بتواند برداشت درستی از مبارزه آنها برضد امپریالیسم  نماید میتواند زندگی نوین و شرافتمندانه و راحتی را برای همه مردم منطقه فراهم آورد و دیگر آگهی های خجالتی روزنامه هایی چون تابناک، تسنیم… «خرید ارزان و زندگی لوکس و مطمئن برای «ازمابهتران» ایرانی در ترکیه» نباشد. بلکه هرکس در خانه و کشور خود زندگی بهتر از هر نقطه دیگری را احساس نماید. 

در ضمن در اینجا و آنجا خوانده میشود که آمریکا خواهان فروش نفت خود است و تمام این بدبختی ها که برای خود و خطرهای بیشمار را که در جهان بوجود می آورد بخاطر فروش نفت خود است که از بن و پایه خطا میباشد. 

زیرا متخصصین آمریکایی بخوبی میدانند که نفت محدود است و استفاده سوختی آن یک چند ده هزارم استفاده های دیگر از آن(پتروشیمی در سالهای آینده) است. این است که سعی مینماید ابتدا با نفت دیگران کشورهای دیگر را چپاول کرده و سرکردگی خود را در بازار نفت و در نتیجه تسلط بر کلیه بازارهای فروش هرنوعی از کالا حفظ نماید. (حتی شخصی مانند زنگنه دم از آن میزند که نفت را مجانی هم که شده باید فروخت تا آمریکا نفتش را نتواند بفروشد که فقط میتوان بوی «خندید» کلاه بوقی سرش گذاشت و درمیان مردم گرداند.)

ام.آمریکا نه تنها طبق نامه لورفته سفارت انگلیس اعمال احمقانه ای انجام میدهد، بلکه واقعا مانند غریقی در دریا بهر خس و خاشاکی دست یازیده تا فرو نرود حتی اگر پوزه کوسه نهنگ باشد!

نشانی سایت مقاله:

https://www.tabnak.ir/fa/news/910384/%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AA%D8%A7-%DA%A9%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D8%AA