مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

تلاش برای ساخت تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین تهدید مستقیم بشریت

C:\Users\User\Pictures\zu.jpg

گنادی زیوگانوف، رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه

ا. م. شیری

در جریان عملیات ویژۀ نیروهای مسلح فدراسیون روسیه برای آزادسازی اوکراین از سلطۀ نازیسم، اطلاعات دایر بر وجود بیش از ٣٠ واحد آزمایشگاه بیولوژیک وزارت دفاع آمریکا در قلمرو آن تأئید شد. بر اساس اسناد می‌توان گفت، که تحقیقات سازمان‌یافته در آنجا می‌تواند در خدمت توسعۀ سلاح‌های بیولوژیکی قرار گیرد.

از زمان تجزیۀ اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی، اوکراین پیگیرانه به پایگاه ناتو علیه روسیه تبدیل گردید. در نتیجه، کشور مملو از تسلیحات ناتو شد. در عین حال، صنایع پیشرفته از بین رفت. اجرای سیاست‌های گروه‌های الیگارشی، سطح زندگی مردم را بطور مداوم کاهش داد. کتاب‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها توسط ایدئولوگ‌های باندرا نوشته شد. واقعیت‌ها و پدیده‌های تاریخ مشترک ما در روح ضدشوروی و روس‌هراسی به شدت تحریف گردید. در نتیجۀ وضعیت فعلی، جمعیت اوکراین ١٢ میلیون نفر کاهش یافت و، حتی به این هم کفایت نکرد.

در سال ٢٠٠۵، توافق‌نامه‌هایی بین اوکراین و ایالات متحدۀ آمریکا برای همکاری در زمینۀ تحقیقات در خصوص طاعون، وبا، سیاه زخم و سایر بیماری‌های کشنده امضا شد. برای این منظور ٢٠٠ میلیون دلار تخصیص داده شد. از جمله، سازوکار انتشار ویروس کرونا از طریق خفاش‌ها و پرندگان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در جوانی، اتفاقاً در یگان نیروهای اتحاد شوروی در آلمان، در بخش اطلاعات برای مبارزه با سلاح‌های اتمی، شیمیایی و باکتریولوژیک خدمت کردم. ماهیت غیرانسانی این روش نابودی انسان را بسیار خوب درک می‌کنم. حتی هیولایی مانند آدولف هیتلر جرأت نکرد در جریان جنگ جهانی دوم از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند.

جزئیات چگونگی نقض کنوانسیون منع توسعه، تولید و انباشت سلاح‌های باکتریولوژیکی (بیولوژیکی) و سمی، مصوب ١٩٧٢ توسط ایالات متحدۀ آمریکا، اکنون در حال روشن شدن است. نقض خشن تعهدات بین‌المللی توسط واشنگتن، یک تهدید جدی برای همه بشریت است.

جهان به جستجوی علل همه‌گیری کووید-١٩ ادامه می‌دهد. در دسامبر ٢٠١٩، پکن پیدایش یک بیماری تنفسی با منشأ ناشناخته در ووهان را به اطلاع سازمان بهداشت جهانی رساند. اگرچه احتمال انتقال ویروس جدید از انسان به انسان هنوز به اثبات نرسیده، اما پکن بدون هیچ پنهان‌کاری، اقدامات قرنطینه‌ای سختی را اعمال کرد. دولت چین بلافاصله گروهی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت را برای بررسی وضعیت دعوت کرد. گروه بازرسان بر اساس نتایج کار خود در ژانویه تا فوریه ٢٠٢٠، اعلام کرد: «منشا آزمایشگاهی ویروس در چین بعید است». اما آمریکا بی‌هیچ دلیلی، آن را به گردن جمهوری خلق چین انداخت.

تحت فشار شدید واشنگتن، سازمان بهداشت جهانی خواستار بازرسی مجدد از چین شد. پکن به درستی ارزیابی کرد که این برخلاف عقل سلیم و داده‌های عینی است.

غرض‌ورزی سازمان بهداشت جهانی با این واقعیت نیز مشهود است که درخواست‌های رسمی پکن برای بازرسی از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکایی در فورت دیتریک و دانشگاه کارولینای شمالی را سرسختانه نادیده می‌گیرد.

C:\Users\User\Pictures\zu1.jpg

مؤسسه تحقیقاتی والتر رید ارتش ایالات متحده دقیقاً در فورت دیتریک واقع است و آن، به تحقیقات زیست‌پزشکی مشغول است. گروهی از دانشمندان به رهبری رالف باریک از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی از نزدیک با این آزمایشگاه همکار می‌کند. نتایج تحقیقات آن‌ها منتشر شده است. در سال ٢٠٠٣، معلوم شد که ایالات متحدۀ آمریکا فن‌آوری‌های پیشرفته‌ای برای آمایش و اصلاح کروناویروس‌ها در اختیار دارد.

در ماه اوت ٢٠١٩، رسانه‌های پیشرو ایالات متحدۀ آمریکا از بسته شدن آزمایشگاه در فورت دیتریک به دلیل مشکلات «رهایی از شر مواد خطرناک» خبر دادند. این مسئله پس از موج گستردۀ ابتلا به یک بیماری با علائم به شدت شبیه کووید-١٩ اتفاق افتاد. مقامات آن را با عوارض جانبی سیگارهای الکترونیکی مرتبط دانستند. در همین حال، علائم عفونت مشابهی در اعضای یک تیم آمریکایی که در مسابقات جهانی نظامی در ووهان در اکتبر ٢٠١٩ شرکت کردند، مشاهده شد. بنابراین، احتمال منشا ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های آمریکایی بسیار زیاد است. و تلاش واشنگتن برای متهم کردن چین به معنای علاقمندی آن به اجتناب از مسئولیت جنایات خود است.

توسعۀ تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین نیز در شرایط بشدت مخفیانه انجام گرفت. از آنجایی که سرخک و دیفتری، سل و فلج اطفال در دورۀ اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی از بین رفته بود، جمعیت کشور دلایل شیوع تعدادی از بیماری‌های خطرناک را درک نکردند. امروزه معلوم شده است که ردپای این مشکلات به زیست‌شناسان نظامی آمریکایی منتهی می‌شود.

سخن از ده‌ها آزمایشگاه پراکنده در سراسر کشور، از جمله، در نزدیک مرزهای روسیه می‌رود. توسعۀ سلاح‌های ژنتیکی علیه مردم اسلاو- روسیه، بلاروس و اوکراین در مقابل چشم است. تاریخ سیاه یگان ٧٣١ ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم در حافظه‌ها زنده می‌شود. این واحد هنگام آماده شدن برای جنگ با اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی آزمایشات وحشتناکی را روی مردم انجام داد. پس از شکست ژاپن، پرسنل این گروه و اسناد آن به ایالات متحدۀ آمریکا منتقل شدند. سال‌ها بعد، انواع خاصی از سلاح‌های خطرناک توسط آمریکایی‌ها در کره و ویتنام مورد استفاده قرار گرفت. و اکنون اوکراین به یک آزمایشگاه هیولایی برای توسعۀ سلاح‌های بیولوژیکی ممنوعه تبدیل شده است.

تمام جهان بالاخره باید بفهمند که روسیه در جریان عملیات ویژه در اوکراین، از بشریت در برابر فاشیسم دفاع می‌کند. مردم کرۀ زمین باید برای مقابله با طاعون قهوه‌ای [فاشیزم]، که باسیل‌های آن با حمایت مقامات ایالات متحدۀ آمریکا در حال احیاء و گسترش در سراسر اروپاست، متحد شوند. متوقف کردن این تهدید وحشتناک در گرو تلاش مشترک همه افراد خیرخواه می‌باشد.

٢۵ اسفند- حوت ١۴٠٠

برگرفته از سایت حزب کمونیست فدراسیون روسیه:

https://www.sovross.ru/articles/2241/56283